دانلود رایگان مقاله بازرگانی با موضوع : تبلیغات

دانلود رایگان مقاله بازرگانی با موضوع : تبلیغاتTMBAچکیده: هدف از این مقاله بررسی تبلیغات واهمیت آن وتاثیر بر افزایش سوددهی شرکتها وایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه در درازمدت وانتخاب درست رسانه تبلیغاتی می باشد .واژگان کلیدی: تبلیغات،مشتری،مشتریان بالقوه،سود مقدمه :  1  در دنیای امروز تبلیغات به یک تجارت و صنعت بزرگ تبدیل شده است تبلیغات هم یک صنعت است و هم ابزاری است که مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته است هرساله مبالغ زیادی صرف امور تبلیغاتی می شود بنابر این لازم است انجام تبلیغات به شکلی کارا و مؤثر صورت پذیرد تبلیغات نه تنها ضرورتی برای سازمانهای تجاری و صنایع بزرگ است بلکه برای همه ما نیز یک ابزار مفید و حتی ضروری است. کاربردهای تبلیغات بسیار زیاد است با این وجود تمامی آنها دارای ویژگی مشترکی هستند که آن لزوم انتقال یک پیام میباشد که گاهی این پیام تجاری است ، گاهی در خصوص معرفی خدمات عمومی و گاهی هم در راستای اهداف تجاری شرکتها و یا در جهت اهداف شخصی می باشد .  تبلیغات : تحولات اخیر فناوری ارتباطات و اطلاعات و شکل گیری زمینه های جدید فعالیت در کنار آموزش های نوین برای پیشبرد فعالیت های اجتماعی توجه صاحب نظران را در عرصه های مختلف به خود جلب کرده است . فناوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی ، جامعه اطلاعاتی شکل داده است و ظهور این جامعه شرایط خاصی را پیش روی مخاطب قرار داده است . یکی از زمینه های مطرح ، تبلیغات بازرگانی است که با امکانات و فناوری جدید دارای ویژگی های خاص برای تبلیغ کالا و معرفی پدیده های تولیدی جدید شده است . کارگزاران تبلیغات بازرگانی تلاش می کنند تا در کنار استفاده از نمادها ترکیب رنگ ها، با تأکید بر اصول و شیوه های تبلیغ بازرگانی ، از آخرین فناوری های ارتباطی و رسانه ای برای معرفی کالا بهره گیرند تا تمایل مخاطب را نسبت به یک محصول یا خدمت جلب کنند. آنها می کوشند با مخاطبان وسیع تری ارتباط برقرار کنند، که از راه های مختلف ، به خصوص شبکه ، با علاقه های شان آشنا شده اند و در حال حاضر با همین امکان درصدد تبلیغ محصولات هستند. تمایل به گسترش تبلیغات بازرگانی به سبب سودآوری بالای آن فعالیتی اقتصادی به شمار می رود ، امروزه اکثر شرکتها اغلب روابط بازاریابی آنها بیش از%50 به سود فروششان اضافه میکند شرکتها و کمپانی هایی با تکنولوژی بالا هم از هزینه کردن برای تبلیغات معاف نیستندعموماً تبلیغات یک چتر خلق می کند و با هدایت کردن ارتباطات و روابط واقعی با آنها مشتریان بالقوه ای را به وجود می آورد(..Bong na& etal, 2009, 153-170) W 2 در دنیای پست مدرن نمیتوان تنها توجه به رویکرد مصرفی داشته باشیم و نه می توان به سیستم اجتماعی ، ثبات و ایستایی بودن آن اکتفا نماییم و اینکه افراد به سادگی آن را قبول نمایند به اعتقاد کمپانی ها ویژگیهای فیزیکی ، روانشناسی و گرایش فردی واجتماعی و عادات و اعتقادات و آرمانهای افراد نیز در تبلیغات موثر می باشند . (N.Souiden & M.Diagne, 2009, 97-109)سطح توسعه اقتصادی متغیر مهمی برای درک تفاوت جذابیت تبلیغات در میان حاکمیت ملت ها است ، به نظر تعدادی از شخصیت های اقصادی واجتماعی تفاوت کشورها شامل میزان درآمد قابلیت دسترسی به رسانه های گروهی و شرایط شغلی است. روث1 پیشنهاد می دهد که سطح اقتصادی و اجتماعی در یک منطقهمعمولاً بر پایه روابط بین مناطق ترسیم و تعریف می شود. در ادبیات بازاریابی کشورها سطح مدرن بودنمعمولاً بر پایه درجه بازتاب تبلیغات جذاب و لذتبخش شرکتها ارزیابی می شود. در کشورهایی با سطح توسعه اقتصادی بالا انتظار بازتاب تبلیغات در جهت گرایش به مصرف گرایی لذت جویانه سطح بالاتری نسبت به کشورهایی با سطح توسعه اقتصادی پایین می باشد-.( (A .Oyedele, 2009, 521541 در واقع تبلیغات راهی به سوی مشتریان باز می کند و پیامی را به مخاطب خود می رساند و بقیه راه به عوامل دیگر مرتبط می شود حال اگر این حرکت آمیخته با روانشناسی مشتری ، هنر و سلیقه ، محتوای مناسب و شرایط موثر دیگر همراه شودقطعاً اثر گذار تر خواهد بود، مسئله دیگری که در تبلیغات حائز اهمیت می باشد این است که انتخاب درست مخاطبان هدف موفقیت تبلیغ را به دنبال خواهد داشت به دلیل اینکه مشتریان در طول زمان تغییر می کنند به این معنی که از مصرف کنندگان یک گروه خارج شده و به مصرف کنندگان گروه دیگر می پیوندند و باید در تبلیغات مسائل روانشناختی و ویژگی های جمعیت شناختی هم مورد بررسی قرار گیرد ، همچنین انتخاب رسانه مناسب برای یک کار تبلیغاتی نیز حائز اهمیت می باشد و باعث می شود که تبلیغ دهنده را به اهداف خود نزدیک کند در نتیجه برنامه ریزی موثر و انتخاب صحیح رسانه امر بسیار مهمی می باشد ، مهم ترین بخش یک فعالیت تبلیغاتی محتوای پیام آن است پیام تبلیغاتی می بایست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و برای این منظور باید از بینش و خلاقیت استفاده کرد.(ای.دی .فاربی ، 1386،86و) دانلود مقاله رایگان با موضوع تبلیغات

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید