پایان نامه ارشد رشته حقوق: وضعیت حقوقی رسانه های نوین با تکیه بر مصوبات شورای اروپا

متن کامل پایان نامه با فرمت ورد

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشکده حقوق و علوم سیاسی

پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق

گرایش ارتباطات

عنوان:

وضعیت حقوقی رسانه های نوین با تکیه بر مصوبات شورای اروپا

استاد راهنما: خانم دکتر رؤیا معتمدنژاد

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شودتکه هایی از متن به عنوان نمونه :فهرست مطالب:مقدمه: 1الف- بیان مسئله : 2ب- سؤالات تحقیق: 2پ- فرضیه های تحقیق:... 3ت- اهداف تحقیق: 3ث- سوابق مربوط: 3ج- مشکلات و تنگناهای تحقیق: 4چ- روش تحقیق: 4ح- ساختار پایان نامه: 4بخش اول: کلیات ومفاهیم.. 5فصل اول: کلیات... 6گفتار اول:شبکه جهانی اینترنت: از تولد تا فراگیری.. 6بند اول: فیس بوک... 81)  فضای مجازی: 112) اینترنت: 13گفتار دوم: تلفن همراه. 16بند اول: نرم افزارهای وابسته به تلفن همراه. 17بند دوم: سیستم بلوتوث... 19بند سوم: سرویس پیام کوتاه(پیامک). 19گفتار سوم: معرفی شورای اروپا 21فصل دوم: مفاهیم رسانه های نوین.. 23گفتار اول: تعریف« رسانه ها»به معنای امروزی.. 23بند اول: مفهوم رسانه. 23بند دوم:  مفهوم رسانه نوین.. 25بند سوم: «مفهوم نوین رسانه» موضوع کنفرانس ریکیاویک(2009). 27بند چهارم: ویژگی های رسانه نوین.. 36گفتار دوم: مقایسه تطبیقی میان رسانه های سنتی و رسانه های نوین.. 37بخش دوم: وضع قوانین مربوط به رسانه های نوین.. 42فصل اول: چارچوب حقوقی رسانه ها 43گفتار اول: وضع مقررات برای رسانه ها 43الف) ضرورت... 43ب) تنوع.. 44گفتار دوم: چارچوب حقوقی رسانه های سنتی.. 45گفتار سوم: ضرورت چارچوب گذاری رسانه های نوین.. 471. خود تنظیمی: 502. همکاری در تنظیم دهی: 503. تنظیم دهی: 51گفتار چهارم: تدوین قوانین برای اینترنت با تاکید بر مصوبات شورای اروپا 54بند اول: ضرورت ها تدوین قوانین و مقررات برای اینترنت و پیش نیازهای.. 551- مفهوم. 552- ضرورت... 563- پیش نیازها 584- اصول تدوین قوانین و مقررات... 60فصل دوم: تدوین قوانین مصوب شورای اروپا و برخی کشورها 67گفتار اول : مصادیقی از مقررات رسانه های نوین در کشورها 711-مجارستان.. 722-انگلستان: 733- فرانسه: 75الف) اصل آزادی بیان.. 75بند 1( محدودیت ها 76ب) اصل حق دانستن (حق دسترسی به اطلاعات). 784- آلمان: 78بند 1) قوانین اینترنت و قراردادهای اینترنتی.. 795-ژاپن: 816- استرالیا: 827- ایالات متحده: 838- ایران: 84گفتار دوم: بررسی تطبیقی نظام حقوقی برخی از کشورهای اروپایی.. 88گفتار سوم: قوانین و استانداردهای رسانه های نوین.. 89نتیجه گیری: 98فهرست منابع و مآخذ.. 101Abstract 107 چکیده:بحث رسانه های نوین برای فعلان حوزه رسانه پر اهمیت است تقریباً تمام اشکال سنتی چاپ و پخش رادیوئی و لویزیونی اکنون در قالب های نوین رسانه ای ذخیره و منتقل می شود. تغییر پرشتاب جهان رسانه های نوین چالش های قانونی جدیدی به وجود آورده اند که قانون اکثر کشورهای جهان متناسب با پیشرفت های فنی تکامل نیافته استشورای اروپا اولین سازمان بین المللی است که قوانینی در مورد رسانه های نوین وضع کرده است ازجمله قوانینی که شورای اروپا برای رسانه ها در نظر گرفته استاین است که این رسانه ها بایدحقوق کودکان حقوق زنان، جملات تنفر آمیز، افترا، توهین و حریم خصوصی افراد و حقوق مذهبی و ... را رعایت کنند.اما در مورد رسانه های نوین مسئله این است که در این رسانه ها اطلاعات و محتواها سریع تر از رسانه های سنتی و با حجم بالا در حال تبادل هستند که وضع قوانین و نظارت بر آنها را سخت تر کرده است.اما به نظر می رسد که تقریبا همان قوانین و مقررات حاکم بر نظام حقوقی رسانه های سنتی بر رسانه های نوین نیز حاکم باشد. اما رسانه های نوین نیاز به قوانین جدیدی نیز دارند که هنوز کشورها نتوانسته اند قوانینی مناسب بر رسانه های نوین وضع کننداز ابتدای شکل گیری و فعالیت رسانه ها و ابزارهای ارتباطی از جمله اینترنت همواره دو دیدگاه متفاوت برای ضابطه مند نمودن فعالیت های آنها وجود داشته است.عده ای معتقدند اصولا هر گونه تدوین قوانین و مقررات برای رسانه ها و ابزارهای ارتباطی به دلیل ایجاد نوعی محدودیت مخالف با آزادی فعالیت رسانه هاست.این گروه استدلال می کنند بیان آزاد افکار و اندیشه ها ضرری ندارد و اگر هم ضرری داشته باشد این ضرر کمتر از دخالت حکومت در امور رسانه ها و محدود نمودن آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات است.در مقابل گروهی معتقد هستند وضع قوانین نه تنها محدود کننده نیست بلکه اگر قوانین و مقررات صحیح و بر مبنای اصول تدوین شود تامین کننده آزادی رسانه ها است و دسترسی عموم به اطلاعات را تسهیل می کند . دوریو در خصوص وجود مقررات برای رسانه ها معتقد است  که مقررات رسانه ها تنها به عنوان محدودکننده معنی نمی شود بلکه آزادی است همراه با برخی محدودیت های لازم و ضروری.مقدمه:در دوران معاصر رسانه‌های نوین شامل شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس و شبکه‌های اجتماعی تخصصی می باشد. رسانه‌های جدید ویژگی‌هایی دارند که بر خلاف رسانه‌های الکترونیک، مثل رادیو یا تلویزیون، رسانه‌هایی هستند که بر بستر اینترنت و در مواردی، ماهواره‌ها بار می‌شوند و در آن بستر، به کاربران خود خدمات‌ دهی می‌کنند. برای استفاده از این رسانه‌های نوین، عملاً باید امکانات زیرساختی باشد؛ چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری، که بتوان از ظرفیت‌های این رسانه‌ها به شکل مناسب استفاده کرد. اینترنت و نسل‌های بعدی آن، که امروزه از آن‌ها به عنوان  وب 1، وب 2، وب 3 و حتی وب مفهومی یاد می‌شود، همگی بر بستر اینترنت هستند.سخت ‌افزارهایی که جدیداً ما شاهد آن هستیم، مثل تلفن‌های همراه هوشمند یا تبلت‌ها و سایر ابزارهای همراه، تقریباً بدون اینترنت بی‌معنا هستند. اگرچه یک سری امکانات را بدون اتصال به اینترنت در اختیار صاحبان خود قرار می‌دهند، اما اساساً با اینترنت معنا پیدا می‌کنند. به هر حال، همه‌ی رسانه‌های نوین  بر بستر اینترنت معنادار می‌شوند. اینترنت نسل‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است؛ از سایت‌های اینترنتی و سرویس‌هایی مثل ایمیل و سایر خدمات الکترونیک تا نسل‌های بعدی آن‌ها که به وبلاگ‌ها رسیدیم و سپس نوبت به شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس و شبکه‌های اجتماعی تخصصی رسید.[1]اینترنت، این رسانه جدید، بخش مهمی از دنیا اطلاعات شده است، البته پس از تلویزیون به عنوان اولین جایی که مردم برای گزارش های خبری به سراغ آن می روند. بیش از 300میلیون نفر در دنیا از هر کشور، از اینترنت استفاده می کنند. این وسیله بدون توجه به مرزهای ملی فراملی از مرزهای جغرافیایی عبور می کند. [2] بر کسی پشیده نیست که همان گونه که رسانه های سنتی دارای چارچوب حقوقوق بوده اند، رسانه های نوین نیز باید دارای مقررات و قوانین لازم به خود باشند. اما تمام کوشش ها و فعالیت ها نتیجه مطلوبی نداده است چرا که تغییر پر شتاب جهان رسانه های نوین، چالش های قانونی جدیدی به وجود آمده اند که قوانین کشورها متناسب با این پیشرفت های فنی تکامل نیافته استشورای اروپا به عنوان یکی از قدیمی ترین سازمان های بین المللی، جزء اولین سازمان هایی است که قوانین و مقرراتی برای رسانه های نوین وضع کرده است این سازمان اروپایی با تصویب اعلامی ها و توصیه نامه های گوناگونی کوشش ها و فعالیت های فراوانی در جهت چارچوب گذار برای رسانه های نوین کرده است. 
***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه : 118 قیمت : چهارده هزار تومان  
 

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09124404335        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

 

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید