دانلود پایان نامه ارشد رشته مکانیک : روشهای کاهش نیروی بازدارندگی

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته  مکانیک با عنوان :   روشهای کاهش نیروی بازدارندگی   در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی

عنوان : روشهای کاهش نیروی بازدارندگی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده : علاوه بر روشهای طبیعی کنترل لایه مرزی از طریق شرایط مرزی معمول ، متدهای مختلفی نیز با استفاده از شرایط مصنوعی ، رفتارهای خاصی را در لایه مرزی ایجاد می کنند . در طول سالهای گذشته ترفندهای مختلفی از جانب دانشمندان و محققین در این زمینه ارائه شده است ، در این تحقیق تلاش شده است تا ضمن تعریف پدیده های مرتبط با این موضوع ( کاهش نیروی بازدارندگی یا درگ ) به معرفی بخشی از تلاشهای صورت گرفته در قرن و بخصوص سالهای اخیر در این زمینه بپردازیم . در ادامه روشهای کاهش نیروی درگ با استفاده از : تولید حبابهای ریز با سطح منفذدار و واکنش الکتروشیمیایی ، پدیده سوپرکاویتاسیون ، حرکت وسیله نقلیه روی آبی بر روی بالشتکی از حبابها و همینطور استفاده از یک میله در بالا دست یک جسم مانند یک استوانه به تفصیل ارائه شده است . در روش کاهش درگ با حبابهای ریز می توانیم با سطح منفذ دار با سایز متوسط ݉ߤ1 ، سرعت جریان 7m/s است و مقدار CV در 0.056 بازده کاهش درگ مناسبی را خواهیم داشت ( %26 ) و زمانیکه سطح منفذ دار ݉ߤ10 را در همان سرعت داشته باشیم ، بازده کاهش درگ فقط حدود %23 است . برای کنترل جریان اطرف جسم مانند استوانه دوار در جریان هوا ، میله ای در بالادست سیلندر چرخان قرار داده می شود . قطر سیلندر D=40mm ، قطر میله d=1- 10 mm و فاصله بین محور سیلندر 4 1.5x104 چرخان و میله L=50-120mm است و عدد رینولدز در محدوده 6.2x10  قرار دارد . دو الگوی جریان با جدایی گردابه و بدون جدایی گردابه از میله اتفاق می افتد . شرایط بهینه کاهش  می باشد که در این شرایط گردابه ها از میله جدا نشده و لایه برشی از میله دوباره بر روی سطح جلویی 

استوانه چرخان قرار می گیرد . کاهش کل درگ در اینحالت  %63 است . در ادامه نیز، ایجاد یک جریان چند فازی بوسیله تزریق هوا داخل جریان مایع در مورد یک مدل کشتی آزمایشی ACS مورد بررسی قرار می گیرد .

مقدمه : تحقیق بر روی کاهش نیروی بازدارندگی یکی از مهمترین موضوعات تحقیقاتی در قرن اخیر می باشد . یکی از موضوعات مهم در این زمینه کاهش نیروی بازدارندگی و در نتیجه افزایش سرعت و توان خروجی دستگاه ، کاهش سوخت و هزینه و در نتیجه افزایش کارایی اجسام و وسایل نقلیه روی آبی و غوطه ور در آب است . کنترل لایه مرزی جریان و به تاخیر انداختن جدایی یا حذف آن برای رسیدن به کاهش نیروی بازدارندگی ضروری است . وسایل نقلیه ، یکی از پرمصرفترین دستگاههای مصرف انرژی در دنیا هستند . ما می توانیم اتلاف انرژی را کاهش دهیم درصورتیکه قادر به کاهش درگ در وسایل نقلیه گوناگون باشیم . بنابراین چگونگی افزایش کارآیی وسایل نقلیه و در عین حال به حداقل رساندن هزینه تولید ، نگهداری و سر و صدای حاصل از آن ، مهمترین موضو ع تحقیقات در زمینه کاهش درگ در تمام کشورها هستند . ( Micro-bubble drag reduction ) در تکنولوژی کاهش درگ با حبابهای ریز ، به کمک روزنه های کوچک روی سطح وسیله نقلیه ، هوا به سطح خارجی وسیله نقلیه وارد می شود تا آنرا بطور کامل با حبابهای ریز بپو شاند و این عمل سبب کاهش ناهمواریهای سطح ،کنترل گرادیان سرعت لایه مرزی و کمتر کردن اصطکاک پوستی می گردد. اما حبابها باید در اندازه مناسب و در مکان مناسبی تزریق شوند تا بتوانند کارایی مناسبی را در زمینه کاهش درگ داشته باشند . یکی از ترفندهای کاهش نیروی درگ برای اجسام ، کنترل لایه های برشی جداشده از جسم ( بطور مثال یک جسم کروی ) است ، در واقع می توان با نصب یک میله کوچک در لایه برشی نزدیک جسم، لایه مرزی جداشده از سیلندر را مجددا پیوست اجباری داد . همانطور که میدانیم ضریب درگ یک سیلندر دوار در یک جریان یکنواخت ، با افزایش اغتشاش در جریان کاهش می یابد . مکانیزم عملکرد این روش کنترلی نیز بر همین مطلب استوار است . یکی دیگر از روشهای کنترل لایه مرزی ، ایجاد یک جریان چند فازی بوسیله تزریق هوا داخل جریان مایع است . می دانیم که جریان کاویتاسیون توسعه یافته مصنوعی بطور موثری نیروی درگ را روی سطح کشتی ها کاهش می دهد . در هوا تحت یک پروفیل ویژه در کف دستگاه تولید شود ، یک حفره هوای نازک دایمی تولید می شود . این حفره بخشی از سطح بدنه کشتی را از تماس با آب جدا می کند ، و سبب کاهش مقاومت هیدرودینامیکی می گردد .

تعداد صفحه :125قیمت: شش هزار تومان

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

2 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *