دانلود پایان نامه ارشد:بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و عملکردکارکنان در بانک صادرات استان اردبیل

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی

گرایش :بازاریابی

عنوان : بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و عملکردکارکنان در بانک صادرات استان اردبیل

 دانشگاه آزاداسلامی(واحد رشت)

 

دانشکده مدیریت و حسابداری

 

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ( بازاریابی)

 

عنوان:

بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و عملکردکارکنان در بانک صادرات استان اردبیل

استاد راهنما:

دکتر خیرالله سربلند

استاد مشاور:

دکتر نرگس دل افروز

تابستان1392

 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)فهرستعنوان                                                                                                                                     صفحهچکیده فصل اول:کلیات تحقیق1-1)مقدمه............................................................................................................................................21-2)بیان مسئله......................................................................................................................................21-3)ضرورت و اهمیت تحقیق...................................................................................................................41-4)اهداف تحقیق...................................................................................................................................51-5)چارچوب نظری تحقیق.......................................................................................................................51-6)فرضیه های تحقیق............................................................................................................................61-7)تعریف مفهومی متغیرها.....................................................................................................................61-8)سوال تحقیق....................................................................................................................................81-9)تعریف عماتی متغیرها.......................................................................................................................81-10)قلمرو تحقیق..................................................................................................................................9 فصل دوم مبانی نظری تحقیقبخش اول مدیریت دانش2-1-1)مقدمه.......................................................................................................................................122-1-2)تعریف دانش..............................................................................................................................122-1-3)مفهوم ارزش دانش......................................................................................................................132-1-4)انواع دانش................................................................................................................................132-1-5)انواع ایجاد دانش.........................................................................................................................152-1-6)چرخه دانش...............................................................................................................................162-1-7)مدیریت دانش.............................................................................................................................162-1-8)تاریخچه و علل پیدایش مدیریت دانش...............................................................................................182-1-9)چهارعامل عمده در پیدایش مدیریت دانش..........................................................................................192-1-10)ضرورت و اهمیت مدیریت دانش..................................................................................................192-1-11)اجزای مدیریت دانش..................................................................................................................202-1-12)اجزاء سازمانی تشکیل دهنده مدیریت دانش......................................................................................222-1-13)چرخه حیات مدیریت دانش..........................................................................................................222-1-14)اصول مدیریت دانش..................................................................................................................242-1-15)هدف های مدیریت دانش.............................................................................................................242-1-16)تئوری های مدیریت دانش...........................................................................................................242-1-16-1)تئوری مدیریت دانش جامع.......................................................................................................242-1-16-2)تئوری مدیریت دانش تیمی........................................................................................................252-1-16-3)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر................................................................................................262-1-17)مدل های مدیریت دانش...............................................................................................................262-1-17-1)مدل عمومی دانش در سازمان...................................................................................................272-1-17-2)مدل معماری در مدیریت دانش..................................................................................................282-1-17-3)مدل های ساختار اجتماعی........................................................................................................282-1-17-4)مدل بویست..........................................................................................................................302-1-17-5)مدل نونوکا...........................................................................................................................302-1-17-6)مدل شش بعدی مدیریت دانش....................................................................................................342-1-17-7)مدل رن جانسون....................................................................................................................352-1-17-8)مدل  ادل وگراسیون................................................................................................................362-1-17-9)مدل استیو هالس....................................................................................................................382-1-17-10)مدل مفهومی چند مرحله ای....................................................................................................392-1-18)استراتژی های مدیریت دانش........................................................................................................402-1-19)نیاز به چهارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی................................................................................422-1-20)عناصر مهم در چهاچوب مدیریت دانش در بخش دولتی.......................................................................432-1-21)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش...............................................................................................462-1-22)موانع مدیریت دانش...................................................................................................................472-1-23)موانع زیر ساختی اعمال مدیریت دانش در ایران...............................................................................50 بخش دوم:عملکرد2-2-1)مقدمه.......................................................................................................................................522-2-2)ارزیابی عملکرد.........................................................................................................................522-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی.......................................................................................................562-2-4)مدیریت عملکرد..........................................................................................................................572-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد..........................................................................................................572-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد................................................................................................................582-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد.................................................................................................................582-2-8)حیطه مدیریت عملکرد..................................................................................................................582-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد..................................................................................................592-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد................................................................................................592-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد..................................................................................602-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد.........................................................................................................622-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد.........................................................................................................632-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد............................................................................................642-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد.................................................................................682-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد...................................................................................................682-2-17)انواع ارزیابی..........................................................................................................................692-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی.......................................................................................712-2-19)فنون و روش های ارز یابی.........................................................................................................722-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد...............................................................................................................792-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد..........................................................................................................822-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان...........................................................................................822-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابیعملکرد مناسب.......................................................................................832-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد........................................................................................852-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد.........................................................................................852-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند................................................862-2-27)فرایند بهبود عملکرد..................................................................................................................872-2-28)ارزیابی کارآمد........................................................................................................................872-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد.......................................................................................................882-2-30)معرفی نرم افزارها...................................................................................................................89 بخش سوم:پیشینه تحقیق 3-2-1)تحقیقات صورت گرفته در ایران....................................................................................................913-2-2)تحقیقات صورت گرفته در خارج....................................................................................................93فصل سوم:روش اجرای تحقیق:3-1)مقدمه..........................................................................................................................................983-2)فرایند اجرای تحقیق........................................................................................................................983-3)روش اجرای تحقیق........................................................................................................................993-4)جامعه و نمونه آماری......................................................................................................................993-5)روش نمونه گیری........................................................................................................................1003-6)ابزار جمع آوری اطلاعات.............................................................................................................1003-7)پردازش داده ها...........................................................................................................................1013-7-1)اعتبار(روایی).........................................................................................................................1013-7-2)قابلیت و اعتماد(پایایی)..............................................................................................................1013-8)روش تجزیه وتحلیل داده ها و اطلاعات.............................................................................................102فصل چهارم:تجزیه و تحلیل اطلاعات4-1)مقدمه........................................................................................................................................1044-2)توصیف متغیرهای تحقیق...............................................................................................................1044-2-1)سن........................................................................................................................................1054-2-2)جنسیت...................................................................................................................................1054-2-3)تحصیلات...............................................................................................................................1064-2-4)کسب دانش..............................................................................................................................1064-2-5)تسهیم دانش..............................................................................................................................1074-2-6)به کارگیری دانش......................................................................................................................1074-2-7)مدیریت دانش...........................................................................................................................1084-28)عملکرد...................................................................................................................................1084-3)آمار استنباطی.............................................................................................................................1094-3-1)آزمون فرضیات تحقیق...............................................................................................................1094-3-2)آزمون کولموگروف-اسمیرنوف....................................................................................................1094-3-3) آزمون فرضیه اصلی................................................................................................................1114-3-4) آزمون فرضیه فرعی اول...........................................................................................................1124-3-5) آزمون فرضیه فرعی دوم...........................................................................................................1134-3-6)آزمون فرضیه فرعی سوم...........................................................................................................1144-4)آزمون رگرسیون چند متغیره...........................................................................................................115فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات5-1)مقدمه........................................................................................................................................1185-2)نتایج آمار توصیفی.......................................................................................................................1185-2-1)نتایج تحلیل توصیفی مربوط به فرضیه ها........................................................................................1185-3)نتایج آمار استنباطی.......................................................................................................................1195-3-1)نتایج آزمون فرضیه اصلی...........................................................................................................1195-3-2)نتایج آزمون فرضیه اول..............................................................................................................1195-3-3)نتایج آزمون فرضیه دوم..............................................................................................................1195-3-4)نتایج آزمون فرضیه سوم.............................................................................................................1195-4)پیشنهادات...................................................................................................................................1205-4-1)پیشنهادات بر اساس یافته ها و فرضیه های تحقیق..............................................................................1205-4-2)پیشنهادات برای محقق آینده..........................................................................................................1215-5)بررسی همسویی و عدم همسویی نتایج تحقیق و پیشینه تحقیق...................................................................1215-6)محدودیت های تحقیق.....................................................................................................................122منابع و مواخذپیوست و ضمائمعنوان                                                              فهرست جداول                                                          صفحه جدول 2-1-1) مدل تعامل دانش نهفته و صریح.............................................................................................32جدول 2-1-2)مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار..................................................................................35جدول 2-1-3)مدل مفهومی مرحله ای توسعه مدیریت دانش سازمانی .................................................................40جدول 2-1-4)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش ........................................................................................46جدول 2-2-1)ارزیابی دستگاهها و کارکنان بر اساس مقایسه نگرش نوین با سنتی..................................................61جدول 2-2-2)عوامل مثبت ومنفی مدیریت عملکرد........................................................................................64جدول 2-2-3)ارزیابی عملکرد پرستاران براساس روش عامل سنجی ................................................................74جدول 3-1)جدول تعیین آلفای کرونباخ......................................................................................................102جدول4-1)جدول توصیف سن.................................................................................................................105جدول 4-2)جدول توزیع فراوانی جنسیت...................................................................................................105جدول 4-3)جدول توزیع فراوانی تحصیلات...............................................................................................106جدول 4-4)جدول توصیفی متغییر کسب دانش.............................................................................................106جدول 4-5) جدول توصیفی متغییر تسهیم دانش...........................................................................................107جدول4-6) جدول توصیفی متغییر بکارگیری دانش......................................................................................107جدول 4-7) جدول توصیفی متغییر مدیریت دانش.........................................................................................108جدول4-8) جدول توصیفی متغییر عملکرد.................................................................................................108جدول4-9)آزمون کولموگروف-اسمیرنوف.................................................................................................109جدول4-10)ضریب همبستگی مدیریت دانش و عملکرد کارکنان......................................................................111جدول4-11) ضریب همبستگی کسب دانش و عملکرد کارکنان........................................................................112جدول 4-12) ضریب همبستگی تسهیم دانش و عملکرد کارکنان......................................................................113جدول 4-13) ضریب همبستگی بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان................................................................114جدول4-13)جدول رگرسیون به کارگیری دانش و عملکرد کارکنان.................................................................115  عنوان                                                  فهرست نمودارها                                       صفحه  نمودار 1-1)مدل مفهومی تحقیق......................................................................................6نمودار 2-1-1)مدل عمومی دانش در سازمان......................................................................27نمودار2-1-2)مدل معماری دانش...................................................................................28نمودار 2-1-3)مدل بویست روابط  داده ، اطلاعات و دانش........................................................30نمودار 2-1-4)چارچوب مفمومی فرایندهای ایجاد دانش.............................................................31نمودار2-1-5)مدل شش بعدی مدیریت دانش........................................................................34نمودار 2-1-6)مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کنندهای مدیریت دانش...............................................36نمودار2-1-7)مدل مبتنی بر فرایندهای دانش.......................................................................38نمودار2-3-1)مدل مدیریت دانش در پژوهش مک کین وزک.......................................................96نمودار2-3-4) مدل مدیریت دانش گلد.............................................................................94 عنوان                                          فهرست اشکال                                           صفحه  شکل 2-1-1)انواع ایجاد دانش.......................................................................................15شکل 2-1-2)فرایند مدیریت دانش(چرخه دانش).......................................................................16شکل 2-1-3)اجزای مدیریت دانش....................................................................................21شکل 2-1-4)فرایندهای مدیریت دانش.................................................................................23شکل 2-1-5)فرایندهای مدیریت دانش.................................................................................23شکل 2-1-6)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر.........................................................................26شکل 2-1-7)مدل مدیریت دانش......................................................................................29شکل 2-2-1)مراحل مختلف ارزیابی عملکرد..........................................................................55شکل2-2-2) مثلث ارزیابی عملکرد...................................................................................56شکل2-2-3)ابعاد چهارگانه مدیریت عملکرد...........................................................................63شکل2-2-4)نحوه طراحی نظام ارزیابی عملکرد.......................................................................67شکل2-2-5)فرایند تعیین معیارهای عملکرد............................................................................68شکل2-2-6)نمونه ای از مقیاس درجه بندی پیوسته...................................................................72شکل2-2-7)نمونه ای از فرم ارزیابی به روش انتخاب اجباری ........................................................77شکل2-2-8)فرایند بهبود عملکرد......................................................................................87چکیده:مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای روزانه کسب و کار ادغام می کند. نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ، این تحقیق به بررسی مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد  کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل پرداخته است. روش این تحقیق از نوع پیمایشی – توصیفی بوده که از مجموعه تعداد 360 کارمند بانک صادرات استان اردبیل به عنوان جامعه آماری ، تعداد 181 کارمند به عنوان نمونه  انتخاب شده است . به منظور جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه  و برای آزمون فرضیات از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است. پس از انجام آزمون ، به شرح ذیل فرضیه ها مورد تائید قرار گرفتند: بین متغییر مدیریت دانش و عملکرد ، بین متغییر کسب دانش و عملکرد ، بین متغییر تسهیم دانش و عملکرد ، بین متغییر بکارگیری دانش و عملکرد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. واژگان کلیدی: دانش ، مدیریت دانش، عملکرد، فرایند ارزیابی ، ارزیابی عملکرد 
فصل اول:کلیات تحقیق
مقدمه: مؤسسات و سازمانها و دستگاههای اجرایی با هر ماموریت، رسالت، اهداف وچشم اندازی که دارند نهایتاً در یک قلمرو ملی و یا بین المللی عمل می کنند و ملزم به پاسخگویی به مشتریان، ارباب رجوع و ذینفعان هستند تا شرکتی که هدفش سودآوری و رضایت مشتری است و سازمانی که هدف خود را اجرای کامل و دقیق وظایف قانونی و کمک به تحقق اهداف توسعه و تعالی کشور قرار داده، پاسخگو باشند. بنابراین، بررسی نتایج عملکرد، یک فرایند مهم راهبردی تلقی می شود. واژه مدیریت دانش در دنیای مدیریت موضوعات مختلفی را در بر می گیرد. علت ایجاد این نگرش به دلیل انتقال و حرکت سیستم های اقتصادی به سوی جامعه های مبتنی بر دانش و توسعه اقتصاد دانش محور در دهه های اخیر،انواع موسسات ،شاهد تغییرات اساسی در زمینه های ساختار،کارکرد وسبکهای مدیریتی خویش بوده اند. موسسات کنونی اهمیت بیشتری جهت درک،انطباق پذیری ومدیریت تغییرات محیط پیرامون قایل شده ودر کسب وبکارگیری دانش واطلاعات روزآمد به منظور بهبود عملیات وارائه خدمات ومحصولات مطلوبتر به ارباب رجوعان پیشی گرفته اند. (چنگ مینگ یو،1384،ص2) دلایل بی شماری برای موفقیت سازمان ها در مزیت مبتنی بردانش وجود دارد که درصورتی که پیرامون قابلیت های محوری شکل پذیرد بقاء وماندگاری سازمان را تضمین خواهد کرد. (اصیلی،قدیریان،1385،ص85) از آنجا که بهبود عملکرد در سازمانها به طور افزایشی از طریق توسعه منابع انسانی، بهبود کیفیت،مهندسی مجدد وتکنولوژی،روی استراتژی سازمان تأثیر مستقیم دارد،لذا مسئولان اجرایی مسئولیت بالایی در بهبود عملکرد سازمان خود دارند. سرمایه گذاری زیاد در هر سازمان در زمینه های مختلف صورت می گیرد،ولی چون به عملکرد توجهی نمی‌شود،سازمانها معمولاً نتیجه مورد نظر خود را از سرمایه گذاری هابه دست نمی آورند. مدیریت بهبود عملکرد باید در موضوعات مربوط به عملکرد،تحقیق وبررسی کرده وبرای بهبود آن پیشنهادهای مناسب را در جهت اهداف سازمانی ارائه دهد.(سبحان اللهی،1378،صص19-18 ). مباحث مطرح شده در این فصل عبارتند از : بیان مساله ، اهمیت و ضرورت تحقیق ، اهداف تحقیق ، چهارچوب نظری تحقیق ، فرضیه های تحقیق ، تعریف مفهومی و عملیاتی تحقیق ، سوال تحقیق و قلمرو تحقیق. 1-2)بیان مساله:تغییرات سریع در دنیای امروز ما، سازمانها را با چالشهای مختلفی روبه رو کرده است اما در این میان سازمانهایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوری نوین از فرصتهای ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند(نوروزیان ،1385،ص 24) حتی باقی ماندن در بازارهای داخلی مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند است و باتوجه به گسترش و پیچیدگی اهداف ، فرایندها و ساختار سازمانی در صحنه رقابت ، سازمانهایی می توانند به حیات خود ادامه دهند که نسبت به خواسته ها و انتظارات مشتریان و ذینفعان پاسخگو باشند(ادیب ،1386،ص 16)مدیریت دانش یکی از این ابزارهاست .بخش خصوصی اولین قدم ها را در این زمینه برداشته است اما دولت با یک قدم فاصله به دنبال بخش خصوصی در حال حرکت است(منصوریان ،1388،ص24).برای اینکه سازمانها بتوانند در دنیای تجارت و رقابت حضور مستمر و پایدار داشته باشند باید حول محور علم و دانش فعالیت کنند.شرط موفقیت سازمانها دستیابی به یک دانش و فهم عمیق در تمامی سطوح است اما بسیاری از سازمانهاهنوز به مدیریت دانش بطور جدی توجه نکرده اند.همان گونه که پیتر دراکر گفته است :راز موفقیت سازمانها در قرن 21 همان مدیریت دانش است .دانش مفهومی فراتر از داده و اطلاعات دارد.(به آذین،کریمی،مرادزاده،1385،ص33). مدیریت دانش رشته ای است علمی که با تکیه برحمایت دوجانبه (رقابت وحمایت همزمان ارائه دهنده و دریافت کننده اطلاعات و دانش)ایجاد ، تصرف ، سازماندهی واستفاده از اطلاعات را تشویق وتقویت می کند.توانایی سازمان برای خلق ،سهیم کردن و بکارگیری دانش موجود در مورد محصولات ،فرایندها ونیروی انسانی به منظور افزایش بهروری محیط کار وکاهش فعالیت هایی که سبب دوباره کاری می شوند،مدیریت دانش نام دارد.(ملکی ،1385،ص53)مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ،دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند،عملکرد را بهبود می بخشد.نوآوری را افزایش می دهد،اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را به کار می گیرد،توزیع دانش و اطلاعات را درحوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات و دانش را در فرایندهای روزانه کسب وکار ادغام می کند(قلی زاده،1387،ص28).مفهوم دانش صرفا به معنای انتقال آگاهی و اطلاعات نیست بلکه منظور از دانش،خلاقیت،آفرینندگی وپوییندگی است.براین اساس یک سازمان دانشی،ایده ساز بوده و بکارگیرنده ایده های نواست و از این طریق به مزیت رقابتی دست پیدا می کند(اکبری،طهماسبی،آشتیانی،1386،ص33). اندازه گیری عملکرد فرایندی است که میزان پیشرفت در راه رسیدن به اهداف را بیان می نماید.قبل از هرچیز لازم است که به عواملی که بیشترین تاثیر را بر عملکرد کارکنان (مدیران ،کارمندان)اعمال می کند،اشاره شود. عقیده کلی بر این است که عملکرد کارکنان سازمان حاصل تعامل سه جز بسیار مهم است که تنها یکی از این سه جز ،خواست و انگیزش ،آنان برای انجام وظایف محوله است.دو جزدیگری که عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار می دهد؛توانایی مهارتی و فکری افراد و نیز منابع در دسترس است.سازمان در ایجاد(یا از بین بردن) انگیزه کاری نیروی انسانی خود نقش بسیار تعیین کننده را بازی می کند.همین طور که در مورد توانایی های کارکنان می توان گفت که این سازمان است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی توسعه و آموزش مدیران و کارکنان خود بر توانایی آنان می افزاید.منابع در دسترس نیز شاخصی از کفایت و توان بالقوه سازمان است. (خلیلی عراقی،1382،ص27).با آگاه نمودن کارکنان سازمان از عملکرد آنان زمینه پرورش آنهافراهم شده و آنها آگاهانه تلاش در جهت جایگزین ساختن رفتارهای مناسب و حذف رفتارهای منفی و غیر اثربخش خواهد داشت واین امر نه تنها کارایی کارکنان را موجب می شود،بلکه موجب اثربخشی نیز می گردد0(قلی زاده،1387،ص27). لذا با توجه به مطالب فوق و نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ،محقق برآن است تا به سنجش رابطه میان مدیریت دانش با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل بپردازد.تعداد صفحه : 189قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید