مقاله ISIبا ترجمه فارسی:دانشجویان فقیر چه جایگاهی دارند؟ گفتگویی درباره طبقه اجتماعی و حضور در کالج

متن کامل مقاله ISI با ترجمه فارسی

عنوان فارسی :دانشجویان فقیر چه جایگاهی دارند؟ گفتگویی درباره طبقه اجتماعی و حضور در کالج

تکه هایی از متن مقاله ISI با ترجمه فارسی به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

16934913_001 16934913_002 16934913_003 16934913_004

تعداد صفحه : 7

تکه هایی از متن ترجمه فارسی به عنوان نمونه :

دانشجویان فقیر چه جایگاهی دارند؟

گفتگویی درباره طبقه اجتماعی و حضور در کالج

تغییر در خط مشی‌های حمایت مالی دولت فدرال در دو دهه گذشته حضور فقیرترین دانشجویان را در کالج بطور چشمگیری مشکل ساخته است اما زمانیکه این دانشجویان ثبت نام می‌کنند، آن دسته که از نظر اقتصادی عقب ماندگی بیشتری دارند زمان فارغ التحصیلی کمتری نسبت به سایر همسن و سالان خود دارند. به همین خاطر حمایت مالی بطور چشمگیری روی گرفتن وامهایی با بهره تاکید می‌کند. بسیاری از دانشجویان فقیر هنگام ترک دانشگاه با قرضهایی که به دانشگاه دارند از نظر مالی ضعیف‌ترند از زمانیکه به دانشگاه می‌آیند. اینها مسائلی هستند که تغییراتی در مالیاتهای فدرال بوجود می‌آورند، مانند دادن اعتبارهای مالیاتی و کاهش مالیاتها تقویت بیشتر از آموزش و پرورشی که شامل خانواده‌های کم درآمد می‌شود. در مواجه با چنین مشکلات پایداری، شماری از راهبردها برای حمایت از دانشجویان فقیر در دسترس اساتید است. آدم هاروارد، پژوهشی بر روی راههای حمایت از دانشجویان داشته است زمانیکه ثبت نام می‌کنند گفتگویی با آرتور لوین، نماینده اساتید کالج در دانشگاه کلمبیا درباره موانعی که دانشجویان بی بضاعت قبل و در طول دوره تحصیل با آن روبرو می‌شوند و کمکهایی که مسئولان در رسیدن آنها به موفقیت می‌توانند انجام دهند. لوین مشهورترین فردی است که روی این مساله کار کرده است او کتابی در سال 1996 منتشر کرده Beating the odds: بی‌بضاعت چگونه به کالج می‌رود؟ با جانانیدیفر نوشته است.

آدام هاروارد: در مقاله اخیر با نام «تاریخ آموزش عالی» پیتر ساکس نشان می‌دهد که اعتقاد به مساوات در آموزش عالی در همه دانشجویانی که سخت تلاش می‌کنند و مصمم هستند که خوب باشند امروزه وجود دارد. اعتقاد همیشگی امروزی این است که چیزی که سبب زیان دانشجویانی که سخت تلاش می‌کنند وجود ندارد. ارتباط بین کوشش فردی و شانس رفتن به کالج در واقع این است که برای بسیاری از دانشجویان آنجا می‌تواند بسیاری از موانع رسیدن به کالج ادامه داشته باشد.

شما فکر می‌کنید چه موانع عمده‌ای وجود دارد که از رسیدن بسیاری از دانشجویان فقیر به کالج جلوگیری می‌کند؟

آرتور لوین: فقیر بطور چشمگیری در حال افزایش است. نمونه‌هایی از موفقیت در اکثریت دانشجویان فقیر وجود ندارد، در میان آنها افرادی که بیشترین موفقیت را داشته‌اند، رهبران باندهای جنایتکاران و اداره‌کنندگان فاحشه خانه‌ها و توزیع‌کنندگان مواد مخدر بوده‌اند برای یک چنان شرایطی نیازهای آموزشی وجود ندارد (آموزش لازم نیست). آنجا دنیایی است که در آن دانشجویان از خیابانهای بیرون از خانه ناآگاه هستند و والدین آنها نیز با موفقیتهای بزرگ سر و کاری نداشته‌اند. هیچ رابطه‌ای بین تحصیلات و فرصتهای آینده دیده نشده است. بچه‌هایی که در تحصیلات تا زمان ورود به کالج موفقیتی داشته‌اند، در بسیاری موارد با انتظاراتی روبرو هستند و بیشترین افت نمره را در سال سوم دارند. علیرغم این موانع، من نظامی را توصیف کردم که افراد را آماده می‌کند در هر جایی به زندگی ادامه دهند. این یک فرصت پنهان است. برای بسیاری از کودکان فقیر، تحصیلات فاقد کارایی است. من اخیراً از افغانستان بازدید کردم و این فرصت را داشتم تا کلاسهایی را که در میان خشونت و افسردگی و شوک ناشی از جنگ اداره می‌شد را ببینم. من به کلاسی رفتم که 60 دختر بدون میز و صندلی روی زمین نشسته بودند و حساب می‌خواندند. این دختران بوسیله طالبان از مدرسه محروم شده بودند و اکنون درباره مدرسه رفتن و یادگیری در فقیرترین مکان و بدترین شرایطی که من شاهد آن بودم دلسوزی می‌کنیم. آنها به تحصیلات اهمیت می‌دهند و ما آنرا تلاش و کوشش سخت برای ساختن آینده می‌بینیم. این مقایسه‌ای با چهار کودک بود که من درباره همسایه قدیمی خود در برانکس جنوبی مطالعه داشته‌ام. بیش از چهار سال مطالعه ما مشغول ادامه گفتگوها درباره اهمیت آموزش و پرورش بوده‌ایم. فرصتها و شرایط بهتری برای رسیدگی به مدارس (تحصیلات فراهم شد.

تقویت سرویسهایی که به آمادگی دانش آموزان در آزمونهای آموزش عالی کمک کرد‌ه‌اند، هنوز چهار نماینده دیگر که همسایه قدیمی هستند متقاعد نشده‌اند که آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری مفید است، آنان این نظریه را می‌شناسند و آن را در یادداشتهای خود برای مطالعه می‌آورند. اما آن یادداشتها عمل آنان را در رابطه با حضور در مدرسه، تکنیکها یا مربوط به نمرات فارغ التحصیلان و یا همین حضور را در کالج هم نشان نمی‌دهد تا این تاریخ، مدارسی که بطور ملموسی به آنها اهمیت دهد موجود نبوده این کار امکان‌پذیر نشده است. مخالفتها یا اعتراضات آشکاری به عمل آنان شده است. نشانه‌های آن از همسالان دانش آموزان مدرسه و از مشاغل افرادیکه در جدار آنها هستند گرفته می‌شود. برای آنان تحصیل یک مراسم تشریفاتی بدون ترتیب است این نوعی عدم ارتباط با پیشرفت در دنیای واقعی که آنها زندگی می‌کنند است.

هاروارد: شما در تحقیق خود، درباره دانشجویان فقیری که در رفتن به کالج احتمالاً را با مشکل روبرو می‌شوند مطالعه کردید چه چیزی کشف نمودید؟ چه چیزی ورود دانش‌آموزان فقیر را به کالج یا تحصیلات پس از دبیرستان مشکل ساخت؟

لوین: من واقعاً شگفت زده شدم پس از گذراندن چند هفته زندگی در میان خانواده‌هایی که درآمد پایین داشتند من واقعاً افسرده و متأسف بازگشتم. از بچه‌ها می‌پرسیدم تا چه فاصله‌ای به مدرسه می‌رفتی اگر می‌توانستی به اندازه‌ای که دوست داری بروی؟ پاسخ معمول کلاس دهم بود، این پرسش تا کلاس دوازدهم دنبال شد. من از مادران آنها که برای بچه‌هایشان چه چیز می‌خواهند؟ و آنها پاسخ دادند که خواستار چیزی هستند که هر پدر و مادری آنرا برای فرزندانش می‌خواهد.

آنها می‌گفتند: من می‌خواهم بچه من خوب انجام دهد (تکالیف)، به دردسر نیفتد و شاد باشد. من درباره رفتن آنها به کالج پرسیدم و اینکه آیا دوست دارند که فرزندانشان به کالج بروند؟ چشمان آنها از تعجب برق می‌زد، احتمالاً سوال من به این شبیه بود که آیا شما انتظار دارید که فرزندتان به مریخ برود؟

زمانیکه پس از بازدیدم از آنجا به دانشکده بازگشتم من رئیس کالج برادفورد بودم، ما یک بورس تحصیلی بوجود آوردیم که بطور ویژه برای بچه‌هایی که در آن منطقه زندگی می‌کردند طراحی شد. اولین دانشجویی که به کالج رسید و چند هفته از آمدنش گذشت، من او را به دفتر کارم دعوت کردم و از او پرسیدم، بورس تحصیلی کالج باعث شد که به کالج بیائید؟ و او پاسخ داد: نه من همیشه قصد داشتم به کالج بروم، کمک هزینه تحصیلی شما مرا مجبور کرد که به این کالج بیام. من فهمیدم که تمرکز من بر روی این مساله اشتباه بوده است، من بر روی آسیب‌شناسی‌ها متمرکز شده بودم. آن چیزی که فقط موانع رفتن به کالج نامیدیم. من می‌بایست بر روی مسائل غیرعادی متمرکز می‌شدم. مسائل بچه‌هایی که باید به حامله شدن، مردن، زندانی شدن و روسپی‌گری‌هایشان و استفاده از مواد مخدر توسط این بچه‌ها خاتمه داده شود، مطابق آمار، آنها هنوز بنحوی از این مسائل در رنج‌اند و به همین دلیل من مطالعه بر روی نوجوانان آنها در مدرسه شروع کردم. (جمعیت کالجی در بوستون و دانشگاه هاروارد) جالب‌ترین قسمت آن موضوع زمانی بود که یکی از دانشجویان صحبت کرد، روش خواندن او مانند خواندن رمانی بود که رمان نویس آنرا پشت سر هم تکرار می‌کند، آنها همه شبیه یک داستان گفتند و اینکه کسی در زندگی آنها اثر می‌گذاشت و آن چه که در این دانش آموزان متداول است، بویژه کسانیکه قصد داشتند در بهترین مدارس کشور فارغ التحصیل شوند این است که این موضوع به آنها کمک کرد که موانعی که سایر بچه‌هایی که در همسایگی آنها نیز با آن درگیر بودند از بین ببرند و این به پیشرفت آنان کمک کرد اینها مشکلاتی بود که شخصی وارد کالج می‌شد تا هنگام فارغ التحصیلی با آن درگیر می‌شد. آنها دانش‌آموز را از هر جایی می‌گرفتند و فرصتی برای او فراهم می‌کردند، و دیدگاه گسترده‌ای از جهان می‌ساختند و حتی ممکن بود آن دانش آموزان را تا دروازه کالج به شکلی نظامی وار برده باشند.

هاروارد: وقتی من دانش آموز بودم، داستانی شنیدم که پس از آن، نقش مهمی در کمک کردن من به همسالانم در رفتن به کالج ایفا کرد، من هرگز بدون راهنمایی یکی از معلمانم (آقای ماتینگی) حاضر نمی‌شدم.

در تحقیقتان، آیا این حمایت و راهنمایی فقط با مشاوران و دوستان فردی خودتان اتفاق افتاد؟ آیا خدمات سازمانها این نوع از رایزنی و راهنمایی را برای بچه‌ها فراهم کرد؟ تعداد بیشماری سازمانهای غیرحرفه‌ای و مناسب وجود دارد که بعنوان مثال کوشش می‌کند این رایزنی را برای عدم پیشرفت دانش آموزان فراهم کند.

لوین: من سازمانهایی را که این نوع حمایت را داشته‌اند ندیدم. همیشه یک فرد بود، احتمالاً شخصی در کنار سازمان بوده که مخصوصاً برای بزرگسالان این فعالیت غلط را داشته است. سازمانهای اجتماعی، مانند بهزیستی برای ما خیلی اهمیت دارد، بعنوان مثال، کلینیک‌های توانبخشی، مشاوره روانشناختی، تعیین محل مناسب برای زندگی دانش‌آموز و انواع تجربه‌هایی که احتمالاً بیشتر به دانش آموزان بزرگتر مربوط می‌شده است.

دانش آموزانی که قبل از آن مشاوره در زندگی آنها جایی نداشت.

هاروارد: ساختن کالج قابل دسترس‌تر از عوامل دیگر در کمک به دانش‌آموزان فقیری است که شرایط غیرعادی دارند آیا آموزش عالی به سمت هدایت دانش آموزان فقیر در وارد شدن آنان به کالج پیش می رود؟

لوین: نه، من فکر می‌کنم ما در جهت عکس این پیش می‌رویم. وقتی که با روسای کالج صحبت می‌کنم، می فهمم که بودجه‌ها در حال افزایش هستند و آنها باید این کار را قطع کنند، من می‌خواهم کیفیت و تسهیلات را حفظ کنم. تاکید واقعی بر روی روحیه و هر چیزی که ما بعنوان کیفیت تعریف می کنیم، و در این جهان دست یافتن به این مساله به جستجوی یک روشنایی در تاریکی مطلق می‌ماند که از طریق روشهای آموزشی نمی توان آنرا انجام داد.

انتظار این است که دولت یا ایالت فدرال دسترسی به این امر را ممکن خواهد ساخت. حقیقت این است که شهریه کالج ها در حال افزایش هستند و افت مالی دانش آموزان به افزایش شهریه مربوط است و کودکان فقیر قصد رفتن به کالج را با این شرایط موجود ندارند بویژه مردان فقیر.

هاروارد: ما بیشترین افزایش شهریه را در مؤسسات آموزشی دولتی دیده‌ایم که بیشترین تعداد دانش آموز فقیر را دارد بنابراین آموزش عالی مسئول چه چیزی باید باشد؟

لوین: آموزش عالی در آمریکا با این اعتاد شروع به کار کرد که دسترسی افراد فقیر به آموزش عالی ممکن شود هاروارد آنرا روشن ساخت، زمانیکه درباره پذیرش پولی دانش‌آموزان فقیر صحبت می‌کردند.

از آن زمان هر کالجی بعنوان یک هیأت تبلیغی گرفته شده است، بطور تاریخی، آموزش عالی اعتبار و کمک مالی را فقط برای نیاز آن دانش آموزان فراهم می‌کرد. آنچه ما سالهای اخیر فهمیدیم این است که یک کلید وجود داشته است. اخیراً ما کمک قابل توجه و بیشتری را می‌بینیم که به دانش جویانی داده می‌شود که ممکن است بدان احتیاج نداشته باشند. این مساله همانند یک ابزاری است که آنها را به کالج جذب می کند و سپس آنرا در اخبار و گزارشات جهانی تبلیغ می‌کنند. که مثلاً کیفیت آموزشی دانشجویان کالج ها استاندارد است اما چه کسی شکست خورده است؟ جواب این است که کودکان فقیر. مقادیری از کمک مالی قابل دسترس از موسسات کم شده است، بخاطر تغییر نگرش حمایت مالی به حمایت در لیاقت و شایسته شدن دانش آموزان.

هاروارد: در بودن در کالج آزاد هنری، من یک معنی جدید برای خدمات اضافی یاد گرفته‌ام. خانواده‌ها بندرت شهریه خدمات اضافی را می‌پردازند. به این خاطر که کالج‌ها برای دانشجویان بقدر کافی کمک غیر مالی فراهم می‌کنند به اندازه‌ای که خانواده‌ها احساس می‌کنند با شرایط جذب و مناسبی روبرو هستند.

تعداد صفحه:11

قیمت : 14300تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود مقاله به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09361998026        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

شماره کارت :  6037997263131360 بانک ملی به نام محمد علی رودسرابی

11

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید