دانلود پایان نامه:رابطه سبک‫های دلبستگی، کیفیت دوستی و حمایت اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر

 دانلود متن کامل پایان نامه رابطه سبکهای دلبستگی، کیفیت دوستی و حمایت اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد کرمانشاه

دانشکده تحصیلات تکمیلی

 

گروه روانشناسی

 

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A.»

رشته روانشناسی

 

عنوان

رابطه سبکهای دلبستگی، کیفیت دوستی و حمایت اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر

 

استاد راهنما

دکتر مختار عارفی

 

 

زمستان 1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)فهرست مطالبعنوان                                                                                            صفحهفصل یکم: مقدمه پژوهش1-1 مقدمه 31-2 بیان مسأله 31-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 51-4 اهداف تحقیق. 61-5 فرضیه‏های تحقیق. 61-6 تعاریف مفهومی و عملیاتی. 6فصل دوم: پیشینه پژوهش 2-1 نظریه‫های حمایت اجتماعی. 92-2 تعریف مفهومی حمایت اجتماعی. 102-3 مولفه های حمایت اجتماعی. 102-4  روابط اجتماعی از منظر تحولی  112-5 روابط و رشد. 122-6     فقدان ارتباط و آثار آن. 132-7      عدم امکان انتقال دانسته‌ها 142-8      سکون نسبى زمان اجتماعى  142-9 فقدان زبان.... 152-10 گستره نظری دلبستگی. 162-10-1 تاریخچه دلبستگی.. 162-10-2 تعریف دلبستگی.. 172-10-3 نظریه دلبستگی.. 192-10-4 اهمیت نظریه دلبستگی.. 202-10-5 چارچوب تکاملی نظریه دلبستگی.. 212-10-6 مراحل دلبستگی.. 222-11 طبقه‌بندی کیفیت دلبستگی. 262-11-1 دلبستگی «ایمن» 262-11-2 دلبستگی ناایمن «اجتنابی» 272-11-3 دلبستگی ناایمن «دوسوگرا» 272-11-4 دلبستگی آشفته. 272-11-5 دلبستگی در بزرگسالی.. 272-12 دلبستگی و آسیب شناسی روانی. 282-13 روان‌شناسی دوستی و عوامل شکل‌گیری آن. 292-14 عوامل شکل گیری دوستی. 302-15 ارتباط بین حمایت اجتماعی و کیفیت دوستی. 322-16 کودک و دوستی ها 332-17 پیامدهای دوستی. 352-18 پیشینه پژوهش... 36فصل سوم: روش شناسی پژوهش3-1 طرح پژوهش.... 403-2 معرفی متغیر ها 403-3 جامعه ی آماری. 403-4 نمونه و روش نمونه‫گیری. 403-5 ابزار پژوهش    403-6  روش و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها : 44 فصل چهارم:یافته های پژوهش 4-1 یافته های توصیفی. 464-2  یافته های استنباطی.... 46 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 5-1 نتیجه گیری. 535-2 محدودیت های پژوهش... 555-3 پیشنهادات پژوهشی. 555-4 پیشنهادات کاربردی. 55 منابع......................... 56پیوست ها.................. 60   

چکیده

هدف این پژوهش تعیین رابطه سبک‫های دلبستگی، کیفیت دوستی و حمایت اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر بود. جامعه آماری شامل 300 نفراز دانشجویان دختر و پسر ورودی دانشگاه علوم و تحقیقات در رشته های علوم انسانی شهر کرمانشاه بود که  با توجه به نسبت دانشجویان دختر و پسر از تمام رشته ها  94 نفر دختر و 75 نفر پسر به طور تصادفی انتخاب شدند که این تعداد به طور کلی 169 نفر بدست آمد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های حمایت اجتماعی MOS، دوستی و عدم دوستی ریسمن و بییلنگهام و سبک دلبستگی بزرگسالان RAAS  بود. یافته ها نشان داد که سبک دلبستگی ایمن به طور معناداری بر حمایت اجتماعی و کیفیت دوستی تاثیر گذار است از طرفی  حمایت اجتماعی به طور معناداری بر کیفیت دوستی  دانشجویان تاثیر گذار است(01/0< p).نتیجه گیری: با توجه به نیازی که دانشجویان به حمایت اطرافیان دارند ، حمایت اجتماعی و سبک هایدلبستگی می تواند بر کیفیت دوستی این افراد   نقش به سزایی داشته باشد.واژه های کلیدی: حمایت اجتماعی، دانشجویان،  سبک های دلبستگی، کیفیت دوستی   

1   فصل یکم

مقدمه پژوهش

1-1     مقدمه

دانشجویان از اقشار برگزیده جامعه محسوب می شوند که در دوران تحصیل ممکن است با مسائل و مشکلاتی از نظر امور آموزشی، اقتصادی، تغییرات فرهنگی و اجتماعی روبرو شوند که این عوامل رفتار فرد را تحت تاثیر قرار می دهند. یکی از عوامل مهم برای بروز رفتار مناسب و به هنجار حمایت اجتماعی است که حمایت به کمک یا یاری و توانایی اضافی اشاره دارد که فرد بدان نیاز دارد. حمایت اجتماعی منبعی از کمک و یاری افراد، گروه اجتماعی و جامعه است و یک راهبرد برای مقابله با زندگی استرس زا به وسیله فراخواندن کمک از شبکه های اجتماعی تعریف می شود(هرد، ویتفیلد، ادواردس، براس و بیچ[1]، 2011).  تعامل با همسالان و دوستی ها از جمله نمودهای تعاملات اجتماعی اند که نقش محوری و مهمی را در شناخت اجتماعی ایفا می کنند. کودکان برای مقابله با چالش های موجود در دنیای اجتماعی خود باید مهارت های اساسی شناختی اجتماعی نظیر همکاری و مشارکت و حل مشکلات، به ویژه مشکلات میان فردی، را بیاموزند (کریک و داج[2]، 1994، پارکر و گالتن[3]، 1989). به همین سبب، روابط با همسالان و دوستی ها مشوق های مهمی را برای این یادگیری ها فراهم می کنند که بنوبه خود تحول دوستی را تسهیل می کند. دوستی های دوره نوجوانی متکی بر نزدیکی و وفاداری به ویژه در دختران است. این دوستی ها نه تنها به رشد اجتماعی نوجوانان کمک می کند بلکه برای آنها حکم نوعی درمان دارد؛ زیرا نوجوانان در می یابند دیگران هم امیدها، ترس ها، و تردیدهایی دارند. آنها نیاز به دوستی دارند که وفادار و قابل اعتماد باشد، به حرف های آنها گوش فرا دهد، و آنان را درک نماید. برخی یافته های پژوهشی نشان می دهد که این تمایل در دختران بیشتر است (بل[4]، 1980؛ هارتاپ[5]، 1983). تعداد صفحه :76قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید