پایان نامه ارشد:بررسی رابطه بین ظرفیت یادگیری سازمانی و بهر¬ه¬وری نیروی انسانی سازمان امور مالیاتی

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :مدیریت دولتی

گرایش :مدیریت منابع انسانی

عنوان : بررسی رابطه بین ظرفیت یادگیری سازمانی و بهر¬ه¬وری نیروی انسانی سازمان امور مالیاتی استان آذربایجان غربی

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد علوم و تحقیقات آذربایجان غربی

دانشکده مدیریت و اقتصاد

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

رشته : مدیریت دولتی

گرایش:  مدیریت منابع انسانی

عنوان:

بررسی رابطه بین ظرفیت یادگیری سازمانی و بهر­ه­وری نیروی انسانی سازمان امور مالیاتی استان آذربایجان غربی

استاد راهنما:

دکتر عابدی

استاد مشاور:

دکتر -----

پاییز 1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)فهرست مطالبعنوان                                                                                                                                             صفحه
  1. فصل اول: کلیات تحقیق.. 5
1-1. مقدمه.. 61-2. بیان مسأله تحقیق.. 61-3. اهمیت و ضرورت تحقیق.. 71-4. اهداف تحقیق.. 81-5. روش تحقیق.. 91-6. جامعه آماری تحقیق.. 91-7. سوالات تحقیق.. 91-8. فرضیات تحقیق.. 101-9. مدل مفهومی تحقیق.. 111-10. تعریف مفهومی متغیرهای تحقیق.. 11
  1. فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق.. 13
2-1. مقدمه.. 142-2. بخش اول یادگیری سازمانی.. 142-2-1. مفهوم یادگیری.. 142-2-2. نظریه­های یادگیری.. 162-2-2-1.نظریه رفتاری.. 162-2-2-2. نظریه شناختی.. 162-2-2-3.نظریه شرطیکردن عامل.. 172-2-2-4. نظریه یادگیری اجتماعی.. 182-2-3. یادگیری در سازما­ن­ها.. 192-2-4.فرآیندها و ساختارهای یادگیری در سازمان ها.. 212-2-4-1.کسب دانش.. 222-2-4-2.توزیع اطلاعات.. 222-2-4-3.تفسیر اطلاعات.. 242-2-4-4.حافظه سازمانی.. 262-2-5.انواع یادگیری سازمانی.. 282-2-5-1. یادگیری انطباقی.. 302-2-5-2. یادگیری پیش­بینیکننده.. 322-2-5-3. یادگیری ثانویه.. 332-2-5-4. یادگیری عملی.. 332-2-6. سطوح یادگیری سازمانی.. 352-2-6-1.یادگیری فردی.. 352-2-6-2. یادگیری تیمی و گروهی.. 362-2-6-3. یادگیری فرابخشی.. 362-2-6-4. یادگیری سازمانی.. 362-2-7. مدل­های سازمانی به عنوان یک سیستم یادگیری.. 372-2-8. برنامه­های یادگیری در سازمان­ها.. 382-2-9. سازمان یادگیرنده.. 402-2-10.مدل های سازمانی تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده.. 432-2-11. مدل چرخه یادگیری در سازمان یادگیرنده.. 492-2-12. یادگیری سازمانی در مقابل سازمان یادگیرنده.. 512-2-13. ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده.. 522-3. بخش دوم: بهره­وری نیروی انسانی.. 552-3-1. تاریخچه بهره‌وری.. 552-3-1-1. بهره‌وری در ایران.. 582-3-1-2. لزوم توجه به بهره‌وری در ایران.. 592-3-2. مفهوم بهره‌وری.. 612-3-3. مؤلفه‌های بهره‌وری.. 622-3-4. راهبردهای بهره‌وری.. 642-3-4-1. راهبرد تحول و نوآوری.. 652-3-4-2. راهبرد بهبود.. 652-3-5. عوامل مؤثر بر بهره‌وری.. 662-3-5-1. عوامل مطرح شده توسط سومانس.. 672-3-5-2. عوامل مطرح شده توسط پروکپنکو.. 672-3-6. اندازه‌گیری بهره‌وری.. 682-3-6-1. اندازه‌گیری بهره‌وری کل.. 712-3-6-2. اندازه‌گیری بهره‌وری عامل سرمایه.. 722-4. بخش سوم: سازمان امور مالیاتی.. 742-4-1. تشکیل سازمان امورمالیاتی.. 742-4-2. اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم :.. 742-5. بخش چهارم پیشینه تحقیق.. 772-5-1. پیشینه تحقیقات داخلی.. 772-5-2. پیشینه تحقیقات خارجی.. 80
  1. فصل سوم: روش­شناسی پژوهش.. 82
3-1. مقدمه.. 833-2. روش پژوهش.. 833-2-1. روش پژوهش برحسب هدف.. 833-2-2. روش پژوهش برحسب روش.. 833-3. متغیرهای پژوهش.. 843-3-1. متغیر مستقل.. 843-3-2. متغیر وابسته.. 843-4. جامعه آماری مورد بررسی.. 843-4-1. جامعه آماری تحقیق.. 843-4-2. روش نمونه گیری.. 843-4-3. تعیین حجم نمونه.. 853-5. روش و ابزار گردآوری  داده­ها.. 853-6. تأیید روایی پرسشنامه.. 863-7. تأیید پایایی پرسشنامه.. 863-8. روشهای آماری.. 873-9.خلاصه فصل.. 88
  1. منابع.. 89
  

1. فصل اول: کلیات تحقیق

1-1. مقدمه

امروزه اهمیت بهره‏ورى و لزوم بررسى آن باتوجه به گسترش سطوح رقابت، پیچیدگى تکنولوژى، تنوع سلیقه‏ها، کمبود منابع و سرعت تبادل اطلاعات بر کسى پوشیده نیست. بهره‏ورى واژه‏اى است که هم در سطح کلان و هم در سطح خرد مطرح است و طیفى از بهره‏ورى جهانى تا بهره‏ورى فردى را شامل مى‏شود. بهره­وری ازجمله عواملی است که بقاء و دوام سازمان­ها را در دنیایی پر رقابت فعلی تضمبن می­کند. حاکم شدن فرهنگ بهره­وری، موجب استفاده بهینه از کلیه امکانات مادی و معنوی سازمان می­شود و دائماً توان­ها، استعدادها و امکانات بلقوه سازمان شکوفا می­شود و بدون اضافه کردن فن­­آوری و نیروی انسانی جدید می­­توان از امکانات، شرایط، توان و قابلیت نیروی انسانی موجود با خاصیت زایشی و خلاقیت در جهت تحقق اهداف سازمان حداکثر بهره را برد. بهره­وری مطلوب با تغییر ساختارها، اضافه کردن فن­آوری، تدوین دستور کار و صدور بخش­نامه حاصل نمی­شود بلکه انسان محور هر نوع بهره­وری فردی- اجتماعی و سازمانی است. در این فصل به بررسی کلیات تحقیق بررسی رابطه بین ظرفیت یادگیری سازمانی و بهر­ه­وری نیروی انسانی سازمان امور مالیاتی استان آذربایجان غربی می­پردازیم.

1-2. بیان مسأله تحقیق

 یکی از ابزارهای ارتقاء بهره­وری در سازمان­ها توانمندسازی کارکنان و به عبارت دیگری افزایش دانش آنها و توجه به یادگیری سازمانی است. یادگیری سازمانی فرآیند یافتن خطاها و اشتباهات و رفع و اصلاح آنهاست. یادگیری سازمانی فرآیندی است که با کسب دانش و بهبود عملکرد در طول زمان رخ می­دهد. یادگیری سازمانی به عنوان یک مزیت رقابتی برای سازمان­ها مطرح می­باشد. تغییرات روزافزون علم، فناوری و تغییرات محیط و پیچیدگی­های آن که هر لحظه حیات سازمان­ها را تحت تأثیر قرار می دهد، ضرورت توجه به یادگیری سازمانی و ارتقای فنون و مهارت های کارکنان را بیش از پیش مشخص می­سازد. بی­توجهی به  یادگیری سازمانی موجبات فنا و نیستی افکار و ایده­های جدید می­شود که جهت بقاء و پیشرفت و حتی حفظ وضع موجود، تداوم جریان یادگیری در سازمان­ها از ضروریات می­باشد. توسعه قابلیت یادگیری سازمانی، سازمان­ها را برای کار کردن در دنیای واقعی کسب و کار با توجه به تغییر پارادایم مدیریت آماده می­سازد و قابلیت خود تنظیمی و خود تطبیقی آن­ها را افزایش و دستیابی به معیارهای کارآمدی سازمانی را در جهت بقاء و پایداری در موقعیت رقابتی مقدور می­سازد (نژادایرانی و همکاران، 1390). هدف نهایی سازمان یادگیرنده آن است که به افراد سازمانی بیاموزد چگونه به طور مستمر یادگیری و افزایش دانش را درون سازمان و در فرایندهای کاری، هدف اصلی خود قرار دهند. بسیاری از سازمان­ها یادگیری حاصل نکرده­اند و به تکرار اشتباهات و اتخاذ تصمیمات غیرهوشمندانه می­پردازند. مهمتر از همه شیوه­های قدیمی فکری که باعث این شکست­ها می­شوند به بحث گذاشته نمی­شوند (نادی و همکاران، 1389). بنابراین تحقیق حاضر درصدد پاسخ به این سوال اصلی است که: آیا ظرفیت یادگیری سازمانی ارتباط معناداری با بهره­وری نیروی انسانی امور مالیاتی استان آذربایجان غربی دارد؟تعداد صفحه : 92قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید