دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معدن :عوامل مؤثر بر نرخ نفوذ ماشین حفار تمام مقطع تونل

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته معدن با عنوان : عوامل مؤثر بر نرخ نفوذ ماشین حفار تمام مقطع تونل

در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

 دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.Sc”سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
استخراج– مهندسی معدن
عنوان :
عوامل مؤثر بر نرخ نفوذ ماشین حفار تمام مقطع تونل

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:
انتخاب ماشین حفر تونل مناسب با توجه به شرایط حاکم در مسیر حفاری یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین
کننده در موفقیت پروژه میباشد و قبل از شروع حفاری با TBM لازم است اطلاعات دقیقی از شرایط زمین بدست
آید.با آگاهی از شرایط زمین و ارزیابی صحیح نحوه عملکرد عوامل مؤثر بر کارکرد TBM میتوان تا حدود زیادی
کارکرد این ماشین در شرایط مورد نظر را پیشبینی نمود. پارامترهای بسیاری از جمله خصوصیات ماده سنگ،
خصوصیات توده سنگ، هندسه کاتر، هندسه برش، مشخصات ماشین و پارامترهای اجرایی را میتوان در نرخ نفوذ
ماشین حفار مؤثر دانست.

قدمه، تاریخچه و اهداف حفر سازه های زیر زمینی و تونل: با پیشرفت تکنولوژی در عرصه های مختلف، فن تونل سازی نیز از این امر مستثنی نبود و تحولات عمده ای در آن صورت گرفت، هر چند که هنوز هم روشهای سنتی کاربرد وسیعی در این زمینه دارند ولی این حالت نیز بدلیل استفاده از ماشین آلات جدید و تلفیق این روشها با روشهای بهسازی و حتی با روشهای جدید میسر و باعث کارآمدتر شدن این روشها به ویژه در تونلهایی با مقاطع بزرگ گردیده است. برای طراحی و نیز حفر تونل ها می بایست اول به اهداف حفر تونل بپردازیم و سپس با مطالعه و بررسی کلیه روش های تونل زنی و نگهداری آنها، تونل ها را طراحی و سپس به حفر آنها بپردازیم. برخی از نکاتی که بطور کلی می توان در ارتباط با تونل سازی بدان اشاره کرد با توجه به محدودیت زمان ایستایی، بشرح زیر می باشد: شکل مقطع تا حد ممکن حالت بیضوی داشته باشد، نصب نگهداری باید سریعا بمنظور به حداقل رساندن حرکات توده در برگیرنده تونل انجام گیرد. پایداری جبهه کار، بررسی و اقدامات لازم برای نگهداری صورت گیرد. در هر بخش از مراحل حفاری، حلقه شاتکریت مسلح باید سریعا کامل و بسته شود و در صورت امکان برای مقاطع بزرگ که به چند بخش تقسیم می شوند، توصیه شده که حفر گالری ها بطور متقارن انجام شود، به این ترتیب توزیع تنش مجدد در لاینینگ و توده در برگیرنده به آرامی و بدون مشکل صورت می پذیرد. در ایران از چند هزار سال پیش، به منظور استفاده از آب های زیرزمینی، تونل هایی موسوم به قنات حفر می شده است. قنات یکی از ابتکارات شگفت انگیز ایرانیان است که بر کشاورزی و آبیاری فلات ایران از یک سو و از دیگر سو در شکوفایی تمدن و فرهنگ ایران تأثیر ماندگار داشته است. طول بعضی از این سازه های زیرزمینی که نوعی تونل های انتقال آب به حساب می آیند به 70 کیلومتر و یا بیشتر نیز می رسد. تعداد قنات های ایران بالغ بر 50000 رشته برآورد شده و جالب توجه آن است که این قناتهای متعدد طویل و حساس از لحاظ جهت و شیب با وسایل بسیار ابتدایی حفر شده اند. موقعیت جغرافیایی کشور ایران شرایط ویژه اقتصادی را بوجود آورده که لزوم ایجاد شبکه های حمل و نقل کارا، مناسب و استاندارد را ایجاب می کند در صورتی که این شرایط و امکان استفاده از هر یک به عنوان فرصتی مناسب جهت توسعه حمل و نقل کشور را درکنار جغرافیای کوهستانی ایران مورد توجه قراردهیم، به نیاز فوق العاده کشور به حفر تونل های آب، راه و راه آهن پی برده می شود. در قرن حاضر، پیشرفت تکنولوژی از یک سو و افزایش روز افزون جمعیت و نیاز آن به خدمات بیشتر از سوی دیگر، باعث افزایش درخواست برای فضاهای عمومی شده است. از مهمترین نقش های این خدمات، شبکه راههای درون شهری است. بطور کلی تونل ها با توجه به اهداف آنها به انواع زیر تقسیم می شوند : 1- تونل های معادن : به منظور دسترسی، شناسایی و استخراج ماده معدنی 2- تونل های خدماتی : این تونل ها از خیابان های اصلی عبور می کند و برای عبور کابل های برق، تلفن و ….، لوله های فاضلاب، گاز و ….. 3- تونل های ارتباطی : تونل های راه آهن، مترو، راه و … ٣ 4- فضاهای زیرزمینی : که به منظور الف ) احداث تاسیساتی از قبیل استخر ، مجموعه های ورزشی و … ب ) احداث نیروگاه در زیرزمین و انبارها از قبیل نیروگاه برق، پناهگاه های جنگ، انبار مواد سوختی، نیروگاه اتمی (نروژ، سوئد، سوئیس و فرانسه) و …

عوامل موثر در طراحی و انتخاب روش حفاری
مشکلات زمین شناسی خاصی در جریان حفر تونل موجود میباشند که هر کدام تاثیر خاصی را در طراحی و
اجرای تونل دارند که به شرح زیر می باشند :

 الف ) شیب دار بودن سطح زمین اثر تضعیف کننده ای در جریان حفر تونل دارد.
 ب ) آب شناسی
1 ج ) یکی از مشکلات عمده و بارز، انحلال در سنگ های آهکی است که تولید حفرات یا کارست ها
را موجب می شود
و این انحراف باعث سهولت جریان آب می شود. مناطق برشی و محور تاقدیس ها مناطق متعددی برای تشکیل کارست
هستند.[1]

عوامل مختلفی کار تونل سازی را تحت تاثیر قرار می دهند. مهمترین این عوامل عبارتند از :

1- عوامل طبیعی
2- عوامل فنی و محاسباتی
3- عوامل درونی (تاثیر نوع سنگ بر حفاری)

تعداد صفحه :91

قیمت 60000 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09124404335        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

 

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *