دانلود پایان نامه ارشد:بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و تمکین مالیات (مطالعه موردی: اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران)

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی

گرایش :مالی

عنوان : بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و تمکین مالیات  (مطالعه موردی: اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران)

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد بین الملل قشم

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی

گرایش: مالی

 عنوان:

"بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و تمکین مالیات

(مطالعه موردی: اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران)"

استاد راهنما:

دکتر علی اصغر محمودزاده

سال تحصیلی: 93-1392

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)فهرست مطالبعنوان                                                                                                           صفحهچکیده 1فصل اول: کلیات تحقیق1-1-     مقدمه. 31-2-     بیانمسأله. 41-3-     اهمیتوضرورتانجامتحقیق.. 51-4-     اهدافتحقیق.. 61-5-     فرضیههایتحقیق.. 71-6-     سؤالهایتحقیق.. 71-7-     مدلتحقیق.. 81-8-     جنبهجدیدبودنونوآوریتحقیق.. 81-9-     تعاریفمتغیرهاواصطلاحاتتحقیق.. 91-10-   ساختارتحقیق.. 9فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق2-1-     مقدمه. 12بخشاول: مبانینظریمسئولیتپذیریاجتماعی.. 132-2-     تعاریفمسئولیتاجتماعی.. 132-3-     تعاریفسازمانهاازمسئولیتاجتماعی.. 152-4-     دیدگاهتاریخیوفلسفیدرخصوصمسئولیتاجتماعی.. 152-4-1-    تاریخچهمسئولیتاجتماعی.. 152-4-2-    رویکردهایمسئولیتاجتماعی.. 172-4-3-    مبانیفلسفیدیدگاههایمسئولیتاجتماعی.. 172-5-     دلایلموافقینومخالفینمسئولیتاجتماعیسازمان. 182-5-1-    دلایلموافقینمسولیتاجتماعی.. 182-5-2-    دلایلمخالفینمسولیتاجتماعی.. 192-6-     ابعادمسئولیتاجتماعیسازمانها: 202-7-     ابعادسهگانهمسئولیتاجتماعیدرسطحکلان. 222-7-1-    مسئولیتاقتصادی.. 232-7-2-    مسئولیتاجتماعی.. 232-7-3-    مسئولیتزیستمحیطی.. 242-8-     چارچوبهایارائهشدهدرمسئولیتاجتماعی: 242-8-1-    مدلسهسطحیوود. 242-8-2-    مدلمسئولیتاجتماعیدیویس: 252-8-3-    مدلکارول. 262-8-4-    مدلذینفعان. 272-8-5-    مدل 5 بعدیتعهدیکلیدیمککنزی : 282-9-     اصولدهگانهمسئولیتاجتماعی.. 302-10-   ازتعهدتامسئولیتاجتماعی.. 322-11-   استراتژیهایانجاممسئولیتاجتماعی.. 332-11-1-   استراتژیواکنشی.. 342-11-2-   استراتژیتطبیقی.. 342-11-3-   استراتژیاثرگذار. 342-12-   پیامدهاومنافعمسئولیتپذیریاجتماعی.. 34بخشدوم: مبانینظریتمکینمالیاتی.. 372-13-   تعریفوانواعمالیات.. 372-14-   فرهنگمالیاتی.. 392-15-   تمکینمالیاتی.. 422-16-   خودتشخیصی.. 432-17-   اطلاعرسانی.. 432-18-   مدیریتوبهبودتمکین.. 432-19-   محیطمتغیرولزومرویکردهایجدیدرفتاری.. 442-20-   تحلیلرفتارهایتمکین.. 452-21-   شناختتأثیراتسیستممالیاتی.. 452-22-   خوداظهاریوتمکینمالیاتی.. 472-23-   وضعیتخوداظهاریدرایران. 50بخشدوم- پیشینهتحقیق.. 532-24-   پیشینهداخلیتحقیق.. 532-25-   پیشینهخارجیتحقیق.. 54فصل سوم: روش شناسی تحقیق3-1-     مقدمه. 573-2-     روششناسیتحقیق.. 573-3-     متغیرهایتحقیق.. 583-4-     روشوابزارگردآوریاطلاعات.. 583-5-     جامعهآماریتحقیق.. 583-6-     نمونهآماری.. 583-7-     روشنمونهگیری.. 593-8-     قلمروتحقیق.. 593-9-     ابزارسنجش... 603-9-1-    بخشسنجشمسئولیتاقتصادی.. 613-9-2-    بخشسنجشمسئولیتقانونی.. 623-9-3-    بخشسنجشمسئولیتاجتماعی.. 623-9-4-    بخشسنجشمسئولیتاخلاقی.. 623-9-5-    بخشسنجشتمکینمالیاتی.. 623-10-   اعتبارورواییابزارتحقیق.. 633-10-1-   رواییپرسشنامه. 633-10-2-   پایاییپرسشنامه. 633-11-   روش‌هایتجزیهوتحلیلاطلاعات.. 64فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها4-1-     مقدمه. 674-2-     آمارتوصیفی.. 684-2-1-    جنسیت... 684-2-2-    سن.. 694-2-3-    وضعیتتأهل.. 704-2-4-    تحصیلات.. 714-2-5-    نوعکسبوکار. 724-2-6-    میزانمالیاتدهیدرسال. 734-2-7- موقعتحویلاظهارنامهبهادارهکلامورمالیاتی.. 744-2-8-    شاخصهایتوصیفیمؤلفههایپژوهش... 754-3-     آماراستنباطی.. 764-3-1-    آزمونکلموگروف-اسمیرنوف.. 764-3-2-    آزمونهمبستگیپیرسون. 774-3-3-    نتایجبرازشمدلرگرسیونی.. 784-3-4-    آزمونفریدمن.. 83فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات5-1-     مقدمه. 865-2-     فرآیندتحقیق.. 865-3-     نتیجهگیری.. 875-3-1-    نتیجهگیریازفرضیهاصلی.. 875-3-2-    نتیجهگیریازفرضیههایفرعی.. 885-3-3-    یافتههایجانبی.. 905-4-     پیشنهادات.. 905-4-1-    پیشنهاداتمبتنیبرنتایجپژوهش... 905-4-2-    پیشنهاداتبرایپژوهشگرانآتی.. 915-5-     موانعومحدودیتهایپژوهش... 91پیوستهاوضمائم. 93فهرست جدول هاعنوان                                                                                                           صفحهجدول 2-1: دلایلموافقینومخالفینمسئولیتاجتماعیسازمان. 20جدول 2-2:اختلافمسئولیتوپاسخگوییاجتماعی.. 33جدول 3-1: متغیرهایجمعیتشناختیپرسشنامه. 61جدول 3-2:طیفلیکرت.. 61جدول 3-3:بخشمسئولیتاقتصادی.. 62جدول 3-4:بخشمسئولیتقانونی.. 62جدول 3-5:بخشمسئولیتاجتماعی.. 62جدول 3-6:بخشمسئولیتاخلاقی.. 62جدول 3-7 بخشتمکینمالیاتی.. 63جدول 3-8-:آلفایکرونباخپرسش‌نامه‌ها 64جدول 4-1: فراوانیودرصدفراوانیجنسیتآزمودنیها 68جدول 4-2 : فراوانیودرصدفراوانیسنآزمودنیها 69جدول 4-3: فراوانیودرصدفراوانیوضعیتتأهلآزمودنیها 70جدول 4-4 : فراوانیودرصدفراوانیتحصیلاتآزمودنیها 71جدول 4-5 : فراوانیودرصدفراوانینوعکسبوکارآزمودنیها 72جدول 4-6 : فراوانیودرصدفراوانیمیزانمالیاتدهیآزمودنیها 73جدول 4-7 : فراوانیودرصدفراوانیموقعتحویلاظهارنامهآزمودنیها 74جدول 4-8: شاخصهایتوصیفیمولفههایپژوهش... 75جدول 4-10: نتایجآزمونهمبستگیپیرسون. 77جدول 4-11 : نتایجبرازشمدلرگرسیونیبینمسئولیتپذیریاجتماعیوتمکینمالیاتی.. 78جدول 4-12 : نتایجبرازشمدلرگرسیونیبینبعدقانونیوتمکینمالیاتی.. 79جدول 4-13 : نتایجبرازشمدلرگرسیونیبینبعداقتصادیوتمکینمالیاتی.. 80جدول 4-14 : نتایجبرازشمدلرگرسیونیبینبعداخلاقیوتمکینمالیاتی.. 81جدول 4-15 : نتایجبرازشمدلرگرسیونیبینبعداجتماعیوتمکینمالیاتی.. 82جدول 4-16: نتایجآزمونرتبهبندیفریدمن.. 83فهرست شکل هاعنوان                                                                                                           صفحه شکل 1-1: مدلتحقیق.. 8فهرست نمودار هاعنوان                                                                                                           صفحهنمودارشماره 2-1): ابعادمسئولیت... 22نمودارشماره 2-2): ابعادسهگانهمسئولیتاجتماعیدرسطحکلان. 23نمودار 2-3): مدل 5 بعدیتعهدیکلیدیمککنزی.. 28نمودار2-4): ابعادCSR.. 31نمودار 2-5): سطوحدرگیریاجتماعی.. 32نمودار 2-6-). مدلاثراتکلیرعایتمسئولیتاجتماعیشرکتی.. 35نمودار 4-1: توزیعجنسیتیآزمودنیها 68نمودار 4-2: توزیعسنیآزمودنیها 69نمودار 4-3: توزیعوضعیتتأهلآزمودنیها 70نمودار 4-4: توزیعمیزانتحصیلاتآزمودنیها 71نمودار 4-5: توزیعنوعکسبوکارآزمودنیها 72نمودار 4-6: توزیعمیزانمالیاتدهیسالانهآزمودنیها 73نمودار 4-7: توزیعموقعتحویلاظهارنامهآزمودنیها 74

چکیده

مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در دهه اخیر به پارادایم غالب و مسلط حوزه اداره شرکت‌ها و سازمانها تبدیل شده است و شرکت‌های بزرگ و معتبر جهانی، مسئولیت در برابر محیط اجتماعی را جزئی از استراتژی خود می‌بینند. هدف اصلی این تحقیق نیز بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و مالیات در اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهرانمی باشد. در این پژوهش پیمایشی، جهت تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از پرسش نامه ها و با توجه به نرمال بودن داده ها، آزمون همبستگی پیرسون و روش رگرسیون خطی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که مسئولیت پذیری اجتماعی و تمامی ابعاد آن (قانونی، اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی) بر تمکین مالیاتی مؤدیان در جامعه مورد پژوهش تأثیر معنادار و مثبت دارند و از بین ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی، بعد اقتصادی در اولویت اول اهمیت قرار می گیرد.کلید واژه ها: مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها، تمکین مالیاتی، اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران. 

1-1-       مقدمه

مسئولیت اجتماعی، فراتر رفتن از چارچوب حداقل الزامات قانونی است که سازمان ها در آن فعالیت دارند. در واقع مسئولیت اجتماعی رویکرد متعالی به کسب و کار است که تاثیر اجتماعی یک سازمان بر جامعه چه داخلی و چه خارجی را مد نظر قرار می دهد و هدف اصلی آن گرد هم آوردن تمامی بخش ها اعم از دولتی، خصوصی و داوطلبان جهت همکاری با یکدیگر است تا از یک سو موجب همسویی منافع اقتصادی با محیط زیست و از سوی دیگر سبب توفیق، رشد و پایداری کسب و کار شود (احمدی زاده، 1387). مسئولیت اجتماعی حاکمیت اخلاق را به دنبال دارد، یعنی در چارچوب مسئولیت اجتماعی سازمان کارهایی را که برای جامعه خوب و مفید و مناسب است انجام داده و از اموری که برای اجتماع می تواند زیان آور باشد دوری می کند (عظیمی، خاک تاریک، 1387).از طرفی نظام مالیاتی از پایه های قوام و پیشرفت نظام اقتصادی کشور است، هیچ سیاست و نظامی درسیستم اقتصادی پایدارتر و قدیمی تر از نظام مالیاتی نیست. طرح جامع مالیاتی که سالهاست در سازمان امورمالیاتی کشوردر دست بررسی است نیز به این موضوع پرداخته است اما تا کنون به نتایج قابل قبول  دست نیافته است. لذا در این پژوهش قصد داریم تا به بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و مالیاتدر اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران بپردازیم.در این فصل به بررسی کلیات تحقیق پرداخته می شود. ابتدا مساله اصلی تحقیق بیان می گردد، سپس اهمیت و ضرورت تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد و در ادامه به اهداف اساسی تحقیق، سوالاتو فرضیه های تحقیق،مدل تحقیق، جنبه جدید بودن و نوآوری تحقیق و تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق پرداخته شده و در انتها نیز ساختار تحقیق ذکر شده است.1-2-       بیان مسألهاز زمانی­که ارتباط بین نقش­های اجتماعی، سیاسی، محیطی، اقتصادی در تجارت رو به افزایش گذاشته است، سازمان­ها با پویایی­های جدیدی مواجه شده­اند. چالشی که سازمان­ها با آن روبرو هستند این است که آن‌ها باید هم­زمان به افزایش سودآوری و پاسخ‌گویی به انتظارات اجتماعی جدید و سپس  مدیریت هم­زمان این دو پیامد به ظاهر متناقض که نیازمند توسعه استراتژی­های کاربردی است و اثرات مثبتی هم بر جامعه و هم بر سازمان دارد، دست یازند. پیاده­سازی مسؤولیت اجتماعی در سطح شرکت، از جمله سازوکارها و یا راهبردهای مؤثر در این خصوص است. در واقع امروزه شرکت ها علاوه بر انجام وظایف سنتی خود به انجام فعالیت­های دیگری نیز مکلف شده­اند که هدف این فعالیت­ها، پاسخ‌گویی به انتظارات جامعه است و از آن به عنوان مسؤلیت اجتماعی شرکت یاد می­شود. در این دوران، مدیریت مؤثر، مدیریتی است که از محدوده اندیشه شرکت خود را رها ساخته و به جامعه و محیط­های وسیعتری می اندیشد، چرا که نه شرکت‌ها می­توانند خود را از جامعه جدا کنند و نه جامعه می­تواند بدون شرکت ها تداوم یابد (مهریکارنامی،1387).شرکت های کنونی علاوه بر اینکه به لحاظ عملکرد مالی ارزیابی می شوند از جنبه مسئولیت اجتماعی نیز مورد سنجش قرار می گیرند. گزارشگری سنتی عملکرد شرکت ها که مشتمل بر تراز نامه، صورت سود و زیان و گزارش هیئت مدیره می شود، ابزاری نیست که قادر به اندازه گیری انتظارات جامعه از شرکت ها باشد. در مقابل مفهوم گزارشگری جامع طرح شده که در برگیرنده گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت به همراه گزارش عملکرد در یک سند است. به طوری که امروزه گزارشگری جامع نقش مهمی در اداره امور مالیاتی یافته و رفته رفته استانداردهای افشای مسئولیت اجتماعی شرکت ها در این مراکز الزامی می شود (حیدری، 1390).لذا زمانی که منافع شرکت ها و منافع عمومی در تضاد باشد تمرکز روی مسئولیت اجتماعی، اقدامات مؤثر برای بالا بردن رفاه اجتماعی را به تأخیر خواهد انداخت و از آنجائی که انتظار می رود شرکت ها برای رسیدگی با مشکلات راه حلی ارائه دهند، راه حل های واقعی نادیده گرفته می شود (عسکری نصب، 1390).در کشور ما به جهات گوناگون تاریخی و مذهبی پرداخت مالیات، با اکراه و اجبار همراه بوده است و مردم به دلایل گوناگون از مالیات می گریزند و سعی در کتمان درآمدهای خود می کنند و در اعلام به موقع آن با واحدهای مالیاتی همکاری لازم را نمی نمایند. میزان همکاری مؤدیان با نظام مالیاتی و تمایل آن به پرداخت مالیات به درجه رشد اجتماعی و اعتقاد مردم نسبت به رسالت این نظام بستگی دارد (خان جان، 1384). با توجه به مطالب بیان شده، در این تحقیق بر آن خواهیم بود که به مطالعه و بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری اجتماعی شرکت ها و تمکین مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران بپردازیم که در این راستا به اهمیت و ضرورت این مطالعه می پردازیم.تعداد صفحه : 118قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید