دانلود رایگان مقاله بازرگانی با موضوع : بازاریابی بین المللی

دانلود رایگان مقاله بازرگانی با موضوع : بازاریابی بین المللی

TMBAمقدمه :

 

برای زنده ماندن در دنیا رقابتی کنونی باید نوسازی کنیم . برای هر کاری که انجام می دهیم ، فناوری اطلاعات مانند چسب برای تثبیت آن ضروری است . جیمز وگزلند

پس از انقلاب صنعتی به دلیل بالا رفتن حجم تولیدات و کاهش فروش کالا و محدودیت در بازارهای محدود داخل مرزهای کشور و به وجود آمدن شرایط تنگاتنگ رقابتی در هر شغل در سطح جهانی و ایجاد انگیزه های خرید در خریداران (نیازهای واقعی و کاذب) و با به صحنه آمدن شرکت های فراملیتی اولا به دلیل تولید انبوه، تمایز در بین محصولات تولیدی از میان رفت و بیشتر محصولات، استاندارد و یک شکل شد.

 

 

بازریابی بین المللی عبارت است از بازاریابی کالا و خدمات در بیش از یک کشور که شامل صدور کالا از کشوری به کشور دیگرمی باشد

 

بازاریابی بین المللی به دادو ستد با افراد ,موسسات ,سازمانها و یا دولتهای کشورهای دیگر مربوط می شود.

 

کلید واژه ها : بازاریابی ، استراتژی ، آمیخته بازاریابی

 

المللی، در ساده ترین سطح خود، فرآیندی است که در آن یک شرکت تجاری بازاریابی بین ترینپیچیده .گیری کندتصمیم ورای مرزهای کشورش در خود آمیخته بازاریابی باید در مورد سراسر در شرکت استراتژی بازاریابی کردن هماهنگ تولیدی و واحد ایجاد شامل آن، سطح

..باشدمی جهان های تجاری برای رساندن المللی عبارت است از انجام فعالیتطبق تعریفی دیگر، بازاریابی بین

 

کنندگان خود در بیش از یک کشور، به منظور کالا و خدمات یک شرکت به مشتریان یا مصرف و بازارها همه در و عمومی دارند و استاندارد جنبه بازاریابی مراحل و اصول کسب سود

حوزه المللی دربازاریابی بین بازاریابی داخلی و تمایز وجه تنها .هستند اجرا قابل کشورها

 

 

از که آوردمی بوجود المللی رابازاریابی بین جدید مبحث مهم تفاوت همین .آنهاست فعالیت های استراتژی اتخاذ دیگر، (های)کشور مسائل آگاهی از آن، در توجه مورد مسائل جمله بازارهایی است در خاص اقدامات انجام و بازارهای مختلف و کشورها به برای ورود مناسب

 

.. . .است همراه بالاتر ریسک و کمتر اطمینان حدی با تا برای خارجیان که

بسیاری از تفاوتهای موجود بین بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی ماهیتا مربوط به

 

 

محیط است یعنی اینکه بازاریابان اجبارا با آن سرو کار دارند و نمی توانند آن را تغییر یا کنترل کنند که از آن تحت عنوان بعد غیر قابل کنترل بازاریابی یاد می شود.

 

تجارت بین المللی:

 

به سختی می توان کشوری را درجهان یافت که خود کفا باشد. اصلا چرا باید خوئکفا بود؟ محدود کردن مصرف فقط در حد تولیدات داخلی بدلیل کوچک شدن دامنه محصولات و کاهش کیفیت کالا,باعث پائین آمدن سطح زندگی مردم می شود.کالاهای خارجی در افزایش سطح زندگی مردم یک جامعه بسیار موثر است.

 

علاوه بر کالاها,خدمات نیز نقش مهمی را در اقتصاد جهانی دارا می باشند.خدمات تقریبا25درصد از صادرات جهانی را در بر میگیرد.صنایعی چون بیمه مخابرات-بانکداری

 

نظریه های تجارت بین المللی:

 

طی سالهای گذشته ,نه تنها حجم تجارت بین المللی افزایش چشمگیری داشته است ,بلکه تغییرات زیادی در الگوهای تجارت نیز به چشم می خورد .کشورهایی مثل ایالات متحده که مقادیری زیادی فولاد صادر می نمودند,اکنون با تولید محصولاتی که از تکنولوژی بالایی برخوردارند,درسطح جهانی به رقابت می پردازند.

 

 

اهمیت تجارت جهانی کشورهایی که هرگز نمی توانستند نقش اصلی در تجارت جهانی داشته باشند ناگهان به قطب

 

.اقتصادی فقیر تبدیل شده اند افراد و شرکت ها دریافته اند که حیطه رقابت آن ها بازار داخلی نبوده بلکه بازار های جهانی

 

 

.هستند تجارت جهانی، امروزه یک مجموعه به هم پیوسته جهانی از بازار ها، تکنولوژی و شرایط

 

زندگی استاندارد که در گذشته ناشناخته بوده اند، می باشد.

 

بازاریابی بین المللی با سطح رقابت ارتباط نزدیک دارد، هر چه در سطوح رقابت به رقابت بین

 

.شرکتها و سازمان های بین اللملی نزدیکتر شویم اهمیت بازاریابی بین المللی بیشتر می شود

 

 

:سطوح طبقه بندی رقابت تجاری رقابت در سطح یک شرکت رقابت در سطح صنعت رقابت در سطح ناحیه رقابت در سطح کشور

 

عوامل خارجی محیط بازاریابی بین المللی ساختار اقتصاد و درآمد ملی :عوامل اقتصادی عوامل سیاسی

 

 

:اهم عوامل ساختاری اقتصاد اقتصاد جایگزین اقتصاد صادرات مواد خام و اولیه توسعه صنعتی

 

:عوامل اقتصاد بر اساس درآمد ملی درآمد بسیاربالای خانوارها درآمد بسیار پایین خانوارها

 

سطوح کلی تجارت در سطح عوامل فرهنگی خانوارها با درآمدهای بالای متوسط و پایین بین الملل

 

:عوامل سیاسی نگرش کلی نسبت به خریدهای بین المللی *

 

ثبات سیاسی *

 

 

مقررات پولی و مالی *

 

بوروکراسی دولتی * :عوامل فرهنگی آداب و رسوم زبان قومیت

 

اعتقادات یا باورهای عمومی

 

 

نقش دولت در تجارت بین الملل :

 

 

تجارت دولتی به حالتی اطلاق می شود که دولت بطور مستقیم و یا ازطریق موسسات وابسته به خود , به تنهایی یا درکنار بخش خصوصی به امور بازرگانی داخلی و خارجی بپردازد.البته میزان دخالت و شرکت دولت و نحوه انجام آن بستگی به نوع سیستم اقتصادی و شرایط خاص زمانی دارد.درکشورهایی که از سیستم برنامه ای یا سوسیالیستی پیروی میکننند ,تجارت خارجی عمدتا

 

درانحصار دولت می باشد,درکشورهایی که دارای اقتصاد مختلط می باشند دخالت دولت می تواند به صورت کنترل,نظارت و یا همکاری با بخش خصوصی باشد .

 

دولتی کردن و یا ملی کردن تجارت خارجی به منظور دنبال کردن هدفهای زیر صورت میگیرد: -1تشویق صادرات از طریق ایجاد تسهیلات مالی,فنی,قانونی و اداری

 

-2 پیشبرد برنامه ریزی داخلی و توسعه اقتصادی از طریق وارد کردن مواد خام و کالاهای ضروری و افزایش صادرات

-3خرید و وارد کردن کالاهای خاصی که کمیابی آنها در داحل باعث تشدید تورم و عدم تعادل اقتصادی می شود.

-4جلوگیری از استفاده بی رویه از منابع اقتصادی و اتلاف ثروتهای ملی.

 

 

اهمیت بازاریابی بین الملل :

 

امروزه هیچ کشوری در جدایی کامل از کشورهای دیگر زندگی نمی کند.تحقیقیات بازاریابی

 

 

جهانی دارای مشکلات متعددی هستند . منابع اقتصادی تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور بستگی نسبی به اقتصاد کشورهای دیگردارد که از طریق مبادلات بین الملل بدنبال کسب سوذ بیشتری می باشند.

تفاوت قیمتها یا به دلیل تفاوت در شرایط عرضه یا امکانات تولید و تفاوت درشرایط تقاضا یا الگو و یا ترکیبی از آنهاست که دراین ممکن است به علت تفاوت درمنابع طبیعی کارائی و مهارت کار باشد.

 

پیش بینی بین المللی:

 

 

نقطه شروع استراتژی و برنامه ریزی بازاریابی پیش بینی فروش است .میزان فروش در آینده تصمیم گیری در زمینه تخصیص منابع و ایجاد استراتژی بازاریابی را امکان پذیر می سازد.در بازاریابی داخلی روشهای پیش بینی فروش بیشتر از بعد اقتصادی است . در حالیکه در بازارهای بین المللی با توجه به گستردگی ابعاد محیطی صرفا با تحلیل مسائل اقتصادی امکان پذیر نیست.

 

در بازارهای داخلی شرکتها معمولا از پیش بینی های اقتصادی سازمانهای دولتی و یا بخش خصوصی برای پیش بینی فروش استفاده می کنند اما در بازاریابی بین المللی هر شرکت خود موظف است برمبنای اطلاعات تهیه شده توسط سازمان مرکزی و شرکتهای تابعه,فروش خود را پیش بینی نماید.مبادله اطلاعات بین شرکتهای تابعه جهت پیش بینی فروش اهمیت بسزایی دارد.

 

 

استراتژی های ورود به بازار :

 

سیاست درون گرای اقتصادی و به بیانی استراتژی جایگزینی واردات مبتنی بر تامین احتیاجات بازار داخل کشور با تولیدات داخلی می باشد ,به صورتی که این تولیدات به مرور جایگزین واردات گردند.

عمده ترین هدف از انتخاب این استراتژی رهایی از وابستگی وارداتی و رسیدن به خود کفایی

 

 

است.وابستگی وارداتی به صورتی که کشور را آسیب پذیر کرده است یعنی به علت نیاز شدید به کالاتهای وارداتی به صورتی ,چنانچه کاهش یا قطع واردات صورت گیرد,کشور مزبور در تنگنای اقتصادی قرارگرفته و عواقب سیاسی ,اقتصادی برای آن به وجود می آید از یک طرف انتخاب این روش در جهت کاهش یا قطع نیازهای ارزی و آسیب پذیری می باشدو از طرف ذیگر باعث تشویق تولیدات داخلی می شود که این تشویق و حمایت از تولیدات داخلی معمولا با روشهای کنترل ارزی ,تعرفه و عوارض گمرکی , سهمیه بندیها و دیگر سیاستهای محدود کننده واردات صورت می پذیرد.

 

دانلود مقاله رایگان باموضوع بازاریابی بین المللی

11

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید