دانلود پایان نامه ارشد رشته مکانیک : بررسی نیروی پسا در جریان اطراف اجسام

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته  مکانیک با عنوان :    بررسی نیروی پسا در جریان اطراف اجسام با و بدون پوشش نانو در تونل باد   در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دانشکده تحصیلات تکمیلی سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی عنوان : بررسی نیروی پسا در جریان اطراف اجسام با و بدون پوشش نانو در تونل باد

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)چکیده: آیرودینامیک علمی است که عبور جریان هوا را از اطراف جسسم بررسی می کند . برای بهینه نمودن روند طراحی وسایل آیرودینامیکی، بهتر است که هم از روش عددی(استفاده از کد های رایانه ای) و هم از روش تجربی(آزمایش تونل باد و آزمایش پرواز آزاد) استفاده نمود که البته هر کدام مزیت های خاص خود را دارند. در این سمینار با تونلهای باد زیر صوت در اعداد ماخ کمتر از 3/0 آشنا می شویم. همچنین روشهای اندازه گیری نیروی درگ در اینگونه تونلهای باد نیز مورد بررسی قرار می گیرد . یکی از روش های مهم کاهش درگ ، که از جمله نوین ترین و کاربردی ترین روش ها نیز محسوب می شود به کارگیری نانو تکنولوژی در این زمینه می باشد . که تحقیقات وسیعی در حوزه عملی و نظری در خصوص نانو مواد با خصوصیات ویژه ، چگونگی تولید ، چگونگی کاربری آن، شناخت مکانیزم عملکرد، عوامل موثر، همچنین نحوه استفاده بهینه، به ویژه در کاربردهای دریایی و هوا فضا انجام شده است. امروزه این زمینه تحقیقاتی که در کاهش سوخت، افزایش سرعت متحرک و پاکیزگی محیط زیست موثر است، رو به گسترش می باشد . در این سمینار روش های کاهش درگ نیز مورد بررسی قرار می گیرند و به طور خلاصه با فناوری نانو و پوشش های نانو که برای کاهش درگ به کار می روند نیز آشنا می شویم.مقدمه: یکی از مسائلی که در مورد حرکت اجسام داخل یک سیال مورد توجه می باشد ، مساله کاهش نیروی مقاوم در برابر حرکت است که در دوره های مختلف تحقیقات ، مورد توجه بسیاری از دانشمندان و محققین قرار گرفته است و مقالات و پروژه های زیادی در این مورد نگاشته شده است . با کاهش نیروی مقاوم یا درگ ، امکان دستیابی به سرعت های بالاتر و کاهش مصرف سوخت و یا منابع دیگر انرژی برای حرکت ، امکان طی مسافت های بیشتر به ازای دفعات سوخت گیری کمتر ، آلودگی کمتر محیط ، و در نهایت افزایش عمر کارکرد تجهیزات و کارایی بهتر آنها را به دنبال خواهد داشت . از جمله این روش ها می توان به کاهش درگ به کمک پوشاندن سطح به وسیله پلیمرهای حل شونده ،پوشش های حل شونده ، شامل پوشش های آنیونی ، کاتیونی و غیر یونی ، استفاده از میکرو حباب در کاهش درگ و همچنین پیوند چند روش اشاره کرد . از جمله روش ها و تکنیک های نوین کاهش درگ ، روش کاهش درگ به وسیله علم نانو یا به عبارتی نانو تکنولوژی می باشد .که از جمله علوم کاربردی و جدیدی می باشد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از آن به عنوان انقلابی در علم بشر نام می برند . در سمینار حاضر با تونلهای باد زیر صوت و همچنین روش های اندازه گیری نیروی درگ و استفاده از نانو تکنولوژی و مواد در سایز نانو برای کاهش درگ آشنا می شویم . در فصل اول به معرفی تونل باد و قسمت های مختلف تونل باد و همچنین انواع تونل باد می پردازیم. در فصل دوم با روشهای مرئی سازی جریان در تونل باد آشنا می شویم. در فصل سوم به بررسی روشهای اندازه گیری نیروی درگ در تونل باد می پردازیم. در فصل چهارم با نیروی درگ و اهمیت کاهش آن آشنا می شویم و در فصل پنجم به به طور خلاصه نانو تکنولوژی را بررسی می نماییم با و کاربردهای نانو  در کاهش درگ آشنا می شویم. هدف آیرودینامیک علمی است که عبور جریان هوا را از اطراف جسسم بررسی می کند. روش های پژوهش در این علم در سه شاخه تئوری، عددی و تجربی گسترش یافته است. روش تئوری در اکثر موارد به علت پیچیدگی تحلیل جریان هوا در اطراف اجسام کارایی لازم را ندارد. بنابراین پژوهش ها برای مسائل آیرودینامیکی بیشتر متکی به روش های عددی و تجربی است. در روش عددی با شبیه سازی جریان هوا در اطراف مدل و استفاده از معادله های حاکم بر جریان هوا نظیر معادله های ناویر - استوکس و نیز با در نظرگرفتن شرایط مرزی و اولیه ، با استفاده از روش های گوناگون ، جریان هوا دراطراف مدل مورد بررسی قرار می گیرد. اگر چه در ده ه های اخیر رایانه ها رشد بسیاری کرده و در نتیجه کاربرد روش های عددی بسیار رشد نموده است ، اما برای تایید داده های بدست آمده از روش های عددی نیاز به استفاده از روش های تجربی است .متن کامل این فایل موجود نیست می توانید از بقیه پایان نامه ها و سمینارهای رشته مکانیک در این لینک دیدن کنید

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید