پایان نامه ارشد رشته مدیریت آموزشی: راهکارهای غنی سازی برنامه ریزی درسی درمدارس عادی ازدیدگاه معلمان مقطع دبیرستان شهرتهران درسال تحصیلی 91-90

متن کامل پایان نامه با فرمت ورد

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمساردانشکده علوم انسانی (گروه مدیریت آموزشی)پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A)عنوانراهکارهای غنی سازی برنامه ریزی درسی درمدارس عادی ازدیدگاه معلمان مقطع دبیرستان شهرتهران درسال تحصیلی 91-90استاد راهنمادکترمریم افضل خانیاستاد مشاوردکترحمید شفیع زادهبرای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شودتکه هایی از متن به عنوان نمونه :عنوان                                                        فهرست مطالب                                       صفحهچکیده........................................................................................................................................................................ 1فصل اول : کلیات تحقیق................................................................................................. 2مقدمه......................................................................................................................................................................... 31-1- بیان مساله..................................................................................................................................................... 41-2 - اهمیت وضرورت........................................................................................................................................ 91-3- اهداف تحقیق............................................................................................................................................... 131-4- سوالهایی تحقیق.......................................................................................................................................... 131-5- تعاریف نظری............................................................................................................................................... 14فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق و چارچوب نظری..................................................... 16مقدمه......................................................................................................................................................................... 17بخش اول : اهداف آموزشی.................................................................................................................................. 18بخش دوم : محتوای آموزشی.............................................................................................................................. 26بخش سوم : الگوی تدریس.................................................................................................................................. 68بخش چهارم : ارزشیابی........................................................................................................................................ 81بخش پنجم :پیشینه های تحقیق..................................................................................... 116بخش ششم :چارچوب نظری............................................................................................................................... 131فصل سوم :روش تحقیق.................................................................................................. 136مقدمه......................................................................................................................................................................... 1373-1- روش تحقیق................................................................................................................................................. 1373-2- جامعه آماری وحجم نمونه....................................................................................................................... 1373-3- شیوه نمونه گیری....................................................................................................................................... 138 3-4-  روش جمع آوری داده ها......................................................................................................................... 1383-5- ابزارهای جمع آوری................................................................................................................................... 1383-6-  تعیین روایی وپایایی ابزاراندازه گیری.................................................................................................. 1383-7- شیوه تجزیه وتحلیل داده ها.................................................................................................................... 1383-8-  مراحل انجام تحقیق................................................................................................................................. 139فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده ها................................................................................ 140                                                                                     مقدمه......................................................................................................................................................................... 141بخش اول : توصیف آماری ویژگیهای جمعیت شناسی نمونه پژوهشی................................................... 141بخش دوم : تحلیل استنباطی داده های مرتبط بامتغیرهای تحقیق......................................................... 156فصل پنجم : خلاصه ،نتیجه گیری وپیشنهاد ها............................................................... 172خلاصه پژوهش........................................................................................................................................................ 173یافته های پژوهش................................................................................................................................................... 174بحث و نتیجه گیری............................................................................................................................................... 176محدو یت های پژوهش.......................................................................................................................................... 180پیشنهادها.................................................................................................................................................................. 180منابع................................................................................................................................ 181منابع فارسی............................................................................................................................................................. 181منابع انگلیسی.......................................................................................................................................................... 187ضمائم.............................................................................................................................. 189پرسشنامه.................................................................................................................................................................. 189پیوست ها چکیده انگلیسیفهرست نمودارهانمودار(1-1).............................................................................................................................................................. 6نمودار(2-2).............................................................................................................................................................. 33نمودار(3-2).............................................................................................................................................................. 45نمودار(4-2).............................................................................................................................................................. 86نمودار(5-2).............................................................................................................................................................. 146نمودار(4-1).............................................................................................................................................................. 142نمودار(4-2).............................................................................................................................................................. 143نمودار(4-3).............................................................................................................................................................. 144فهرست اشکالجدول(2-1).............................................................................................................................................................. 24جدول(2-2).............................................................................................................................................................. 75جدول(3-2............................................................................................................................................................... 81جدول(4-2).............................................................................................................................................................. 86جدول 4-1).............................................................................................................................................................. 141جدول(4-2).............................................................................................................................................................. 142جدول(4-3).............................................................................................................................................................. 143جدول(4-4).............................................................................................................................................................. 145جدول(4-5).............................................................................................................................................................. 148جدول(4-6).............................................................................................................................................................. 151جدول(4-7).............................................................................................................................................................. 154جدول(4-8).............................................................................................................................................................. 155جدول(4-9).............................................................................................................................................................. 159جدول(4-10)........................................................................................................................................................... 159جدول(4-11)........................................................................................................................................................... 159جدول(4-12)........................................................................................................................................................... 160جدول(4-13)........................................................................................................................................................... 160جدول(4-14)........................................................................................................................................................... 161جدول(4-15)........................................................................................................................................................... 161جدول(4-16)........................................................................................................................................................... 162جدول4-17)............................................................................................................................................................ 163جدول(4-18)........................................................................................................................................................... 164جدول(4-19)........................................................................................................................................................... 164جدول(4-20)........................................................................................................................................................... 165جدول(4-21)........................................................................................................................................................... 166جدول(4-22)........................................................................................................................................................... 166جدول(4-23)........................................................................................................................................................... 167جدول(4-24)........................................................................................................................................................... 168جدول(4-25)........................................................................................................................................................... 168جدول(4-26)........................................................................................................................................................... 169جدول4-27)............................................................................................................................................................ 169جدول(4-28)........................................................................................................................................................... 170جدول (4-29)......................................................................................................................................................... 171 چکیده پژوهش حاضر با عنوان راهکارهای غنی­سازی برنامه­ریزی درسی در مدارس عادی از دیدگاه معلمان مقطع دبیرستان شهر تهران درسال تحصیلی 91-90 انجام شد. روش انجام پژوهش، به لحا‌ظ گردآوری داده توصیفی _  پیمایشی به لحاظ هدف پژوهش کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل معلمان مقطع دبیرستان ‌شهر تهران درسال تحصیلی 91- 90  به وسیله نمونه­گیری  خوشه­ای تصادفی چند مرحله ای انجام شد و تعداد 340  نفر می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع­آوری شده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون T تک مولفه ای) استفاده شد. به  منظور جمع­آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته شامل 36 گویه  بسته پاسخ  تهیه گردیده و برای برآورد، روایی پرسشنامه از روایی متخصصان و صاحبنظران، استفاده  شده و بعد از اجرای آزمایشی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ پایایی پرسشنامه 94% برآورد شد. یافته های پژوهش نشان میدهد مولفه­های مورد مطالعه در این تحقیق (اهداف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی) و در میانگین بدست آمده  بین مولفه­های  مورد مطالعه  رابطه معنادار وجود دارد. از  بین مولفه­های مورد  مطالعه مولفه های ، حوزه عاطفی از اهداف آموزشی و محتوای تلفیقی و روش تدریس حل مسئله، و استفاده ارزشیابی استاندارد، پیش بینی کننده های معنی­داری در غنی­سازی  برنامه­ ریزی  درسی به  شمار می روند.کلید واژه ها : غنی سازی، برنامه درسی، اهداف آموزشی، روش تدریس، محتوای تلفیقی، ارزشیابی    مقدمه:وقوع انقلاب اطلاعاتی از سویی و پیشرفت روز افزون فناوریها از سوی دیگر، نظام آموزشی سنتی را از بسیاری جهات به شدت تحت تاثیر قرارداده است تحولاتی را به آن متحمل می­کند. عدم کارآیی نظام پیشین حافظه مدار، در شرایطی که حجم علم در5-5/5 سال دو برابر میشود، تغییر رویکرد سنتی به رویکرد حل مسئله، را الزامی کرده است. دنیایی که امروزه دانش آموزان با آن مواجه هستند در حال تغییر است، عصر فن آوری اطلاعات و ایده جهانی شدن، تربیت، شاخصهای کسب موفقیت­های زندگی را، دگرگون کرده است (منطقی،1384)توانایی سازگاری بحران ها و نیازهای عصر جدید، مستلزم آموزش و یادگیری و مهارتهایی چون تفکر انتقادی، یادگیری اجتماعی، تحلیل و تفسیر اطلاعات و استفاده بهینه از آن در تصمیم­گیری به دانش­آموزان است. همگام با تحولات روزافزون علم و تکنولوژی، نظام آموزشی نیز تغییرات را به طور سریع پذیرفته، شاید بیشتر از سایر سازمانها و نظامها عرضه تغییر و تحول گردیده­اند و خود زمینه ساز و سرعت دهنده­ای از تغییر و تحولات به پشتوانه گسترش و توسعه علم و رونق بخشیدن به اندیشه و تفکربوده اند. تغییر اهداف برنامه های درسی، مواد و محتوای آموزشی و روشها و مسائل آموزشی و به طور کلی تغییر در فرایند یاددهی_ یادگیری و همگانی شدن با نوآوریها امری مسلم انکارناپذیر است، با شکوفاسازی این استعدادهای بالقوه افراد کاوشگر، آفریننده، مشکل­گشا؛ نوآور، مولد و عامل تغییر را تربیت کند که شایستگی­های فردی و اجتماعی لازم را کسب کنند. بدین ترتیب جامعه­ای ایده­ال ایجاد خواهد شد. و از این رو از آموزش و پرورش انتظار می­رود که در قبال این سرمایه­های عظیم انسانی، فضای آموزشی لازم، فناوریهای جدید اطلاعاتی و نوآوری در روشهای آموزشی از این فرصت استثنایی استفاده کند و از این رو وظیفه نظامهای آموزشی نیز در جوامع  امروز سنگین­تر و تعهدات آنها در قبال جامعه و خانواده ها بیشتر گردیده است(شریعتمداری، 1379) ***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه : 201قیمت : چهارده هزار تومان  
 

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09124404335        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید