دانلود رایگان مقاله بازاریابی با موضوع : ادراک مصرف کننده

دانلود رایگان مقاله بازاریابی با موضوع : ادراک مصرف کنندهTMBA چکیده رفتارمشتری به عنوان یک انسان همواره ازادراک او نشأت می گیرد، ادراک از آگهی های تبلیغاتی،ادراک از نحوه برخورد فروشنده و...، ادراک از میزان ریسک خود، که این امر در خرید های online بیشتر خود نمایی می کند،زیرا یکی از موانع دراین بازاریابی بی میلی افراد درارائه اطلاعات شخصی و اطلاعات کارتهای اعتباری خود می باشد. در نتیجه شناخت صحیح ادراکات بازارهدف درپیش بینی رفتارآنان و در نتیجه تدوین برنامه های بازاریابی موثر برای رسیدن به هدف سازمان امری مهم و هنری لازم و بزرگ برای بازاریابان به شمار می رود. در این مقاله ابتدا به مقوله شناخت ادراک و عوامل موثر بر آن پرداخته و سپس ادراک در حیطه رفتار مصرف کننده بررسی شده است.  مقدمه در دنیای کسب و کار رقابتی امروز بازاریابی در جای جای کسب و کار ها نهفته می باشد. بازاریابی فرایندی اجتماعی ومدیریتی است که بوسیله آن افراد وگروهها ازطریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر نسبت به تامین نیازها و خواسته های خود عمل می کنند در واقع بازاریابی به دنبال تامین وارضای نیاز است که شرکت های موفق را ازناموفق متمایز می سازد، بنابراین بازاریاب ها باید همواره به دنبال آن باشند و بررسی کنند که به چه صورتی می توانند بهتر, بیشتر ,سریع تر ,دقیق تر و در نهایت با کیفیت مناسب تر کالای توام با خدمت به مردم ارائه دهند . از طرف دیگر امروزه مصرف کنندگان به گروههای مختلفی تقسیم می شوند در بازار سلیقه های متفاوتی وجود دارد و این سلیقه ها پیوسته دست خوش تغییر و تحول است. اطلاعات مواد خام اصلی و اولیه ای هستند که بازاریابان برای تاثیر گذاری بر مصرف کنندگان از آنها استفاده می کنند. به همین جهت، درک فرایند مشتریان یکی از بهترین و کلیدی ترین راهنماها در تدوین استراتژی بازاریابی است.((1 ادراک یعنی فرآیندی که از طریق آن افراد در معرض اطلاعات قرار می گیرند،به آن توجه میکنند و آن را درک میکنند. در مرحله نخست مواجهه، مصرف کنندگان اطلاعات را از طریق حواسشان دریافت میکنند و در مرحله توجه، آنان بر محرک تمرکز کرده و ظرفیت خاصی را برای پردازش آن در نظر میگیرند. در مرحله فهم آنان اطلاعات موجود را سازماندهی و آن را تفسیر میکنند تا بتوانند معنایش را بیابند.((2  بدست آوردن یک مشتری جدید بسیار هزینه برتر از حفظ مشتریان خوب گذشته می باشد. به همین دلیل ارتباط خوب با مشتری امری مهم و ضروری است و شناخت صحیح درک مصرف کننده یک وسیله بسیار مهم در این فرایند است زیرا پایه گذار یک ارتباط ماندگار و طولانی مدت با هر یک از مشتریان می باشد. اگر بازاریاب درک صحیحی از ادراک مشتریان خود نداشته باشد ممکن است فعالیت های آن تنها موجب ایجاد هزینه زمانی و مالی شود و نه تنها به نتیجه مورد نظر خود نرسد بلکه نتیجه ی عکس نیز دریافت نماید. عوامل موثر بر فرایند ادراک ویژگی های شخص ادراک شونده: o شکل ظاهری o ارتباط کلامی o ارتباط غیر کلامی o صفات انتسابی ویژگی های موقعیت:  o زمینه اجتماعی o نقش سازمان o محل رویداد ویژگی های شخص ادراک کننده:  o مفهمو ذهنی از خود o ساختار شناختی o  حساسیت پاسخ o    تجارب قبلی فرد((3  شناخت و ادراک مشتریان مشتریان را می توان به دو دسته تقسیم کرد:  (1مشتریان بالفعل: بخش عمده فعالیت های بازاریابی یک سازمان متوجه ایجاد ادراک و شناخت جدید نسبت به خدمات و کالاهای جدید در مشتریان است. تلاش بازاریابان در این زمینه فقط به آگهی های تبلیغاتی یا بازاریابی محدود نمی شود بلکه بازاریابان از روشهای مختلف دیگر مانند تخفیف، تقسیط، حراج، و حتی فروش رایگان کالا وخدمات نیز برای جذب مشتریان جدید وحفظ مشتریان قبلی استفاده می کنند. (2مشتریان بالقوه: این دسته از مشتریان کسانی هستند که در حال حاضر خریدی از سازمان انجام نمی دهند ولی سازمان علاقه مند به شناخت روحیه و شخصیت آنهاست و اینکه چگونه می تواند بر آنها تاثیر بگذارد((4دانلود مقاله رایگان با موضوع تاثیر ادراک بر رفتار مصرف کننده  

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید