پایان نامه ارشد مهندسی برق:مدیریت باتری در خودروهای برقی مختلط

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق

با عنوان : مدیریت باتری در خودروهای برقی مختلط

در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق - الکترونیک

عنوان:

مدیریت باتری در خودروهای برقی مختلط

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده:آلودگی هوای کلان شهرها و چالش در تهیه بنزین مهم ترین عوامل رویکرد به استفاده از خودروهای با سوخت جایگزین مانند گاز فشرده، باتری و انرژی خورشیدی بوده اند. وانگهی خودروهایی که تنها یکی از منابع مزبور را به کار می گیرند، به علت کمبود قدرت تحویلی، عوام پسند نبوده اند. راه کار ماهرانه، ادغام این منابع با موتورهای بنزینی متداول است. در این مقاله، خودروی پریوس ساخت تویوتا مبنا قرار گرفته است و با اعمال تغییرات مناسبی، طرح ساخت خودرویی با موتور صبا ساخت سایپا به همراه باتری سدیم گوگردی بررسی شده است که مزایای متعددی از جمله کاهش مصرق سوخت و آلودگی و بهبود کارایی را ارائه می دهد. مساله اساسی انتخاب چیدمان مناسب اختلاط قدرت می باشد، به نحوی که موارد مطلوب و قوانین استانداردها را لحاظ نماید. بنابراین شبیه سازی خودرو در چند آزمایش رانندگی لحاظ گردیده است. خودروی برقی مختلط در چهار جزء اصلی سنجیده شده است: موتور درون سوز، ماشین های برقی، میکرو کنترلرها و مبدل ها. ماشین های برقی نوعی موتور القایی هستند که در هنگام روشن کردن خودرو حکم موتور استارت را دارند، در سرعت آرام تنها نیروی محرکه هستند، در سرعت های بالا به کمک موتور درون سوز می شتابند و گاهی به عنوان دینام باتری پر کن استفاده می شوند. همچنین هنگام ترمز گیری باعث برگشت انرژی به باتری می شود. بنابراین، جریان مستقیم باتری باید توسط مبدل هایی که از میکرو کنترلر فرمان می گیرند برای تغذیه موتور برقی مدوله شوند. باتری عنصر اصلی تمامی ماشین های مختلط است، زیرا سرمایه گذاری اولیه، هزینه جاری و کارایی را تعیین می کند. خودروهای امروزی میکرو کنترلر های متعددی را در قسمت های مختلف خود دارند که توسط واحد کنترل مرکزی مدیریت می شوند. این واحد باید به نحوی برنامه ریزی شود که حسب محیط تصمیمات وقفی سریعی بگیرد، و نیز این تصمیمات بعضی ملاحظات مانند عمر باتری را رعایت کنند. استفاده از زبان های برنامه نویسی سطح بالا برای مدیریت خودرو مطلوب می باشد، اما لازم است تا دستورالعمل ها جهت تامین مواردی چون کلیدزنی مبدل ها زمان سنجی شوند.مقدمه:عنوان این مقاله مدیریت باتری در خودروهای برقی مختلط می باشد. مناسب است توضیحی پیرامون انتخاب دو کلمه خودرو و مختلط بیان شود.در بسیاری از لغت نامه های انگلیسی از جمله آکسفورد، Vehicle به انواع وسایل نقلیه اعم از اتومبیل، اتوبوس، بارکش، بولدوزر، موتور سیکلت، تانک، تراکتور و... که برای حمل و نقل انسان یا بار به کار گرفته می شود اطلاق می گردد که کلمه خودرو مناسب ترین معادل فارسی این است. نیز معنای اصلی Hybrid را جانوری که از والدین متمایز هستند قلمداد کرده اند. در فرهنگ دهخدا کلمه مختلط به این صورت تعریف شده است: درهم آمیخته به صورتی که تمیز بین اجزاء بر جا باشد...؛ مشکل؛ عجیب؛ چند رگهاز خود ای جزو ز کلها مختلط                                   فهم می کن حالت هر منبسطفصل اول:کلیاتبخش 1-1: هدففوائد و ضرورت مقالهبا توجه به افزایش سرسام آورد تعداد خودروها در ایران و جهان، چالش هایی چون آلودگی محیط زیست و بخصوص اثر گلخانه ای حیات در روی کره خاکی را به دغدغه کشانده است. وانگهی مسائلی چون افزایش بهای فرآورده های نفتی، باعث رویکرد بشر به خودروهای با سوخت جایگرین شده است. گاز طبیعی فشرده، انواع باتری های شیمیایی و آفتابی، پیل های سوختی، خازن های سترگ و حتی نیروی عضلانی برخی از منابع انرژی جایگزین هستند.برخی از معضلات خودروهای درون سوز
  • فرآوری و مصرف بنزین و گازوئیل باعث آلودگی شدید محیط زیست و بروز امراض صعب العلاج انسانی گردیده است. حتی جیمز لاولاک مرگ 80% انسان ها به علل ناشی از اثرات استفاده از سوخت های فسیلی را تا سال 2040 میلادی آینده اجتناب ناپذیر پیش بینی کرده است.
  • نفت فلات قاره ایران سنگین است و واردات بنزین برای دولت دغدغه آفرین بوده است.
  • بازده خودروهای متداول بنزینی و گازوئیلی کمتر از 20% است؛ با لحاظ راه بندان در کلان شهرها به ویژه تهران، بازده آن ها باز هم کاهش نشان می دهد.
  • مصرف آنها زیاد است و با فرسودگی موتور بیشتر هم می شود.
  • هزینه و زمان تعمیر و نگهداری آنها زیاد است.
  • سفرهای درون شهری غالبا کوتاه و تکراری هستند.
  • اجرای طرح هایی چون اتوبوس برقی توام با مشکلات عدیده ای بوده است.
تعداد صفحات: 229قیمت: 60000
 بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09124404335         info@arshadha.ir

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *