پایان نامه ارشد رشته ارتباطات: تحلیل وضعیت کنش ارتباطی در کافه های تهران

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته ارتباطات

عنوان : تحلیل وضعیت کنش ارتباطی در کافه ­های تهران

دانشگاه علامه طباطبایی

پایان ­نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات

موضوع:

تحلیل وضعیت کنش ارتباطی در کافه­ های تهران

استاد راهنما:

دکتر سید محمد مهدی­زاده

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب:

1-1-طرح مسئله. 2

1-2-ضرورت و اهمیت موضوع. 6

1-2-1-ضرورت و اهمیت نظری.. 6

1-2-2-ضرورت و اهمیت عملی. 6

1-3-اهداف پژوهش… 6

1-3-1-هدف اصلی. 6

1-3-2-اهداف فرعی. 6

1-4-سوالهای اصلی تحقیق. 7

1-4-1-سوال اصلی. 7

1-4-2-سوالهای فرعی. 7

1-5-مفاهیم پژوهش… 7

1-6-تعریف نظری و عملیاتی مفاهیم پژوهش… 8

2-1-کلیات اندیشه هابرماس.. 13

2-2-زندگینامه. 14

2-3-مروری اجمالی به افکار و اندیشههای هابرماس.. 15

2-4-دانش و علایق بشری.. 18

2-5-تاریخچه حوزه عمومی (فرانسه، آلمان، انگلستان) 25

2-6-حوزه عمومی. 29

2-7-اخلاق گفتگو در حوزه عمومی. 47

2-8-عقلانیت در نزد هابرماس.. 47

2-9-مفهوم دموکراسی در نزد هابرماس.. 49

2-10-موقعیت آرمانی گفتگو. 53

2-11-احتجاج. 54

2-12-کنش ارتباطی. 57

2-13-زیست جهان. 66

2-14-پیشینه پژوهش… 73

3-1-روش پژوهش… 77

3-2-سوالهای اصلی تحقیق. 78

3-2-1-سوال اصلی. 78

3-2-2-سوالهای فرعی. 78

3-3-جامعه و نمونه آماری.. 77

3-4-نحوه جمع آوری داده ها 78

3-5-ابزار اندازهگیری پژوهش… 78

مصاحبه نیمه ساخت یافته با افراد کافهرو شهر تهران. 78

3-6-پایایی و روایی در دادههای کیفی. 79

3-7-شیوه تجزیه و تحلیل داده ها80

4-1-مقدمه. 82

4-2-یافتههای پژوهش… 82

4-2-1-سوال اول پژوهش… 84

4-2-2-سوال دوم پژوهش… 87

4-2-3-سوال سوم پژوهش… 88

4-2-4-سوال چهارم پژوهش… 91

4-2-5-سوال پنجم پژوهش… 92

فصل پنجم. 95

نتایج و پیشنهادات.. 95

5-1-بحث و نتیجهگیری یافتههای پژوهش… 97

5-1-1-سوال اول پژوهش… 99

5-1-2-سوال دوم پژوهش… 100

5-1-3-سوال سوم پژوهش… 101

5-1-4-سوال چهارم پژوهش… 102

5-1-5-سوال پنجم پژوهش… 102

5-2-محدودیتهای پژوهش… 103

5-3-پیشنهادات پژوهش… 104

5-3-1-پیشنهادات کاربردی.. 104

5-3-2-پیشنهاداتی برای پژوهشهای آتی. 104

منابع. 105

چکیده

هدف پژوهش حاضر تحلیل وضعیت کنش ارتباطی در کافه­های تهران است. این پژوهش از نوع کیفی و به شیوه مصاحبه نیمه­ ساخت­یافته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه افراد کافه­رو تهران است. به منظور انتخاب نمونه از روش غیر احتمالی نمونه­گیری هدفمند استفاده شد. حجم نمونه مورد استفاده برای انجام مصاحبه 30 نفر می­باشد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها، از روش تفسیر مصاحبه­ها با تکیه بر نظریه کنش ارتباطی استفاده شد. نتایج حاکی از آن است الگوی­های کنش ارتباطی افراد در کافه­های تهران از الگوی کنش ارتباطی هابرماس پیروی نمی­کند. در حقیقت کنش ارتباطی افراد بیشتر بر مبنای احساسات، سنت، قومیت و روابط دوستی بود و بسته به نوع مساله مورد بحث، نوع کنش فرق می­کرد.

در این رابطه به نظر می­رسد که این امر در سطح کلان منجر به دو یا چند دستگی شدید در جامعه و بین اقوام و گروه­های مختلف می­شودکه این امر باعث به وجود آمدن فضای تشنج در بین اقشار مختلف می­شود. در این شرایط افکار موافق و مخالف وضع موجود چندان به چالش کشیده نمی­شود و این امر می­تواند منجر به تعارض، درگیری و ستیز بین طبقات مختلف در خوشبینانه­ترین حالت و در بدترین حالت منجر به سرکوب و حذف یکی از طرفین شود.

تعداد صفحه : 121

قیمت : چهارده هزار تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        serderehi@gmail.com

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

1 پاسخ

بخش دیدگاه ها غیر فعال است.