پایان نامه با عنوان تجارت خدمات در حقوق ایران و موافقتنامه عمومی تجارت خدمات (GATS)

متن کامل پایان نامه با فرمت ورد

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق

دانشگاه اصفهان

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

گروه حقوق

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق گرایش حقوق خصوصی

­­

عنوان:

استاد راهنما:

دکتر احد قلی زاده منقوطای

 اسفند ماه 1391

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شودتکه هایی از متن به عنوان نمونه :چکیدهتجارت خدمات مفهوم نسبتاً تازه­ای در تجارت است که از زمان انعقاد موافقتنامه عمومی تجارت خدمات در جریان مذاکرات تشکیل سازمان جهانی تجارت مورد توجه جدی کشور­ها قرار گرفت. موافقت­نامه عمومی تجارت خدمات که یکی از موافقت­نامه­های اصلی منضم به موافقت­نامه تشکیل سازمان جهانی تجارت به شمار می­رود، به موضوع تجارت خدمات پرداخته است. خدمات دارای خصوصیاتی است که آن را از کالا متمایز می­کند. مهمترین خصوصیات خدمات، غیر­ملموس و نامحسوس بودن، غیر قابل انبار کردن، و همزمانی تولید و مصرف است که البته این خصوصیات تا حدی نسبی هستند. موافقتنامه تجارت خدمات، خدمات را به 12 بخش (شامل خدمات مالی، خدمات اجتماعی و بهداشتی، خدمات حمل و نقل، خدمات گردشگری، خدمات ارتباطات، خدمات فرهنگی، تفریحی و ورزشی، خدمات زیست­ محیطی، خدمات توزیع، خدمات فنی و مهندسی، خدمات بازرگانی و خدمات آموزشی) و 155 زیر بخش تقسیم کرده است که به 4 شیوه عرضه می­شود. از آنجا که بخش 12 خدمات با عنوان "سایر خدمات" که در هیچ کجا از آنها نام برده نشده است» حاوی هیچ توضیح و نیز هیچ زیر بخشی نمی­باشد در این پایان نامه تنها 11 بخش خدماتی مذکور در موافقت­نامه عمومی تجارت خدمات مورد بررسی قرار گرفته است. این موافقت­نامه حاوی تعهدات عام و خاصی است که اعضای سازمان جهانی تجارت ملزم به رعایت آن هستند. تعهدات عام به محض عضویت یک کشور در سازمان جهانی تجارت باید از سوی آن کشور رعایت شوند. مهمترین تعهدات عام، تعهد به رفتار دولت کامله­الوداد و شفافیت است. تعهدات خاص، شامل سه تعهد دسترسی به بازار، رفتار ملی و تعهدات اضافی در جداول ملی اعضا درج می­شود. در قانون ایران، قانون مصوبی در خصوص تجارت خدمات وجود ندارد. در برخی مقررات داخلی ایران مثل مقررات حمل و نقل و اصول81 و 82 قانون اساسی، تعارضاتی با مقررات گاتس وجود دارد که نیازمند اصلاح می­باشد.کلیدواژگان: تجارت خدمات، موافقتنامه عمومی تجارت خدمات، حقوق ایران                                                                          فهرست                    عنوان                                                                                                                                  صفحهفصل اول: کلیات1-1- مقدمه. 11-2- شرح و بیان مسئله پژوهشی.. 21-3- پیشینه و تاریخچه موضوع تحقیق.. 51-4- اهداف تحقیق.. 71-5-  اهمیت و ارزش تحقیق.. 71-6- کاربرد نتایج تحقیق.. 71-7- فرضیه ها یا سوال های تحقیق.. 81-8- روش تحقیق.. 81-9- ابزار تجزیه و تحقیق.. 8فصل دوم: موافقتنامه عمومی تجارت خدمات GATS2-1- مقدمه. 92-2- موافقتنامه عمومی تجارت خدمات.. 102-2-1- مذاکرات دور اوروگوئه و شکل گیری موافقتنامه عمومی تجارت خدمات.. 102-2-2- اهداف موافقتنامه عمومی تجارت خدمات.. 132-3- خدمات در چارچوب موافقتنامه عمومی تجارت خدمات.. 142-3-1-  تعریف خدمات و خصوصیات آن. 142-3-2- طبقه بندی خدمات.. 182-3-3- ساختار موافقتنامه. 192-3-4- حوزه پوشش... 242-4-  بازار خدمات.. 252-4-1-  ساختار بازار 252-4-1- شیوه های عرضه خدمات.. 26عنوان                                                                                                                                          صفحهفصل سوم: تعهدات کشورها تحت موافقتنامه GATS3-1- مقدمه. 323-2-  تعهدات و نظامات کلی.. 333-2-1- رفتار مبتنی بر اصل دول کامله الوداد. 333-2-2- شفافیت.. 383-2-3- افشای اطلاعات محرمانه. 443-2-4- انحصارات و عرضه کنندگان انحصاری خدمات.. 473-2-5- اقدامات حفاظتی.. 483-2-6- پرداخت ها و انتقالات و محدودیت های مربوط به حفظ تراز پرداخت ها 483-2-7- استثنائات کلی.. 533-2-8- استثنائات امنیتی.. 563-2-9- شناسایی.. 573-3- تعهدات خاص... 593-3-1- دسترسی به بازار 603-3-2- رفتار ملی.. 643-3-3- تعهدات اضافی.. 66فصل چهارم: انواع و اقسام تجارت خدمات4-1-  مقدمه. 674-2-  خدمات مالی.. 694-2-1-  خدمات بانکی.. 714-2-1-1-  بانکداری الکترونیکی............................................................................................................................................... 724-2-1-2-   شیوه های عرضه خدمات بانکی   ..........................................................................................................................734-2-2- خدمات بیمه. 74عنوان                                                                                                               صفحه4-2-2-1- انواع بیمه ها.........................................................................................................................................744-2-2-2- بیمه اتکایی   ...........................................................................................................................................754-2-2-3- شیوه های عرضه خدمات بیمه  ...............................................................................................................764-2-2-4- عملکرد بیمه در کشورهای در حال توسعه  .............................................................................................784-2-2-5- بیمه در ایران  .......................................................................................................................................794-3- خدمات اجتماعی و بهداشتی.. 804-3-1- شیوه های عرضه خدمات اجتماعی و بهداشتی.. 814-3-2- موانع خدمات بهداشتی.. 824-4- خدمات حمل و نقل.. 824-4-1- شیوه های عرضه خدمات حمل و نقل.. 834-5- خدمات گردشگری.. 844-5-1- گردشگری الکترونیک... 864-5-2- شیوه های عرضه خدمات گردشگری.. 874-6- خدمات ارتباطات.. 884-6-1- واسطه ها در ارتباطات الکترونیک... 894-6-2- خصوصی سازی مخابرات.. 904-6-3- شیوه های عرضه خدمات ارتباطات.. 934-6-4- ضمیمه مربوط به ارتباطات از راه دور 944-7- خدمات تفریحی، فرهنگی و ورزشی.. 954-7-1- شیوه های عرضه خدمات تفریحی، فرهنگی و ورزشی.. 954-7-2- خبرگزاری.. 954-7-2- موزه 964-7-3- کتابخانه. 96 عنوان                                                                                                              صفحه4-8- خدمات زیست محیطی.. 974-8-1- شیوه های عرضه خدمات زیست محیطی.. 974-9- خدمات توزیع. 984-9-1- شیوه های عرضه خدمات توزیع. 994-10- خدمات فنی و مهندسی.. 1004-10-1- شیوه های عرضه خدمات فنی و مهندسی.. 1004-11- خدمات بازرگانی.. 1014-11-1- شیوه های عرضه خدمات بازرگانی.. 1014-12- خدمات  آموزشی.. 1034-12-1- شیوه های عرضه خدمات آموزشی.. 104فصل پنجم: مقایسه قوانین ایران با مقررات موافقتنامه GATS5-1- مقدمه. 1055-2- تعارضات قانون اساسی با موافقتنامه عمومی تجارت خدمات.. 1065-2-1- اصل 81 قانون اساسی.. 1065-2-2- اصل 82 قانون اساسی.. 1105-3- تعارضات مربوط به حوزه سرمایه گذاری.. 1125-3-1- قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور 1125-3-2- قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی.. 1135-3-3- محدودیت تملک اموال غیر منقول. 1155-3-4- محدودیت ارزی.. 1155-3-5- آیین نامه ضوابط صدور مجوز توزیع کنندگان اینترنت و اینترانت مصوب 1/5/1385. 1165-3-6- آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب 1380. 1165-4- حل و فصل اختلافات.. 117عنوان                                                                                                               صفحه5-5- مناقصات.. 1175-6- تعارضات قانونی بخش حمل و نقل جاده ای کشور 1185-7- قانون شرکت های تعاونی.. 122نتیجه گیری.. 123پی نوشت.. 129منابع. 131***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزدیا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه :139 صفحه قیمت : چهارده هزار تومان  
 

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09124404335        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید