پایان نامه ارشد: مقایسه ساختاری و محتوایی وب سایت های دولتی مروج ورزش و تفریحات درکشورهای منتخب و ارائه الگو برای ایران

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :

گرایش :مدیریت ورزشی

عنوان : مقایسه ساختاری و محتوایی وب سایت¬های دولتی مروج ورزش و تفریحات درکشور¬های منتخب و ارائه الگو برای ایران

دانشگاه آزاد اسلامی

 واحد تهران مرکزی

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

 پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A)

 گرایش: مدیریت ورزشی

 

عنوان:

مقایسه ساختاری و محتوایی وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات درکشور­های منتخب و ارائه الگو برای ایران

 

استاد راهنما:

دکتر علی زارعی

استاد مشاور:

دکتر فرشاد تجاری

 

تابستان 1393

 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)فهرست مطالبعنوان                                                                                                  صفحهفصل اول: کلیات پژوهش1.1. مقدمه 32.1. بیان مساله 33.1. ضرورت و اهمیت تحقیق. 54.1. اهداف تحقیق. 61.4.1. هدف کلی. 62.4.1. اهداف اختصاصی. 65.1. فرضیه پژوهش.. 66.1. پیش فرض تحقیق. 77.1. محدودیت­های تحقیق. 78.1. تعریف مفهومی واژه­ها و اصطلاحات.. 7 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش1.2. مقدمه 102.2. فناوری اطلاعات.. 101.2.2. ماهیت فناوری اطلاعات.. 122.2.2. تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 143.2.2. اینترنت.. 184.2.2. تاریخچه فناوری اطلاعات در ایران. 201.4.2.2. تاریخچه رایانه 202.4.2.2. تاریخچه اینترنت در ایران. 215.2.2. زیرساخت­های فناوری اطلاعات.. 216.2.2. کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان. 227.2.2. ابعاد بکارگیری فناوری اطلاعات.. 233.2. ورزش و فناوری اطلاعات.. 244.2. وب سایت.. 251.4.2. مراحل راه اندازی وب سایت.. 252.4.2. طراحی و محتوای وب سایت­ها 263.4.2. زمینه­های جاری در وب سایت­های مربوط به ورزش در محدوده­های اصلی زیر می­باشد 264.4.2. کاربردهای وب سایت در ورزش.. 265.4.2. تحلیل وب سایت.. 291.5.4.2. ویژگی­های محتوایی. 302.5.4.2. ویژگی­های ساختاری. 303.5.4.2. ویژگی­های محتوایی ویژگی­های ساختاری. 304.5.4.2. استانداردهای رتبه بندی شده 325.2. پیشینه­ی پژوهش.. 351.5.2. تحقیقات انجام شده در کشور. 352.5.2. تحقیقات در خارج از کشور. 393.5.2. نتیجه گیری ادبیات پیشینه تحقیق. 44 فصل سوم: روش شناسی پژوهش1.3. مقدمه 462.3. روش تحقیق. 463.3. روش جمع آوری داده­ها 464.3. جامعه پژوهش.. 465.3. نمونه آماری. 476.3. روش نمونه گیری. 477.3. ابزار اندازه گیری. 477.3. تعریف عملیاتی متغیرها 488.3. روش­های آماری. 48 فصل چهارم: یافته­های پژوهش1.4. مقدمه 502.4. یافته­های توصیفی. 503.4. یافته­های استنباطی. 601.3.4. آزمون نرمال بودن توزیع داده­ها 602.3.4. آزمون فرضیه­های پژوهش.. 614.4. ارایه الگو پیشنهادی. 661.4.4. ویژگی­های ساختاری. 672.4.4. ویژگی­های محتوایی. 68 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری1.5. مقدمه 712.5. خلاصه تحقیق. 713.5. یافته­های تحقیق. 724.5.  بحث و نتیجه گیری. 725.5. الگوی پیشنهادی. 771.5.5. ویژگی­های ساختاری. 772.4.5. ویژگی­های محتوایی. 785.5. پیشنهادهای تحقیق. 80 پیوست­ها 82 منابع. 88  چکیده انگلیسیفهرست جدول­هاعنوان                                                                                                  صفحهجدول 1.4. توصیف محتوایی وب سایت­های ایرانی بر اساس فراوانی و درصد 50جدول 2.4. مقادیر مرتبط با ویژگی­های محتوایی وب سایت­های ایرانی. 50جدول 3.4. توصیف ساختاری وب سایت­های ایرانی بر اساس فراوانی و درصد 51جدول 4.4. مقادیر مرتبط با ویژگی­های ساختاری وب سایت­های ایرانی. 51جدول 5.4. توصیف محتوایی وب سایت­های کانادایی بر اساس فراوانی و درصد 52جدول 6.4. مقادیر مرتبط با ویژگی­های محتوایی وب سایت­های کانادایی. 53جدول 7.4. توصیف ساختاری وب سایت­های کانادایی بر اساس فراوانی و درصد 53جدول 8.4. مقادیر مرتبط با ویژگی­های ساختاری وب سایت­های کانادایی. 54جدول 9.4. توصیف محتوایی وب سایت­های استرالیایی بر اساس فراوانی و درصد 55جدول 10.4. مقادیر مرتبط با ویژگی­های محتوایی وب سایت­های استرالیایی. 55جدول 11.4. توصیف ساختاری وب سایت­های استرالیایی بر اساس فراوانی و درصد 56جدول 12.4. مقادیر مرتبط با ویژگی­های ساختاری وب سایت­های استرالیایی. 56جدول 13.4. توصیف محتوایی وب سایت­های انگلیسی بر اساس فراوانی و درصد 57جدول 14.4. مقادیر مرتبط با ویژگی­های محتوایی وب سایت­های انگلیسی. 57جدول 15.4. توصیف ساختاری وب سایت­های انگلیسی بر اساس فراوانی و درصد 58جدول 16.4. مقادیر مرتبط با ویژگی­های ساختاری وب سایت­های انگلیسی. 58جدول 17.4. مقادیر مرتبط با ویژگی­های متغیرهای مورد بررسی. 59جدول 18.4. توصیف اولویت بندی گروه­های هدف در جامعه پژوهش.. 59جدول 19.4. آماره­های آزمون شاپیرو جهت نرمال بودن توزیع داده­ها 60جدول 20.4. آماره­های توصیفی حاصل از یافته­های توصیفی ویژگی­های ساختاری وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایت­های کانادایی. 61جدول 21.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگی­های ساختاری وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایت­های کانادایی. 61جدول 22.4. آماره­های توصیفی حاصل از یافته­های توصیفی ویژگی­های ساختاری وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایت­های انگلیسی. 62جدول 23.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگی­های ساختاری وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایت­های انگلیسی. 62جدول 24.4. آماره­های توصیفی حاصل از یافته­های توصیفی ویژگی­های ساختاری وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایت­های استرالیایی. 63جدول 25.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگی­های ساختاری وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایت­های استرالیایی. 63جدول 26.4. آماره­های توصیفی حاصل از یافته های توصیفی ویژگی­های محتوایی وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایت­های کانادایی. 64جدول 27.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگی­های محتوایی وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایت­های کانادایی. 64جدول 28.4. آماره­های توصیفی حاصل از یافته­های توصیفی ویژگی­های محتوایی وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایت­های انگلیسی. 65جدول 29.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگی­های محتوایی وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایت­های انگلیسی. 65جدول 30.4. آماره­های توصیفی حاصل از یافته­های توصیفی ویژگی­های محتوایی وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب سایت­های استرالیایی. 66جدول 31.4. نتایج آزمون t مستقل در اختلاف بین ویژگی­های محتوایی وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران با وب­سایت­های استرالیایی. 66جدول 32.4. الگوی پیشنهادی ویژگی­های ساختاری برای وب سایت­های مروج ورزش­های تفریحی  67جدول 33.4. الگوی پیشنهادی برای ویژگی­های محتوایی وب سایت­های مروج ورزش­های تفریحی  69   چکیده:مقدمه: امروزه استفاده از اینترنت در هر زمینه­ای به ترویج بیشتر آن کمک کرده است. ورزش تفریحی نیز در سال­های اخیر با استفاده از امکانات آن توانسته با مخاطبین بیشتری ارتباط برقرار کند. یکی از راه­های برقرای ارتباط در این بین وب سایت­هایی هستند که عموماً از طرف دولت برای گسترش ورزش­های فراغتی بین مردم ایجاد شده است. در این پژوهش سعی شده پس از بررسی ویژگی­های ساختاری و محتوایی وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در ایران، استرالیا، کانادا و انگلستان بین ویژگی­های مذکور وب سایت­های ایرانی با سه کشور دیگر مقایسه­ای انجام شود و در نهایت برای ارتقا و یا ایجاد تعداد بیشتری از این وب سایت­ها در کشور الگویی ارایه گردد.روش شناسی: پژوهش حاضر با استفاده از روش توصیفی به شکل میدانی انجام گرفت. بدین ترتیب که محتوا و ساختار وب سایت­های دولتی مروج ورزش­های تفریحی در ایران با وب سایت­های مشابه از کشورهای انگلستان، کانادا و استرالیا مقایسه شد. جامعه آماری تحقیق کلیه وب سایت­های دولتی مروج ورزش و تفریحات در این چهار کشور می­باشد. نمونه تحقیق 31 وب سایت می­باشد که به صورت منتخب مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری، چک لیست محقق ساخته ارزیابی وب سایت­های مروج ورزش های تفریحی 3 ارزشی لیکرت می­باشد که روایی ان توسط 13 تن از اساتید متخصص کامپیوتر و تربیت بدنی تایید شده است و دارای 16 مولفه ساختاری و 28 مولفه محتوایی می­باشد. در بخش آمار توصیفی فراوانی، میانگین و انحراف معیار ارائه شده است و فرضیه­های پژوهش با استفاده از آزمون تی مستقل مورد آزمون قرار گرفتند.یافته­ها و نتیجه گیری: نتایج نشان داد بین ویژگی­های ساختاری وب سایت­های ایرانی با 3 کشور منتخب تفاوت معناداری وجود ندارد(05/0­<­p) ولی در ویژگی­های محتوایی بین وب سایت­های ایرانی با هر سه کشور دیگر تفاوت معناداری وجود دارد. ضعف ویژگی­های محتوایی در تمامی تحقیقات مشابه نیز دیده می شود. کمبود الگوی مربوط در پژوهش­های تخصصی در زمینه وب سایت­های فعال در ورزش همگانی و عدم بهره گیری از متخصصین مربوطه در طراحی وب سایت­ها از دلایل این مساله می­باشد. در این پژوهش با توجه به ابزار و موارد بررسی شده از وب سایت­های نمونه تحقیق الگویی برای وب سایت­های ایرانی نیز ارائه شده است.واژگان کلیدی: مقایسه ساختار، محتوا، وب سایت­های دولتی، مروج، تفریحات، الگو    فصل اول(کلیات پژوهش)  1.1. مقدمهبی شک در عصر حاضر ورود فن آوری اطلاعات به زندگی افراد، دگرگونی­های بسیاری را پدید آورده است. در این بین اینترنت را یکی از بزرگترین دستاورد­های قرن بیستم می­دانند که تاثیر عمیقی روی جنبه­های مختلف زندگی شخصی، کاری و ... ملل مختلف داشته است. امروزه افراد سعی می­کنند در زمینه­های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... از ظرفیت­های اینترنت برای تسهیل و افزایش کارایی خود استفاده کنند. البته ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست. در طول سال­های اخیر اینترنت از طرق مختلف مانند ایمیل، وب سایت، شبکه­های اجتماعی و ... کمک شایانی به گسترش ورزش چه در سطح حرفه­ای و چه در سطح همگانی به این صنعت رو به رشد کرده است. بسیاری از کشور­ها با مشاهده تاثیرات و فواید زیاد استفاده از اینترنت اقدام به راه اندازی وب سایت­های مختلفی برای بخش­های مختلف سازمان­های ورزشی به منظور ترویج ورزش خصوصا ورزش­های تفریحی برای اقشار مختلف نموده­اند و هر ساله با گسترش امکانات آن به کارگیری اینترنت بیشتر و بیشتر می­شود زیرا متخصصان به اثرگذاری (که توانایی نمایش فیلم و عکس آن را چند برابر می­کند) و مقرون به صرفه بودن آن نسبت به سایر شیوه­های سنتی پخش اخبار و اطلاعات مانند روزنامه و بروشور کاملا واقفند. (سیدعامری و کاشف، 1390)در کشور­های در حال توسعه نیز با توجه به محدودیت­های عمدی و غیر عمدی موجود در استفاده از اینترنت زمینه را برای افراد، بیشتر فراهم می­کنند تا از این فضا بهره مند شوند و دولت­ها نیز برای ترویج برنامه­های خود از آن کمک می­گیرند.قطعا یکی از ویژگی­های داشتن جامعه­ای سالم این است که دولت­ها بتوانند برنامه­های خود را خصوصا در عرصه ورزش و سلامتی اجرا کنند و کارایی و اثر بخشی فضای مجازی دلیل خوبی برای آن هاست که به منظور ترویج مبانی زندگی سالم و پر تحرک از آن استفاده کنند. و در این بین شناخت نیاز مخاطبین، اطلاعات و منابع مفیدی را فراهم می­کند تا این امکانات بیشتر با مردم ارتباط برقرار کند.تعداد صفحه : 108قیمت : 14000تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید