دانلود پایان نامه ارشد:بررسی عوامل موثر بر واکنش‌های رفتاری بازدید‌کنندگان از مقصدهای گردشگری استان گیلان

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی

گرایش :داخلی

عنوان : بررسی عوامل موثر بر واکنش‌های رفتاری بازدید‌کنندگان از مقصدهای گردشگری استان گیلان

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد رشت

دانشکده مدیریت و حسابداری

گروه آموزشی مدیریت

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد                                                                  رشته: مدیریت بازرگانی            گرایش داخلی

عنوان:

بررسی عوامل موثر بر واکنش‌های رفتاری بازدید‌کنندگان از مقصدهای گردشگری استان گیلان

 

استاد راهنما:

 دکتر سید محمود شبگو منصف

شهریور 1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                      صفحه

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1) مقدمه. 3

1-2) بیان مسأله ………………………………………………………………………………………………………………. 5

1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق. 8

1-4) اهداف تحقیق. 9

1-5) سوالات تحقیق. 9

1-6) چهارچوب نظری تحقیق. 10

1-7) فرضیه ها 11

1-8) تعریف مفهومی متغیرها 12

1-8-1) ویژگی‌های مقصد گردشگری.. 12

1-8-2)  کیفیت درک شده 12

1-8-3)  ارزش درک شده 13

1-8-4)  رضایت… 13

1-8-5)  واکنش‌های رفتاری.. 13

1-9) تعریف عملیاتی متغیرها 14

1-9-1) ویژگی‌های مقصد گردشگری.. 14

1-9-2) کیفیت درک شده 14

1-9-3) ارزش درک شده 14

1-9-4) رضایت… 15

1-9-5) واکنش‌های رفتاری.. 15

1-10) اهداف کاربردی. 15

1-11) قلمرو تحقیق. 15

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1) مقدمه. 17

2-2)  تعریف گردشگری. 19

2-3) انواع گردشگری. 20

2-3-1) اکوتوریسم. 21

2-3-2) گردشگری فرهنگی.. 21

2-3-3) گردشگری تجاری.. 22

2-3-4) سفر به روستاها 22

2-3-5) گردشگری مذهبی و زیارتی.. 23

2-3-6) سفرهای حادثه جویی.. 23

2-3-7) گردشگری سلامت… 24

2-3-8) گردشگری ورزشی.. 24

2-4) تاریخچه گردشگری در جهان. 25

2-6) معرفی استان گیلان. 31

2-6-1) سابقه تاریخی.. 31

2-6-2) گیلانگردی یا گردشگری در استان گیلان. 32

2-6-3) جاذبه‌های گردشگری گیلان. 35

2-6-3-1) تنوع جاذبه‌های گردشگری در گیلان. 35

2-7) گردشگری و اهمیت آن. 40

2-8)  عناصر صنعت گردشگری. 41

2-9) مزایای ناشی از صنعت گردشگری. 43

2-10) اقتصاد و گردشگری. 44

2-10-1)  تغییر اقتصادی.. 46

2-10-1-1)  اشتغال. 46

2-10-1-2)  درآمدزایی.. 47

2-10-1-3) احیا و تنوع اقتصادی.. 48

2-10-2) اثرات اقتصادی توسعه گردشگری.. 49

2-11) عوامل و محرک‌های تأثیرگذار در رفتار گردشگران. 50

2-12) ویژگی‌های جمعیت شناختی و ارتباط آنها با نیات رفتاری، رضایت مشتری، کیفیت خدمات، ارزش درک شده و تصویر…………………………………………………………………………………………………………………………… 55

2-13) واکنش‌های رفتاری. 56

2-13-1) قصد بازدید مجدد. 62

2-13-2) توصیه به دیگران. 63

2-14) ویژگی‌های مقصد گردشگری. 64

2-15) کیفیت خدمات درک شده 67

2-16) ارزش درک شده 71

2-17) رضایت.. 74

2-18)  ارتباط بین سازه‌های مربوط به نیات رفتاری. 80

2-18-1)  ارتباط بین نیات رفتاری، رضایت مشتری، کیفیت خدمات و ارزش درک شده 80

2-18-2)  ارتباط بین کیفیت خدمات و رضایت مشتری.. 81

2-18-3)  ارتباط بین ارزش درک شده، کیفیت خدمات و رضایت مشتری.. 82

2-18-4)  ارتباط بین تصویر، کیفیت خدمات و رضایت مشتری.. 83

2-18-5) ارتباط بین تصویر و نیات رفتاری.. 83

2-19)  پیشینه. 84

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. 97

3-2) روش تحقیق. 97

3-3) جامعه آماری. 98

3-4) نمونه و روش نمونه گیری. 98

3-5) حجم نمونه. 99

3-6 ) روش ها و ابزار جمع آوری داده‌ها 99

3-7) روایی و پایایی. 100

3-8) روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 101

فصل چهارم: یافته های تحقیق

4-1) مقدمه. 103

4-2) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان………………………………………………………… 103

4-3) توصیف متغیرهای اصلی تحقیق. 111

4-4) بررسی مدل اندازه‌گیری تحقیق. 121

4-5) بررسی مدل تحقیق. 126

4-5-1) بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد. 127

4-5-2) بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری.. 128

4-5-3) بررسی شاخص‌های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق.. 129

4-6)تحلیل مسیرهای غیر مستقیم حاصل از مدل ساختاری تحقیق. 129

4-7) آزمون فرضیه‌ها 130

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1( بحث و نتیجه‌گیری. 133

5-2) نتایج آمار توصیفی. 133

5-3) نتایج آمار استنباطی. 135

5-4) مقایسه نتایج تحقیق با تحقیقات گذشته………………………………………………………………………. 135

5-5) پیشنهادات بر اساس نتایج………………………………………………………………………………………… 137

5-6) محدودیت‌ها 138

5-7) پیشنهادات آتی. 138

منابع و مأخذ. 140

پیوست ها 146

پرسشنامه. 156

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                صفحه

جدول 2-1)  متوسط میزان رشد گردشگران ورودی به ایران. 29

جدول2-2) گزارش آماری از گردشگران ورودی به واحدهای اقامتی استان گیلان طی سال 1391-1386. 33

جدول 2-3) آمار ظرفیت واحدهای گردشگری طی برنامه چهارم توسعه و سال 1384-1387 استان گیلان. 34

جدول 2-4) آمار ظرفیت واحدهای گردشگری طی برنامه چهارم توسعه و سال 1388-1391 استان گیلان. 34

جدول 2-5)  جاذبه‌های گردشگری استان گیلان به تفکیک شهرستان. 39

جدول 2-6) درآمد حاصل از گردشگری (به میلیارد دلار) 48

جدول 2-7) اثرات اقتصادی گردشگری.. 50

جدول 2-8) عوامل داخلی و بیرونی تأثیر گذار در رفتار گردشگران. 54

جدول 2-9) چهار مرحله مدل وفاداری الیور. 58

جدول 3-1) تعداد پرسشنامه. 99

جدول3-2) توزیع سوالات پرسشنامه. 100

جدول 3-3) پایایی مربوط به سوالات پرسشنامه. 101

جدول4-1) توصیف جنسیت پاسخ دهندگان. 103

جدول4-2) توصیف سن پاسخ دهندگان. 104

جدول4-3) توصیف سطح تحصیلات پاسخ‌دهندگان. 105

جدول4-4) توصیف وضعیت تاهل پاسخ‌دهندگان. 106

جدول4-5) توصیف وضعیت درآمد پاسخ‌دهندگان. 107

جدول4-6) توصیف شغل پاسخ‌دهندگان. 108

جدول4-7) توصیف نحوه سفر پاسخ‌دهندگان. 109

جدول4-8) توصیف تعداد دفعات بازدید پاسخ‌دهندگان از گیلان. 110

جدول4-9) توصیف متغیر ارزش درک شده 111

جدول4-10) توصیف سازه‌های ارزش درک شده 112

جدول4-11) توصیف متغیر کیفیت درک شده 113

جدول4-12) توصیف سازه‌های کیفیت درک شده 114

جدول4-13) توصیف متغیر رضایت.. 115

جدول4-14) توصیف سازه‌های رضایت.. 116

جدول4-15) توصیف متغیر واکنش رفتاری.. 117

جدول4-16) توصیف سازه‌های واکنش رفتاری.. 118

جدول4-17) توصیف متغیر ویژگی مقصد. 119

جدول4-18) توصیف سازه‌های ویژگی‌های مقصد. 120

جدول 4-19) علایم به کار رفته در مدل. 121

جدول4-20) شاخص‌های برازش مدل تحقیق برای مدل اندازه‌گیری متغیر برونزای تحقیق. 123

جدول4-21) شاخص‌های برازش مدل تحقیق برای مدل اندازه‌گیری متغیر درونزای تحقیق. 126

جدول 4-22) شاخص‌های معنی‌داری و برازش مدل. 129

جدول4-23) جدول نتایج تحلیل مسیر در مدل ساختاری.. 130

جدول 5-1) مقایسه نتایج با تحقیقات پیشین.. 136

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                                                      صفحه

نمودار 2-1) درصد رشد متوسط سالیانه ورود گردشگران در مناطق جهان (2005) 27

نمودار 2-2) روندهای توسعه گردشگری در جهان. 27

نمودار 2-3) روند توسعه گردشگری در ایران. 30

نمودار 2-4)  دوره‌های توسعه گردشگری در ایران. 30

نمودار4-1) نمودار دایره‌ای برای جنسیت پاسخ‌دهندگان. 103

نمودار4-2) نمودار ستونی برای سن پاسخ دهندگان. 104

نمودار4-3) نمودار ستونی برای سطح تحصیلات پاسخ‌دهندگان. 105

نمودار4-4) نمودار ستونی برای وضعیت تاهل پاسخ‌دهندگان. 106

نمودار4-5) نمودار ستونی برای وضعیت درآمد پاسخ‌دهندگان. 107

نمودار 4-6) نمودار ستونی برای شغل پاسخ‌دهندگان. 108

نمودار4-7) نمودار ستونی برای نحوه سفر پاسخ‌دهندگان. 109

نمودار4-8) نمودار ستونی برای تعداد دفعات بازدید پاسخ دهندگان از گیلان. 110

نمودار4-9) هیستوگرام  متغیر ارزش درک شده 111

نمودار4-10) نمودار راداری برای میانگین سازه‌های ارزش درک شده 112

نمودار4-11) هیستوگرام  متغیر کیفیت درک شده 113

نمودار4-12) نمودار ستونی برای میانگین سازه‌های کیفیت درک شده 114

نمودار4-13) هیستوگرام  متغیر رضایت.. 115

نمودار4-14) نمودار ستونی برای میانگین سازه‌های رضایت.. 116

نمودار4-15) هیستوگرام  متغیر واکنش رفتاری.. 117

نمودار4-16) نمودار میله‌ای برای میانگین سازه‌های واکنش رفتاری.. 118

نمودار4-17) هیستوگرام  متغیر ویژگی مقصد. 119

نمودار4-18) نمودار ستونی برای میانگین سازه‌های ویژگی‌های مقصد. 120

نمودار4-19) مدل اندازه‌گیری متغیرهای برونزا در حالت اعداد استاندارد. 122

نمودار4-20) مدل اندازه‌گیری متغیرهای برونزا در حالت اعداد معنی‌داری.. 123

نمودار4-21) مدل اندازه‌گیری متغیرهای درونزا در حالت اعداد استاندارد. 124

نمودار4-22) مدل اندازه‌گیری متغیرهای درونزا در حالت اعداد معنی‌داری.. 125

نمودار 4-23) آزمون مدل تحقیق (حالت استاندارد) 127

نمودار 4-24) آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی داری) 128

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                                      صفحه

شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق. 11

شکل2-1) انواع گردشگران از دیدگاه سازمان جهانی جهانگردی.. 25

شکل 2-2) تاثیر گردشگری در جوامع میزبان. 45

شکل 2-3) سهم منطقه‌ای رشد کل اشتغال جهانی.. 47

شکل 2-4) مدل جانکینگتون و گنجنارت (2012) 59

شکل 2-5) مدل چن و تسایی(2007) 59

شکل 2-6) مدل چن و چن(2010) 60

شکل 2-7) مدل زابکار و همکاران(2010) 60

شکل 2-8) مدل لای و فوچن(2011) 61

شکل 2-9) مدل هاچینسون و همکاران(2009) 61

شکل2-10) بخش‌ها و اجزای مختلف مقصد گردشگری.. 65

شکل 2-11) مدل سروکوال. 70

شکل 2-12) مدل کانو. 76

شکل 2-13) ساختار کلان مدل شاخص رضایت مشتری در کشور سوئد SCSB. 77

شکل 2-14) مدل شاخص رضایتمندی مشتری در آمریکا ACSI 77

شکل 2-15) مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا ECSI 78

شکل 2-16) مدل شاخص رضایت مشتری در مالزی.. 78

شکل 2-17) مدل انتظارات/ عدم تایید انتظارات.. 79

چکیده

گردشگری در حال حاضر یکی از حوزه های خدماتی مهم در جهان محسوب می‌شود که به دنبال خود زنجیره‌ی ارزش زیادی را در سایر حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال دارد. از این رو رونق و پایداری بلند‌مدت آن همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان و کارشناسان امر می باشد. در این میان تصمیم یک گردشگر پس از اقامت یا بازدید از یک منطقه گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که از آن در مبانی نظری غالباً تحت عنوان واکنش رفتاری یاد می‌شود. بنابراین درک واکنش‌های رفتاری بازدیدکنندگان برای مدیران مقصد گردشگری مهم می‌باشد. پژوهش حاضر تأثیر عواملی چون ویژگی‌های مقصد، کیفیت درک شده خدمات گردشگری، ارزش درک شده و رضایت را بر واکنش‌های رفتاری گردشگران را مورد بررسی قرار می‌دهد. جامعه‌ی آماری تحقیق کلیه گردشگران ورودی به استان گیلان در نوروز 1393 بودند که 384 نفر به عنوان نمونه آماری به روش نمونه‌گیری غیراحتمالی در دسترس و با در نظر گرفتن سطح اطمینان 95 درصد و با در نظر گرفتن دقت برآورد 5 درصد برای جامعه آماری نامحدود انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه بود که پس از تایید روایی و پایایی، توزیع و داده‌ها با استفاده از تکنیک مدل‌یابی معادلات ساختاری در نرم‌افزار لیزرل تحلیل شد. مطابق با نتایج، ویژگی‌های مقصد بطور مستقیم و مثبت بر کیفیت درک شده خدمات گردشگری در مقصد تأثیر گذار است و ارزش درک شده و رضایت بطور مستقیم و مثبت از کیفیت درک شده تأثیر می‌پذیرد، علاوه بر این تأثیر مستقیم مثبت ارزش درک شده و رضایت بر واکنش‌های رفتاری نیز تأیید شده و همچنین کیفیت خدمات درک شده بازدیدکنندگان بصورت غیر مستقیم و از طریق متغیرهای میانجی رضایت و ارزش درک شده، بر واکنش‌های رفتاری تأثیر گذار است.

 

واژگان کلیدی: ویژگی‌های مقصد گردشگری، کیفیت خدمات درک شده، ارزش درک شده، رضایت، واکنش‌های رفتاری

 

فصل اول

کلیات تحقیق

 

1-1) مقدمه

در میان صنایع خدماتی، صنعت گردشگری یکی از بخش‌های پیشتاز و در حال رشد در سطح بین‌المللی است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تقاضا برای گردشگری بین‌المللی تا سال 2020 به 1میلیارد نفر در سال خواهد رسید. به همین دلیل، گردشگری به عنوان موضوعی مهم و اساسی در تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها محسوب می‌شود و با گسترش آن می‌توان مسیری را برای افزایش درآمدهای کشور و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و درنتیجه فراهم نمودن مسیری مطلوب برای دستیابی به توسعه پایدار و همه‌جانبه ترسیم نمود (کوزه‌چیان و همکاران،1390،ص20).

گردشگری به عنوان صنعتی نوپا در سال‌های اخیر تاثیرات زیادی بر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهان داشته است. ایجاد اشتغال، ارزآوری، تعادل منطقه‌ای، کمک به صلح جهانی، کمک به سرمایه گذاری در میراث فرهنگی، بهسازی محیط، کمک به بهسازی زیست‌گاههای حیات وحش، توسعه نواحی روستایی برخوردار از جاذبه‌های گردشگری و جلوگیری از مهاجر‌فرستی جمعیت و مانند آن، از جمله مزایای این صنعت بوده است (گودرزوند چگینی و مولایی هشجین،1388،ص180).

گردشگری یکی از بخش‌هایی است که به دلیل تأثیرهای مثبت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در حال تبدیل‌شدن به صنعت اول در جهان است؛ طوری که بسیاری از کشورها با ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های مناسب درصدد بهره‌برداری از مزایای این صنعت هستند. برای اغلب این کشورها گردشگری منبع مهمی برای فعالیت‌های تجاری، کسب درآمد، اشتغال‌زایی و مبادلات خارجی محسوب می‌شود. بسیاری از این کشورها سالانه درآمد سرشاری از این صنعت به دست می‌آورند، صنعتی که به دلیل آلودگی کمتر و پیامدهای منفی پایینی که به همراه دارد صنعت پاک نامیده می‌شود. به تبع از کشورهای موفق در صنعت گردشگری دیگر کشورها نیز انگیزه توسعه این بخش را مورد توجه قرار داده‌اند تا از مزیت‌های آن بی‌نصیب نباشند. ولی دستیابی به مزیت نسبی در این بخش نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب، تأمین نیازمندیهای گردشگران و ایجاد تسهیلات مطلوب گردشگری است. با توجه به تعدد نیازهای گردشگران به عنوان عوامل جذب و توسعه گردشگری، توسعه این بخش مستلزم شناخت این نیازمندیها و تأمین آن از سوی مقصد است. طوریکه بر اساس این نیازها و خواسته‌های گردشگران، مناطق مختلف گردشگری با ویژگی منحصر به فرد شکل گرفته‌اند و نوع شناسی‌های مختلفی از گردشگری ارائه شده است (ابراهیم‌پور و همکاران،1390،ص70). برای مثال در یکی از طبقه‌بندی‌ها به گردشگری انبوه و جایگزین، فرهنگی و هنری، ماجراجویانه، طبیعت‌گرا، تاریخی و باستانی، ورزشی، ساحلی، مصرفی، سلامتی و دیدار از بستگان  می‌توان اشاره نمود. در نوع شناسی دیگر به گردشگری تفریحی، تجاری، فرهنگی، سلامتی و بهداشتی، مذهبی، مبادلات علمی، ورزشی، جنسی، ماجراجویانه و طبیعت‌گرا اشاره شده که هر یک مورد توجه و خواست بخشی از گردشگران است (ابراهیم‌پور و روشندل اربطانی،1390،ص2). کشورهای مقصد برای موفقیت در جذب گردشگران باید با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و جغرافیایی خود نسبت به فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و تبدیل شدن به مقصد گردشگران در حوزه خاص خود اقدام نمایند. این کار نیازمند رویکردی نظام‌گرا نسبت به بخش گردشگری است تا از طریق ایجاد و تأمین تسهیلات مورد نیاز زمینه توسعه گردشگری را فراهم نماید. از آنجا که وجود تسهیلات مورد نیاز اولین گام در جذب و نگهداری گردشگران که به معنی تقاضای مجدد آنها است؛ از این‌رو شناخت وضعیت منطقه از حیث وجود سطحی از این عوامل، زمینه را برای آشنایی با وضعیت گردشگری منطقه و آسیب شناسی و توسعه آن فراهم می‌آورد تا با تأمین انتظارات و نیازهای گردشگران، رضایت و وفاداری آنها را نسبت به مقصد ایجاد نمایند (یسال[1]،2003،ص37). به عبارتی دیگر امکان بازگشت و تقاضای مجدد گردشگری بستگی به میزان رضایت آنها از مقصد دارد و تأمین رضایت آنها به نوبه خود وفاداری آنها را به مقصد افزایش خواهد داد (ابراهیم‌پور و روشندل اربطانی،1390،ص3).

در این میان، استان گیلان که بی‌تردید یکی از کانون‌ها و قطب‌های بسیار تعیین‌کننده گردشگری کشور محسوب می‌شود، علی‌رغم برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متنوع، اعم از طبیعی، تاریخی، فرهنگی و …  هنوز مسیر توسعه از بستر صنعت توریسم را به خوبی طی ننموده و راه طولانی تا تحقق بروندادهای اقتصاد توریسم در پیش دارد. به علت حجم زیاد گردشگر سالانه سرمایه‌گذاری زیادی در گردشگری انجام می‌گیرد که به طور خلاصه به پیدایش مقصدهای جدید گردشگری منجر شده است و این روند به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر با شدت بیشتری دنبال می‌شود. بدیهی است یکی از پی‌آمدهای این موضوع پدیدار شدن رقابت فزاینده در بین مقصدها می‌باشد. بصورت کلی شاخص‌های موفقیت در این رقابت را می‌توان در جذب گردشگر بیشتر، مراجعه‌ی مجدد و ترغیب دیگران برای بازدید توسط گردشگر تعریف کرد که البته این شاخصها برای یک دوره‌ی زمانی میان مدت یا بلند مدت دارای اعتبار و قابل اتکا هستند. این امر یکی از موضوعات مورد توجه در مطالعات گردشگری است که تحت عنوان واکنش‌های رفتاری از آن یاد می‌شود. این متغیر به عنوان یک متغیر وابسته نهایی تحت تأثیر متغیرهای مستقل و میانجی دیگری می‌باشد (زارعی و همکاران،1391،صص143-142) که نوع و چگونگی حضور و تأثیرگذاری آنها موضوع پژوهش حاضر است.

 

[1] Uysal

تعداد صفحه : 173

قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09199970560        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

شماره کارت :  6037997263131360 بانک ملی به نام محمد علی رودسرابی

11

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید