دانلود رایگان مقاله بازاریابی با موضوع : آیا راه کارها و ترفندهای نورومارکتینگ می تواند کیفیت محصول را تحت الشعاع قرار دهد ؟

دانلود رایگان مقاله بازاریابی با موضوع : آیا راه کارها و ترفندهای نورومارکتینگ می تواند کیفیت محصول را تحت الشعاع قرار دهد ؟

مفاهیم کلیدی:

 

 

نورومارکتینگ محصول کیفیت مقدمه:

 

 

نورومارکتینگ به بیان ساده جادوی علمی خریدوفروش دنیای امروز است .مطمعنا برای همه پیش آمده رنگ و نور یک ویترین و تعاریف فروشنده آنقدر گیرا گویا و رسا بوده است که بدون اینکه حتی قصد خرید داشته باشیم با بسته ای در دست از فروشگاه خارج می شویم .در آن لحظه ما در هاله ای از تصورات زیبا از آن محصول به سر میبریم.

 

این رویداد و رویدادهایی ازاین دست دردنیای خرید و فروش امروزی کامال عادی است .اما سوال این است که آیا روشهای جدید جلب مشتری و تعاریف و رنگ و لعاب ها ما

 

را در تشخیص محصول با کیفیت از محصول بی کیفیت گمراه نمی کند؟ آیا این راه کارها و ترفند های نوین عصر تجارت گاهی اوقات میانبری برای فروشندگان ایجاد نمی کند تا خریدار را از مسیر واقعی گزینش محصول با ویژگیهای واقعی و تصمیم درست خارج کند؟و به بیان ساده آیا آنچه که معرفی و خریداری می شود همان است که ما میبینیم ؟

 

مطالب زیر نتیجه ی یک کار عملی در یک مجتمع تجاری و مقایسه ی دو فروشگاه با استراتژی های فروش دیدگاه های متفاوت است.

 

دکتر فیلیپ هریس استاد نورومارکتیگ دانشگاه ملبورن نورومارکتینگ را اینگونه تعریف میکند :

 

کاربرد نظریات و ابزارعصب شناسی شناختی برای تقویت نظریات و برنامه ریزی و فعالیتهای بازاریابی و همچنین این علم را ابزاری مکمل در جعبه ابزار بازاریابان میداند.

 

{برگرفته از ماهنامه توسعه مهندسی بازار }

 

به بیان ساده تر نورومارکتینگ تحت تاثیر گذاشتن شنونده یا بیننده و یا هر مخاطب دیگری است که درواقع بازار هدف یک بازاریاب یا فروشنده محسوب میشود.که این کار به طرق مختلف انجام می شود .

 

پیامی که یک ویترین به بیننده منتقل می کند آنقدر باید واضح

 

  • جذاب باشد که او نا خود آگاه به داخل فروشگاه کشیده شود

 

  • بعد از آن یک فروشنده ی با تجربه و دوره دیده است که می تواند مشتری را قانع به خرید کند ویا او را در سرعت بخشیدن در تصمیم گیری یاری رساند.اینها همه راه کارهایی است برای رسوخ و غلبه به ذهن خریدار که تعریف علمی آن نورومارکتینگ است .این علم دنیای بسیار وسیعی دارد و با گامهای بلند رو به جلوحرکت میکند واین روند برای تکراری نشدن و تازه بودن همچنان ادامه دارد .

 

اما آیا محصوالت هم با همین سرعت حرکت میکند و گسترده شده است ؟ آیا نورومارکتیگ گاهی اوقات به سمت اغراق نمی رود ؟

 

برای واضح ترشدن این مطلب آزمایشی را در یک بازار واقعی با حفظ تمام شرایط انجام دادم .

 

در یک مرکز تجاری دو فروشگاه عرضه ی کفش را که به طوراتفاقی رو به روی هم قرارداشتند را انتخاب کردم

 

.فروشگاه سمت راست فروشنده ی کفشهای خارجی که عمدتا چینی و تایلندی بودند بود . فروشده از روش جالب و نوآورانه ای برای چیدمان فروشگاه استفاده کرده بود و از

 

تنوع رنگ بسیار باالیی هم برخوردار بود . اما جنس کفشها از چرم مصنوعی بود. فروشنده کفشها را چند درصد ارزانتر از سایر فروشگاه های معروفتر اعالم میکرد و یادآوری میکرد که اجناسش به روز بوده وبرای اطمینان از بازگشت مشتری به اووعده ی اجناس جدید تررا می داد .

 

در مقابل فروشگاه سمت چپ با ویترینی کامال معمولی و چیدمانی که در اغلب فروشگاه های کفش می بینیم که پیام خاصی را به بیننده منتقل نمیکند . فروشنده مدعی بود که کفشها درهراندازه پاشنه کامال طبی بوده و ازچرم خالص طبیعی تهیه شده و قیمت ها کامال مقطوع اعالم میشد.

 

این دو فروشگاه ازنوع چینش محصوالت گرفته تا نوع رفتار فروشندگان با هم تفاوت زیادی دارند.اما نکته جالب در این است که با توجه به این که همه ی ما میدانیم کفشهای طبی ودست دوز از کیفیت دوخت واستحکام باال وعمر مفیدی برخوردارهستند وبا یادآوری یک ضرب المثل انگلیسی که میگوید:من آنقدر پولدارنیستم که بتوانم کفش ارزان بخرم

 

.خیلی اقتصادی ترومرقوم به صرفه تراست که ما کفشی با کیفیت ولوباقیمتی باالتر تهیه کنیم که فروشگاه سمت چپ آنرا عرضه می کند. تا اینکه بخواهیم کفشهایی غیراستاندارد

 

باعمری بسیار کوتاه که شاید برای استفاده یکسال از این دست کفش ها حداقل باید چهار جفت ازآنها را در یک سال تهیه کنیم که فروشگاه سمت راست آنها را عرضه میکند.

 

با توجه به این توضیحات تعداد مراجعه کنندگان وخریداران کفشهای فروشگاه سمت راست به طور چشمگیری بیشتر بود.وقتی از چند نفر ازخریداران علت خرید ازفروشگاه مذکوربا توجه به آگاهی آنها از کیفیت جویا شدم اکثر آنها خود را مشتری دائم آن فروشگاه معرفی کردند و اینکه از محصوالت وتنوع وطریقه ی برخورد فروشنده بسیار راضی بودند.با وجود اینکه بودجه ی خرید کفشهای فروشگاه سمت چپ را هم داشتند.

 

دانلود مقاله رایگان با موضوع آیا راه کارها و ترفندهای نورومارکتینگ می تواند کیفیت محصول را تحت الشعاع قرار دهد ؟

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید