دانلود پایان نامه ارشد : ارزیابی و رتبه بندی شرکتهای تولیدی بر اساس کارت امتیازی متوازنBSC

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی

گرایش :بازرگانی داخلی 

عنوان :  ارزیابی و رتبه بندی شرکتهای تولیدی بر اساس کارت امتیازی متوازنBSC

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد ابهر

پایان نامه

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

رشته: مدیریت بازرگانی-گرایش بازرگانی داخلی

عنوان پایان نامه:

ارزیابی و رتبه بندی شرکتهای تولیدی بر اساس کارت امتیازی متوازنBSC با استفاده از تکنیک AHP

( فرآیند تحلیل سلسله مراتبی)

مطاله موردی:شرکتهای اکسل سازی سایپا

استاد راهنما:

دکترحسین عابدی

 استاد مشاور:

دکترآرش حاجی کریمی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)چکیده XIVفصـل اول کلیــات.. 11-1.مقدمه. 22-1 مراحل اجرای تحقیق. 3شکل 1-1 مراحل اجرای تحقیق. 33-1. تشریح و بیان مسئله. 44-1.اهمیت موضوع و ضرورت  انجام تحقیق. 55-1.سوالات تحقیق. 56-1. اهداف تحقیق. 67-1.فرضیات تحقیق. 68-1.تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 61-8-1.منظر مالی. 62-8-1.منظر مشتری.. 63-8-1.منظر فرآیند های داخلی. 74-8-1.منظر رشد و یادگیری 7فصــل دوم. 8واکاوی ادبیات پژوهش... 81-2مقدمه. 92-2.تاریخچه و مفاهیم مرتبط با پژوهش... 103-2.مدیریت استراتژیک.. 104-2.استراتژی.. 115-2.فرآیند مدیریت استراتژیک.. 111-5-2. تدوین استراتژی.. 112-5-2. اجرای استراتژی.. 123-5-2. ارزیابی و کنترل استراتژی.. 134-5-2.تاریخچه ارزیابی عملکرد. 14جدول 1-2: تاریخچه ارزیابی عملکرد(مجیبی ،1384،ص 17) 156-2.عملکرد. 178-2مدیریت عملکرد. 179-2.اصول مدیریت عملکرد. 1810-2.مدیریت عملکرد سازمانی. 1911-2مزایای ارزیابی عملکرد. 1912-2.اهمیت ارزیابی عملکرد. 2013-2.کاربردهای ارزیابی عملکرد. 201 ـ تصمیم گیری : برنامه ریزی و هماهنگی. 2014-2. اهمیت و نقش سنجش عملکرد در سازمان. 2115-2. ویژگی های معیارهای سنجش عملکرد. 2116-2.معایب سیستم های سنتی اندازه گیری عملکرد. 22جدول شماره 2 ـ 2مقایسه معیارهای سنتی و نوین سنجش عملکرد (زنجیردار و همکاران،1389). 2317-2. رویکردهای موجود در سنجش عملکرد. 231-17-2. رویکردهای تک بعدی سنجش عملکرد. 231-1-17-2. حسابداری منابع انسانی. 242-1-17-2.. ارزش افزوده اقتصادی.. 243-1-17-2.. مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت.. 244-1-17-2. سرمایه فکری.. 252-17-2. رویکردهای چند بعدی سنجش عملکرد. 251-2-17-2. رویکرد ذینفع. 252-2-17-2. کارت امتیازی متوازن. 26شکل شماره 1 ـ 2 رابطه بین جنبه های کارت امتیازی متوازن (زنجیردار و همکاران،1389). 2718-2 . روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم مدیریت استراتژیک.. 2719-2.الگوی کارت امتیازی متوازن. 2920-2.عناصر کلیدی کارت امتیازی متوازن. 2921-2.وجوه کارت امتیازی متوازن. 301-21-2. وجه مالی. 302-21-2. وجه مشتری.. 313-21-2. وجه رشد و یادگیری.. 314-21-2. وجه فرایندهای داخلی. 31شکل 2-2. تبدیل استراتژی سازمان به چهار وجه کارت امتیازی متوازن. 3222-2. مزایا و کاربردهای کارت امتیازی متوازن. 3223-2.  محدویت های کارت امتیازی متوازن. 3324-2. گام های پیاده سازی کارت امتیازی متوازن. 3425-2. استراتژی و کارت امتیازی متوازن. 351-25-2. تفسیر چشم انداز 352-25-2. ارتباط و مرتبط سازی.. 353-25-2. برنامه ریزی تجاری.. 364-25-2. بازخورد و یادگیری.. 3626-2.ارزیابی متوازن در بخش های عمومی و دولتی. 3727-2. معرفی روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) 381-27-2. روش تحلیل سلسله مراتبی AHP. 382-27-2. فرآیند تصمیم گیری سلسله مراتبی گروهی. 393-27-2. ویژگی های روش تحلیل سلسله مراتبی AHP. 4128-2.واکاوی ادبیات پژوهش... 411-28-2.واکاوی ادبیات پژوهش در جهان. 41جدول شماره3-2 .خلاصه تحقیق های انجام شده درجهان. 472-28-2.واکاوی ادبیات پژوهش در ایران. 4829-2.چارچوب و مدل  پژوهش... 51شکل5-2 :مدل پزوهش (کاپلان و نورتون ،2000) 5130-2 .تاریخچه شرکت های تولید کننده اکسل سایپا 5131-2 .تاریخچه شرکت های تولید کننده بهران محور سایپا 52فصل سوم. 53روش شناسی تحقیق. 531-3 مقدمه. 542-3 روش تحقیق. 553-3 مدل تحقیق و شیوه اندازه گیری متغیر ها 56شکل 1-3 مدل مفهومی تحقیق برگرفته از مدل BSC (کاپلان ونورتون 1992) 56جدول 1-3 فهرستی از شاخصه ها و استرا تژی های شرکت مورد بررسی با رویکرد مدل BSC. 574-3روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 585-3 جامعه  و نمونه آماری.. 586-3 روش نمونه گیری.. 616-3 روش جمع آوری اطلاعات وابزار گردآوری.. 617-3 مقیاس و طیف ابزار اندازه‌گیری.. 62جدول 2-3 امتیازبندی مقیاس تحقیق. 638-3روایی یا اعتبار پرسشنامه. 639-3پایایی. 63جدول 3-3 شاخص تصادفی (مهرگان،1383،ص173) 65شکل1-3 ضریب پایایی پرسشنامه دوم برای نمونه آماری شرکت محورسازان کوشا 67شکل2-3 ضریب پایایی پرسشنامه دوم برای نمونه آماری شرکت گاما خودرو 67شکل3-3 ضریب پایایی پرسشنامه دوم برای نمونه آماری شرکت بهران محور 67شکل4-3 ضریب پایایی پرسشنامه سوم. 67فصل چهارم 68تجزیه و تحلیل داده‌ها 681-4 مقدمه‏. 692-4 تعیین وزن معیارها و زیر معیارها با استفاده از روش AHP. 70شکل 1-4 نمایش سلسله مراتب یک مسئله تحقیق.. 71جدول 1-4 ارزش گذاری شاخص‌ها نسبت به هم. 721-2-4 تعیین وزن مناظر مدل BSC با استفاده از نرم افزار EXPERT CHOICE. 73شکل 2-4 خروجی نرم افزار وزن دهی مناظر رویکرد BSC. 732-2-4 تعیین وزن زیر شاخصه های مناظر مدل BSC با استفاده از نرم افزار EXPERT CHOICE. 741-2-2-4 وزن شاخصه های منظر مالی. 74شکل 3-4 خروجی نرم افزار وزن دهی شاخصه های مالی. 742-2-2-4 وزن شاخصه های منظر فرآیندهای داخلی. 75شکل 4-4 خروجی نرم افزار وزن دهی شاخصه های فرآیندهای داخلی. 753-2-2-4 وزن شاخصه های منظر مشتری.. 76شکل 5-4 خروجی نرم افزار وزن دهی شاخصه های مشتری.. 764-2-2-4 وزن شاخصه های منظر رشد و یادگیری.. 77شکل 6-4 خروجی نرم افزار وزن دهی شاخصه های رشد و یادگیری.. 77جدول:2-4 شاخصه ها وزیر شاخصه های ارزیابی شرکت های مورد مطالعه بر مبنای رویکرد BSC. 783-4 آزمون نرمال بودن داده ها 797-4شکل خروجی نرم افزار آزمون کولموگروف اسمیرنوف.. 79شکل 8-4: خروجی نرم افزار آزمون کولموگروف اسمیرنوف.. 804-4 تشکیل کارت امتیازی متوازن شرکت تولیدی محورسازان  گروه کوشا 80جدول:3-4 تشکیل کارت امتیازی متوازن شرکت تولیدی محورسازان گروه کوشا 815-4  آزمون فرضیه های مرتبط با جامعه آماری اول( شرکت محورسازان  گروه کوشا) 821-5-4 آزمون فرضیه اول. 822-5-4 آزمون فرضیه دوم 82شکل 9-4: خروجی نرم افزار آزمون تی استیودنت  فرضیه 2(شرکت محورسازان کوشا) 823-5-4 آزمون فرضیه سوم 83شکل 10-4: خروجی نرم افزار آزمون تی استیودنت  فرضیه 3(شرکت محورسازان کوشا) 844-5-4 آزمون فرضیه چهارم 84شکل 11-4: خروجی نرم افزار آزمون تی استیودنت  فرضیه 4(شرکت محورسازان کوشا) 866-4 تشکیل کارت امتیازی متوازن شرکت تولیدی گاما خودرو. 86جدول:4-4 تشکیل کارت امتیازی متوازن شرکت تولیدی گاما خودرو 877-4  آزمون فرضیه های مرتبط با جامعه آماری دوم (شرکت گاماخودرو) 881-7-4 آزمون فرضیه اول. 882-7-4 آزمون فرضیه دوم 88شکل 12-4: خروجی نرم افزار آزمون تی استیودنت  فرضیه 2(شرکت گاما خودرو) 883-7-4 آزمون فرضیه سوم 89شکل 13-4: خروجی نرم افزار آزمون تی استیودنت  فرضیه3(شرکت گاما خودرو) 904-7-4 آزمون فرضیه چهارم 90شکل 14-4: خروجی نرم افزار آزمون تی استیودنت  فرضیه4(شرکت گاما خودرو) 918-4 تشکیل کارت امتیازی متوازن شرکت تولیدی بهران محور. 92جدول:5-4 تشکیل کارت امتیازی متوازن شرکت تولیدی بهران محور 939-4  آزمون فرضیه های مرتبط با جامعه آماری سوم (شرکت بهران محور) 941-9-4 آزمون فرضیه اول. 942-9-4 آزمون فرضیه دوم 943-9-4 آزمون فرضیه سوم 954-9-4 آزمون فرضیه چهارم 9610-4 رتبه بندی شرکت های مورد بررسی با ترکیب روش AHP و روش SAW 9715-4 تشکیل ماتریس نرمال تصمیم 10016-4ماتریس تصمیم نرمال. 10017-4ماتریس نرمال وزن دار. 100فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات.. 1031-5 مقدمه. 1042-5 تحلیل نتایج.. 1041-2-5 تحلیل نتایج به دست آمده از مدل (AHP) 104جدول 1-5 : وزن ودرجه اهمیت نهایی معیارها و زیر معیارهای ارزیابی عملکرد. 1052-2-5  نتایج آزمون فرضیه های تحقیق.. 1063-2-5  نتایج حاصل از مدل SAW... 1073-5 محدودیت های تحقیق.. 1074-5 پیشنهادات.. 1081-4-5 پیشنهادات عملیاتی. 1082-4-5 پیشنهادات تحقیقات آتی. 109پیوست ها وضمائم. 111پیوست شماره 1 نمونه پرسشنامه اول. 112نمونه پرسشنامه دوم (پرسشنامه داخلی) 116نمونه پرسشنامه سوم (پرسشنامه مشتری) 117منابع و ماخذ 119منابع فارسی. 119منابع لاتین. 120چکیدهاغلب سازمان ها به دنبال ارزیابی وضعیت فعلی خود و در پیش گرفتن تمهیداتی برای بهبود آن شرایط در آینده می باشند. از این رو ارزیابی عملکرد یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه در مدیریت نوین تلقی می شود. عموما ارزیابی عملکرد صنایع یک عنصر ضروری و اساسی در برنامه ریزی، کنترل و تصمیم گیری اثربخش به شمار می رود.مقاله حاضر با استفاده از تلفیق تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره و کارت امتیازی متوازن، روشی برای ارزیابی عملکرد شرکت های اکسل سازی سایپا ارائه می‌دهد. در ابتدا با نظر متخصصان و همچنین مطالعه پیشینه تحقیق، به جمع‌آوری شاخص های مرتبط با ارزیابی عملکرد شرکت های مربوطه پرداخته شد و سپس با نظر خبرگان ، 36 شاخص کلیدی برای درنظرگرفته‌شد . به‌علاوه، اوزان نسبی شاخص ها و معیارها از طریق  فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)[1]محاسبه گردید. سپس با استفاده از آزمون تی استیودنت و نرم افزار  spss  فرضیه های تحقیق مورد آزمون قرار گرفت. نهایتا˝ با تلفیق روش AHP و تکنیک [2] SAW به رتبه‌بندی شرکت های سازنده اکسل سایپا  پرداخته شد.کلمات کلیدی: ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن،فرآیند تحلیل سلسله مراتبی،روش میانگین وزنی ساده 1-1.مقدمهاز دیرباز شکاف میان عرصه نظر و عمل از جمله مشکلاتی بوده است که گریبانگیر موجودیت های انسانی، چه در بعد فردی و چه در بعد جمعی و سازمانی بوده است. مشکلی که اندیشمندان حوزه های مختلف فکری را برآن داشته تا پاسخ هایی برای آن تدارک ببینند. هر حوزه ای از حوز ه های معارف بشری از منظری به این موضوع پرداخته است. فیلسوفی چون سقراط از عدم امکان مغایرت میان نظر و عمل بحث کرده و معتقد است انحراف و کجروی در عمل مطابق است با انحراف در نظر. فیلسوفی دیگر چون دیوید هیوم از عدم لزوم متابعت بایدهای عملی از هست های نظری صحبت می کند.. فراتر از تلا شهای بشری، این مسأله در صدر آموزه های دینی انبیاء و اولیای الهی قرار داشته است. بطوریکه از سوی حضرت حق، عدم انطباق نظر و عمل و به تعبیر دیگر قول و فعل به شدت مورد نکوهش قرار گرفته و تقبیح شده است.  در علم مدیریت نیز مسأله فوق به دغدغه ای جدی تبدیل شده است؛ بطوریکه نتایج بررسی ها نشان می دهد، 90 درصد از برنامه های راهبردی سازمان ها، در عمل با شکست مواجه می گردند و علت اصلی این امر نیز عدم ارتباط میان" ساحت نظر و عمل "است. بدین معنا که در ساحت نظری، ایده ها و اهداف بیان می شوند و در عرصه عمل، برنامه هایی اجرا می شوند که ارتباط منطقی و قابل سنجشی با آرمان ها وسیاست های تدوین شده ندارند. به بیان دیگر، ریشه این مشکل، در عدم تنظیم و تنسیق مدلی جامع جهت ترجمه چشم انداز و سیاست ها به برنامه های عملیاتی نهفته است. از منظری کارکردگرایانه  تاکنون مدل هایی جهت رفع این مشکل جدی در سطح سازمان های انسانی ارائه شده است که می توان مدل ارزیابی متوازن (BSC) را در زمره مهمترین آنها قلمداد کرد(الوانی و همکاران ،1387).در این بخش ابتدا بیان مسئله و ضروت انجام پژوهش و سپس اهداف ،سوالات و فرضیات پژوهش عنوان شده است و در ادامه روش و قلمروی پژوهش آمده است و در اخر نیز تعریف مفهومی و عملیاتی ذکر شده است .2-1 مراحل اجرای تحقیقشکل 1-1 مراحل اجرای تحقیق3-1. تشریح و بیان مسئلهدر سال­های پایانی 1980مقالات متعددی در نشریات مدیریتی اروپا ­­­­­وامریکا درمورد ناکارآمدی روش­های ارزیابی عملکرد شرکت­ها منتشر شد.در دوران عصر صنعتی، رویکردهایی که در زمینه سنجش عملکرد شرکت ها و سازمان ها وجود داشت رویکردهایی صرفاً مالی بر مبنای حسابداری بودند که از آن ها تحت عنوان سیستم های سنجش عملکرد سنتی یاد می شود. این رویکردها همیشه تحت شرایط و اصول حسابداری سنتی ای که در آن زمان رایج بود محدود بودند. به تدریج که شرکت ها و سازمان ها وارد عصر اطلاعاتی شدند و مزیت رقابتی خود را در جاهای دیگری غیر از کاهش هزینه و افزایش بهره وری دیدند، این رویکردها نیز توسعه یافتند و از حالت تک بعدی که همان بعد مالی بود به حالت چند بعدی تغییر یافتند(زنجیردار و همکاران،1389).پیچیده ترشدن مناسبات اقتصادی و مسائل کسب و کار در آستانه ی قرن 21،اتکای شرکت ها به سنجه های مالی برای ارزیابی عملکرد و نشان دادن نقاط قوت و ضعف انها،کم رنگ شد و نارسایی سنجش­های مالی صرف بیش ازپیش نمایان گردید.به طوری که، روش سنتی ارزیابی عملکرد که عمدتا بر سنجه های مالی استوار بود ،نه تنها در انعکاس کامل دلایل توفیق و یا عدم توفیق شرکت ها کفایت لازم ر انداشتند، بلکه ارتباطی منطقی و­علت ومعلولی بین عوامل محرکه­ی توفیق و دستاورد های حاصله نیز برقرار نمی­کردند . بدین  ترتیب کاپلان و نورتون اعلام کردندکه برای ارزیابی کامل ازعملکرد سازمان می­بایست این عملکرد از چهار زاویه مورد ارزیابی قرارگیرد :1)منظر مالی    2)منظر مشتری    3)منظر فرایند های داخلی   4 )منظر یادگیری و رشد (کاپلان و نورتون،ترجمه بختیاری ،1383،ص1تا26).    لذا در این پژوهش تلاش می شود تا با استفاده از روش ارزیابی متوازن که به جنبه های مختلف سازمان ها و شرکت ها توجه دارد و باعث ایجاد یک نظام ارزیابی عملکرد پویا می شود ،شرکت های تولید کننده اکسل سایپا به طور واقعی مورد ارزیابی گرفته و چهار شاخص کارت امتیازی متوازن از لحاظ میزان اهمیت رتبه بندی گردد .4-1.اهمیت موضوع و ضرورت  انجام تحقیقامروز، ضرورت داشتن استراتژی برای سازمان ها مورد توافق همه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت است. مدیریت استراتژیک مفهومی از مدیریت است که وظیفه اصلی آن ایجاد تعادل میان سازمان ها با محیط آن می باشد.در این سبک از مدیریت، مدیر بیش از هر چیز نیازمند آگاهی مستمر از عملکرد های سازمان و تغییرات محیطی و محاطی است، تا بتواند وظیفه خود را در ایجاد تعادل بین سازمان و محیط به خوبی انجام دهد. چه در غیر این صورت تضمینی بر بقا و ادامه حیات سازمان نیست و تغییرات سریع و جهانی شدن ارتباطات سازمانی، ضرورت تطابق سازمان بر محیط و دسترسی فوری به اطلاعات محیطی را چندین برابر ساخته است و از طرفی یکی از مؤلفه های ایجاد این موازنه شناخت عمیق منابع انسانی و ارزش های متوجه آن است تا امکان برنامه ریزی استراتژیک منابع میسر گردد؛ و از آنجا که منابع سازمانی نیز به نوبه خود، در طبقات و طیف های گوناگون قرار می گیرند لذا اعمال مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک روی هر طیف از منابع سازمان، ابعاد تخصصی داشته و ساز و کارهای خاص خود را طلب می کند(عزیزی، 1380 ،ص 12).ولی مسئله مهمتر در فرایند مدیریت استراتژیک ، موضوع پیاده­سازی استراتژی است. در راه پیاده سازی استراتژی همواره موانعی وجود دارد که  کاپلان و نورتون برای رفع این موانع روش ارزیابی متوازن را به عنوان ابزار نیرومند در تحقیق استراتژی های سازمان و شرکت ها به مدیران عرضه کردند . لذا در این تحقیق تلاش می­شود با استفاده از روش ارزیابی متوازن که به جنبه های مختلف سازمان ها و شرکت ها توجه دارد و باعث ایجاد یک نظام ارزیابی عملکرد پویا می­شود، شرکت های تولید کننده اکسل سایپا به طور واقعی مورد ارزیابی قرارگیرد .5-1.سوالات تحقیق دغدغه پژوهشگران این است که به سوالات زیرپاسخ دهند :1)آیا در شرکت های تولید کننده اکسل سایپا اهداف مالی، مشتری،فرایندهای داخلی و رشدویادگیری تحقق یافته است ؟2)کدامیک از چهار شاخص های کارت امتیازی متوازن در شرکت های تولید کننده اکسل سایپا از اهمیت بیشتری برخور دار می باشد ؟6-1. اهداف تحقیق
  1. ارزیابی شاخص های کارت امتیازی متوازن در شرکت های تولید کننده اکسل سایپا
2.رتبه بندی شاخص های کارت امتیازی متوازن در شرکت های تولید کننده اکسل سایپا7-1.فرضیات تحقیقدر این تحقیق با توجه به موضوع و جامعه هدف فرضیه های زیر مفروض است.1-شاخص های مالی شرکت های تولید کننده اکسل سایپا در سال 1391 تحقق یافته است.2-شاخص های مشتری شرکت های تولید کننده اکسل سایپا در سال 1391 تحقق یافته است.3-شاخص های فرایندهای داخلی شرکت های تولید کنند کننده اکسل سایپا در سال 1391 تحقق یافته است.4-شاخص های رشد و یادگیری شرکت های تولید کننده اکسل سایپا در سال 1391 تحقق یافته است.8-1.تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها1-8-1.منظر مالی[3]در این وجه کارت امتیازی متوازن، نتایج اقتصادی حاصل از اجرای استراتژی ها، مورد سنجش قرار می گیرند. همان گونه که در سیستم های برنامه ریزی قبل از برنامه ریزی استراتژیک و نظام های کنترلی مطابق آنها عملکرد مالی می توانست با شاخص هایی همچون سود عملیاتی و برگشت سرمایه و میزان ارزش افزوده سنجیده شود، در کارت امتیازی متوازن، به عنوان رویکردی به سنجش عملکرد و در نتیجه ابزاری جهت کنترل، عملکرد مالی با نسبت ها و شاخص های مشابهی سنجیده می شود (آخشیک ،1388).2-8-1.منظر مشتری[4]این وجه کارت امتیازی شامل چند شاخص اصلی و یک سری شاخص های فرعی است. شاخص های اصلی عبارتند از رضایت مشتری، حفظ مشتری، جذب مشتری جدید، سوددهی مشتری  و سهم بازار در بخش های بازار و مشتری مورد رقابت. سری دیگر شاخص های این وجه، مربوط به سنجش عواملی هستند که برای مشتریان ایجاد ارزش کرده و از این طریق وضعیت شاخص های اصلی را تعیین می کنند (کاپلان و نورتون، 1992).3-8-1.منظر فرآیند های داخلی[5]  در منظر فرایندهای داخلی،سازمان ها می بایست فرآیندهایی رامشخص کنند که بابرتری یافتن در آنها بتوانند به ارزش آفرینی برای مشتریان ونهایتا"سهامداران خود ادامه دهند (کاپلان ونورتون 1992،ص20).تعداد صفحه : 139قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید