پایان نامه ارشد:اولویت‌بندی راه‌حل‌های مدیریت دانش با رویکرد QFD فازی(مورد مطالعه بیمارستان شهید بهشتی شهر شیراز)

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :مدیریت

عنوان : اولویت‌بندی راه‌حل‌های مدیریت دانش با رویکرد QFD فازی(مورد مطالعه بیمارستان شهید بهشتی شهر شیراز)

پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علم و هنر

 

گروه مدیریت

 

اولویت‌بندی راه‌حل‌های مدیریت دانش با رویکرد QFD فازی(مورد مطالعه: بیمارستان شهید بهشتی شهر شیراز)

استاد راهنما:

دکتر علیرضا ناصر صدرآبادی

 

استاد مشاور:

دکتر حسین صیادی تورانلو

مهر1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست مطالب عنوان                                                                                                                  صفحهفصل اول: کلیات                                                                                                            11-1- مقدمه. 21-2- بیان مسأله و اهداف تحقیق. 21-3- ضرورت تحقیق.. 41-4- سؤالات تحقیق.. 51-5- قلمرو تحقیق.. 51-6- روش تحقیق.. 51-7- تعریف کلمات کلیدی.. 61-8- فصل‌بندی تحقیق.. 7فصل دوم: ادبیات تحقیق و مبانی نظری                                                                                          8                        2-1- مقدمه. 92-2- دانش... 92-2-1- داده، اطلاعات، دانش و خرد. 102-2-2- تعاریف دانش... 112-2-3- انواع دانش... 112-2-3-1- دانش ضمنی و دانش صریح  122-2-3-2- دانش شخصی و دانش سازمانی   132-2-3-3- دانش رسمی و دانش غیررسمی   132-2-3-4- تقسیم‌بندی دانش بر مبنای سلسله‌مراتب کارکردی آن  142-2-3-5- تقسیم‌بندی معرفت‌شناختی دانش    162-2-4- خصوصیات و ویژگی‌های دانش... 162-2-5- اهمیت دانش... 172-3-مدیریت دانش... 202-3-1- تعاریف مدیریت دانش... 202-3-2- اهداف مدیریت دانش... 212-3-3- مزایای مدیریت دانش... 222-3-4- اهمیت مدیریت دانش... 242-3-5- نیازمندی‌های مدیریت دانش... 262-3-6- راه‌حل‌های مدیریت دانش... 292-3-7- تفاوت‌های بین مدیریت دانش و مدیریت اطلاعات.. 292-3-8- تاریخچه‌ی دانش و مدیریت دانش... 302-4- تکنیک‌های مورد استفاده جهت تحلیل داده‌ها 332-4-1- منطق فازی.. 332-4-1-2- اعداد فازی   342-4-2- روشهای تصمیم‌گیری چند معیاره­ی فازی.. 352-4-2-1- TOPSIS فازی   362-4-2-2- روش SAW    392-4-3- گسترش عملکرد کیفیت.. 392-5- مطالعات داخلی و خارجی.. 482-6- مهم­ترین یافته­ها از مرور پژوهش­های پیشین.. 622-7-جمع‌بندی.. 72فصل سوم: روش تحقیق                                                                                                                95    3-1- مقدمه. 753-2- مراحل اجرای تحقیق.. 753-2-1- شناسایی نیازمندی‌های مدیریت دانش با بررسی ادبیات تحقیق.. 753-2- 2- شناسایی نیازمندی‌های مدیریت دانش در بیمارستان شهید بهشتی شیراز 763-2-3- تعیین سطوح اهمیت نیازمندی‌های مدیریت دانش... 763-2-4- شناسایی راه‌حل‌های مدیریت دانش با بررسی ادبیات تحقیق.. 763-2-5- شناسایی راه‌حل‌های مدیریت دانش در بیمارستان شهید بهشتی شیراز 773-2-6-تعیین سطوح اهمیت راه‌حل‌های مدیریت دانش... 773-2-7- محاسبه وزن فازی نیازمندی­های مدیریت دانش... 773-2-8- محاسبه وزن فازی راه­حل­های مدیریت دانش... 783-2-9- تشکیل ماتریس فازی روابط خانه QFD.. 783-2-10- اولویت‌بندی راه‌حل‌های مدیریت دانش با استفاده از تکنیک SAW... 793-3- روش انجام تحقیق.. 823-4- روش‌شناسی تحقیق.. 823-4-1- سوًالات پژوهشی.. 823-4-2- قلمرو مکانی و زمانی تحقیق.. 823-4-3- روایی و پایایی پرسشنامه. 833-5- جمع‌بندی.. 83فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها                                                                                              84      4-1- مقدمه. 854-2- تعیین نیازهای مدیریت دانش... 854-3- تعیین اهمیت و وزن فازی نیازهای مدیریت دانش... 874-4- شناسایی راه‌حل‌های مدیریت دانش... 964-5- تعیین اهمیت و وزن فازی راه‌حل‌های مدیریت دانش... 984-6- تشکیل خانه QFD.. 1034-7- اولویت بندی راه­حل­های مدیریت دانش... 1064-8- جمع‌بندی.. 107فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات                                                                                         108             5-1- مقدمه. 1095-2-نتیجه‌گیری و بررسی سؤالات پژوهشی.. 1095-3-پیشنهادات کاربردی.. 1135-4-پیشنهادات پژوهشی.. 114مراجع                                                                                                                                         116           مراجع فارسی.. 116مراجع لاتین.. 122پیوست                                                                                                                                       144                پیوست الف: 144پیوست ب: 146پیوست ج: 148پیوست د: 152پیوست ه: 155چکیده انگلیسی : 160  فهرست جدول‌ها عنوان                                                                                                                                     صفحه               جدول 2-1: تعاریف دانش                                                                                                 11جدول2-2: تعاریف مدیریت دانش                                                                                       21جدول2-3: تفاوت مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش                                                                29جدول2-4: روند پیشرفت مدیریت دانش                                                                               32جدول 2-5: تعاریف QFD                                                                                                42جدول2-6: نیازمندی‌های مدیریت دانش                                                                               62جدول2-7: راه‌حل‌های مدیریت دانش                                                                                  67جدول 3-1: تعیین سطوح اهمیت هر یک از نیازمندی­های مدیریت دانش                                      76جدول 3-2: تعیین سطوح اهمیت هر یک از راه­حل­های مدیریت دانش                                          77جدول 3-3:  درجه ارتباط، نماد گرافیکی و اعداد فازی متناظر با آن‌ها                                           79جدول 3-4:   اعداد فازی و عبارت کلامی                                                                              79جدول4-1: امتیازات فازی اهمیت نیازمندی‌های مدیریت دانش                                                    87جدول4-2: فاصله گزینه حل مشکلات درمانی و تغییر محیط درمان از هر یک از عبارات کلامی            90جدول 4-3: عبارات کلامی متناظر با میانگین نمرات فازی نیازمندی‌های مدیریت دانش                       91جدول 4-4: امتیازات فازی معیارهای اصلی نیازمندی‌های مدیریت دانش                                         93جدول4-5: رتبه‌بندی نیازمندی‌های مدیریت دانش                                                                   94جدول4-6: اعداد فازی و عبارات کلامی متناظر با اهمیت راه‌حل‌های مدیریت دانش در بعد فرایند          99جدول4-7: رتبه‌بندی راه‌حل‌های مدیریت دانش در بعد فرایند                                                    100جدول4-8: رتبه‌بندی راه‌حل‌های مدیریت دانش در بعد فرایند                                                    102جدول4-9: ماتریس فازی روابط خانه QFD                                                                          104جدول4-10: محاسبه امتیاز نهایی هریک از راه‌حل‌های مدیریت دانش با تکنیک SAW                     106 چکیده:یکی از بخش‌های دولتی کشور که بسیار دانش‌بنیان بوده و بخش عظیمی از منابع دولتی را به خود اختصاص می‌دهد، بخش مدیریت بیمارستانی می‌باشد. ارائه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران، یک تلاش پیچیده است که به‌طور فزاینده‌ای به دانش و اطلاعات وابسته است. همان‌طور که انسان‌ها، مواد و منابع مالی نیاز به مدیریت دارند، دانش و اطلاعات نیز یک منبع به­‌شمار می‌آیند که باید مدیریت مؤثری به‌وسیله‌ی مدیران خدمات بهداشتی و درمانی بر آن‌ها اعمال شود. به‌منظور به‌کارگیری مدیریت دانش در سازمان‌ها، گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو می‌شویم. ناتوانی در شناسایی و برطرف‌کردن این مشکلات پیش از پیاده‌سازی برنامه‌های مدیریت دانش، تأثیرات نامطلوب گسترده‌ای بر مرحله‌ی پیاده‌سازی و اجرای آن‌ها خواهد گذاشت. بنابراین تجزیه و تحلیل نیازهای دانش سازمان و شناسایی موانع آن ضروری به نظر می‌رسند. هدف پژوهش حاضر اولویت‌بندی راه‌حل‌های مدیریت دانش پس از شناسایی نیازمندی­های مدیریت دانش در بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی شیراز می­باشد. نتایج این پژوهش به‌منظورتشخیص کمبودها و موانع پیاده‌سازی دانش سازمانی و تلاش برای رفع آن‌ها، بهبود بهره­وری سرمایه‌های انسانی، ارائه‌ی خدمات با ارزش افزوده­ی‌ بیشتر و رضایت‌مندی بیماران و کارکنان کاربرد دارد. در این پژوهش به­منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از روش تاپسیس فازی برای تعیین وزن فازی نیازمندی­ها و راه­حل­های مدیریت دانش و روش گسترش عملکرد کیفیت فازی برای تعیین میزان اثر­گذاری هر یک از راه­حل­ها بر نیازمندی­های مدیریت دانش و در نهایت روش وزن­دهی ساده به منظور اولویت­بندی راه­حل­های مدیریت دانش استفاده گردیده است. بر اساس نتایج به­دست آمده از این پژوهش، به ترتیب راه­حل­های توزیع و به‌کارگیری صحیح دانش ذخیره شده در مسیر افزایش هرچه بیشتر بهره‌وری سازمان، ایجاد چندین کانال به‌اشتراک‌گذاری دانش و توسعه­ی یک سازمان مبتنی بر یادگیری در اولویت قرار دارند. در پایان پژوهش، بر اساس یافته­های به­دست آمده از تحقیق، پیشنهادات کاربردی و پژوهشی ارائه گردیده است.کلمات کلیدی: مدیریت دانش، منطق فازی، تاپسیس فازی، گسترش عملکرد کیفیت  فازی، روش وزن­دهی ساده فصل اول کلیات 

1-1- مقدمه

امروزه دانش به‌­عنوان مهم‌ترین سرمایه و عامل اصلی مزیت رقابتی پایدار سازمان‌ها به‌شمار می‌رود. مدیریت این سرمایه‌ی حیاتی امری ضروری است. این پژوهش درصدد است به شناسایی نیازمندی‌ها و در نهایت اولویت‌بندی راه‌حل‌های مدیریت دانش در بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی شیراز بپردازد. فصل اول به کلیات تحقیق اشاره می‌کند. در این راستا ابتدا مسئله­ی تحقیق و سپس ضرورت و اهداف تحقیق و در ادامه قلمرو و روش تحقیق بررسی می‌گردد.تعداد صفحه : 177قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید