پایان نامه ارشد: تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمند سازی دانش آموزان مدارس هوشمند

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :مدیریت فناوری اطلاعات

گرایش :منابع اطلاعاتی

عنوان : تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمند سازی دانش آموزان مدارس هوشمند بابلسر از دید معلمان

موسسه آموزش عالی فارابی

تحصیلات تکمیلی مدیریت

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

رشته مدیریت فناوری اطلاعات

( گرایش منابع اطلاعاتی )

تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمند سازی دانش آموزان مدارس هوشمند بابلسر از دید معلمان

استاد راهنما :

دکتر عیسی ابراهیم زاده

استاد مشاور :

دکتر علی رضا ربیع

شهریور 90

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)چکیده هدف کلی این مطالعه ، بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات ( فاوا ) در توانمندسازی دانش آموزان اعم از افزایش و بهبود در سطح یادگیری ، پیشرفت تحصیلی ، خلاقیت ، انگیزه ، مشارکت درسی و روحیه پژوهشی دانش آموزان می باشد . سوالات این تحقیق عبارتند از : سوال اصلی : آیا فاوا موجب توانمندسازی دانش آموزان در مدارس هوشمند می شود؟ و سوالات فرعی : 1) آیا فاوا بر سطح یادگیری دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد؟ 2) آیا فاوا بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد؟ 3) آیا فاوا بر خلاقیت دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد؟ 4) آیا فاوا بر انگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد؟ 5) آیا فاوا بر افزایش فعالیت های گروهی دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد؟ 6) آیا فاوا در افزایش روحیه پژوهشی دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد؟روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی می باشد . جامعه آماری شامل کلیه آموزگاران مدارس هوشمند شهرستان بابلسر در سال تحصیلی 90 – 89 می باشند . حجم نمونه آماری بر اساس جدول کرجسی و مورگان به تعداد 91 نفر تعیین گردید . روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد . روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و میدانی می باشد که در روش میدانی از ابزار پرسشنامه محقق ساخته ی بسته پاسخ استفاده شده است ، برای تعیین روایی آنها از روایی محتوایی و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آلفای پرسشنامه ، 84/0 محاسبه شد . برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی توسط نرم افزارSPSS  و Excel استفاده گردید .پس از تجزیه و تحلیل داده ها ، سوال اصلی و سوالات فرعی تحقیق مورد تایید واقع شدند . واژه های کلیدی : فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش الکترونیکی، مدارس هوشمند، انگیزش فهرست مطالبعنوان                               صفحهفصل اول : کلیات تحقیق............. 13-11-1 ) مقدمه.................................... 11-2 ) تعریف موضوع و بیان مساله................. 21-3 ) اهمیت و ضرورت تحقیق...................... 41-4 ) اهداف تحقیق.............................. 61-5 ) سوال اصلی و سوال های ویژه تحقیق.......... 71-6 )  قلمرو تحقیق............................ 81-7 ) روش تحقیق............................... 81-8 ) جامعه و نمونه آماری..................... 81-9 ) روش گرد آوری اطلاعات..................... 91-10 ) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:.............. 91-11 ) ساختار کلی تحقیق....................... 91-12 ) تعاریف مفاهیم تحقیق.................... 101-12-1 ) تعاریف عملیاتی................... 101-12-2 ) تعاریف نظری...................... 12فصل دوم ادبیات تحقیق...............     92-142-1 ) مقدمه................................... 142-2 ) فاوا در آموزش و پرورش................... 142-2-1) اهمیت فاوا در آموزش و پرورش کشور....... 142-2-2 ) دلایل استفاده از فاوا در آموزش......... 152-2-3 ) نگرش های توسعه فاوا................... 162-2-3-1) نگرش ظهور کننده.................... 172-2-3-2) نگرش کاربردی....................... 172-2-3-3) نگرش ترکیبی ( ادغامی )............. 182-2-3-4) نگرش تحولی......................... 182-2-4) ماتریسی برای توسعه فاوا در مدارس....... 192-2-5 ) مراحل اجرای برنامه های فاوا در آموزش و پرورش 232-2-5-1) مرحله اول : تا پایان برنامه سوم توسعه 242-2-5-2 ) مرحله دوم : تا پایان برنامه چهارم توسعه  242-2-5-3 ) مرحله سوم : پایان برنامه پنجم توسعه 252-2-6 ) مراحل توسعه فاوا در آموزش و پرورش ایران از ابعاد علمی و نظری.......................................... 262-2-6-1)ورود فاوا به صورت ابزار مدیریت در ساختار اداری و ... ............................................ 262-2-6-2) ورود فاوا به مثابه یک درس در آموزش و پرورش    262-2-6-3 ) تغییر نگاه به فاوا و تکوین جهت گیری کلی 262-2-6-4 ) توسعه ی فاوا در چارچوب طرح تکفا .. 272-2-7 ) بررسی های موردی در برنامه های ملی فاوا در کشورهای دیگر.............................................. 272-2-7-1 ) کشور بلغارستان.................... 272-2-7-2 ) کشور چین.......................... 292-2-7-3 ) آموزش و پرورش امریکا .............  312-2-7-4 ) کشور دانمارک...................... 312-2-7-5 ) کشور اندونزی...................... 322-2-7-6 ) کشور برزیل........................ 332-2-7-7 ) کشور مالزی........................ 342-2-8 ) موانع بکارگیری فاوا در آموزش و پرورش.. 362-2-8-1 ) موانع زیر ساختی – فنی ............  362-2-8-2 ) موانع فردی ....................... 372-2-8-3 ) موانع اقتصادی .................... 392-2-8-4 ) موانع فرهنگی – آموزشی ............  402-2-9 ) یادگیری الکترونیکی یا آموزش الکترونیکی 422-2-10 ) فاوا و ارتقاء یادگیری دانش آموزان.... 452-2-11 ) نقش های  یاددهی _ یادگیری فاوا....... 462-2-11-1 ) نقش فاوا در تسهیل یاددهی – یادگیری 472-2-11-2 ) نقش فاوا در انگیزش یادگیری  ..... 492-2-11-3 ) نقش فاوا در یادگیری شاگرد محور... 502-2-11-4 ) نقش فاوا در سنجش و ارزیابی....... 542-2-11-5 ) نقش فاوا در بهبود و ارتقای مهارتهای تفکر    562-2-12 ) صلاحیت های مورد نیاز معلمان در فرایند یاددهی– یادگیری مبتنی بر فاوا................................. 592-2-12-1 ) صلاحیت های ارتباطی – اطلاعاتی...... 592-2-12-2 ) صلاحیت در استفاده از فاوا......... 612-2-12-3 ) صلاحیت رسانه ای معلم.............. 622-2-13) مدارس هوشمند.......................... 652-2-14 ) علل تاسیس مدارس هوشمند............... 662-2-15 ) اهداف مدارس هوشمند................... 682-2-16 ) انتخاب محتوا در مدرسه هوشمند......... 692-2-17 ) فرایند تمرین و تکرار در مدرسه هوشمند. 702-2-18 ) آزمون در مدرسه هوشمند................ 702-2-19 ) راهبردهای توسعه مدارس هوشمند......... 712-2-20 ) زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات در مدارس هوشمند   722-2-21 ) ساختار اجرایی مدارس هوشمند........... 742-2-21-1 ) شرح وظایف مدیر مدرسه هوشمند...... 742-2-21-2 ) شرح وظایف کارشناسان فناوری اطلاعات در مدرسه هوشمند............................................ 752-2-21-3 ) شرح وظایف معلمان مدرسه هوشمند.... 752-2-21-4 ) شرح وظایف دانش آموزان مدرسه هوشمند 772-2-21-5 ) شرح وظایف اولیای دانش آموزان مدرسه هوشمند   772-2-22 ) موانع موجود در راه توسعه ی مدارس هوشمند در کشور 782-3 ) مبانی عملی تحقیق  ...................... 792-3-1 ) تحقیقات انجام شده در داخل کشور...... 792-3-2 ) تحقیقات انجام شده در خارج کشور...... 84فصل سوم روش شناسی تحقیق.............. 98-933-1 ) مقدمه................................... 933-2 ) نوع و روش تحقیق......................... 933-3 ) جامعه آماری تحقیق....................... 933-4 ) نمونه آماری (فرمول نمونه گیری، نحوه محاسبه و انتخاب نمونه).............................................. 943-5 ) روش جمع آوری اطلاعات..................... 943-6 ) ابزار جمع‌آوری اطلاعات.................... 943-7 ) روایی ابزار اندازه گیری................. 963-8 ) پایایی ابزار اندازه گیری................ 963-9 ) روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات............. 98فصل چهارم   تجزیه و تحلیل داده ها. 127-994-1 ) مقدمه................................... 994-2 ) تحلیل توصیفی داده ها بر مبنای ویژگی های فردی آزمودنی ها 1004-2-1 ) تحلیل توصیفی متغیر جنسیت ........ 1004-2-2 ) تحلیل توصیفی متغیر گروه سنی...... 1014-2-3 ) تحلیل توصیفی متغیر میزان تحصیلات.. 1024-2-4 ) تحلیل توصیفی متغیر سابقه تدریس در آموزش و پرورش پاسخگویان................................ 1034-2-5 )  تحلیل توصیفی متغیر سابقه تدریس در مدارس هوشمند پاسخگویان................................ 1054-2-6 ) تحلیل توصیفی متغیر گذراندن دوره مهارتهای عمومی کامپیوتر................................. 1064-3 ) تحلیل توصیفی متغییرهای پژوهش............ 1084-3-1 ) تحلیل توصیفی متغیر سطح یادگیری... 1084-3-2 ) تحلیل توصیفی متغیر پیشرفت تحصیلی. 1094-3-3 ) تحلیل توصیفی متغیر خلاقیت دانش آموزان    1104-3-4 ) تحلیل توصیفی متغیر انگیزش تحصیلی. 1114-3-5 ) تحلیل توصیفی متغیر فعالیت های گروهی دانش آموزان  1134-3-6 ) تحلیل توصیفی متغیر روحیه پژوهشگری دانش آموزان    1144-4 ) تحلیل استنباطی داده ها.................. 1154-4-1 ) سوال ویژه نخست :................. 1154-4-2 ) سوال ویژه دوم :.................. 1174-4-3 ) سوال ویژه سوم :.................. 1194-4-4 ) سوال ویژه چهارم :................ 1204-4-5 ) سوال ویژه پنجم :................. 1224-4-6 ) سوال ویژه ششم :.................. 1244-4-7 ) سوال اصلی :...................... 126فصل پنجم   نتیجه گیری و پیشنهادها 135-1285-1 ) مقدمه................................... 1285-2 ) یافته های تحقیق......................... 1285-3 ) بحث و تفسیر............................. 1295-4 ) نتیجه گیری.............................. 1315-5 ) محدودیت ها و مشکلات تحقیق................ 1325-5-1 ) محدودیت های در کنترل محقق........... 1325-5-2 ) محدودیت های خارج از کنترل محقق...... 1325-6 )پیشنهادهایی مبتنی بر نتایج پژوهش......... 1305-7 ) پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی............ 135فهرست منابع و ماخذ....................... 136پیوست ...................................... 149پرسشنامه.................................. 149چکیده انگلیسی................................. 153    فهرست جداولجدول  2-1 ) ماتریس توسعه فاوا در مدارس........ 19جدول  3-1 ) چگونگی توزیع سوالات پرسشنامه....... 95جدول 4-1 ) توزیع پاسخگویان برحسب جنس.......... 100جدول 4-2 ) توزیع پاسخگویان برحسب گروه سنی..... 101جدول 4-3) توزیع پاسخگویان برحسب میزان تحصیلات.. 102جدول 4-4 ) توزیع پاسخگویان برحسب گروه سابقه تدریس در آموزش و پرورش......................................... 104جدول 4-5) توزیع پاسخگویان برحسب گروه سابقه تدریس در مدارس هوشمند.............................................. 105جدول 4-6) توزیع پاسخگویان برحسب گذراندن دوره مهارت های عمومی کامپیوتر...................................... 106جدول 4-7 ) فراوانی گویه های سنجش اثرگذاری فاوا بر سطح یادگیری دانش آموزان................................... 108جدول 4-8 ) فراوانی گویه های سنجش اثرگذاری فاوا بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان................................... 109جدول 4-9 ) فراوانی گویه های سنجش اثرگذاری فاوا بر خلاقیت دانش آموزان........................................ 110جدول 4-10 ) فراوانی گویه های سنجش اثرگذاری فاوا بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان................................... 111جدول 4-11 ) فراوانی گویه های سنجش اثرگذاری فاوا بر فعالیتهای گروهی دانش آموزان............................. 113جدول 4-12 ) فراوانی گویه های سنجش اثرگذاری فاوا بر روحیه پژوهشگری دانش آموزان................................... 114جدول 4-13 ) آماره تک نمونه ای تی تست مربوط به سوال ویژه نخست 115جدول 4-14 ) آزمون تک نمونه ای تی مربوط به سوال ویژه نخست 116جدول 4-15 ) آماره تک نمونه ای تی تست مربوط به سوال ویژه دوم  117جدول 4-16 ) آزمون تک نمونه ای تی مربوط به سوال ویژه دوم  118جدول 4-17 ) آماره تک نمونه ای تی تست مربوط به سوال ویژه سوم  119جدول 4-18 ) آزمون تک نمونه ای تی مربوط به سوال ویژه سوم  119جدول 4-19 ) آماره تک نمونه ای تی تست مربوط به سوال ویژه چهارم 121جدول 4-20 ) آزمون تک نمونه ای تی مربوط به سوال ویژه چهارم    121جدول 4-21 ) آماره تک نمونه ای تی تست مربوط به سوال ویژه پنجم 122جدول 4-22 ) آزمون تک نمونه ای تی مربوط به سوال ویژه پنجم 123جدول 4-23 ) آماره تک نمونه ای تی تست مربوط به سوال ویژه ششم  124جدول 4-24 ) آزمون تک نمونه ای تی مربوط به سوال ویژه ششم  125جدول 4-25 ) آماره تک نمونه ای تی تست مربوط به سوال اصلی  126جدول 4-26 ) آزمون تک نمونه ای تی مربوط به سوال اصلی 126 فهرست نمودارهانمودار 4-1 ) توزیع پاسخگویان برحسب جنس........ 100نمودار 4-2) توزیع پاسخگویان برحسب گروه سنی.... 102نمودار 4-3 ) توزیع پاسخگویان برحسب میزان تحصیلات 103نمودار 4-4 ) توزیع پاسخگویان برحسب سابقه کاری. 104نمودار 4-5 ) توزیع پاسخگویان برحسب سابقه کاری در مدارس هوشمند 106نمودار 4-6) توزیع پاسخگویان برحسب گذراندن دوره مهارتهای عمومی کامپیوتر...................................... 107 فهرست شکل هاشکل  2-1 ) نقش های فاوا در فرایند یاددهی – یادگیری  47شکل  2-2 ) نقش های فاوا در تسهیل یادگیری...... 47شکل  2-3 ) نقش های انگیزشی فاوا در فرایند یاددهی – یادگیری   49شکل  2-4 ) نقش های فاوا در یادگیری شاگرد محور در فرایند یاددهی – یادگیری....................................... 50شکل  2-5 ) نقش فاوا در ارزیابی یادگیری......... 54شکل  2-6 ) نقش فاوا در ارتقای مهارت های تفکر... 56 فهرست فرمول هافرمول 3-1 ) فرمول پایایی پرسشنامه............. 97فرمول 3-2: فرمول محاسبه آزمون تی.............. 98    فصل اولکلیات تحقیق      1-1 ) مقدمهانقلاب ارتباطات و اطلاعات سرعت اقتصاد ، فرهنگ ، و سیاست جهان را دستخوش دگرگونی می کند و جهان را عملا به یک « دهکده جهانی[1] » تبدیل می کند . با استفاده از امکانات این فناوری ، رخدادهایی که در هر گوشه از کره زمین رخ می دهد در کمترین زمان به سراسر جهان مخابره می شود ( شکفته ، 1387 : 41) .در عصری که اطلاعات همیشه و همه وقت در دسترس دانش آموزان است ، مفهوم یادگیری تغییر یافته است . آنچه باید در کلاس درس مورد توجه و تاکید قرار گیرد ، یاد دادن چگونه یاد گرفتن به دانش آموزان (آموزش یادگیری) است . به این معنا که دانش آموزان به طور دقیق اطلاعات مورد نیاز خود را تشخیص دهند و از مهارت های لازم برای تصمیم گیری و انتخاب آن برخوردار باشند . این نوع یادگیری به توسعه توانایی دانش آموزان در تبدیل اطلاعات به دانش کاربردی تاکید دارد (کاستلز[2] ، 2001) .فاوا[3] به دانش آموزان کمک می کند تا سواد اطلاعاتی خود و الگوهای یادگیری مادم العمر مورد نیاز برای زندگی و کار در یک محیط غنی اطلاعاتی را به طور موثر توسعه دهند . به منظور موفقیت و دستیابی به این هدف ، برنامه درسی چارچوبی را برای دانش آموزان به منظور یادگیری نحوه حل مساله شان با استفاده از فناوری اطلاعات ارائه دهند . دانش آموزان به کمک فناوری اطلاعات از پیرامون محیط زندگی خود آگاهی می یابند . آنها از نقش فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مطلع و با ابزارهای فناوری اطلاعات مشابه آشنا می شوند . از این ابزارها به طور مستقل و گروهی استفاده می کنند و با روش های گوناگون جمع آوری ، سازماندهی و ارائه اطلاعات آشنا می شوند . استفاده از این ابزارها توان دانش آموزان را در ارتباطات گروهی افزایش می دهد و نیز اطمینان آنها را در دستیابی به اطلاعات تقویت می کند ( دیلمقانی ، 1382 : 27 ) .قرن حاضر به دلیل توسعه و فراگیر شدن رایانه در ارتباطات و تولید روز افزون اطلاعات علمی ، قرن انفجار اطلاعات نامیده شده است . اهمیت اطلاعات به حدی است که تاثیر آن را می توان در تمام ابعاد زندگی و فعالیت های افراد و جوامع دید . در چند دهه اخیر تکنولوژی مدرن اطلاعات ، بر موفقیت و عملکرد بسیاری از جوامع ، مدارس و افراد اثر قابل ملاحضه ای گذاشته و به موزات آن پیشرفت های شگرفی که در این زمینه بوجود آمده است ، سرنوشت جوامع و افراد هر روز بیش از گذشته به این فناوری مدرن گره می خورد . بدیهی است که در چنین موقعیتی شناخت تاثیرات فاوا یکی از عوامل مهم محیطی به شمار می آید که بر موقعیت ، عملکرد و سرنوشت جوامع و افراد اثرات جدی می گذارد ( حسن پور قروقچی ، 1386 : 72 ) . 1-2 ) تعریف موضوع و بیان مساله فاوا در طی زمانی کوتاه ، به یکی از اجزای اساسی تشکیل دهنده ی جامعه مدرن تبدیل شده است . اینک ، بسیاری از کشورها به موازات خواندن ، نوشتن و حساب کردن ، درک فاوا و تسلط بر مهارت ها و مفاهیم پایه فاوا را به عنوان هسته مرکزی آموزش و پرورش مورد توجه داده اند ( قورچیان ، 1382 : 2 ) .انفجار اطلاعاتی از طریق فناوری الکترونیکی جدید از قبیل رایانه  ، اینترنت ، وب ، فناوری های جدید ویدیوئی از قبیل کنفرانس های ویدیویی و ماهواره ، ماهیت دانستن را تغییر داده است . دانش آموزان به جای اینکه اطلاعات را حفظ کنند باید یاد بگیرند که اطلاعات را چگونه بدست آورند ، از اطلاعات بدست آمده چگونه استفاده کنند و اطلاعات بدست آمده را چگونه با هم ترکیب کنند  . بجای اینکه اطلاعات را تنها از طریق معلمان و کتب درسی بدست آورند ، در نگرش جدید یاددهی و یادگیری ، فناوری نقش اساسی را ایفا می کند . این تحول آموزشی ، دانش آموزن را قادر می سازد که بیندیشند ، مشکلات را حل کنند ، به کار با دیگران بپردازند و برای دست یافتن به راه حل های خلاق جستجو کنند ( ذوفن و لطفی پور ، 1379: 4 ) .اهمیت استفاده از فاوا در تقویت شخصیت علمی دانش آموزان ، انعطاف پذیری ، خلاقیت ، مسئولیت پذیری ، مشارکت بیشتر در دانش آموزان ، تعمیق مطالب درسی و علاقمندی بیشتر به یادگیری و ایجاد انگیزه و پیشرفت تحصیلی آنها می شود . دانش آموزان می توانند از فناوری به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط از راه دور و تشریک مساعی ، تعامل بین گروه های همگن استفاده کنند . ( بیرانوند و صیف ، 1389 : 189 ) . راهبردهای جدیدی را برای همکاری با همسالان و دوستان خود به کار می برند ؛ یادگیری آن ها توأم با انگیزه و در انجام دادن کارها از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند ( کوزما[4] ، 2002 : 9 ) . تحقیقات نشان می دهد که فناوری بکار برده شده در مدارس در فرایند یاددهی و یادگیری مفید می باشد . در این زمینه فرصت های داده شده به دانش آموزان به آنها کمک می کند تا خلاقیت و تفکر انتقادی ، یادگیری خود هدایتی و همچنین خود مدیریتی شان را افزایش دهند . در حقیقت فناوری به عنوان یک توانمندساز ، دانش آموزان را تجهیز می کند تا دقیق تر بیاندیشند و خلاق تر باشند  ( قویفکر[5] ، 2010 : 10 ) .نهاد آموزش و پرورش مهمترین نقش و وظیفه را در این مسیر بر عهده دارد ، یعنی اگر بستر مناسب  در مدارس و محیط های آموزشی برای پرورش روحیه دانشجویی و پژوهشگری فراهم و زمینه تبادل اندیشه ها ، آرا و افکار مهیا شود ، فضای آموزشی به جای انتقال یک طرفه اطلاعات به روش های دو سویه کسب اطلاعات و دانش هدایت گردد و نقش معلمان بر تسهیل جریان و فرایند یاددهی – یادگیری متمرکز شود ، دانش آموزان و دانشجویان نیز خود خالق دانش و اطلاعات شوند ، زمینه مساعدی برای رشد و توسعه و تعالی کشورها فراهم خواهد شد . بی شک یکی از مهمترین دستاوردهای توسعه فناوری اطلاعات ، تحول در عرضه آموزش و پرورش است . کلاس های مجازی ، مدارس مجازی ، مدارس هوشمند و دانشگاه های مجازی و بطور کلی یادگیری الکترونیکی از ظرفیت های و قابلیت های قابل اتکا برای توسعه این مهارت هاست ( عطاران محمد ،1383 : 11 ) .بکارگیری گسترده فاوا در فرآیند آموزش، همزمان با تحول در رویکردهای آموزشی در جهان، زمینه شکل گیری مدارس هوشمند را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندی های کلیدی جوامع دانش محور می باشند و رویکردهای توسعه مهارت های دانشی و کارآفرینی دانش آموزان را دنبال می نمایند. در این مدارس، فرآیندهای یادگیری - یاددهی تقویت شده و محیط تعاملی یکپارچه برای ارتقای مهارت های کلیدی دانش آموزان در عصر دانایی محور فراهم می شود. ( نقشه راه مدارس هوشمند ، 1388 : 3 ) .با توجه به توضیحات فوق ، در پژوهش حاضر به پاسخ این سوال ، که آیا بکارگیری فاوا در مدارس می تواند عاملی جهت توانمندسازی دانش آموزان در قالب خلاقیت ، انگیزه ، پیشرفت تحصیلی ، سطح یادگیری ، فعالیتهای گروهی و روحیه پژوهشی در مدارس هوشمند مورد مطالعه ، شود ؟[1] Global Village[2] Castellsمی باشد   مخفف عبارت فناوری اطلاعات و ارتباطات 3[4] Kozma[5] Ghavifekrتعداد صفحه : 205قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید