دانلود پایان نامه ارشد : بررسی کیفیت زندگی دختران ساکن در مرکز قرنطینه بهزیستی

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی 

گرایش : مددکاری اجتماعی

عنوان :  بررسی کیفیت زندگی دختران ساکن در مرکز قرنطینه بهزیستی

دانشگاه علامه‌طباطبایی

دانشکده علوم اجتماعی

پایان‌نامه  اخذ مدرک کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی

عنوان پژوهش

"بررسی کیفیت زندگی دختران ساکن در مرکز قرنطینه بهزیستی و ارتباط آن با انتظارات آن‌ها از مرکز و پس از ترخیص از مرکز"

استاد راهنما : دکتر طلعت اللهیاری

استاد مشاور : دکتر علی خاکساری

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)چکیده این پژوهش با عنوان بررسی کیفیت زندگی دختران ساکن در مرکز قرنطینه و ارتباط آن با انتظارات آنها از مرکز و پس از ترخیص از مرکز با هدف نزدیک کردن کیفیت زندگی با انتظارات دختران ساکن در مرکز و شناسایی نیازها و نگرانی های آنها تهیه گردیده است. این پژوهش با تکیه بر نظریات جوران و دمینگ[1] در زمینه رضایت، کنش متقابل شوارتز[2]  مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است. روش مورد استفاده، روش تحقیق کیفی و کمی است و اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا تبیین و تحلیل شده است.نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که کنش متقابل بین سیستم های محیطی و عوامل غیرمادی پیرامون دختران نوجوان ساکن در مرکز قرنطینه، مهمترین عوامل موثر براحساس رضایت و خرسندی آنها می باشد. در یان میان رفتار و نحوه برخورد مربیان از اصلی ترین و پررنگ ترین مسائل مطرح شده در مصاحبه ها بود. از دیگر موارد مهم بررسی شده در این پژوهش می توان به ویژگی های سنی نوجوانان، مشارکت و حق انتخاب، اوقات فراغت و برنامه ریزی متناسب با آنها، آموزش های درسی و غیردرسی و نگرانی های پس از ترخیص اشاره کرد. همچنین :
  • برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت توسط سازمان بهزیستی برای مربیان شیفت
  • استخدام نیروهای متخصص و ماهر و جذب نیروهای طرحی جوان، علاقمند و تحصیل کرده
  • برنامه ریزی جامع به منظور پر کردن اوقات فراغت این کودکان و نوجوانان در قالب پیشنهاد مطرح گردید.
صفحهفهرست مطالبعنوان
   
 فصل اول : کلیات پژوهش
21-1 مقدمه
32-1 بیان مسأله
43-1 ضرورت پژوهش
54-1 اهداف پژوهش                       
65-1 فواید پژوهش
66-1 انگیزه پژوهشگر
77-1 کلید واژه‌ها
78-1 سازماندهی پژوهش
فصل دوم : ادبیات موضوع پژوهش
91-2 مقدمه
92-2 تاریخچه موضوع در جهان
103-2 تاریخچه موضوع کیفیت در ایران
114-2 پیمان‌نامه حقوق کودک
135-2 اهمیت خانواده
146-2 کارکردهای خانواده
167-2 اهمیت تماس‌های فیزیکی  
178-2 مفهوم پدیده بی‌سرپرستی
189-2 علل و انگیزه‌های سپردن فرزندان به مراکز شبانه‌روزی
1910-2 اثرات فقدان والدین
      
1910-2 شیوه‌های مراقبت و پرورش در سازمان بهزیستی
2212-2 وظایف دفتر امور شبه خانواده
2213-2 عوامل افتراق نظام حاکم در خانواده و نظام موجود در مراکز شبانه‌روزی
2514-2 تأثیر شبانه روزی و فقدان‌های ناشی از آن
3015-2 تاریخچه مرکز قرنطینه
3016-2 بهداشت روانی
331-16-2 بهداشت روانی در دوره نوجوانی
3817-2 آموزش کیفیت زندگی در سطح فردی
391-17-2 ثروت عنصر اصلی کیفیت زندگی نیست
412-17-2 واحد کیفیت زندگی در دانشگاه تورنتو
4218-2 مبانی نظری تحقیق
421-18-2 کیفیت زندگی
452-18-2 رضایت
473-18-2 رضایت از زندگی
484-18-2نظریه کنش متقابل
505-18-2انتظار
516-18-2 نظریه تنهایی اجتماعی
527-18-2 نظریه‌های مربوط به سلامت روان
548-18-2 چند دیدگاه نظری در مورد نوجوانی
569-18-2 نظریات مربوط به نقش
5819-2 پیشینه تحقیق در ایران
6020-2 پیشینه تحقیق در جهان
6121-2 نقش مددکاری اجتماعی در مرکز قرنطینه
6322-2 بیان چارچوب نظری پژوهش حاضر
6423-2 خلاصه نکات مهم
6424-2 سوالات پژوهش
6525-2 الگوی نظری پژوهش
فصل سوم : روش‌شناسی پژوهش
671-3 مقدمه
672-3 روش پژوهش
673-3 جامعه آماری موردمطالعه
674-3 نمونه آماری مورد مطالعه
685-3 روش جمع‌آوری اطلاعات
686-3 روش تحلیل اطلاعات
697-3 روایی
698-3 تعریف مفاهیم
749-3 محدودیت‌های پژوهش
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده‌ها
761-4 مقدمه
772-4 مشارکت و نظرخواهی
793-4 نحوه گذراندن اوقات فراغت
844-4 نحوه برخورد و ارتباط با مربی‌ها
915-4 توجه به شرایط سنی نوجوانان
926-4 اهمیت آموزش
957-4 ضرورت وجود مرکز قرنطینه
988-4 مداخله در بحران و تنهایی
999-4 نگرانی‌های پس از ترخیص
    
10210-4 جداول
11111-4 محدودیت های پژوهش
فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهادات
1131-5 تحلیل داده‌ها
1182-5 نتیجه‌گیری
1213-5 پیشنهادات
1224-5 موضوعات پیشنهادی برای پژوهش‌های آتی
123منابع مورد استفاده
  
مقدمهخانواده به عنوان نخستین واحد اجتماعی، در اجتماعی کردن فرزندان و برآوردن برخی نیازهای بنیادی آنها مسئولیت اصلی را برعهده دارد. فرد در محیط خانواده به رشد حقوقی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نائل می شود، در این محیط گرمای محبت را از والدین خود دریافت می کند و چگونگی ابراز آن را به دیگران می آموزد. گرچه خانواده کوچکترین واحد اجتماعی است لیکن از نظر اهمیت و ارزش، اساس اجتماع را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر خانواده به گروهی از افراد تلقی می شود که از طریق خون، ازدواج یا فرزندخواندگی به یکدیگر منسوب بوده و برای مدت طولانی و نامشخص باهم زندگی می کنند. کودک از طریق تعامل با والدین در مسیر رشد وتحول گام برمی دارد. رشد و تحول نیاز به فراهم شدن محیط مساعد دارد، محیطی که کلید اصلی آن مراقبت والدین است. مراقبت به معنای دوست داشتن، شناختن، درک کردن، پذیرفتن، تحریک انگیزه های کودک، تأمین نیازهای تغذیه ای و پوشاک و حفاظت از کودک در برابر بیماری ها و در یک کلام انتظار مناسب از توانایی‌های کودک داشتن است.گرچه کانون خانواده مهمترین نهاد برای پرورش کودکان محسوب می شود اما همواره کودکانی هستند که به دلایل و عناوین مختلف ناگزیر جدا از خانواده و در مراکزی تحت عنوان شبانه‌روزی (Institution) نگهداری می شوند. شبانه روزی و به عبارت دیگر پرورشگاه، موسساتی هستند که از طرف دولت ها یا بخش خصوصی (مراکز خیریه) به منظور نگهداری از اطفال و نوجوانان بی سرپرست تأسیس گردیده اند. همچنین طبق ماده 18 پیمان نامه جهانی حقوق کودک، مسئولیت اولیه حفظ حقوق کودک و تأمین مصالح او به عهده والدین است و اگر قادر به ایفای این نقش نباشند دولتها باید برای تأمین نیازها و و حقوق کودک مداخله نمایند. (اعزازی،1376)در پیمان نامه حقوق کودک، وظایف دولت نیز در این خصوص مشخص شده است : طبق ماده 19 پیمان جهانی حقوق کودک، دولتهای عضو ملزم هستند همه اقدامات قانونی، اداری، اجتماعی و آموزشی لازم را به عمل آورند تا از کودک در برابر همه شکل های خشونت جسمی یا روانی، صدمه یا سوءاستفاده، بی توجهی یا سهل انگاری، بدرفتاری یا بهره کشی توسط والدین یا سرپرست قانونی یا هر شخص دیگری که عهده دار مراقبت از کودک است محافظت کنند.این گونه اقدامات حمایتی باید برحسب مورد شامل روشهای موثر برای ایجاد برنامه های اجتماعی جهت فراهم نمودن پشتیبانی لازم از کودک و کسانی که عهده دار مراقبت از کودک هستند باشد. براساس ماده 20 پیمان نامه جهانی حقوق کودک، کشورهای عضو باید از کودکانی که خانواده خود را از دست داده اند با انتخاب خانواده دیگری برای سرپرستی یا فرستادن آن ها به مراکز نگهداری کودکان، حمایت کنند. در تمام این موارد برای حفظ قومیت، مذهب، فرهنگ و زبان چنین کودکانی باید تلاش کرد. (پیمان نامه حقوق کودک، مصوب مجمع سازمان ملل متحد، 1379)با توجه به عضویت ایران در پیمان نامه جهانی حقوق کودک در سال 1370 و تصویب مفاد آن توسط مجلس شورای اسلامی در سال 1373 دولت موظف به حمایت از کودکانی می باشد که از جانب والدین خود مورد سوءرفتار قرار می گیرند. در حال حاضر در ایران طبق آخرین آمار موجود در سازمان بهزیستی بیش از 650 نفر از کودکان تحت مراقبت این سازمان به دلیل سوءرفتار از جانب والدین در این سیستم پذیرش شده اند که مستلزم توجه بیشتر مسئولین به این مهم می باشد. (بهروزی‌فر، 1384)اما آنچه که باید پیش از سایر موارد مورد عنایت قرار بگیرد پیشگیری و برنامه ریزی مناسب می‌باشد که تلاش گسترده و همه جانبه ای را در راستای شناخت ریشه ای بی سرپرستی و در پی آن توجه عمیق به نیازها و انتظارات مصرف کنندگان اصلی خدمات که در واقع همان کودکان هستند را می طلبد.2-1    بیان مسألهخانواده نخستین کانون گرم و هسته اولیه همه سازمان های اجتماعی است. انسان در چنین کانونی به دنیا آمده و پرورش می یابد و در طی این دوران رفاه و سلامت وی به موقعیت کل خانواده و محیط افراد او بستگی دارد در این بین دو نقش پدری و مادری از سایر نقش ها مهمتر بوده به گونه ای که فقدان حضور موثر یکی از آنها، در چگونگی رفتار کودک تأثیر دارد و از آن مهمتر اینکه عمیق ترین و حساس ترین تأثیرات را در رفتار و عصر جوانی وی خواهد داشت. از آن جایی که خانواده آغاز حرکت فرد به سوی جامعه می باشد و خانواده تنها نهاد امن و پناهگاه عاطفی فرد تلقی می شود، جدا شدن از کانون خانواده، بنا به هر دلیلی که باشد ضربه ای است که فرزندان ساکن در شبانه‌روزی‌ها در تجارب روزمره و زندگی خود همواره لمس نموده اند.پرورش فرزندان از وظایف خانواده است و اگر در این رابطه هر گونه خللی واردشود ممکن است مشکل بی سرپرستی حادث شود. کودک زمانی بی سرپرست نامیده می شود که قبل از آن بتواند به تنهایی نیازهای حیاتی و زیستی خود را تأمین نماید، والدین خود را از دست بدهد. کودک بی سرپرست ممکن است یک یا تمام افرادی را که حضور فیزیکی آنها نیازهای مادی و معنوی او را تحت تأثیر قرار می دهند از دست بدهد، مرگ پدر، ازدواج مجدد مادر و عدم پذیرش ناپدری، مرگ مادر، حضور نامادری و مشکلات ارتباطی میان این دو، اعتیاد پدر، اعتیاد مادر، بی تفاوتی بستگان و ... را می‌توان نمونه هایی از دلایل بی سرپرست شدن قلمداد کرد. در واقع بی سرپرستی بیشتر از آن که یک مشکل فردی تلقی شود، مشکلی اجتماعی است. همزمان با افزایش معضلات و آسیب های اجتماعی و به ویژه افزایش آمار طلاق و اعتیاد، تعداد این کودکان در معرض آسیب که به مراکز شبانه روزی سپرده می شوند نیز رو به افزایش است (اعزازی، 1376).چنانچه این کودکان در موسسات یا دیگر مراکز اسکان داده شوند، برآوردن نیازهای آنها از اهم ضروریات به نظر می رسد تا از حمایت لازم و کافی بهره مند شوند. آنچه اهمیت دارد این است که کودکان در محیطی شبیه خانه رشد کنند و نیازهای روانی و اجتماعی آنها برطرف شود. از آنجایی که نهادهای دولتی با مشکلات عمده ای چون کمبود ظرفیت پذیرش و امکانات حمایتی از کودکان مواجه می باشند بنابراین قادر به ارائه خدمات حمایتی موثر و مکفی به آنان نیستند. (مهدی پور، 1379) طبق ماده 29 قانون اساسی، سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی حمایت از کودکان بی سرپرست، تعدادی از کودکان بی سرپرست را که به دلایل گوناگون از زندگی در خانواده به طور موقت یا همیشه محروم شده اند در شبانه روزی ها نگهداری می کنند. با این وجود سیاست بنیادین سازمان بهزیستی کشور همواره سالم سازی محیط خانواده برای کودک و بازگشت کودکان دارای سرپرست به کانون خانواده می باشد. (دستورالعمل دفتر امور شبه خانواده، سازمان بهزیستی، 1379)از آنجایی که مرکز قرنطینه در اکثر موارد اولین مکانی است که کودک را می پذیرد و ضمن این که اهمیت محیط پیرامون فرد و همچنین ارائه امکانات موجود و تأثیر آن در رشد و شخصیت کودک در سطرهای بالا بیان شده است، برای ارائه یک زندگی سالم و مطلوب، بررسی عوامل موثر در کیفیت زندگی و ارتباط آن با انتظارات مخاطبین اصلی خدمات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این طور به نظر می رسد که کیفیت موجود در انتظارات دختران اثر داشته و از آن جایی که مرکز قرنطینه به نوعی فرد را برای ورود به مرحله جدیدی از زندگی آماده می کند و در حقیقت کودکی که تحت هر شرایط و علتی به مرکز آورده شده در دوره بحرانی زندگی خود به سر می برد، چگونگی ارائه خدمات در انتظارات آن ها از مرکز و حتی پس از ترخیص از مرکز اثرگذار است.اکنون این سوال مطرح می شود که آیا بهبود کیفیت زندگی جامعه مورد بررسی با سطوح مختلف انتظارات آنان مرتبط است یا نه؟3-1 ضرورت و اهمیت پژوهشامروزه با خانواده هایی مواجه هستیم که در سرپرستی فرزندان خود با مشکلات عدیده تربیتی، روانی، اجتماعی و ... رو به رو هستند با این حال حضور والدین و فرزندان در کنار هم معضل خاصی ایجاد نمی کند در حالی که بسیاری از کودکان با از دست دادن والدین یا یکی از آنها، همواره با محرومیت های طبیعی و فقدان کانونی گرم رو به رو هستند. در نتیجه پذیرش کودک در مراقبت شبانه روزی با هدف حمایت از وی ضرورت می یابد، تا در مقابل همه نداشته ها و کمبودهایش دست کم مرهم و تسکینی یافته و احساس آرامش کند، اما حضور کودک در مراقبت شبانه روزی نیز به دور از آسیب، به ویژه آسیب های عاطفی و روانی نمی باشد. لذا شناخت شرایط بحرانی بوجود آمده و پاسخ مناسب و به جا نسبت به آن ها با ایجاد محیطی امن و پویا در جهت رشد کودکان در مراکز شبانه‌روزی که در حقیقت جانشین خانواده های از هم پاشیده کودکان هستند، اهمیت بخصوصی دارد.فرزندان بی سرپرست هم مانند دیگر فرزندان نیازها و انتظارات مشابه دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. اگر نیازها و انتظارات این فرزندان برطرف نگردد، در آینده تأثیر نامطلوبی به روی شخصیت آن ها خواهد گذاشت و نارضایتی آنها را از زندگی به دنبال خواهد داشت. (جغتایی، 1379)در اهمیت موضوع بی سرپرستی و توجه به فرزندان بی سرپرست همان بس که در قرآن کریم توجه خاصی بدان شده است. از دیدگاه اسلام ساختن دارالایتام و غذا دادن و لباس پوشانیدن به یتیم از عبادات بزرگ اسلامی بوده و نوازش یتیم، مهربانی و عطوفت نسبت به وی و تربیت او خود عبادت جداگانه ای است و در پیشگاه خداوند پاداش مخصوص دارد. روایات اسلامی به حضور اطفال یتیم و بی سرپرست در محیط خانواده تأکید دارند. از نظر علمی هم امروزه این امر به اثبات رسیده است و دولت نیز با الهام از تعالیم دین اسلام می کوشد تا از طریق راه های مختلفی چون فرزندخواندگی و یا واگذاری کودک تحت قیومیت موقت فرد از حضور طولانی مدت کودک در مراکز نگهداری شبانه روزی جلوگیری نماید.    با توجه به اهمیت موضوع ضرورت دارد تا تحقیقات متعددی در ابعاد مختلف زندگی این فرزندان انجام گیرد. این تحقیقات و نتایج آن ها باعث می شود تا گرچه به تدریج اما شرایط زیستی و روانی این فرزندان بهبود یابد، این کودکان سنین اصلی رشد عاطفی و روانی و اجتماعی خود را در محیط شبانه روزی سپری می کنند و در جوانی برای شروع زندگی مستقل از مجتمع مربوطه ترخیص می شوند. آن ها عضو جامعه محسوب شده و زمانی عهده دار پرورش کودکان خود خواهند بود. بنابراین هرگونه تلاشی در جهت اصلاح ساختار محیط زندگی آن ها به نوعی در بهبود وضعیت نسل‌های آینده فرزندان شبانه روزی نیز موثر است.از آنجائی که زمان رسمی نگهداری کودکان در قرنطینه 21 روز است لیکن عملاً کودکان اقامت های چندین ماهه دارند. توجه به عوامل موثر بر کیفیت زندگی آن ها و بهبود وضعیت موجود در مراکز قرنطینه با توجه به محدودیت های خاصی که دارد ضرورت پیدا کرده استدر این پژوهش سعی می شود تا با بررسی عوامل موثر بر کیفیت زندگی دختران ساکن در مراکز قرنطینه و ارتباط آن ها با انتظارات مصرف کنندگان اصلی خدمات در جهت بهبود وضعیت آنها قدمی برداشته شود. بنابراین :
  • نتایج حاصل از این تحقیق دارای اهمیت خواهد بود.
  • انجام این پژوهش به طور مستقیم کمک بزرگی به مسئولان مربوطه می باشد.
  • این پژوهش می تواند در راستای پیش بینی و برنامه ریزی دقیق در حمایت از فرزندان شبانه روزی و ارتقای سطح خدمات ارائه شده و تقویت برنامه های مرتبط مفید واقع شود.
4-1- اهداف پژوهشپژوهش دارای یک هدف اصلی و 5 هدف فرعی است.هدف اصلی پژوهش :هدف اصلی پژوهش شناخت عوامل موثر در کیفیت زندگی دختران ساکن در مراکز قرنطینه و ارتباط آن ها با انتظارات آنان در مرکز و پس از ترخیص از مرکز می باشد. در تمامی مراحل پژوهش هدف اساسی این است که رابطه بین دریافت کننده و ارائه دهنده خدمت از حالت خطی محدود مبتنی به اجبار خارج شده و وضعیتی نامحدود  و همراه با مشارکت و اختیار بیابد.با توجه به این که پژوهشگر در این مرکز مشغول به کار می باشد و ضمن تجربه کاری به این نتیجه رسیده است که بهزیستی مادی و فیزیکی در این مرکز به طور متوسط رعایت می شود هدف خود را بررسی در زمینه بهزیستی روانی و شناختی این دختران قرار می دهدهدف های فرعی :
  • با ارائه نتایج حاصل از پژوهش به مسئولان ذیربط شاید گامی هر چند کوچک در جهت رفع مشکلات و موانع موجود به منظور بهبود کیفیت زندگی دختران ساکن در مرکز و همسان شدن کیفیت موجود با انتظارات آن ها برداشته شود.
  • شناخت حلقه ارتباطی بین کیفیت زندگی و انتظارات دختران ساکن در مرکز قرنطینه.
  • ایجاد زمینه ای مناسب جهت انجام پژوهش‌های بعدی.
  • نزدیک کردن کیفیت موجود به انتظارات دختران ساکن در مرکز
5- 1  فایده‌های پژوهشپژوهش فایده نظری، علمی و عملی دارد.فایده نظری :با توجه به اهمیت نظری مسائل این پژوهش می تواند به عنوان یک نمونه تحقیق تجربی مورد استفاده افرادی که به هر نوعی موضوعی مشابه با این پژوهش دارند قرار بگیرد.فایده علمی :پدیده بی سرپرستی یکی از مسائل بسیار مهم جامعه امروز می باشد. از این رو شناخت جنبه‌هایی از این پدیده که به موضوع پژوهش مربوط است موجب افزایش دانش و آگاهی کاربردی در این مورد شده و زمینه را برای رفع موانع و مشکلاتی که در ارتباط با مساله بی سرپرستی وجود دارد، فراهم می‌کند. همچنین با انجام پژوهش در زمینه مسائل اجتماعی روز از جمله بی سرپرستی می توان اقدام به حساس سازی افراد برای بهبود روند حاصل از آن داشت.فایده عملی :با استفاده و استناد به نتایج حاصل از پژوهش می توان راهبردهای عملی مناسبی را جهت بهبود کیفیت زندگی اجتماعی کودکان و نوجوانان ارائه داد و محیط اجتماعی امن و سالم تری را برای زیست این کودکان با شناسایی انتظارات و اولویت های رضایت آن ها فراهم آورد و نیز از بروز مشکلات و آسیب های ناشی از کمبودهای عاطفی و اجتماعی تا حد امکان پیشگیری شود. همچنین می توان با برنامه ریزی مناسب در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به فرزندانی که در آینده به مراکز شبانه روزی وارد می شوند،گام برداشت.6-1   انگیزه پژوهشگر
  • با توجه به علاقه شخصی و نیز به دلیل این که پژوهشگر در رابطه با امور تربیتی دختران در این مرکز مشغول به کار است، انگیزه ای قوی برای پژوهش روی این موضوع گردید.
  • از طرفی با مراجعه به مرکز پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای پژوهشگر روشن گردید که هیچ پژوهشی تا به حال در این نوع مرکز که اقامت به صورت قرنطینه می باشد انجام نپذیرفته است و همین امر انگیزه تلاشی نو در این باره می باشد.
  • تقدیم نتایج پژوهش به سازمان بهزیستی تهران به عنوان ادای دین هر چندکمرنگ و ناچیز پژوهشگر به حرفه مددکاری اجتماعی و به منظور برداشتن گامی هر چند کوچک در جهت بهبود کیفیت زندگی این کودکان که سرمایه های بالقوه جامعه به حساب می آیند.
7-1   کلید واژه‌ها«کودک بی‌سرپرست، نوجوانی، سازمان بهزیستی، فرزندان شبانه‌روزی، فرزندان قرنطینه، مرکز قرنطینه، کیفیت زندگی و انتظارات» کلید واژه‌های این پژوهش می‌باشند.8-1   سازماندهی پژوهشاین پژوهش شامل 5 فصل به شرح زیر می باشد :فصل اول : کلیات پژوهش که شامل مقدمه، بیان مسأله، ضرورت پژوهش، اهداف پژوهش، فواید پژوهش، انگیزه پژوهشگر  و کلید واژه‌هاست.فصل دوم : ادبیات پژوهش را دربرمی گیرد که شامل اهمیت خانواده، مفاهیم بی سرپرستی، مقایسه ساختار خانواده و شبانه روزی و ... چارچوب نظری، پیشینه پژوهش، چارچوب نظری حاضر و سوال های پژوهش است.فصل سوم : روش شناسایی پژوهش که شامل روش تحقیق، جامعه آماری موردمطالعه، نموه آماری موردمطالعه، روش جمع آوری اطلاعات، روش تحلیل اطلاعات، روائی، تعریف مفاهیم و موانع و محدودیت ها می باشد.فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش رادربرمی گیرد.فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری یافته های پژوهش را با توجه به چارچوب نظری و پیشنهادات شامل می شود.و در آخر فهرست منابع و پیوست‌ها آورده شده است.تعداد صفحه :141قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید