دانلود پایان نامه ارشد : عوامل موثر بر وفاداری مشتریان GSM (مورد مطالعه :مشتریان GSM غرب مازندران)

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : مدیریت

گرایش : بازاریابی

عنوان : عوامل موثر بر وفاداری مشتریان GSM (مورد مطالعه :مشتریان GSM غرب مازندران)

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد رشت

 

دانشکده مدیریت و حسابداری

گروه آموزشی مدیریت بازرگانی

 

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد           رشته: مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی

عنوان:

عوامل موثر بر  وفاداری مشتریان GSM (مورد مطالعه :مشتریان GSM غرب مازندران)

 

استادراهنما:

دکتررضا آقاجان نشتایی

 

نیمسال تحصیلی : نیمسال دوم  93-92

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)فهرست مطالبعنوان صفحهچکیده .................................................................................................................................................................1فصل اول : کلیات تحقیق
  • مقدمه ..................................................................................................................................................3
  • بیان مساله.....................................................................................................................................................3
  • اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ..................................................................................................................4
4-1  اهداف تحقیق ............................................................................................................................................51-4-1 هدف اصلی تحقیق.................................................................................................................................52-4-1 اهداف فرعی تحقیق................................................................................................................................55-1 سوالات تحقیق ...........................................................................................................................................61-5-1 سوال اصلی تحقیق..................................................................................................................................62-5-1 سوالات فرعی تحقیق..............................................................................................................................66-1 تبیین فرضیه­های تحقیق...............................................................................................................................67-1 معرفی مدل مورد استناد در این تحقیق........................................................................................................61-7-1 معرفی اجزای مدل..................................................................................................................................62-7-1 تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیق..............................................................................................71-2-7-1 وفاداری مشتری ................................................................................................................................72-2-7-1 رضایت مشتری .................................................................................................................................83-2-7-1 کیفیت خدمات .................................................................................................................................84-2-7-1 قیمت (تعرفه) ...................................................................................................................................95-2-7-1 خدمات / توجه به مشتری .............................................................................................................116-2-7-1 تصویر ذهنی از شرکت ..................................................................................................................118-1 ابزار و روش تحقیق .................................................................................................................................129-1 قلمرو تحقیق.............................................................................................................................................131-9-1 قلمرو زمانی تحقیق..............................................................................................................................132-9-1 قلمرو مکانی تحقیق.............................................................................................................................133-9-1 قلمرو موضوعی تحقیق........................................................................................................................13فصل دوم : ادبیات تحقیق،  پیشینه تحقیق1-2 مقدمه .......................................................................................................................................................152-2  ادبیات تحقیق...........................................................................................................................................151-2-2  بازاریابی..............................................................................................................................................162-2-2 استراتژی های بازاریابی برای سازمان های خدماتی.............................................................................163-2-2 کیفیت خدمات.....................................................................................................................................171-3-2-2 مفهوم کیفیت خدمات.....................................................................................................................172-3-2-2 ابعادکیفیت در حوزه خدمات..........................................................................................................184-2-2 رضایت مشتری....................................................................................................................................201-4-2-2 تعریف رضایت مشتری...................................................................................................................213-2 ادبیات وفاداری.........................................................................................................................................221-3-2 تاریخچه وفاداری.................................................................................................................................222-3-2 تعریف وفاداری....................................................................................................................................233-3-2 انواع وفاداری.......................................................................................................................................254-3-2 تفاوت وفاداری مشتری و نگه داشتن مشتری .....................................................................................261-4-3-2 مفهوم مشتری..................................................................................................................................272-4-3-2 انواع مشتری....................................................................................................................................273-4-3-2 نیازها و انتظارات مشتری................................................................................................................275-3-2 رضایت مشتری و رابطه آن با وفاداری مشتری....................................................................................284-2 تاریخچه تلفن همراه.................................................................................................................................311-4-2 تاریخچه تلفن همراه در جهان.............................................................................................................322-4-2 نسل های مختلف تلفن همراه .............................................................................................................341-2-4-2 نسل اول تلفن همراه ......................................................................................................................342-2-4-2 نسل دوم تلفن همراه ......................................................................................................................343-2-4-2 نسل دونیم تلفن همراه....................................................................................................................344-2-4-2 نسل سوم تلفن همراه .....................................................................................................................355-2-4-2 نسل چهارم تلفن همراه ..................................................................................................................363-4-2  تاریخچه تلفن همراه در ایران.............................................................................................................361-3-4-2  خصوصی سازی در شرکت مخابرات ...........................................................................................372-3-4-2  اپراتور دوم (ایرانسل) ...................................................................................................................383-3-4-2  اپراتور سوم (رایتل) ......................................................................................................................395-2  مروری بر تحقیقات انجام شده ...............................................................................................................391-5-2  مقدمه .................................................................................................................................................392-5-2  مروری بر تحقیقات انجام شده در ایران.............................................................................................403-5-2  مروری بر تحقیقات انجام شده درسایر کشورها.................................................................................43فصل سوم: روش اجرای تحقیق 1-3  مقدمه .....................................................................................................................................................502-3  روش تحقیق ...........................................................................................................................................503-3  جامعه آماری ...........................................................................................................................................514-3  روش نمونه گیری و برآورد حجم نمونه ................................................................................................515-3  روش و ابزار گرد آوری داده ها و اطلاعات تحقیق ................................................................................536-3  اعتبار یا روایی و پایایی یا قابلیت اطمینان ..............................................................................................547-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات ................................................................................................56فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادها و یافته­های تحقیق1-4 مقدمه ......................................................................................................................................................582-4  ویژگی جمعیت شناختی نمونه آماری......................................................................................................581-2-4  وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر نوع تلفن همراه..............................................................................582-2-4 وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت...........................................................................................593-2-4 وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن..................................................................................................604-2-4 وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر تحصیلات.......................................................................................615-2-4 وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر تعداد سالهای بکارگیری شبکه........................................................626-2-4 وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر شغل................................................................................................633-4چگونگی توزیع متغیرهای پژوهش بر اساس شاخص­های مرکزی، پراکندگی...........................................644-4  بررسی نرمال بودن متغیرها......................................................................................................................665-4  روایی و پایایی پرسشنامه.........................................................................................................................671-5-4  تحلیل عاملی اکتشافی.........................................................................................................................672-5-4  تحلیل عاملی تاییدی...........................................................................................................................703-5-4  تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای پژوهش..............................................................................................704-5-4  روایی همگرا.......................................................................................................................................725-5-4  روایی تشخیصی..................................................................................................................................736-4  آزمون فرض ها ......................................................................................................................................731-6-4  برازش مدل مفهومی............................................................................................................................742-6-4  مدل سازی معادلات ساختاری............................................................................................................743-6-4  آزمون برازش الگوی مفهومی.............................................................................................................754-6-4  نیکویی برازش مدل ...........................................................................................................................777-4  رتبه­بندی متغیرهای پژوهش.....................................................................................................................811-7-4  کیفیت خدمات....................................................................................................................................812-7-4  تعرفه خدمات.....................................................................................................................................813-7-4  توجه به مشتری..................................................................................................................................824-7-4  تصویر ذهنی از شرکت.......................................................................................................................825-7-4  رضایت مشتری...................................................................................................................................836-7-4  وفاداری مشتری..................................................................................................................................83فصل پنجم: بحث،  نتیجه گیری و پیشنهادات1-5 مقدمه .......................................................................................................................................................852-5 نتایج تحقیق .............................................................................................................................................851-2-5 نتایج آمار توصیفی................................................................................................................................852-2-5 نتایج آمار استنباطی...............................................................................................................................863-2-5 نتایج آمار جنبی....................................................................................................................................873-5 پیشنهادات کاربردی..................................................................................................................................884-5 محدودیت­های تحقیق..............................................................................................................................915-5 پیشنهادات پژوهشی..................................................................................................................................91فهرست منابع الف) فارسی ....................................................................................................................................................94ب)  انگلیسی....................................................................................................................................................95ضمائمپرسشنامه..........................................................................................................................................................97خروجی نرم­افزار...............................................................................................................................................99چکیده انگلیسی...............................................................................................................................................114 شکل 1-1.مدل مفهومی تحقیق آدوپیجیا ............................................................................................................7شکل 1-2. تعریف مفهوم رضایت مشتری........................................................................................................22شکل 2-2. رابطه رضایتمندی و وفاداری در صنایع مختلف........................................................................... 30شکل 3-2. ارتباط رضایت مشتری با وفاداری مشتری و سودآوری سازمان.....................................................31شکل 4-2. تصویر تاریخی‌ترین چک کشور به ارزش هزار و 563 میلیارد تومان...........................................39شکل 1-3. رابطه بین طرحهای تحقیق..............................................................................................................51نمودار 1-4. نمودار فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر نوع تلفن همراه..............................................................59نمودار 2-4. نمودار فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر نسیت.............................................................................60نمودار3-4. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن...........................................................................................61نمودار 4-4. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر تحصیلات................................................................................62نمودار5-4 . وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر تعداد سال­های بکارگیری شبکه...............................................63نمودار6-4. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر شغل..........................................................................................64شکل 1-4. بار عاملی استاندارد تحلیل عاملی...................................................................................................70شکل 2-4. آماره معناداری تحلیل عاملی...........................................................................................................72شکل3-4. ضرایب تخمین استاندارد مدل ساختاری پژوهش............................................................................76شکل4-4. اعداد معنی­داری مدل ساختاری پژوهش..........................................................................................76جدول 1-3 جامعه و نمونه آماری تحقیق.........................................................................................................52جدول 2-3.مقادیر آلفای کرونباخ برای شاخص­های پژوهش...........................................................................55جدول 1-4. توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر نوع تلفن همراه...............................................................58جدول 2-4. توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت...........................................................................59جدول 3-4. توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر سن.................................................................................60جدول 4-4.  توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر تحصیلات.....................................................................61جدول 5-4.  توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر تعداد سال­های بکارگیری شبکه.....................................62جدول 6-4.  توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر شغل..............................................................................63جدول 7-4. شاخص­های مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیرهای مورد بررسی در پژوهش...............................65جدول 6-4. آزمون کولموگروف اسمیرنوف متغیرهای پژوهش.......................................................................67جدول7-4. جدول ابعاد اختصاری متغیرهای پژوهش......................................................................................67جدول 8-4. آزمون KMO و بارتلت برای سؤالات پرسشنامه........................................................................68جدول 9-4. ماتریس عوامل چرخش یافته با روش تحلیل مولفه اصلی و روش چرخش واریماکس بانرمال­سازی کیسر برای سؤالات پرسشنامه پژوهش.......................................................................69جدول 10-4. بررسی مقادیر میانگین واریانس استخراج شده شاخص های پژوهش.......................................73جدول 11-4. AVE و همبستگی بین متغیرهای پژوهش................................................................................73جدول12-4. شاخص­های برازش مدل ساختاری.............................................................................................77جدول 13-4. نتایج حاصل از ارزیابی مدل ساختاری.......................................................................................78جدول 14-4. خروجی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت مشتری...............................................................78جدول 15-4. خروجی رابطه بین تعرفه و رضایت مشتری..............................................................................79جدول 16-4. خروجی رابطه بین توجه به مشتری و رضایت مشتری..............................................................79جدول 17-4. خروجی رابطه بین تصویر ذهنی از شرکت و رضایت مشتری...................................................80جدول 18-4. خروجی رابطه بین رضایت مشتری به وفاداری مشتری.............................................................80جدول 19-4. نتایج آزمون کروسکال والیس متغیر کیفیت خدمات..................................................................81جدول 20-4. نتایج آزمون کروسکال والیس متغیر تعرفه خدمات....................................................................81جدول 21-4. نتایج آزمون کروسکال والیس متغیر توجه به مشتری.................................................................82جدول 22-4. نتایج آزمون کروسکال والیس متغیر تصویر ذهنی از شرکت......................................................82جدول 23-4. نتایج آزمون کروسکال والیس متغیر رضایت..............................................................................83جدول 24-4. نتایج آزمون کروسکال والیس متغیر وفاداری.............................................................................83   عوامل موثر بر  وفاداری مشتریان GSM غرب مازندرانچکیده:راز ماندگاری در دنیای کسب وکار امروز، داشتن مشتریان راضی و خشنودی است که نه تنها بارها و بارها از خدمات شرکت خرید می­کنند بلکه با معرفی محصولات یا خدمات شرکت (سازمان) به دیگران، عملا هزینه جذب مشتریان جدید را هم به حداقل میرسانند. سازمانها، شرکت­ها و صنایع کشور ما نیز از این قائده مستثنی نبوده، بنابراین با نگرشی دیگرگونه به نیازها و خواسته های مشتری، باید بدانند که مشتری چه می­خواهد و آنها چگونه می­توانند خود را با خواسته های مشتری با توجه به متغیر بودن سلائق مشتری در طول زمان، همراهی کنند. در این پایان نامه عوامل موثر بر رضایت و وفاداری مشتریان Gsm غرب مازندران مورد بررسی و سپس با استفاده از روش­ها و تکنیک­های آماری نقش و میزان اثرگذاری هر یک از عوامل تاثیر گذار بر وفاداری آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. اعضای جامعه آماری 739060 نفر از مشتریان شرکتهای همراه اول، ایرانسل و تلفن همراه محلی (مشتریان  مخابرات مازندران) درسطح غرب استان مازندران شامل شهرستانهای چالوس، نوشهر، عباس­آباد، تنکابن و رامسر با حجم نمونه 385 نفر بودند که در مجموع از 500 پرسشنامه توزیع شده تعداد 377 پرسشنامه قابل قبول جمع­آوری شد. داده­های جمع­آوری شده با روش الگویابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار LISREL 8.54 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان دادند که متغیر تصویر ذهنی از شرکت بیشترین و متغیر توجه به مشتری کمترین تاثیرگذاری بر رضایت و وفاداری مشتریان رادارند. همچنین مشخص شد که بیشترین میزان رضایت مربوط به مشتریان همراه اول و کمترین آن مربوط به مشتریان تلفن همراه محلی (Gsm روستایی) است.  کلید واژه­ها: خدمات تلفن همراه، رضایت و وفاداری،  Gsm غرب مازندران فصل اولکلیات  تحقیق 1-1. مقدمه :وفاداری مشتری در دراز مدت یک رویای دست نیافتنی برای بسیاری از سازمان ها باقی مانده است و نشان می­دهد که هنوز هم چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد این موضوع وجود دارد.از آنجائیکه جلب رضایت مشتریان ارتباط مستقیمی با حفظ مشتری ، سهم بازار و منافع سازمان دارد ، تحقیق حاضر تلاشی است برای نشان دادن عوامل موثر بر رضایت و وفاداری مشتریان در بازارGSM [1] . در این فصل ابتدا مسئله اصلی و ضرورت تحقیق را آورده سپس با بیان اهداف و چارچوب نظری تحقیق ، سوالات و فرضیه­ها مطرح میشوند. در ادامه ضمن معرفی مدل و تعریف متغیرهای تحقیق به موضوع  قلمرو تحقیق می پردازیم.2-1. بیان مسئله تحقیق :پیشرفت روزافزون فناوری در صنعت مخابرات سبب شده­است تا انتقال صدا، تصویر وداده با سرعت و کیفیت بیشتر و بهتری صورت پذیرد. بدنبال این پیشرفت­ها محیط شرکت­های فعال در این صنعت متلاطم شده و بازاریابان این صنعت بدنبال ایجاد یک مزیت رقابتی پایدار از طریق ایجاد نوآوری و رضایت مشتری برای حفظ مشتریان فعلی شرکت هستند(حقیقی،1391). در راستای بازار جهانی وجود این محیط رقابتی متلاطم در صنعت مخابرات ایران هم قابل مشاهده است. پس از یک دوره انحصار دولتی در صنعت مخابرات ایران، این بازار انحصاری، با خصوصی سازی و ورود اپراتورهای جدید تلفن همراه در کشور، به سمت بازار رقابتی حرکت کرده­ و هم اکنون صنعت تلفن همراه ایران از شش اپراتور (همراه اول، ایرانسل، رایتل، تالیا و دو اپراتور منطقه­ای اسپادان و کیش) تشکیل شده­است. این تغییرات موجب افزایش رقابت در بین اپراتورها و تنوع روزافزون خدمات ارائه شده از سوی آنها شده است تا مدیران این شرکتها ضمن تلاش برای حفظ مشتریان فعلی و به دست آوردن مشتریان جدید، به تدریج راهبرد های بازاریابی خود را متوجه جذب مشتریان سایر اپراتورها کنند. مدیران ارائه دهنده خدمات تلفن همراه نیک می­دانند که دلیل وجودی آنها مشتریان هستند و کوتاهی در حفظ آنها سودآوری و بقای سازمان را در معرض خطر قرار می­دهد. بنابراین شناخت ابعادی از خدمات که موجبات رضایتمندی را در مشتریان فراهم می­سازد و باعث می­شود آنها تمایل پیدا کنند که برای دریافت خدمات بهتر از مراجعه به اپراتوری دیگر خودداری کنند(پیشگیری از تغییر رفتار مشتریان)، ضرورت می­یابد. در واقع کسب چنین شناختی از یک طرف به حفظ مشتریان موجود کمک می­کند و مانع ازآن می­شود که آنها از اپراتور دیگر خدمات دریافت کنند(نتایج حاصل از این امر عبارتند ازالف: ممانعت از هدر رفتن سرمایه­گذاری­های صورت گرفته برای مشتریان جذب شده و صرف هزینه­های آتی برای جذب مشتریان جدید، ب: جلوگیری از هدر رفت منافع مربوط به خدماتی که مشتری در طول عمر خود به آنها نیاز دارد و از آن استفاده می­کند، ج: پیشگیری از تبلیغات شفاهی منفی مشتریان ناراضی و ...) و از طرف دیگر ارائه­دهندگان خدمات تلفن همراه را قادر می­سازد که با آگاهی از این ابعاد و ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان، موجبات جذب مشتریان اپراتور رقیب که قصد ترک سازمان خود را دارند فراهم کنند.در نتیجه شناخت عوامل افزایش سطح رضایت مشتری بمنظور تبدیل آنها به مشتری وفادار(وفاداری در بازار GSM با طول زمان و تعداد دفعاتی مرتبط است که مشتریان روی شبکه باقی می مانند و از خدمات شرکت بطور مکرر خرید و استفاده می کنند(آدپوجیا، 2012)) ، به یکی از چالش های اساسی مدیران این صنعت تبدیل شده است.مساله اصلی در این تحقیق اولا درک مفهوم وفاداری مشتری در بخش GSM غرب مازندران و ثانیا شناسایی عوامل موثر بر رضایت و وفاداری مشتریان در این بخش است. برای این منظور از مشتریان شرکتهای همراه اول ، ایرانسل و تلفن همراه محلی (مشتریان  مخابرات مازندران)  درسطح غرب استان مازندران شامل شهرستانهای چالوس، نوشهر، عباس­آباد، تنکابن و رامسر به روش دردسترس نمونه انتخاب و با تخلیص اطلاعات بدست آمده به تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر وفاداری پرداخته شده است.[1] Global System for Mobile Communicationsاستاندارد بین المللی سیگنال های رادیویی دیجیتال است که توسط انستیتو استانداردهای ارتباط از راه دور اروپا ، بنیانگذاری شده است.  GSM  اکنون به عنوان شبکه مخابراتی نسل دوم تلفن های همراه در اکثر نقاط جهان از جمله ایران مورد استفاده قرار می گیرد .تعداد صفحه : 135قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید