دانلود پایان نامه ارشد:تاثیر شبکه اجتماعی وایبر بر عملکرد تحصیلی

 دانلود متن کامل پایان نامه تاثیر شبکه اجتماعی وایبر بر عملکرد تحصیلی(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه)

پایان نامه

جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته­ی علوم تربیتی

 

عنوان

تاثیر شبکه اجتماعی وایبر بر عملکرد تحصیلی(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه)

 

استاد راهنما

دکتر مریم اسلام‌پناه

تابستان 1394

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                   صفحهفصل اول. 11-1- بیان مساله. 21-2- سوالات تحقیق. 5سوال اصلی.. 5سوالات ویژه 51-3- اهداف تحقیق. 6هدف اصلی.. 6اهداف ویژه 61-4- فرضیه‌های تحقیق. 7فرضیه اصلی.. 7فرضیه‌های ویژه 71-5- اهمیت و ضرورت تحقیق. 81-6- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 101-6-1- تعریف مفهومی و عملیاتی ابعاد متغیر وابسته (عملکرد تحصیلی) 101-6-2- تعریف مفهومی و عملیاتی ابعاد متغیر مستقل (شبکه اجتماعی وایبر) 17فصل دوم. 242-1- چارچوب نظری پژوهش... 252-1-1- شبکه‌های اجتماعی مجازی.. 252-1-2- تعاریف شبکه‌های اجتماعی مجازی.. 262-1-3- آسیب های روانی شبکه های اجتماعی را در چهار دسته تقسیم بندی کرد: 282-1-4- نظریه‌های شبکه اجتماعی.. 292-1-4-1- نظریه شبکه. 292-1-4-2- نظریه ساخت‌یابی.. 312-1-4-3- نظریه کاشت.. 332-1-4-4- اثر سوم شخص.... 352-1-4-5- نظریه حوزه عمومی هابرماس... 372-1-2- عملکرد تحصیلی.. 402-1-2-1- رویکردهای به ارزشیابی عملکرد تحصیلی.. 412-1-2-2- نظریه‌های عملکرد تحصیلی.. 452-1-2-2-1- نظریه یادگیری.. 452-1-2-2-2- تئوری یادگیری شناختی.. 502-1-2-2-3- تئوری یادگیری اجتماعی.. 512-1-2-2-4- تئوری یادگیری مشارکتی.. 512-1-2-2-5- رویکردهای شناختی – اجتماعی به انگیزش و نظریه اهداف پیشرفت.. 512-2- پیشینه پژوهش... 552-2-1- پژوهش‌های خارجی.. 552-2-2- پژوهش‌های داخلی.. 582-3- مدل نظری پژوهش... 612-4- مدل تجربی پژوهش... 62فصل سوم. 63مقدمه. 643-1- روش پژوهش... 643-2- واحد تحلیل. 643-3- ابزار گردآوری اطلاعات: 643-4- جامعه آماری و حجم نمونه. 643- 5- روش نمونه گیری.. 663-6- روایی و پایایی ابزار سنجش... 663-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها 68فصل چهارم. 69مقدمه: 704- 1- تحلیل توصیفی داده‌ها 714-1-1- توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت.. 714-1-2- توزیع پاسخگویان بر حسب سن.. 724-1-3- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت شغلی.. 734-1-4- توزیع پاسخگویان بر حسب تحصیلات.. 754-1-5- توزیع پاسخگویان بر حسب درآمد. 764-1-6- توزیع پاسخگویان بر حسب استفاده روزانه از شبکه اجتماعی وایبر. 774-1-7- فرار از واقعیت زندگی (شبکه های اجتماعی) 784-1-8- بحث و یادگیری (شبکه های اجتماعی) 814-1-9- ایجاد روابط (شبکه های اجتماعی) 824-1-10- آگاهی و اطلاعات (شبکه های اجتماعی) 844-1-11- اوقات فراغت (شبکه های اجتماعی) 864-1-12- عدم کنترل و سانسور (شبکه های اجتماعی) 884-1-13- خودکارآمدی (عملکرد تحصیلی) 904-1-14- تأثیرات هیجانی (عملکرد تحصیلی) 924-1-16- برنامه ریزی (عملکرد تحصیلی) 944-1-17- فقدان کنترل (عملکرد تحصیلی) 964-1-18- انگیزش (عملکرد تحصیلی) 974-2- تحلیل استنباطی داده‌ها 1014-2-1- الف: رابطه ی بین متغیرهای زمینه‌ای پژوهش با عملکرد تحصیلی.. 1014-2-2 ب: فرضیه‌های ویژه 1084-2-3 ج: تحلیل مسیر. 114فصل پنجم. 1225-1- مقدمه. 1235-2- نتایج توصیفی: 1245-3- نتایج تحلیلی: 1255-4 نتایج تحلیل مسیر. 1295-5- موانع پژوهشی: 1306-5- ﭘﻴﺸﻨﻬﺎدات.. 131الف- پیشنهادات کابردی.. 131ب- پیشنهادهای پژوهشی.. 133منابع. 134 

فصل اول

1-1- بیان مساله

مسأله عملکرد تحصیلی در دانشگاه از جمله مسائلی است که ذهن رهبران و مدیران جامعه و در نتیجه محققان را به خود جلب کرده است. این که چه عواملی بر پیشرفت و موفقیت تحصیلی دانشجویان تأثیر می‌گذارد، با سهم و مشارکت هر عامل چه اندازه است، همواره مورد توجه بوده است (طباطبایی، 1376).عملکرد تحصیلی و توجه به آن در نظام‌های آموزشی یکی از مسائل مهم می‌باشد. عملکرد تحصیلی به عنوان یک مسأله مهم آموزشی رابطه تنگاتنگی با بهبود کیفیت دانشگاهها دارد (مک دونالد،2001). به عنوان مبنای قضاوت در ارتباط با مطلوبیت‌های کسب شده توسط دانشجویان در طول دوره‌ای خاص می‌باشد که در تمام دنیا در رأس برنامه‌های توسعه‌ی آموزشی قرار دارد (لیندمن،دوک و ویلکرسون،2001).همچنین،کنن و نیوبل[1]‌معتقد هستند،که‌ اهداف‌ ارزشیابی از عملکرد تحصیلی دانشجویان عبارت است از: داوری درباره تسلط بر دانش و مهارتهای بنیادی، اندازه‌گیری پیـشرفت دانشجو در‌ طی زمان، تشخیص مشکلات دانشجو، فراهم کردن بازخورد برای دانشجویان، ارزشیابی اثربخشی درس و ایجاد‌ انگیزه‌ مطالعه در دانشجویان.در نظام آموزش عالی امروزی استفاده اینترنت[2] عنصری ضروری در انجام تکالیف کلاسی و پروژه های تحقیقات دانشجویی محسوب می‌شود، استفاده از اینترنت در فضای دانشگاه علاوه بر جستجوی علمی می‌تواند شامل فرستادن نامه‌های الکترونیک، بازی‌های اینترنتی، چت، وب گردی، عضویت در شبکه‌های اجتماعی[3] و یا هر گونه دسترسی اینترنتی غیر آکادمیکِ دیگر باشد در هر صورت استفاده مفرط از اینترنت به عنوان وسیله سرگرمی، می‌تواند فرصتی را که دانشجویان به مطالعه خارج از دانشکده و کتابخانه اختصاص می‌دهند کاهش دهد و بنابراین یکی از موانع اصلی دست یابی به موفقیت تحصیلی باشد. نتایج پیمایشی برنر[4] در محیط اینترنت نشان داد که استفاده از اینترنت شرکت کنندگان را در مدیریت زمان با مشکل روبرو می سازد (برامنز[5]،1991) هم چنین کیوبی[6] و همکاران در بخشی از گزارش خود اشاره نمودند که 50 درصد از دانشجویان اخراجی ناشی از افت تحصیلی استفاده مفرط اینترنت را دلیلی برای مشکلات تحصیلی خود ذکر کرده‌اند (کیوبی[7]،2001). از سوی دیگر برخی پژوهش‌ها نشان داده اند‌که تکالیفی نظیر جستجوی اطلاعات آنلاین یا برقراری ارتباط از طریق اینترنت می‌تواند به طور غیر مستقیم عملکرد دانشجویان را بهبود بخشد.به منظور پیش بینی وضعیت تحصیلی دانشجویان تعیین ملاک‌ها و متغیرهای مناسب، از جمله مهم‌ترین حوزه های پژوهشی است که محققان علوم تربیتی و روان شناسی در آن فعال می‌باشند. تحقیقات بسیاری در زمینه پیش‌بینی عملکرد تحصیلی انجام پذیرفته است (بوکارتس،1996). ما در این پژوهش به دنبال آن هستیم که بررسی کنیم تاثیر عضویت در شبکه اجتماعی وایبر بر عملکرد تحصیلی هستیم.شبکه‌های اجتماعی مجازی مکان‌هایی هستند که در آنها افراد فرصت پیدا می‌کنند تا خود را معرفی کرده، ویژگی‌های شخصیتی خود را بروز داده و با سایرین ارتباط برقرار کرده و در این محیط‌ها این ارتباطات را حفظ نمایند. این سایت‌ها به طور بالقوه‌ای چه در سطح روابط بین فردی و چه در سطح روابط اجتماعی توانایی ایجاد تغییرات اساسی در زمینه زندگی اجتماعی هر فرد را دارا می‌باشند. در اغلب موارد مهم‌ترین تاثیر این گونه سایت‌ها را حفظ و ارتقا روابط گذشته می‌دانند این در حالی است که نباید از نقش این سایت‌ها در شکل‌گیری روابط جدید بین فردی غافل شد. هرچند که فعالیت در این گونه شبکه‌ها سبب تسهیل ارتباط با دوستان می‌شود ولی به همان میزان با کاهش زمان مطالعه دانشجویان سبب اختلال در روند تحصیل می‌گردد از جمله تاثیرات مهم منفی این گونه سایت‌ها به ویژه در بین دانشجویان می‌توان به افزایش اضطراب و استرس اشاره نمود. شبکه‌های اجتماعی صرفا اثرات منفی نداشته و می‌توان با به کار‌گیری آن‌ها در فرایند آموزشی و یا درمانی، از آنها به طور بهینه استفاده نمود. دلایلی همچون ارتباط با سایرین یادگیری، قوانین اجتماعی، تفریح و سرگرمی و انتقال تجربیات می‌توان به عنوان مهم‌ترین دلایل استفاده افراد از این گونه شبکه عنوان نمود. در ایران دانشجویان پس از طی مراحل دبیرستان و قبولی در امتحان کنکور، در بازه‌ای زمانی حساس از مراحل رشد خود، جهت ادامه تحصیلات عالی به محیطی اغلب به دور از خانواده‌، به دانشگاه وارد می‌شوند (جوادی‌نیا و همکاران،1392). لذا تاثیرات این گونه شبکه‌ها در دوران دانشجویی بروز بیشتری می‌یابد. اینک به دنبال پاسخگویی به این سوال هستیم که شبکه اجتماعی وایبر چه تاثیری بر عملکرد دانشجویان دارد؟ تعداد صفحه :155قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید