دانلود پایان نامه ارشد: شناسایی عـوامل موثر بر به­کارگیری بازاریابی الکترونیکی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه مدیران بنگاه­های اقتصادی و اساتید دانشگاه­های خوزستان

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته  مدیریت بازرگانی(M.A)

گرایش : بازاریابی بین الملل

عنوان : شناسایی عـوامل موثر بر به­کارگیری بازاریابی الکترونیکی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه مدیران بنگاه­های اقتصادی و اساتید دانشگاه­های خوزستان

دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی(M.A)

گرایش: بازاریابی بین الملل

 

موضوع:

شناسایی عـوامل موثر بر به­کارگیری بازاریابی الکترونیکی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه مدیران بنگاه­های اقتصادی و اساتید دانشگاه­های خوزستان

استاد راهنما:

استاد مشاور:

سال تحصیلی 91-1390

 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست مطالبعنوان                                                                                             صفحهچکیـده.......................................................................................................................................... 1 فصل اول:کلیات تحقیق1-1-مقـدمه.................................................................................................................................... 31-2- بیان مساله­ی تحقیق................................................................................................................ 31-3-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق................................................................................................ 41-4-اهداف تحقیق.......................................................................................................................... 51-5-فرضیه­های تحقیق................................................................................................................... 51-6- روش­شناسی پژوهش.............................................................................................................. 61-7- روش جمع­آوری داده­ها ......................................................................................................... 61-8- جامعه و نمونه­ی آماری تحقیق................................................................................................. 61-9- قلمـرو تحقیق........................................................................................................................ 71-9-1- قلمـرو موضوعی تحقیق..................................................................................................... 71-9-2- قلمـرو زمانی تحقیق.......................................................................................................... 71-9-3- قلمـرو مکانی تحقیق.......................................................................................................... 71-10- کاربران نتایج تحقیق............................................................................................................. 71-11- تعـریف اصطلاحات به­کار رفته در تحقیق ............................................................................. 71-11-1-بازاریابی الکترونیکی.......................................................................................................... 71-11-2-فناوری اطلاعات............................................................................................................... 81-12- چارچوب کلی تحقیق........................................................................................................... 8 فصل دوم:مبانی نظری و تحقیق های پیشین2-1-مقـدمه................................................................................................................................... 122-2-تعریف و مفهوم بازاریابی........................................................................................................ 122-3- انـواع بازاریابی..................................................................................................................... 132-3-1- بازاریابی صنعتی در مقابل بازاریابی مصرفی ...................................................................... 13

عنوان                                                                                             صفحه

2-3-2- بازاریابی چندسطحی......................................................................................................... 14

2-3-3- بازاریابی پارتیزانی............................................................................................................. 15

4-2-اهمیت فروش و قیمت­گذاری محصولات................................................................................. 162-4-1- کالا و خدمات.................................................................................................................. 172-4-2- قیمت گذاری.................................................................................................................... 192-5-بازاریابی و تبلیغات................................................................................................................ 202-5-1-انواع تبلیغات و اثر آن......................................................................................................... 222-5-2- روش­های اجرای تبلیغات................................................................................................... 232-5-3-تبلیغات اینتـرنتی................................................................................................................ 252-5-3-1-ایجاد ارتباط دوطرفه..................................................................................................... 25 2-5-3-2- توانایی هدفگیری ایستا و پویا ی مشتریان...................................................................... 262-5-3-3-دسترسی جهانی و شبانه روزی........................................................................................ 262-5-3-4- قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا................................................................................. 262-5-3-5-طراحی پیام آگهی......................................................................................................... 26 2-5-3-6- ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان.......................................................................... 262-5-3-7-قابلیت فروش............................................................................................................... 262-5-3-8- ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات.................................................................. 27 2-6- بازاریابی الکترونیکی............................................................................................................ 272-6-2- تعریف بازاریابی الکترونیک............................................................................................... 292-6-3- تاریخچه........................................................................................................................... 302-7- نیاز به بازار الکترونیک........................................................................................................... 302-8- اهداف، مزایا و چالش­های بازاریابی الکترونیکی....................................................................... 312-8-1- اهداف بازاریابی الکترونیک................................................................................................ 32

2-8-2- مزایای استفاده از بازاریابی الکترونیک................................................................................. 32

2-9- برنامه ریزی و پیاده­سازی بازاریابی الکترونیکی......................................................................... 33

2-10- روش­های بازاریابی الکترونیکی............................................................................................ 35

2-10-1- بازاریابی زنجیره­ای.......................................................................................................... 35

2-10-2-پست الکترونیکی............................................................................................................. 35عنوان                                                                                             صفحه2-10-3- موتورهای جستجو گر...................................................................................................... 362-10-3-1- قدرت موتورهای جستجوگر......................................................................................... 362-10-3-2- تبلیغات هدفدار........................................................................................................... 362-10-4- بازاریابی ویروسی........................................................................................................... 372-11- پیشینه­ی تحقیق­................................................................................................................... 382-12-خلاصه­ی فصل.................................................................................................................... 39 فصل سوم:روش انجام تحقیق3-1- مقـدمه................................................................................................................................. 413-2- سوالات و فرضیه­های تحقیق.................................................................................................. 413-3-روش­شناسی تحقیق................................................................................................................ 423-3-1- نـوع تحقیق...................................................................................................................... 423-3-2-جامعه­ی آماری تحقیق......................................................................................................... 433-3-3- نمونه­ی آماری تحقیق و روش نمونه گیری........................................................................... 433-3-4- روش و ابزار جمع­آوری داده­های تحقیق............................................................................. 443-3-4-1- تجربه­های آزمایشگاهی.................................................................................................. 443-3-4-2- بررسی میدانی............................................................................................................... 453-3-4-3- تحقیق پیمایشی............................................................................................................. 453-4- متغیرها و مولفه­های موثر بر بازاریابی الکترونیکی..................................................................... 453-5- مقیاس اندازه­گیری و طیف پرسشنامه....................................................................................... 483-6- ابزار سنجش و گـردآوری داده­ها............................................................................................ 493-6-1- روایی پرسشنامه................................................................................................................ 493-6-2- پایایی پرسشنامه................................................................................................................ 49

3-7- ابـزار و روش­های آماری تحقیق............................................................................................. 51

3-8-خلاصه­ی فصل...................................................................................................................... 51

 فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده­ها و آزمون فرضیه ­ها4-1- مقدمه.................................................................................................................................. 53عنوان                                                                                             صفحه4-2- گردآوری داده­ها و آماره­های توصیفی تحقیق.......................................................................... 534-3-آزمون فرضیه­های تحقیق با استفاده از آمار استنباطی................................................................... 584-3-1- آزمون فرضیه­ی اول........................................................................................................... 604-3-2- آزمون فرضیه­ی دوم.......................................................................................................... 614-3-3- آزمون فرضیه­ی سوم.......................................................................................................... 614-3-4- آزمون فرضیه­ی چهارم....................................................................................................... 62

4-4-خلاصه­ ی فصل...................................................................................................................... 63

 فصل پنجم:نتیجه­گیری و پیشنهادات5-1- مقـدمه................................................................................................................................. 655-2-یافته­های تحقیق...................................................................................................................... 655-3-محدودیت­های تحقیق............................................................................................................. 685-4- پیشنهادهای تحقیق................................................................................................................ 685-4-1- پیشنهادهای کاربردی......................................................................................................... 695-4-2- پیشنهادهایی برای تحقیق­های آینده..................................................................................... 69منابع و مآخذمنابع فارسی................................................................................................................................... 71منابع غیرفارسی.............................................................................................................................. 72پیوست هانمونه­ی پرسشنامه تحقیق................................................................................................................. 74چکیده انگلیسی.............................................................................................................................. 77فهرست جدول هاعنوان                                                                                             صفحهجدول2-1-حیطه­ی بازاریابی الکترونیکی.......................................................................................... 34جدول 3-1- چارچوب مفهومی تحقیق............................................................................................. 42جدول 3-2-مولفه­های استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه................................................................ 46جدول3-3- مولفه­های استفاده شده جهت تدوین پرسشنامه............................................................... 47جـدول3-4-طیف لیکرت استفاده شده در پرسشنامه تحقیق............................................................... 48جـدول 3-5- متغیرهای تحقیق، تعداد و شماره سوالات مربوط به هر کدام.......................................... 49جـدول 3-6-محاسبه­ی آلفای کرونباخ مربوط به سوالات پرسشنامه..................................................... 50جدول 4-1- تعداد پاسخگویان مرد و زن......................................................................................... 53جدول 4-2- پراکندگی در سن پاسخگویان....................................................................................... 54جدول 4-3-پراکندگی در میزان تحصیلات پاسخگویان...................................................................... 54

جدول 4-4- پراکندگی در وضعیت شغلی پاسخگویان..................................................................... 54

جـدول4-5- تجزیه و تحلیل داده­ها به کمک آمار توصیفی................................................................. 55

جـدول 4-6- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی اول.................................................. 56

جـدول 4-7- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی دوم.................................................. 57

جـدول4-8- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی سوم.................................................. 57

جـدول 4-9- آماره­های محاسبه شده برای شاخص­های فرضیه­ی چهارم.............................................. 58

جدول4-10- اولویت بندی شاخص­های اثرگذار بر اجرای بازاریابی الکترونیکی................................. 59

جدول 5-1- مولفه­های راهبردی درون سازمانی............................................................................... 66جدول5-2- مولفه­های عملیاتی درون سازمانی................................................................................. 66جدول 5-3-مولفه­های راهبردی برون سازمانی.................................................................................. 67جدول5-4- مولفه­های عملیاتی برون سازمانی................................................................................... 67 چکیـدههدف این تحقیق، بررسی عوامل اثرگذار بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی در فضای کسب و کار ایران از دیدگاه اساتید دانشگاه و مدیران بنگاه­های اقتصادی استان خوزستان است. داده­های تحقیق با استفاده از نمونه­ی آماری شامل 152 پرسشنامه تکمیل و گردآوری شده و با تدوین چهار فرضیه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته­اند. روش تحقیق از نظر ماهیت توصیفی و از نظر هدف کاربردی بوده و جهت آزمون فرضیه­ها آزمون­ Z به کمک نرم­افزارهای SPSS و Excel انجام شده است. شاخص­های بررسی شده به عنوان عوامل اثر گذار بر اجرای بازاریابی الکترونیک 24 مولفه بوده که به دو گروه درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم شدند. نتایج تحقیق نشان داد که چهار فرضیه­ی تحقیق تایید می­شود. یعنی از دیدگاه پاسخ دهندگان مولفه­های درون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی و همچنین مولفه­های برون سازمانی با ماهیت راهبردی و عملیاتی بر اجرای موثر بازاریابی الکترونیکی موثر هستند.واژه­های کلیدی: بازاریابی، بازاریابی الکترونیکی، اینترنتفصل اولکلیات تحقیق1-1-مقـدمهاز اوایل قرن بیستم تحقیقات علمی زیادی در زمینه­ی پیشرفت­های تکنولوژیکی انجام شده و با ایجاد فرصت­های مناسب بیشتری برای تحقیقات علمی، این امر به شکل یک چرخه­ی طبیعی درآمده است. این چرخه تاثیر با اهمیتی بر ساختارهای جاری در زندگی فردی و اجتماعی افراد و موسسات تجاری و ادارات دولتی داشته و عنصر اصلی در این چرخه « فناوری اطلاعات » بوده است. پیشرفت های فن­آوری اطلاعات که تاثیر زیادی بر زندگی فردی و اجتماعی افراد و واحدهای تجاری داشته است، بر بازاریابی و نحوه­ی فروش محصولات و خدمات مختلف نیز بی تاثیر نبوده و از جنبه­های مختلف از جمله مفاهیم و گستره­ی فعالیت­ها بر آن موثر بوده است. بنگاه­های تجاری برای افزایش دامنه­ی فروش و حجم فعالیت­های خود ناگزیر به سرمایه­گذاری بر بازاریابی و تبلیغات از جنبه­های مختلف شده­انـد. در ایـن تحقیق سعی شده است تـا به ایـن سوال پاسخ داده شود که چه عواملی بر به کارگیری مطلوب بازاریابی الکترونیک در فضای کسب و کار ایران موثرند و برای این منظور عوامل موثر از یک منظر به دو گروه راهبردی و عملیاتی و منظری دیگر به دو گروه درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم شدند. نتیجه­ی این تحقیق می­تواند کاربردی عملی ارائه نماید و هم چنین راهگشایی برای تحقیقات آتی در این زمینه باشد. 1-2- بیان مساله­ ی تحقیقبازاریابی الکترونیکی جدیدترین روش بازاریابی به معنی استفاده از اینترنت و دیگر تکنولوژی­های تعاملی در جهت ایجاد و طرح­ریزی یک گفتگو بین مشتریان شناخته شده و شرکت است. این نوع بازاریابی در برگیرنده­ی بازاریابی فرد به فرد بوده و به شرکت­ها اجازه می­دهد که در جهت سفارشی سازی انبوه متناسب با نیاز مشتریان حرکت کنند (کوویلو و همکاران[1]، 2003).بازاریابی الکترونیکی پدیده­ای است که داد و ستدهای تجاری مبتنی بر روابط پایدار را در محیط­های تعاملی و شبکه­های دیجیتالی امکانپذیر می­کند. پیاده­سازی مؤثر بازاریابی الکترونیکی، نیازمند نگرش بازارگرایی است. پژوهش­ها نشان می­دهند، بین نگرش بازارگرایی و عملکرد رابطه مثبت و مستقیمی وجود دارد (دژپسند، 1382).در نگرش بازارگرایی یا بازارمدارانه، سازمان به مثابه­ی یک "سیستم هوشمند بازاریابی[2] " فرض می­شود که با توجه به نیازها و خواسته­های آتی و فعلی مشتریان یا خریداران بالقوه و بالفعل و مسئولیت پذیری نسبت به محیط خارجی فعالیت خود عمل می­کند. برای آغاز فرآیند پیاده­سازی بازاریابی الکترونیکی، باید به این پرسش پاسخ داده شود: چه  کسانی طرح بازاریابی الکترونیکی را پیاده خواهند کرد؟ و چگونه آن را انجام خواهند داد؟ (فرخزاد و آقازاده، 1383). برای پیاده­سازی یک بازاریابی الکترونیکی موفق باید به عوامل مختلفی شامل عوامل سخت افزاری و نرم افزاری توجه نمود. یکی از موارد با اهمیت سرمایه­گذاری مناسب بر تکنولوژی اطلاعات است.تحقیقات متعددی نشان داده­اند که با افزایش سرمایه­گذاری بر فناوری اطلاعات، بهره­وری نیروی کار و سودآوری شرکت نیز افزایش یافته است. زیرا، با سرمایه­گذاری بر فناوری اطلاعات و استفاده از کامپیوترها و نـرم افـزارهای مختلف در زمینه تولید کالا و خدمات و نحـوه­ی ارائه­ی آن بـه مشتری، در زمان به شدت صرفـه­جویی شده و خطـا و اشتباهات از جانب نیروی انسانی کمتر می­شود. ایـن امـر کارایی تولید افزایش می­دهد، سهم شرکت را در بازارهای ملی و بین المللی بالا برده و در نهایت به ارزش شرکت ارتقا می­بخشد (گو و گرا[3]، 2004).امروزه بـه­کارگیری روش­های الکترونیکی بازاریابی از عـوامل کلیدی موفقیت شرکت­ها به شمار می­رود و بنگاه­های تجاری ناگزیر به استفاده از روش­های یادآوری شده جهت حفظ بقا در محیط رقابتی هستنند (آقازاده، مهرنوش و استیری، 1390)؛ بنابراین، شناسایی بسترهای به­کارگیری بازاریابی الکترونیکی، ضروری می­نماید. بر این اساس تحقیق حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤالهای اساسی است که ماهیت بازاریابی الکترونیکی چیست؟ بسترهای به­کارگیری بازاریابی الکترونیکی در یک بنگاه اقتصادی کدامند؟ مؤلفه­های مؤثر در به­کارگیری بازاریابی الکترونیکی کدامند؟ و میزان اهمیت هر یک از مؤلفه­ها تا چه حد است (اولویت­بندی مؤلفه­های مؤثر در به کارگیری بازاریابی الکترونیکی)؟ تعداد صفحه :85قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید