دانلود پایان نامه ارشد : ارائه روش و معرفی ابزاری برای اشتراک پذیری و فروش الکترونیکی در شرکت‌های گاز استانی ( مطالعه موردی شرکت گاز استان یزد)

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

گرایش : تجارت الکترونیک

عنوان : ارائه روش و معرفی ابزاری برای اشتراک پذیری و فروش الکترونیکی در شرکت‌های گاز استانی ( مطالعه موردی شرکت گاز استان یزد)

دانشگاه شیراز

دانشکده آموزش‌های الکترونیکی

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته فناوری اطلاعات- تجارت الکترونیک

ارائه روش و معرفی ابزاری برای اشتراک پذیری و فروش الکترونیکی در شرکت‌های گاز استانی ( مطالعه موردی شرکت گاز استان یزد)

 

استاد راهنما:

دکتر محمد قاسم زاده

 

دی ماه 1390

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)چکیدهتوسعه فناوری اطلاعات در برنامه اصلاح فرایندها، روش‌های انجام کار و توسعه فناوری اداری می‌باشد. ویژگی اصلی آن ارائه خدمات با هزینه کمتر و اثر بخشی بالاتر و خواهان مرتبط ساختن با سهولت همه مردم با دولت است. فرایند اشتراک پذیری گاز در شرکت‌های گاز به صورت سنتی انجام می‌گیرد. مشکلاتی از جمله مراجعات حضوری مکرر، صف‌های انتظار و افزونگی مدارک درخواستی و مانند آن، برای مشتریان و حتی خود شرکت گاز ایجاد شده ‌است. فرایند اشتراک پذیری گاز به صورت عملیاتی با مراجعات حضوری به سه شرکت نظام مهندسی ساختمان، شرکت نفت و شرکت گاز انجام می‌شد که سعی کردیم از قابلیت های فناوری اطلاعات برای مهندسی مجدد فرایند اشتراک پذیری استفاده کنیم و روند کار را از عملکرد محور به فرایند محور تبدیل کنیم. به عملیات اشتراک پذیری و فروش گاز به صورت یک تجارت دولت با مردم نگاه شده است و با هدف ارتقای رضایت مشتری سیستمی الکترونیکی پیشنهاد شده است. ویژگی‌های طراحی یک وب سایت مناسب را استخراج کردیم. سپس خصوصیات سیستم تحت وب پیشنهادی، برای اشتراک پذیری گاز در مراکز پیشخوان دولت بررسی شد به طوری که سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز به آن متصل بوده و اطلاعات لازم را وارد نماید. پس از ثبت کامل اطلاعات، نوع کنتور به صورت خودکار تعیین شود و کارت اشتراک گاز به متقاضیان داده شود. خدمات فروش گاز که در حال حاضر از طریق واحد مشترکین در شرکت گاز انجام می‌شود، نیز با این سیستم به صورت الکترونیکی در تمام مراکز پیشخوان دولت انجام گیرد.کلمات کلیدی: اشتراک پذیری، شرکت گاز، فناوری اطلاعات، فروش الکترونیکی، مهندسی مجدد   دفهرستعنوان                                                                                                           صفحهفصل اول : مقدمه                                                                                            21-1 مروری بر قوانین بکارگیری خدمات الکترونیک در سازمان‌ها                      41-2 لزوم بکار گیری فناوری اطلاعات در شرکت گاز                                    5 فصل دوم: پیشینه تحقیق و استخراج ویژگی ها                                    102-1 بررسی نمونه کارهای مرتبط در ایران                                                         112-2 بررسی چند نمونه در شرکت های گاز در کشور‌های دیگر                         152-2-1 شرکت گاز کالیفرنیای آمریکا                                                      162-2-2 شرکت گاز استرالیا                                                                 172-2-3 شرکت گاز انگلستان                                                               18 فصل سوم: نکات طراحی وب سایت                                                    21 فصل چهارم: مفاهیم پیاده سازی فناوری اطلاعات                                  314-1 مدل تجاری G2C- خدمات دولت به مشتری منفرد                               324-2 مهندسی مجدد                                                                        354-3 بررسی پیاده سازی فناوری اطلاعات در شرکت گاز                                37 فصل پنجم: بررسی روش فعلی و معرفی روشی جدید                              415-1 مهندسی مجدد اشتراک پذیری در شرکت گاز                                               425-2 اشتراک پذیری                                                                         44ه5-2-1 فرایند اشتراک پذیری                                                             495-2-2 روش پیشنهادی برای فرایند اشتراک پذیری                                    525-2-2-1 دفاتر پیش‌خوان دولت                                                                   535-2-2-2 دسترسی به نقشه تایید شده نظام مهندسی و تسویه حساب نفت                   545-2-3 روند کار سیستم پیشنهادی                                                       555-3 فروش الکترونیکی گاز                                                                 575-3-1 فرایند فروش الکترونیکی گاز                                                      585-3-2 روش پیشنهادی برای فرایندهای فروش گاز                                               60 فصل ششم: معرفی ابزار و مشخصات فنی سیستم                                  646-1 معماری و تکنولوژی پیشنهادی                                                       646-1-1 معماری سرویس گرا                                                               646-1-2 تکنولوژی J2EE                                                                                     666-2 واسط کاربر                                                                                      676-3 ارتباط                                                                                   686-3-1 شبکه خصوصی مجازی                                                            686-4 پایگاه داده                                                                              696-4-1 فضای درخواستی                                                                            706-4-2 تکنولوژی RAID                                                                                               716-5 تعیین مشخصات سخت افزاری                                                       716-5-1 مشخصات سخت افزاری سرور پیشنهادی                                        736-5-2 استفاده از مراکز داده‌ها                                                            736-6 بررسی قسمت های اصلی نرم‌افزار پیشنهادی                                                746-7 نحوه ارتباط موثر با مشتری                                                           836-7-1 بررسی فاکتورهای انسانی                                                                   84و6-7-2 بررسی راه‌های ارتباط با مشتری                                                  84فصل هفتم: ارزیابی                                                                        877-1 ارزیابی هزینه                                                                          897-2 ارزیابی سرعت عمل                                                                             907-3 ارزیابی سادگی و راحتی                                                              917-4 ارزیابی امنیت و کیفیت                                                               917-5 مزایای حاصله از سیستم پیشنهادی                                                 92 فصل هشتم: نتیجه گیری و پیشنهادات                                              93 منابع                                                                                         95  فهرست جدول‌ها عنوان                                                                                                              صفحهجدول شماره 1 – ویژگی‌های یک وب سایت مناسب                                    27جدول شماره 2 – کد و نام جدول شهرها                                                79جدول شماره 3 – کد و نوع مصرف                                                       80جدول شماره 4 – تحلیل SWOT                                                                                    88   فهرست شکل‌ها عنوان                                                                                                              صفحهشکل  شماره 1 – صفحه اول سایت مخابرات                                             12شکل  شماره 2 – صفحه خدمات سایت مخابرات                                        14شکل  شماره 3 – صفحه خدمات سایت مخابرات                                        14شکل  شماره 4 – صفحه ثبت نام اینترنتی تلفن                                         15شکل  شماره 5 – صفحه پرداخت ثبت نام اینترنتی تلفن                               15شکل  شماره 6 – صفحه اول سایت شرکت گاز کالیفرنیای آمریکا                      17شکل  شماره 7 – صفحه اول سایت شرکت گاز استرالیا                                 18شکل  شماره 8 – صفحه اول سایت شرکت گاز انگلستان                               19شکل  شماره 9 – روند اشتراک پذیری در شرکت گاز                                   45شکل  شماره 10 – روند تایید نقشه نظام مهندسی                                               46شکل  شماره 11 – روند تسویه حساب نفت                                             47شکل  شماره 12 – نامه تسویه حساب نفت                                              48شکل  شماره 13 – روش پیشنهادی                                                      56شکل  شماره 14 – روابط زیر سیستم‌ها                                                  60شکل  شماره 15 – صفحه اول دموی سیستم پیشنهادی                               76شکل  شماره 16 – صفحه اشتراک پذیری دموی سیستم پیشنهادی                           77مقدمهدر دنیای امروز، اطلاعات نه تنها بعنوان یکی از منابع و دارایی های اصلی سازمانها شناخته می شود، بلکه در حکم وسیله و ابزاری برای مدیریت موثر سایر منابع و دارایی‌های سازمان (منابع مالی، نیروی انسانی و غیره) نیز محسوب شده و لذا از اهمیت و ارزش ویژه‌ای در سازمان‌ها برخوردار گشته است. اما این ارزش تنها در صورتی محقق و دست یافتنی خواهد شد که اطلاعات بتواند در زمان مناسب، در اختیار افراد مناسب قرار گیرد و ارتباطات بصورت مطلوب و بهینه در سازمان برقرار گردد. و از این رو است که، فناوری اطلاعات که زمینه سازی برای انتقال، جابجایی، بکارگیری و مدیریت موثر اطلاعات در سازمان می‌باشد از اهمیتی حیاتی برخوردار گشته است (Al-Kibsi، 2007).با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و گرایش به سمت دولت الکترونیک، شرکت‌های دولتی نیز به استفاده از اینترنت روی آوردند. گسترش اینترنت تحولات عمیقى در ساختار و مدیریت خدمات دولتى به وجود آورده است. هر چند هنوز دولت الکترونیکى در عهد طفولیت خود قرار دارد ولی از هم‌اکنون در مقیاس کوچک، پیامدهاى بلند مدت تاثیر اینترنت بر خدمات دولتى و تعامل بین مردم و دولت آغاز شده است. مفهوم الکترونیکی شدن فرایند‌‌ها از جمله مفاهیمی است که اخیراً در دستورکار بسیاری از سازمان‌های دولتی قرار گرفته است. ویژگی اصلی آن ارائه خدمات با هزینه کمتر و اثر بخشی بالاتر است و تسهیل کننده ارتباط بین دولت و مردم و رابط مردم و دولت است. دسترسی سریع، آسان و ارزان به اطلاعات موجب نشر سریع اخبار، رویدادها و ارتقای آگاهی‌های عمومی در جامعه می‌شود. از سوی دیگر امکان یادگیری در هر مکان و زمان فارغ از محدودیت‌های فعلی، آموزش همه جانبه  برای کلیه اقشار جامعه را فراهم می‌آورد. لذا فناوری اطلاعات و ارتباطات و تشکیل جامعه ارتباطی در توسعه فرهنگ جامعه تاثیر بسزایی دارد. با استفاده از فناوری اطلاعات کلیه نظام‌های اداری، تحقیقاتی، قضایی، حکومتی و مانند آن دستخوش تغییر و تحولات شگرفی می‌گردد به گونه‌ای که امکان مشارکت هر چه بیشتر مردم را در فرایند‌ها فراهم می‌کند (Reddick، 2005). عوامل متعددی، زمینه‌های لازم برای تحقق این امر را فراهم می‌آورند که همگی ناشی از فناوری و پیشرفته‌تر شدن زندگی بشر است و سازمان‌های دولتی برای پاسخ به این پیشرفته‌گی ناگزیرند که اقدام به ایجاد فرایند‌های الکترونیکی کنند. مهمترین این عوامل عبارتند از:
  1. رشد فناوری‌های جدید و به ویژه فناوری اطلاعات: امروزه، فناوری با نرخ فزاینده و به صورت تصاعدی درحال رشد است.
  2. رشد اینترنت و فراگیری عمومی استفاده از آن
  3. تغییر انتظارات شهروندان و بنگاه‌های اقتصادی: انتظارات مردم درمورد خدمات، محصولات و نیز نحوه و کیفیت ارائه آن به طور روزافزون درحال تغییر است و سازمان‌های دولتی نیز باید بتوانند پاسخگوی این نیازها باشند.
  4. جهانی شدن: جهانی شدن نیز دولت­ها را وادار می‌سازد تا به منظور فروش کالا و خدمات خویش و همچنین صدور فرهنگ و شناساندن خویش به سایر فرهنگ‌ها و تمدن‌ها اقدام به تاسیس فرایندهای الکترونیکی کنند که منجر به دولت الکترونیک می‌شود و فرایندهای الکترونیکی را در خدمت رسانی‌های خود به کار گیرند.
  5. اهمیت دسترسی سریع به اطلاعات در سازمان‌های دولتی: از آنجا که فرایندها و روندهای اداری عموماً تکراری و تابع ضابطه هستند، استفاده از رایانه، امکانات منحصر به فردی را برای جمع آوری، کنترل و گزارش‌دهی فوری و به موقع برای مدیران فراهم می آورد و این امر سازمان‌ها را بر آن داشته که مبادرت به سرمایه گذاری قابل توجه در این زمینه کنند (فتحیان، 1387).
در چنین عصری به مدیران عالی توصیه می‌شود دو گام اساسی برای توسعه و کاربرد فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات برای اصلاح و نوسازی سازمان‌ها و افزایش نقش فعال آنها در جامعه اطلاعاتی بردارند:گام اول: خودکارسازی و ماشینی کردن اطلاعات برای بهبود فرایندهای اداریگام دوم: بهبود فرایندها و اقدام برای اصلاح نظام اداری و رویه‌ها (ساوه دورودی، 1386).تعداد صفحه : 113قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید