پایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: ارائه یک مدل شکل گیری تیم توسعه محصول جدید با سازگاری شبکه ای نیروی انسانی

متن کامل پایان نامه با فرمت ورد

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته صنایع

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

دانشگاه علوم و فنون مازندران

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع

گرایش صنایع

عنوان:

ارائه یک مدل شکل­گیری تیم توسعه محصول جدید با سازگاری شبکه­ای نیروی انسانی

استاد راهنما:

پروفسور ایرج مهدوی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شودتکه هایی از متن به عنوان نمونه :فهرست مطالب:فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق.. 11-1- مقدمه. 21-2- ضرورت و اهداف تحقیق.. 21-3- بیان مسأله. 31-4- فرض­های مسأله. 31-5- ساختار تحقیق.. 4فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق.. 52-1- مقدمه. 62-2- پیشینه تحقیق.. 62-3- توسعه محصول جدید ( NPD ) 92-3-1- اهداف فرایند توسعه محصول جدید. 102-3-2- مراحل اصلی فرآیند توسعه محصول جدید. 112-3-2-1- اید‌ه‌یابی و ایده­زایی.. 112-3-2-2- پالایش ایده‌ها و انتخاب یک ایده 112-3-2-3- توسعه مفهوم. 122-3-2-4- توسعه استراتژی بازاریابی.. 122-3-2-5- بررسی تجاری.. 122-3-2-6- توسعه محصول. 142-3-2-7- آزمایش بازار. 152-3-2-8- تجاری­کردن. 152-4- منطق فازی.. 152-5- آزمون شخصیتی MBTI 172-6- مبانی رفتار گروه و شناخت تیم. 242-6-1- تفاوت گروه با تیم ( گروه کاری) 252-6-2- انواع تیم. 262-6-3- خلق تیم­هایی با عملکرد عالی.. 272-7- بهینه­سازی چندهدفه. 282-7-1- تعریف مسائل بهینه­سازی چندهدفه. 292-7-2- مفهوم بهینگی پارتو و مجموعه غیرمغلوب... 312-7-3- روش­های حل مسائل بهینه­سازی چندهدفه. 322-7-3-1- روش مجموع وزنی.. 322-7-3-2- روش برنامه­ریزی آرمانی.. 332-7-3-3- روش برنامه­ریزی آرمانی فازی.. 332-7-3-4- روش اپسیلون- محدودیت... 352-8- الگوریتم ژنتیک GA.. 352-8-1- اجزای الگوریتم ژنتیک... 362-8-2- عملگرهای الگوریتم  ژنتیک... 372-8-2-1- عملگر انتخاب... 372-8-2-2- عملگر تقاطع. 392-8-2-3- عملگر جهش... 41فصل سوم: ارائه مدل و روش تحقیق.. 423-1- مقدمه. 433-2- تعریف مسأله. 433-3- ارائه مدل ریاضی پیشنهادی.. 443-3-1- اندیس­ها 443-3-2- پارامترهای ورودی.. 443-3-3- متغیرهای تصمیم­گیری.. 443-3-4- مدل ریاضی.. 453-3-5- تحلیل مدل. 463-4- روش حل.. 463-4-1- روش AHP فازی براساس روابط ارجحیت زبانی فازی LinPreRa. 473-4-2- ارزیابی روابط بین­فردی براساس آزمون MBTI 493-4-3- روش برنامه­ریزی آرمانی فازی.. 513-4-3- ساختار کلی الگوریتم‏های ژنتیکی.. 513-4-3-1- مراحل حل مسائل در الگوریتم ژنتیک... 52فصل چهارم: محاسبات و یافته­های تحقیق.. 554-1- مقدمه. 564-2- حل یک مسأله به­وسیله لینگو. 564-3- نحوه نمایش جواب... 594-4- ارزیابی نتایج به­دست­آمده از لینگو و متلب... 62فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادات... 635-1- نتیجه­گیری.. 645-2- پیشنهادات آتی.. 65منابع و مآخذ. 66 فهرست جدول­هاجدول ( 2-1 ). متغیرهای زبانی.. 17جدول ( 2-2 ). مقایسه دو بعد برونگرا و درونگرا 18جدول ( 2-3 ). مقایسه دو بعد شمی و حسی.. 18جدول ( 2-4 ). مقایسه دو بعد احساسی و فکری.. 18جدول ( 2-5 ). مقایسه دو بعد ملاحظه­کننده و داوری­کننده 19جدول ( 2-6 ). مقایسه تیم و گروه 25جدول ( 3-1 ). روابط میان انواع بعدهای شخصیتی.. 50جدول ( 3-2 ). ماتریس مقیاس روابط بین­فردی نرمال­سازی­شده 50جدول ( 4-1 ). روابط میان­فردی نرمال­سازی­شده 5 نفر نیروی انسانی.. 56جدول ( 4-2 ). وزن نهایی هر فرد. 56جدول ( 4-3 ). زمان مورد نیاز هر پروژه برای هر مهارت... 56جدول ( 4-4 ). زمان آزاد هر فرد برای هر مهارت... 57جدول ( 4-5 ). ماتریس توانایی هر فرد برای انجام هر مهارت در هر پروژه 57جدول ( 4-6 ). مقایسه نتایج به­دست­آمده از لینگو و متلب... 62 فهرست شکل­هاشکل (2-1). مراحل اصلی فرآیند توسعه محصول جدید. 11شکل (2-2). نمودار منحنی­های عمر محصولات مختلف... 14شکل (2-3 ). تابع عضویت مثلثی.. 16شکل ( 2-4 ) نمونه­ای از توابع عضویت فازی.. 16شکل ( 2-5 ). مقایسه تیم و گروه 25شکل ( 2-6 ). انواع تیم ( از چپ به راست ): تیم حل­کننده مسأله، تیم خودگردان و تیم متخصص.... 27شکل ( 2-7 ). مثالی از نگاشت بین فضای جواب وفضای توابع هدف... 30شکل( 2-8 ).الف-بیان تصویری بهینگی پارتو درفضای هدف.ب-روابط بین جواب­ها درفضای هدف... 31شکل ( 2-9 ). تقسیم­بندی استراتژی­های جستجو. 36شکل ( 2-10 ). نحوه ارزیابی شایستگی در چرخ رولت... 39شکل ( 2-11 ). یک نمونه تقاطع. 40شکل ( 2-12 ). نمونه­ای از تقاطع دونقطه­ای.. 40شکل ( 2-13 ). نمونه­ای از تقاطع یکنواخت... 41شکل ( 2-14 )  یک کروموزوم قبل و بعد از اعمال عملگر جهش... 41شکل ( 3-1 ). شبه­کد یک الگوریتم ساده ژنتیک... 53شکل ( 3-2 ). فلوچارت الگوریتم ژنتیک... 54شکل ( 4-1 ). تخصیص 5 کارمند به 2 پروژه و 2 مهارت... 59شکل ( 4-2 ). یک کروموزوم تصادفی برای مثال. 60شکل ( 4-3 ). نحوه عملکرد عملگر تقاطع. 61چکیده:رشد سریع تکنولوژی، تغییرات روزافزون در نیازهای مشتریان و افزایش رقابت در بازارهای جهانی، باعث شده است تیم­های توسعه محصول جدید با فشار زیادی جهت ارائه هرچه سریع­تر محصولات جدید با هزینه و کیفیت مناسب مواجه شوند. شکل­گیری تیم­های توسعه محصول جدید ( NPD ) نقشی بسیار حیاتی در پروژه­های NPD ایفا می­کند.ما در این پژوهش یک مدل بهینه­سازی چندهدفه تشکیل تیم ارائه دادیم که در آن توانایی­های جامع و روابط میان­فردی اعضا درنظر گرفته شده است. برای عنوان­کردن توانایی­های هر فرد یک فرایند تحلیل سلسله­مراتبی فازی بر مبنای روابط ارجحیت فازی به­کار گرفته شده است؛ این روش سازگاری و دقت ارزیابی را تضمین کرده و بر کاستی­های استفاده از متغیرهای قطعی غلبه می­کند. علاوه بر آن، شاخص نوع مایرز- بریگز برای مدل­سازی روابط میان­فردی به کار رفت که ساختار آن براساس گروه­بندی شخصیت­ها در MBTI شکل گرفته و با تبدیل این روابط به اعداد توصیف مدل را تسهیل می­کند. همچنین برای حل مدل مذکور از دو رویکرد مختلف دقیق وفراابتکاری استفاده شده است. روش دقیق اتخاذ شده روش آرمانی فازی می­باشد که با مطرح کردن مفهومی به نام تابع عضویت یا تابع مطلوبیت برای هر یک از توابع و سپس با ماکزیمم کردن آن برای تک تک اهداف به دنبال نزدیک کردن هر یک از اهداف به مقدار بهینه خود است. الگوریتم ژنتیک یکی از الگوریتم­های بهینه­سازی تکاملی است که در حل مسأله موردنظربه کار رفته است. نتایج حاصل از مقایسه این دو روش نشان داد که الگوریتم ژنتیک برنامه­نویسی شده در متلب هم از لحاظ زمان، هم کیفیت جواب بهتر از لینگو عمل می­کند.مقدمه سازمان­های امروزی در بازار جهانی، با سطح بالایی از رقابت مواجهند. توسعه­ی محصول جدید فرایندی است که در آن محصول یا خدمتی جدید به بازار عرضه می­شود. امروزه عمر بازار محصولات در حال کاهش است؛ در نتیجه محصولات جدیدی که نیازها و خواسته­های مشتریان را برآورده سازند و از آن فراتر روند، عاملی کلیدی در حفظ و بهبود مزیت رقابتی به شمار می­رود.هدف از NPD [1]جمع­آوری دانش و توانایی موردنیاز برای تعیین محصول جدید مناسب است. چالش اصلی توسعه­ی محصول جدید پیش­بینی مسائلی است که هنوز اتفاق نیفتاده­اند و این پیش­بینی می­بایست در یک بازار پویا با متغیرهای بسیار زیادی که تحت کنترل ما نیستند صورت گیرد.دیدگاه­های مبتنی بر درک و حس افراد، دانشی را تولید می­کند که نمی­تواند منحصراً از تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود به­دست­آید. اینجاست که اهمیت تیم توسعه در موفقیت توسعه محصول جدید پدیدار می­شود؛ اعضای تیم اهداف پروژه را به اشتراک گذاشته، پیچیدگی فنی را کنترل و با استفاده از دانش میان­کارکردی جمع­آوری­شده، تغییرات را اعمال می­کنند.با این وجود هنوز یک چالش قابل­توجه برای مدیران پروژه و سایر تصمیم­گیرندگان وجود دارد و آن گردآوری اعضای گروه است به طوری که بتوانند به صورت موثر برنامه­ها را اجرا و پروژه­های NPD موفق را تولید کنند.***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه : 84 قیمت : چهارده هزار تومان  
 

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09124404335        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید