پایان نامه ارشد : بررسی سیستم های ایمنی در خودرو

 دانلود متن کامل پایان نامه بررسی سیستم های ایمنی در خودرو

دانشگاه جامع علمی کاربردی ملایر

عنوان پروژه:

بررسی سیستم های ایمنی در خودرو

 مقطع کارشناسی مکانیک

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)مقدمهبا پیشرفت تکنولوژی و صنعت در زمینه های مختلف ،شاید بتوان گفت صنعت خودرو یکی از مواردی می باشد که پیشرفت های قابل توجهی نموده است، چرا که این صنعت به دلبل ویژگی های خاص و هدف آن که در درجه اول ایجاد آسایش و ایمنی برای سرنشینان خودرو است، همواره سعی نموده از جدیدترین تکنولوژی ها در قسمت های مختلف خودرو بهره مند شود.خصوصا تکنولوژی هایی که ضریب ایمنی و آسایش سرنشینان آن را افزایش دهد.علاوه بر این شاید بتوان گفت علاوه بر این به دلیل تاثیر پذیری قابل توجهی که مجوع قطعات مختلف خودرو بر روی هم دارند.یکی از ویژگی های دیگر این صنعت ایجاد هماهنگی بین سیستم های مختلف  این می باشد.به عنوان مثال تاثیرپذیری سیتسم های کم ولتاژ الکتریکی مانند سیستم رادیوی در برابر سیستم جرقه زنی که دارای ولتاژ بالای Ac می باشد. در این پروژه سعی شده است  در مورد سیستم های ایمنی که نقش اساسی در ایمنی خودرو و رفاه سرنشینان ایفا می کند بررسی گردد. فهرست مطالبفصل اولمقدمه..............................................................................................................10تاریخچه سیستم ABS :..........................................................................................10سیستم ABS چیست؟............................................................................................11 اصول کارکرد سیستم ABS :................................................................................13مزایای ABS..........................................................................................................15احتیاط های پیشگیرانه در سیستم ترمز ضد قفل (ABS).............................................. 17اصطلاحات مربوط به …………………………………….............ABS 18اجزای سیستم ABS ...............................................................................................23عملکرد فعال کننده ABS......................................................................................33ABS ECU.........................................................................................................39سیستم های تویو تا..................................................................................................41سیستم ABS چرخ عقب :............................................................................42 سیستم ABS چهارچرخ تویوتا:................................................................48  سیستم ترمز کششی TCSوظیفه سیستم:.......................................................................................................52طراحی سیستم:.....................................................................................................52نحوه عملکرد سیستم:............................................................................................55انواع سیستم TCS...............................................................................................58 سیستم پایداری الکترونیکی  ESPوظیفه سیستم:................................................................................................58طراحی سیستم...............................................................................................60نحوه عملکرد سیستم......................................................................................62 فصل دوم کمربند ایمنیمقدمه............................................................................................................66تاریخچه کمربند ایمنی.....................................................................................66دلیل استفاده کم از کمربند ایمنی.................................................................68چگونگی عملکرد کمربند ایمنی .......................................................................69.نحوه عملکرد سیستم ......................................................................................70ضرورت استفاده از کمربند ایمنی ...............................................................73حرکت سرنشین در خودرو............................................................................74مکانیزمهای کمربند ایمنی.................................................................................75 فصل سوم       بررسی ایمنی شیشه های خودروهد ف..........................................................................................................78تعاریف و اصطلا حات .................................................................................78ویژگیها.........................................................................................................81شناسائی رنگها..............................................................................................83 فصل چهارمAirbagآشنایی با ایربگ .................................................................................................96  انواع ایربگ ........................................................................................................101خطرات ایربگ..............................................................................................................109راههای کاهش صدمات................................................................................................110منبع انرژی سیستم ایربگ.....................................................................................112- منبع انرژی گاز تحت فشار.......................................................................................112- منبع انرژی تولید کننده گاز.......................................................................................114عملکرد انفجاری سیستم تولید کننده گاز .....................................................................115سیستم فرمان ایربگ......................................................................................................117طراحی بالشتک هوا.......................................................................................................120خلاصه زمان بندی عمل ایربگ.....................................................................................131بهینه سازی تولید کننده گاز ایربگ................................................................................132پیشگیری از عملکرد بی موقع یا عدم عملکرد ایربگ.............................................134جلوگیری از عدم عملکرد سیستم ایربگ................................................................135 فصل پنجم                                سپر ایمنی و ایمنی بدنهسپر ایمنی .......................................................................................................137  ایمنی بدنه خودرو............................................................................................140ایمنی داخلی خودرو..........................................................................................142 فصل ششم                             بررسی منایع نویز خودرو- مقدمه....................................................................................................................144- منابع نویز خودرو..................................................................................................144 موتور................................................................................................................................145         نویز مکانیکی................................................................................................................148         نویز احتراق..................................................................................................................148    نویز سوخت پاش........................................................................................................149    نویز سیستم های ورود هوا و خروج دود....................................................................149خط انتقال قدرت..............................................................................................................150-کنترل نویز...................................................................................................................151نویز ارتعاشی...................................................................................................................152 لایه های ویسکوالاستیک.................................................................................................152لایه های ویسکوالاستسک نامقید(آزاد) ............................................................................152نویز اکوستیکی.................................................................................................................153نتیجه گیری.......................................................................................................................154پیشنهادات..........................................................................................................................155سیستم وفقی کنترل نویز.....................................................................................................156توصیف سیستم..................................................................................................................157پیشرفت های نوین...........................................................................................................159سیستم ارتباطی و صوتی اتومبیل.....................................................................................160مقدمه...............................................................................................................................160سیستمهای صوتی اتومبیل..........................................................................................161تلفن همراه................................................................................................................165کاهش تداخل...........................................................................................................167 فصل هفتمسایر تجهزات رفاهی و ایمنی خودروسیستم کنترل الکترونیکی انتقال قدرت........................................................................175سیستمهای اطلاعاتی...................................................................................................188سیستمهای پارک خودرو.............................................................................................191سیستم های لامپ های جلو.........................................................................................199سیستم های تمیز کننده................................................................................................210سیستم های ضد سرقت خودرو..................................................................................220سیستمهای تنظیم کننده میل فرمان...............................................................................233سیستمهای تنظیم کننده صندلی....................................................................................234مبدلهای کاتالیتیکی (Catalytic Converter).........................................................237لاستیک در خودروها..................................................................................................246 منابع.......................................................................................................................256 سیستم ترمز ABSسیستم ترمز کششی TCSسیستم پایداری الکترونیکی ESPمقدمهمتوقف ساختن خودرو مهم تر از به حرکت درآوردن آن است. خودروئی که روشن نشود، ممکن است راننده اش را خشمگین سازد ولی وقتی به راه افتاد و در مسیر عبور و مرور قرار گرفت اگر ترمز آن معیوب باشد ویا راننده نتواند به درستی از ترمز آن استفاده کند، چه بسا ممکن است به صورت دام مرگ درآید.ترمز ناگهانی و قفل شدن چرخها مهمترین خطریست که خودرو را تهدید می نماید. قفل شدن چرخها از دو جهت برای خودرو خطرناک است، این وضعیت در بسیاری از مواقع فاصله ترمزگیری را افزایش داده و مهمتر از آن کنترل فرمان چرخها نیز از اختیار راننده خارج می شود، خصوصاً در جاده های خیس و برفی یا یخ زده که خطر قفل شدن چرخها بیشتر وجود دارد، نیاز به سیستمی که بتواند ترمز چرخها را کنترل کرده و از لیز خوردن چرخها جلوگیری نماید، بیش از پیش احساس می شود.تاریخچه سیستم ABS :در ابتدای دهه 1970 کمپانی دایملر بنز، گروهی از مهندسین و کارشناسان فنی خود را مامور بررسی و آزمایش سیستمی نمود که از سال 1959 پیشنهاد گردیده و به طور مقطعی بر روی آن کار شده بود.گروه مهندسی دایملر بنز برای پیشبرد کار خود با کمپانی تلدیکس وارد عمل گردید، مدتها روی آن کار شد اما نتیجه مطلوبی نداد و گروه مهندسی مجبور گشتند قرارداد خود را با کمپانی فوق لغو کرده و یک قرارداد جدید با کمپانی بوش ببندند. این گروه پس از ماهها فعالیت موفق شدند سیستم ضدبلوکه ترمز (ABS) را در اواسط دهه 70 عرضه کنند. بدین ترتیب کمپانی دایملر بنز اولین کمپانی بود که توانست این سیستم را به صورت گسترده در خودرو های خود به کار ببرد.کمپانی  بی.ام.و و تویوتا در ادامه، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند. از اواسط دهه 80 تعداد بیشتری از کمپانیهای سازنده شروع به نصب سیستم ضد بلوکه ترمز نمودند، مثل کمپانیهای پژو، رنو، سیتروئن، لانچیا و خصوصاً هوندا که موفق گردیدد سیستم ضد بلوکه پیشرفته تری نسبت به سایر کمپانیها به روی خودروهایش نصب کند.سیستم های اولیه ABS فقط چرخهای عقب را کنترل می کردند، با این هدف که پایداری خودرو در هنگام عمل ترمزگیری بر روی سطوح لغزنده حفظ شده و خودرو ثبات بیشتری داشته باشد. به تدریج این سیستم پیشرفته تر شد به شکلی که در دهه 80 سیستمهای ABS که هر چهار چرخ را کنترل می کردند بر روی خودرو ها نصب گردید.سیستم ABS امروزه در اکثر تولیدات کمپانی های بزرگ خودروساز به صورت استاندارد بر روی خودروهای شخصی و کامیونهای سبک نصب می شود و یا در برخی از خودروها به صورت انتخاب برای مشتری قرار داده می شود.سیستم ABS چیست؟ ترمز های معمولی با ایجاد دو نوع مقاومت باعث توقف و یا کاهش سرعت خودرو می شوند. یک مقاومت ناشی از اصطکاک بین صفحات لنت و دیسک (و یا لنت های کفشکی و کاسه چرخ) و مقاومت دیگر ناشی از اصطکاک بین تایرهای خودرو و سطح جاده می باشد.تعداد صفحه :۲۶۱قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید