دانلود پایان نامه ارشد: بررسی رابطه بین بازار‌گرائی و عملکرد تجاری در بانک‌ شهر

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :مدیریت بازرگانی

گرایش :بازاریابی

عنوان : بررسی رابطه بین بازار‌گرائی و عملکرد تجاری در بانک‌ شهر

دانشکده ارشاد دماوند

 

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

 

موضوع: بررسی رابطه بین بازار‌گرائی و عملکرد تجاری در بانک‌ شهر

 

استاد راهنما :

خانم دکتر منیژه قره‌چه

 

استاد مشاور:

آقای دکتر اکبر عالم تبریز

 

1390برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)چکیده یکی از ارکان بسیار اساسی بازاریابی جدید، داشتن فرهنگ و بینش بازار در تمامی سطوح سازمان است که به بازارگرائی تعبیر می‌شود. بازارگرائی به معنای گرایش و تمایل به بازار و افراد و مشتری باوری و بازارنگری است و به این دلیل در بازاریابی جدید اهمیت دارد.هدف این پایان‌نامه، بررسی رابطه بین بازارگرائی و عملکرد تجاری در بانک شهر است. متغیر مستقل در این تحقیق، بازارگرائی بوده و متغیر وابسته، عملکرد تجاری است. گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه صورت گرفته است، بطوریکه 10 سؤال (گزاره) پیرامون عملکرد بانک، و 15 گزاره پیرامون بازارگرائی در نظر گرفته شد. یک نمونه تصادفی به تعداد 40 شعبه برگزیده شد و از رؤسای این تعداد شعبه، نظر سنجی به عمل آمد؛ برای تحلیل داده‌ها از آزمون همبستگی پیرسون و تی‌تست استفاده گردید. در نهایت فرضیه‌های تحقیق مورد تأیید قرار گرفتند و مشخص شد که بین بازارگرائی و عملکرد در بانک شهر یک رابطه مثبت وجود دارد.کلمات کلیدی: مشتری‎گرائی، رقیب‌گرائی، هماهنگی بین وظیفه‌ای و عملکرد تجاری           فهرست مطالبفصل اول: 11-1 مقدمه 21-2 تشریح موضوع 31-3 بیان مسأله تحقیق 51-4 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 51-5  اهداف اساسی  از انجام تحقیق 61-6 فرضیه‌های تحقیق 61-7 قلمرو زمانی و مکانی تحقیق 71-8  تعریف واژه‏های کلیدی 7فصل دوم 82-1 مقدمه 92-2 تفکر بازاریابی 102-3  تاریخچه بازارگرائی 122-4 مفهوم بازارگرائی (گرایش به بازار) 162-5 بازارگرائی  چیست؟ 162-6  دیدگاه‌های بازارگرائی معاصر 19دیدگاه تصمیم‌گیری شاپیرو و گلازر 20دیدگاه هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی 21دیدگاه رفتاری مبتنی بر فرهنگ نرور و اسلاتر 22دیدگاه استراتژیک روکرت 29دیدگاه مشتری‌گرائی دشپاند 292-7 پیامدهای بازارگرائی برای سازمان 342-8 اهمیت و نقش سنجش عملکرد در سازمان 362-9 ادبیات پشتیبان فرضیه‌های تحقیق 392-10معیارهای اندازه‌گیری عملکرد کسب و کار 412-11 پیشینه تحقیق 432-12 مدل تحقیق 60فصل سوم 613-1 مقدمه 623-2 روش تحقیق 623-3 متغیرهای تحقیق 653-4 جامعه و نمونه آماری 673-5 تعیین حجم نمونه 683-6   ابزار گردآوری اطلاعات 683-7 تحلیلی بر پرسشنامه 693-8 روائی پرسشنامه 703-9 پایائی پرسشنامه 703-10 مراحل انجام تحقیق 723-11  روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 73فصل چهارم 754-1 مقدمه 764-2 ویژگیهای جمعیت شناختی نمونه آماری 764-3- تحلیل توصیفی داده‌ها و مشاهدات 794-3-1- عملکرد بانک 794-3-2- بازارگرائی بانک 864-4- پاسخ به فرضیه‌های تحقیق 93فصل پنجم 985-1 مقدمه 995-2 خلاصه تحقیق و نتیجه‌گیری 995-3 مقایسه تحقیقات انجام شده با این تحقیق 1025-4 پیشنهادات 1045-5 پیشنهاد برای تحقیقات آتی 1055-6 محدودیت‌های تحقیق 106منابع 108پیوست 1 111پرسشنامه 111پیوست 2 114فهرست شکل‌ها، جداول و نمودارها 114      
 

فصل اول:

  
کلیات تحقیق
  

 

1-1 مقدمه

 جهان در قرن بیست و یکم با تحولات شگرفی روبرو شده است. مفهوم این تحولات این است که روش‌های دیرین کسب و کار در دنیای امروز، کارائی گذشته را نخواهد داشت. امروزه موسسات تجاری می‌دانند که حیات آن‌ها بسته به وجود و رضایت مشتریان است و بدست آوردن و حفظ مشتری در دنیای امروز که با دگرگونی‌های بسیار زیاد همراه است، بسیار مشکل و از دست دادن مشتری بسیار آسان می‌باشد. بنابراین، یک شرکت باید سعی کند تا جهت بقا و کسب موفقیت، به یک مزیت رقابتی در بازار دست یابد.کیفیت، که یک مفهوم و دغدغه دیرپای مدیریت است نیز امروز در رابطه با رضایت مشتری تعریف شده و گفته می‌شود: کیفیت یعنی جوابگویی به نیازهای مشتری؛ لذا سازمانی با کیفیت است که با نیازهای مشتریان خود منطبق‌تر باشد، بطوریکه کالا و خدمات را با کیفیت مطلوب مشتری، در زمان مورد نظر مشتری و با قیمت قابل قبول در اختیار او قرار دهد. (پیرز و راجرز، 1381).بنابراین جهت گام برداشتن در راستای این هدف، نیاز به نگرش و فرهنگ جدیدی در کل سازمان داریم تا ضمن توجه به بازار و مشتریان، به تحرکات رقبا هم توجه داشته باشد، بطوریکه انجام فعالیت‌های بازاریابی فقط در حوزه وظایف بازاریابی نگریسته نشود، بلکه مسئولیت تمام واحدها و تک تک اعضای سازمان باشد و تمام واحدهای درون سازمان، با هماهنگی کامل در این راستا قدم بردارند.یکی از روش‌هایی که می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف فوق یاری نماید داشتن نگرش بازارگرائی در سرتاسر سازمان است که هدفش استقرار مفهوم بازاریابی است (بیگی، 1382).تعداد صفحه : 138قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید