دانلود پایان نامه ارشد : رابطه گرایش به استفاده از خدمات ارتباطی نوین پست

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : علوم اجتماعی

گرایش :ارتباطات

عنوان : رابطه گرایش به استفاده از خدمات ارتباطی نوین پست

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران شرق

دانشکده علوم انسانی

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش ارتباطات

عنوان :

رابطه گرایش به استفاده از خدمات ارتباطی نوین پست

 و ویژگیهای کیفیت زندگی شهری (مطالعه موردی منطقه 13پستی)

استاد راهنما :

دکتر فیروز دیندار

استاد مشاور :

دکتر اسماعیل کاووسی

 خرداد1392

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

 

فهرست مطالب

صفحه                           عنوان
1                            چکیده
2       فصل اول-  کلیات پژوهش

–    مقدمه

3–         بیان مسئله پژوهش
4–         اهمیت و ضرورت انجام پژوهش
7–         اهداف پژوهش
8–         سوالات تحقیق
8–         فرضیات تحقیق
9–         مفاهیم و واژگان
12–         قلمرو تحقیق
12–         مدل تحقیق
فصل دوم- ادبیات تحقیق
13–          بخش اول
12–         پیشینه و سابقه موضوع پژوهش
–         بخش دوم
16

16

–         مروری بر تئوری های مرتبط با پژوهش
–         مقدمه

–         پست و نظریه های توسعه

–        مفاهیم توسعه

–        توسعه

–        نوسازی

–        نوسازی و توسعه

–        مروری اجمالی بر تاریخچه نظریه های توسعه

17
18
19
20
21

فهرست مطالب

 

صفحه                           عنوان
22                   –    نظریه های کلاسیک توسعه

–    نظریه های مدرن توسعه

23–         نظریه های پسامدرن توسعه
27–         نگرش سیستمی نسبت به توسعه
30–         نظریه های ارتباطات و توسعه
30–         نظریه های ارتباط برای توسعه
31–         پارادیم نوسازی
32–         نظریه ارتباطات و نوسازی
33–         گذر از جامعه سنتی
34–         موانع نوسازی و توسعه
34                 –   موانع ایدوئولوژیک
34                   –    موانع انگیزشی
35–         موانع نهادی
35–            موانع تشکیلاتی
36–            تأثیر عوامل فرهنگی بر اداره امور توسعه
37–         پست و توسعه

–         مقدمه

–        پست یک عامل توسعه اجتماعی

–        پست یک عامل توسعه فرهنگی

–        پست یک عامل توسعه اقتصادی

–              بخش سوم

–        خدمات ارتباطی پست

37
36
37
38
40
40

فهرست مطالب

صفحه                           عنوان
40                   –    مقدمه

–    تاریخچه صنعت خدمات پستی در ایران

41–         فرآیند های عملیاتی پست
43–         کیفیت و امنیت خدمات
47–         سطح دسترسی
48–         تحولات جهانی و اثر آن بر پست
48–         بررسی تحولات ارتباطات و فناوری اطلاعات و اثر آن بر روی پست
49–         تأثیر فناوری های ارتباطی بر روی پست
50–         اینترنت و پست
52–         تأثیر فناوری ارتباطات بر روی پست
54                 –   علاقه مصرف کنندگان به استفاده از کاغذ
56                   –    نقش فناوری اطلاعات در جانشینی نامه
59–         بررسی جهانی شدن و اثر آن بر پست
61–            تأثیر جهانی شدن بر پست
–         بخش چهارم
63–         پست به مفهوم یک نهاد ارتباطی

–         مقدمه

–        بررسی نقش و جایگاه پست در نظام اجتماعی

–        نقش پست در حفظ محیط زیست

–        نقش پست در کاهش سفرهای درون شهری

–         نقش پست در فرآیند های نظام اداری

–        نقش و جایگاه پست در نظام فرهنگی

63
65
68
70
71
73

 

فهرست مطالب

صفحه                           عنوان
73                   –    بررسی نقش پست در ارتقاء جایگاه فرهنگی عمومی

–    بررسی نقش پست در ارتقاء جایگاه تخصصی جامعه

75–         بررسی نقش پست در تسهیل ارتباطات فرهنگی
78–         بررسی و نقش و جایگاه پست در نظام اقتصادی
79–         نقش پست در صرفه جویی و بهره وری
81–         بررسی نقش و جایگاه پست در نظام سیاسی
81–         بررسی نقش پست در ارتباط دو سویه سازمان های غیر دولتی – مردم
86–         بررسی نقش پست در ارتباط دو سویه بین المللی حکومت ها- مردم
87–         تحلیل خدمات پستی
88–         تحلیل تاریخ شناختی پست در ایران
89                 –   تحلیل فرهنگ شناختی پست در ایران
92                   –    تحلیل جامعه شناختی پست در ایران
93–         مدل ارتباطی در پست
–         بخش پنجم
99–            کیفیت زندگی شهری
99–         مفهوم کیفیت زندگی

–        خاستگاه مفهوم کیفیت زندگی

–        تعریف کیفیت زندگی

    کیفیت زندگی به مثابه رضایت از زندگی

–        تعاریف مبتنی بر وجوه چندگانه

–        رویکرد عاملیتی و کیفیت زندگی

99
100
100
101
103

فهرست مطالب

 

صفحه                           عنوان
103                   –    رویکرد مطلوبیت گرایی

–    رویکرد ارزش های عام

108–         رویکرد نیاز محور
117–         رویکرد ساختاری و کیفیت زندگی
118–         رویکرد دیالکیتیک دموکراتیک برنارد
120–         کیفیت فراگیر زندگی برگر- اشمیت و نول
122–         سرمایه اجتماعی و کیفیت زندگی
124–         ابعاد کیفیت زندگی شهری
فصل سوم– روش شناسی پژوهش
–         مقدمه
125                 –   نوع و روش اجرای پژوهش
126                   –    روایی و پایایی ابزار سنجش
127–         جامعه آماری و تعیین حجم نمونه
128–        روش‌های نمونه‌گیری
128–            روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم- تجزیه و تحلیل پژوهش

–        مقدمه

– تجزیه و تحلیل توصیفی (ویژگی های جامعه شناختی)

    داده های توصیفی سوالات پرسشنامه

–         تجزیه و تحلیل استنباطی (بررسی و آزمون فرضیه ها)

 

125
125
132

 

فهرست مطالب

صفحه                           عنوان
142فصل پنجم- نتیجه گیری و پیشنهادات

–   بخش اول- نتایج

142–         یافته های ناشی از ادبیات تحقیق
143–         یافته های ناشی از گویه های تحقیق
144–         یافته های ناشی از آزمون فرضیه ها
147            –  بخش دوم – پیشنهادات
147–         پیشنهادات ناشی از ادبیات تحقیق
148–         پیشنهادات ناشی از فرضیه ها
150–         پیشنهادات برای محققین آتی
150                 –   محدودیت و دشواری های تحقیق
152  فهرست منابع و مآخذ

 

 

فهرست جدول ها

 

صفحهعنوان                          
51تاریخچه اختراع و شیوع نامه الکترونیکیجدول 2- 1
52فنآوری ها جدید تأثیر گذار بر پستجدول 2- 2
70بازار بالقوه فعالیت های پستی و سهم شرکت پستجدول 2- 3
102حوزه های مختلف بکارگیری مفهوم کیفیت زندگی براساس مطالعه فرانسجدول 2- 4
116فهرست قابلیت های کارکردی پایه ای ناسباومجدول 2-5
121کیفیت زندگی و تغییر اجتماعی در دو سطح فردی و اجتماعیجدول 2-6
127ارزیابی پایایی ابزار اندازه گیریجدول 2-3
130توزیع فراوانی به تفکیک جنسیت پاسخگویانجدول 4- 1
131توزیع فراوانی به تفکیک میزان تحصیلات پاسخگویانجدول 4- 2
132جدول توزیع فراوانی به تفکیک شغلجدول 4- 3
133توزیع فراوانی به تفکیک وضعیت تأهل پاسخگویانجدول 4- 4
134توزیع فراوانی به تفکیک سن پاسخگویانجدول 4- 5
136مقایسه میانگین و انحراف معیارجدول 4-6
137توزیع فراوانی و پاسخ به سوالات گرایش به استفاده از خدمات نوین پستیجدول 4-7
139توزیع فراوانی و پاسخ به سوالات کیفیت زندگی شهریجدول 4-8
142آزمون فرضیه  رابطه استفاده از خدمات ارتباطی نوین و کیفیت زندگی شهریجدول 4-9
143آزمون فرضیه  رابطه استفاده از خدمات ارتباطی نوین و کیفیت اقتصادی شهریجدول 4-10
144آزمون فرضیه  رابطه استفاده از خدمات ارتباطی نوین و کیفیت اجتماعی زندگی شهریجدول 4-11
145آزمون فرضیه  رابطه استفاده از خدمات ارتباطی نوین و کیفیت محیطی زندگی شهریجدول 4-12

 

 

فهرست نمودارها

 

صفحهعنوان                          
50زمان مورد نیاز (به سال) برای نفوذ رسانه در میان افراد جامعه آمریکانمودار 2- 1
54نرخ رشد نامه در مقایسه با سایر بدیل ها در بازار ارتباطات   2000- 2010نمودار 2- 2
55ترجیح استفاده کنندگان برای دریافت مطالب

 

نمودار 2- 3
130توزیع فراوانی به تفکیک جنسیت پاسخگویاننمودار 4- 1
131توزیع فراوانی به تفکیک میزان تحصیلات پاسخگویاننمودار 4- 2
132توزیع فراوانی به تفکیک شغل پاسخگویاننمودار 4- 3
133توزیع فراوانی به تفکیک وضعیت تأهل پاسخگویاننمودار 4- 4
134توزیع فراوانی به تفکیک سن پاسخگویاننمودار 4- 5
136مقایسه میانگین هانمودار 4- 6

 

فهرست اشکال

صفحهعنوان                          
12مدل تحقیقشکل 1- 1
44نمایی شماتیک تز فرآیند عملیات پستیشکل 2- 1
59ابعاد جهانی شدنشکل 2- 2
60جنبه فرهنگی جهانی شدنشکل 2- 3
93مدل ارتباطی ارسطوشکل 2- 4
94مدل ارتباطی لاسولشکل 2- 5
94مدل ارتباطی شانون و ویورشکل 2- 6
97مدل ارتباطی در پستشکل 2- 8
114بازسازی رویکرد قابلیتی سن در زمینه کیفیت زندگیشکل 2- 9

چکیده

 

«پست» از قدیمی ترین نهادهای بشری و اولین سازمان ارتباطی جهان است. مطالعات تجربی حاکی از آن است که پست عامل مهمی در امر توسعه ملت ها بوده و بین توسعه بخش پستی و پیشرفت و توسعه کشورها, رابطه همبستگی وجود دارد. همچنین «پست» به عنوان یک عامل زیربنایی در بسیاری از حوزه‌های زندگی جوامع پیشرفته، نقشی اساسی ایفا نموده است.نگاهی به وضعیت پست کشور حاکی از عدم توسعه و توانمندی مورد انتظار این سازمان در ایران است. متوسط سرانه ترافیک مرسولات پستی، به عنوان شاخص اصلی ارزیابی توسعه یافتگی پست، در کشورهای پیشرفته بیش از 500 مرسوله است، این آمار در کشور ایران به زحمت به عدد 12 مرسوله می رسد و عملاً پست ایران عملکرد موفق و مورد انتظار خود را ندارد. این در حالی است که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ترا از سوی دیگر مطالعات انجام شده حاکی از این نکته است که حجم ترافیک مرسولات پستی در کشور, سالانه در حدود 4 میلیارد فقره می باشد که تنها قریب به20 درصد آن جذب شبکه پستی کشور می شود و بقیه توسط عناصر و مؤسسات غیر رسمی, مثل پایانه های مسافربری یا توسط خود افراد که اصطلاحاً به «خود پستچی گری» تعبیر می شود، انجام می گیرد. در این تحقیق ضمن تبیین جایگاه پست به عنوان یک نهاد ارتباطی، بررسی رابطه گرایش به استفاده از خدمات ارتباطی نوین پست بر روی ویژگیهای اقتصادی، اجتماعی و محیطی کیفیت زندگی شهری به عنوان اهداف تحقیق، تعریف و پژوهش کتابخانه ای و میدانی برای دستیابی به این اهداف انجام شده است.روش اجرای تحقیق «پیمایشی» بوده و برای گردآوری اطلاعات برای آزمون فرضیه ها از ابزار «پرسشنامه» استفاده شده است. عمده ترین نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین گرایش به استفاده از خدمات و سرویس های نوین پست و  کیفیت زندگی شهری ساکنان منطقه 13 پستی رابطه معنا داری وجود. جهت این رابطه عکس بوده و شدت آن متوسط می باشد.

 

1-1- مقدمه

اگر چه پیدایش شهر و شهرنشینی به چندین هزار سال پیش از میلاد مسیح، در دره های بزرگ بین النهرین، نیل و چین می رسد، لیکن انقلاب صنعتی تحولی جدید در عرصه شهرنشینی بود که منجر به پدید آمدن شهرهای قارچی،ظهور شهرهای میلیونی و پیدایش نواحی شهری گردید.نخستین شهرهای صنعتی در انگلستان ظاهر شدند چنانکه دود کارخانه ها و تأسیسات صنعتی به فضای شهری تصویری داد که تا آن زمان در تاریخ شهرنشینی دیده نشده بود. به تدریج شهرها دو قطبی شدند و مناطق فقیرنشین کارگری با واحدهای مسکونی آلوده و غیربهداشتی در پیرامون مراکز صنعتی و تجاری شهر ظاهر شدند (شکویی، 1383 : 171 ).

شهرها در سال 2020 جمعیتی معادل 75 درصد کل جهان را در خود جای خواهند داد که تقریبا 2 درصد از فضای جهان را تشکیل می دهد.شهرها و مناطق شهری با توجه به تمرکز جمعیت، زیرساخت ها، دانش، منابع و فعالیت های اقتصادی می توانند نقش بسزایی در تحقق توسعه پایدار و ریشه کن کردن فقر در چارچوب اقتصاد سبز داشته باشند. شهر به عنوان بستر زیست انسان شهرنشین، نیازمند تامین استاندارد هایی است که در یک مفهوم کلی می توان آن را استانداردهای «کیفیت زندگی» نامید. کیفیت زندگی در واقع مفهومی چند بعدی و پیچیده است که از سوی متفکران علوم شهری و سایر اندیشمندان علوم مختلف مطرح و مورد پژوهش قرار گرفته است. (منصوریان،ارزیابی کیفیت زندگی در نواحی روستایی، 1388:ص43)

مبحث کیفیت زندگی به تازگی در ادبیات توسعه پایدار و برنامه ریزی توسعه اجتماعی و مباحث اقتصاد نوین مطرح شده و جایگاه ویژه ای یافته است و دولت ها در سطح ملی و محلی و نیز موسسات متعددی بر روی سنجش و شاخص سازی آن کار می کنند  و بر اساس مطالعات انجام شده و تحقیقات کارشناسان و محققان مختلف سه عامل  فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی در کنار یکدیگر به عنوان مهمترین و اصلی ترین شاخص های مفهوم کیفیت زندگی شناسایی شده اند. کمپ و همکاران (Kamp et al., 2003) معتقدند که توافقی در ادبیات کیفیت زندگی وجود دارد که براساس آن مولفه های فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی، اساس اجتماع محلی را تشکیل می دهند و این مولفه ها به طور سیستماتیک برای معرفی محتوای مفاهیم قابلیت زیست پذیری، پایداری و کیفیت زندگی استفاده شده اند. کامانگی و همکاران (Camagni et al., 1998) نیز به مولفه های فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی کیفیت زندگی شهری اشاره کرده اند و معتقدند که تعادل این مولفه ها، کیفیت زندگی را در هر لحظه از زمان تحت تاثیر قرار می دهد. محققان دیگری از قبیل هاردی (Hardi, 2006) ، ونگ (Wong, 2006) ، رینر (Rinner, 2007) و تالن و همکاران (Talen et al., 2007) نیز اظهار داشته اند که محیط فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی هسته اصلی مطالعه کیفیت زندگی شهری را شکل می دهند. (رضوانی،توسعه و سنجش شاخص های کیفیت زندگی، 1388:ص21)

در واقع، شهر همانند یک موجود زنده است که خود را با احتیاجات زمان سازگار می کند. شهرهای اولیه به آن دلیل توسعه یافتند، که توانستند به احتیاجات ساکنان خود پاسخ مثبت دهند. با افزایش جمعیت و رشد و گسترش شهر نشینی، روحیات و شیوه زندگی مردم نیز به تناسب آن تغییر نموده و محدود شدن مردم در برورکراسی های موجود و چارچوب های خاص تعریف شده در زندگی شهری، طبیعتاً مشکلاتی را در زمینه مسائل مختلف از قبیل: سلامت جسمی و روانی شهروندان، ترافیک، آلودگی محیط زیست، اتلاف زمان و هزینه و … بوجود می آورد. تغییر در شکل و ساختار شهرها، با تغییرات خاص در نوع روابط انسان های ساکن در آن  همراه بوده است کمرنگ شدن خرده فرهنگ ها و سنت ها و تغییر در مناسبات افراد در همه گروههای اجتماعی، از روابط بین فردی گرفته تا خانواده ها و کل جامعه، در یک تعامل مستمر با گسترش شهر نشینی، اثر گذاری و اثر پذیری متقابلی بر هم داشته و در حقیقت جریان ارتباطات نبض و شریان اصلی حرکت جامعه را تشکیل می دهد که در این راستا وسایل ارتباطی نقش مهمی در بهبود و تسهیل این امور ایفاء می نمایند و تأثیر  به سزایی  به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کاهش مشکلات شهری  دارند .(قبول درپست،1386:ص76)

 

2-1-بیان مسئله پژوهش

یکی از وسایل ارتباطی کارآمد برای تسهیل روابط شهری «پست»می باشد؛ اگرچه فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی با توجه به دسترسی آسان و جذابیت رنگ و بوی ملموس تری برای افراد جامعه دارند و حتی صنعت خدمات پستی را در معرض چالش قرار داده اند، اما همه این وسایل نوین ارتباطی به نوعی وابستگی مستقیم و غیر مستقیمی به شبکه توزیع فیزیکی دارند لذا پست به عنوان قدیمی ترین ابزار ارتباطی با بهره مندی از نقاط دسترسی فروان و شبکه مویرگی توزیع در اقصی نقاط دنیا می تواند نقش اساسی در زمینه ارتباطات فیزیکی و حل مسائل و مشکلات شهری ایفاء نماید . شبکه پست هنوز بزرگترین شبکه توزیع در جهان به شمار می‏رود و روزانه بیش از 600 هزار دفتر پستی در سطح دنیا وظیفه خدمات رسانی به میلیاردها نفر را بر عهده داشته و سالانه ضمن جابجایی بیش از 500 میلیارد نامه و 7 میلیارد امانت، طیف وسیعی از خدمات الکترونیکی، مالی و لجستیکی را ارائه می‌نمایند.وظیفه اصلی پست برقراری ارتباط است، این ارتباط در یکی از حالت های سه گانه زیر صورت می پذیرد:

1- ارتباط مردم با یکدیگر

2- ارتباط مردم با سازمان ها

3- ارتباط سازمان ها با یکدیگر (تحقیقات بنیاد صنعتی ایران،1385:ص 241)

روند بررسی ترافیک پستی و خدمات و فعالیت های ادارات پستی در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته که طبیعتاً از نظر بهره برداری از آخرین فناوری و تکنولوژی های ارتباطی در سطح بالایی می باشند مبین این  موضوع است که نه تنها خدمات و فعالیت های پستی در سایه تکنولوژی های جدید رو به فراموشی سپرده نشده اند بلکه همگام با آن ها با تغییر ماهیت به عنوان یک بازو توانا به نقش آفرینی در زمینه ارتباطات می پردازد. ادارات پست، به ‌منظور پاسخ‌گویی به نیازهای ارتباطاتی میلیاردها نفر از مردم و صاحبان مشاغل، هر روز، به ارائه طیف بی‌شماری از خدمات پستی، اعم از سنتی و نوین، مشغول می باشند. آن ها در واقع، به جای عقب‏نشینی در مقابل فناوری‌های نوین، که تقریبأ هر روز، تفکر موجود از ارتباطات را دستخوش تغییر می‌کنند، خودشان تغییر یافته و با این کار نشان می‌دهند که آنان نیز می‌توانند مبتکر ایده‌های جدید باشند.

بررسی های انجام شده از سوی اتحادیه جهانی پست[1](UPU) حاکی از آن است که هر سفر پستی که توسط موزعین صورت می پذیرد به طور متوسط از 100 سفر شهری جلوگیری می نماید و مردم و سازمان ها با واگذاری امور و فعالیت های خود به واحدهای پستی می توانند از انجام سفرهای غیر ضروری جلوگیری نموده و به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کاهش مشکلات شهری نقش آفرینی نمایند.

شهر تهران با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود به عنوان مرکز اداری کشور ایران محسوب شده و در نقش یک ابر شهر در میان سایر شهرهای مهم جهان مطرح شده است. شهر تهران در سال 1390 بالغ بر 8.4 میلیون نفر را در مساحتی حدود 751 کیلومتر مربع در خود جای داده است و  بر اساس آمار اعلام شده از سوی شهرداری تهران روزانه حدود 15 میلیون سفر در شهر تهران انجام  می شود. این سفرها را می توان در 4 حوزه اصلی شامل: اداری و شغلی، خرید، تفریحی و آموزشی طبقه بندی نمود . سفرهای درون شهری، بویژه در شهری همانند تهران، چالش ها و معضلات متعددی در پی دارد به عنوان نمونه و بر اساس آمار ارائه شده در گزارش عملکرد شهرداری تهران در سال 1389، در شهر تهران تعداد 824.417 تصادف خسارتی، 22452 تصادف جرحی و 218 منجر به فوت اتفاق افتاده است و هزینه جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی، بالغ بر 456 میلیارد ریال برآورد می شود و بیش از 3.557 میلیون لیتر بنزین و 950 میلیون لیتر گازوئیل به مصرف رسیده است و در نهایت 103 روز هوای ناسالم و یک روز وضعیت هوای خطرناک وجود داشته است (گزیده آمار حمل و نقل ترافیک تهران:1389). اما مهمتر از موضوعات ذکر شده مسئله اتلاف زمان شهروندان تهرانی است که در سفرهای درون شهری و در ترافیک معابر اتفاق می افتد این موضوع به دلیل هدر رفتن سرمایه های مادی و معنوی کشور و اثر مستقم آن در کاهش بهره وری ملی و همچنین مشکلات روحی و روانی ناشی از آن حائز اهمیت  بوده و مورد توجه مسئولین شهری می باشد.

با توجه به ماهیت، قابلیت ها و کارکرد های شبکه پستی، خدمات پست می تواند در دو حوزه اصلی اداری و شغلی و خرید به صورت مستقیم و غیر مستقیم و در حوزه های تفریحی و تحصیلی به صورت غیر مستقیم نقش آفرینی نموده و به عنوان یک ابزار جایگزین با توجه به نقاط دسترسی فراوان خود به نیابت از سایر سازمان ها و ارگان ها، فعالیت های مورد نیاز شهروندان را در قالب پیشخوان دولت و با ترکیب سرویس های نوین الکترونیک (برخط) با سرویس های سنتی مبتنی بر توزیع فیزیکی به مردم ارائه نماید و از سوی دیگر نقش تأثیر گذاری در ابعاد مختلف زندگی شهری به خصوص در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی ایفا نموده و تسهیل کننده و بهبود بخش شاخص هایی نظیر: آموزش،ارتباطات میان فردی،امنیت، کسب و کار، صرفه جویی، روابط اداری و…. خواهد شد.(مستندات تحقیقات بنیاد صنعتی ایران:1385:ص345)

با توجه به مطالب مطرح شده سوال اصلی این است که آیا بین استفاده از خدمات ارتباطی نوین  پست و ویژگی های کیفیت زندگی شهری رابطه وجود دارد؟

 

تعداد صفحه : 211

قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید