دانلود پایان نامه:بررسی کارکردهای غیاب در پرداختن به شخصیت معصومین (ع) برای نگارش فیلمنامه

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : ادبیات نمایشی

عنوان : بررسی کارکردهای غیاب در پرداختن به شخصیت معصومین (ع) برای نگارش فیلمنامه

دانشکده صداوسیما ـ قم. گروه هنرهای رسانه‌ای

پایان‌نامه، برای دریافت درجه دوره کارشناسی ارشدM.A

رشته ادبیات نمایشی

 

بررسی کارکردهای غیاب در پرداختن به شخصیت معصومین (ع) برای نگارش فیلمنامه

 

استاد راهنما:

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکترغلامرضا یوسف زاده

 

استاد مشاور:

حمید تلخابی

زمستان 93

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

نگارش فیلمنامه به‌عنوان بستر اصلی و محور پیوند عناصر سینمایی، یکی از مهم‌ترین مراحل شکل‌گیری و تولید فیلم است. ازآنجایی‌که استفاده از «غیاب» در فیلمنامه کارآیی دارد، این رساله تلاش می‌کند با روش اسنادی و کتابخانه‌ای، محدودیت‌ها و آسیب‌های تصویرگری مستقیم معصوم (ع)، را مورد بررسی قرار می‌دهدو در ادامه از «غیاب» به‌عنوان راهکار مطرح شده برای پرداختن به شخصیت معصومین (ع) و از کارکردهای آن در سینما و تلویزیون سخن می‌گوید که عبارت‌اند از همدلی و همراهی تماشاگر با داستان که باعث باورپذیری، جذابیت و تأثیرگذاری می‌شود. در پایان به این نتیجه می‌رسد که با توجه به محدودیت‌های زبان سینما و تلویزیون، استفاده از این تکنیک برای بازنمود ابعاد مختلف زندگی معصوم (ع) و شخصیت‌های قدسی مناسب است و باید مورد توجهی ویژه قرار بگیرد.کلید واژه: غیاب ، شخصیت پردازی، معصومین، فیلمنامه

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات... 71ـ1 بیان مسئله. 81ـ2 ضرورت و اهمیت تحقیق.. 81ـ3 اهداف تحقیق.. 91ـ4 سؤالات تحقیق.. 91ـ5 فرضیه تحقیق.. 101ـ6 روش تحقیق.. 101ـ7مفاهیم. 10فصل دوم: مبانی نظری تحقیق.. 152ـ1 بررسی تحقیقات پیشین.. 162-2 چارچوب نظری تحقیق.. 202ـ2ـ1 عناصر فیلمنامه. 212ـ2ـ1ـ1 پیرنگ.. 212ـ2ـ1ـ2 شخصیت.. 242ـ2ـ1ـ3 درون مایه. 302ـ2ـ1ـ4کشمکش... 302ـ2ـ1ـ5بحران. 332ـ2ـ1ـ6دیالوگ.. 342ـ2ـ1ـ7 زمان و مکان (صحنه، موقعیت) 352ـ2ـ2 فیلم تاریخی و تاریخ مقدس... 35فصل سوم: یافته‌های تحقیق.. 403ـ1غیاب در اصل خلقت... 413ـ2غیاب نزد پساساختارگراها 433ـ3 غیاب در هنر اسلامی.. 443ـ4غیاب و تخیل.. 473ـ5 غیاب و روایت پذیری برای کودک.. 473ـ6غیاب و واکنش... 483ـ7غیاب و صرفه جویی هزینه ها 483ـ8 سینما و تصویرگری معصوم 493ـ8ـ1 اهمیت چگونگی بازنمایی معصومین در سینما 503ـ8ـ2تصویرگری معصوم در سینمای هالیوود 513ـ8ـ3 تصویرگری معصوم در سینمای ایران. 573ـ8ـ4 محدودیت های سینما و تلویزیون در تصویرگری معصوم 623ـ9گستره غیاب در فیلم. 673ـ9ـ1غیاب در عناصر میزانسن. 683ـ10غیاب در ژانرهای سینمایی.. 793ـ10ـ1غیاب در ژانر معمایی ـ پلیسی. 793ـ10ـ2غیاب در ژانر وحشت.. 793ـ11غیاب در درام. 803ـ11ـ1 منظق داستانی. 803ـ11ـ2 پیوند شخصیت غائب با اصل داستان. 803ـ11ـ3 حفظ کشمکش... 823ـ12 نکاتی چند درباره امکانات غیاب... 843ـ12ـ1 استفاده از راهکار غیاب در نقل تاریخ. 843ـ12ـ2 غیاب و بازنمایی رویداد واحد از زندگی معصوم 863ـ12ـ3 غیاب و راز. 873ـ13راهکارهای تجربه شده در تصویرگری معصوم. 883ـ13ـ1 فیلم هایی با حضور کامل معصوم. 883ـ13ـ1ـ3 ارزیابی روش حضور کامل. 933ـ13ـ2 فیلم هایی با غیاب معصوم. 933ـ13ـ3 ارزیابی روش غیاب شخصیت.. 1053ـ14 تأملی بر راهکار غیاب... 105فصل چهارم: نتیجه‌گیری.. 1084ـ1 نتیجه‌گیری.. 1094-2 پیشنهادات... 110 

فصل اول: کلیات

1ـ1 بیان مسئله

هنر نمایشی عرصه‌ای است که می‌توان مفاهیم و جلوه‌های زندگی را در سینما و تلویزیون به نمایش گذاشت. اگر این جلوه‌های زندگی از زندگی حضرات معصومین (ع) و شخصیت‌های قدسی باشد، جلوه‌های حقیقی آن بیشتر خواهد بود و موجب شناخت بیشتر ایشان می‌شود. جلوه‌هایی که پاکی، وارستگی، مهر و شفقت برای بینوایان، ستیز با ستمگران، ایثار و شهادت برای جاودانه ماندن دین الهی، در اوج است. اما متأسفانه نمایش این جلوه‌هابه‌صورت کامل انجام نشده.با توجه به محدودیت‌های زبانی سینما و تلویزیون در تصویرگری زندگی معصومین (ع)، چالش‌ها و دشواری‌هایی را، در پرداختن به شخصیت ایشان، پیش روی فیلم‌سازان دینی ما قرار می‌دهد که این چالش‌ها و دشواری‌ها موجب می‌شود، ما به دنبال راهکار بهتری جهت ارائه‌یصحیح‌تر و عمیق‌تر از شخصیت‌های قدسی در نگارش فیلمنامه باشیم. بنابراین دقت هر چه بیشتر در تصویرگری معصومین (ع) و شخصیت‌های قدسی، و بازنگری در شیوه‌های فیلمنامه نویسی و ارائه‌یشخصیت‌های ایشان در فیلمنامه نویسی است که با ارائه‌یزاویه‌ی دید جدید به پدیدارها و مصادیق، می‌توان هر چه بیشتر با ساختار سینما و تلویزیون منطبق کرد. از این‌رو در آغاز، به محدودیت‌ها و ظرفیت‌های تصویرگری مستقیم حضرات معصومین (ع) در سینما و تلویزیون اشاره‌ایمی‌کنیم. سپس کلیاتی را از عناصر فیلمنامه، مورد بررسی قرار می‌دهیم و در ادامه ضمن بررسی این تکنیک برای بازنمود ابعاد مختلف زندگی حضرات معصومین (ع)، به کارکردها و امتیازات ویژه آن، می­پردازیم.تعداد صفحه : 118قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید