پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش عمومی: تاثیر تغییرپذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی

گرایش : عمومی

عنوان : تاثیر تغییرپذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال

دانشگاه فردوسی مشهد

پردیس بین الملل

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی

گرایش عمومی

عنوان:

تاثیر تغییرپذیری در سطح افزونگی اجرا برای سطوح مختلف مهارت بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال

استاد راهنما:

دکتر حمیدرضا طاهری

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شودتکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)فهرست مطالب:مقدمه........................................................................................................................................................................... 2بیان مسئله.................................................................................................................................................................. 2اهمیت و ضرورت تحقیق........................................................................................................................................ 6اهداف تحقیق............................................................................................................................................................. 6فرضیه های تحقیق................................................................................................................................................... 7پیش فرض های تحقیق.......................................................................................................................................... 7محدودیت های تحقیق............................................................................................................................................ 7رعایت کردن نکات اخلاقی..................................................................................................................................... 7تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها........................................................................................................................... 8فصل دوم: مبانی نظری و پژوهشی تحقیقمقدمه........................................................................................................................................................................... 11مبانی نظری................................................................................................................................................................ 11تغییر پذیری تمرین..................................................................................................................................... 11تغییر پذیری در اجرای حرکت................................................................................................................. 17تفاوت افراد ماهر و مبتدی......................................................................................................................... 22پیشینه تحقیق........................................................................................................................................................... 25پیشینه تغییر پذیری تمرین...................................................................................................................... 25پیشینه تغییرپذیری به عنوان نویز و کارکردی.................................................................................... 29پیشینه تفاوت افراد ماهر و مبتدی.......................................................................................................... 32پیشینه مربوط به بکارگیری تغییر پذیری در سطح افزونگی اجرا در تمرین.............................. 36نتیجه گیری پیشینه تحقیق.................................................................................................................................. 37فصل سوم: روش اجرای تحقیقمقدمه........................................................................................................................................................................... 40روش تحقیق............................................................................................................................................................... 40جامعه و نمونه آماری............................................................................................................................................... 40متغیرهای تحقیق...................................................................................................................................................... 40متغیر مستقل................................................................................................................................................. 40متغیر تعدیل کننده..................................................................................................................................... 40متغیر وابسته ................................................................................................................................................ 40متغیر کنترل شده........................................................................................................................................ 41متغیرکنترل نشده........................................................................................................................................ 41ابزار تحقیق................................................................................................................................................................. 41روش اجرا.................................................................................................................................................................... 42تقسیم کردن آزمودنی ها .......................................................................................................................... 42ورود به آزمایشگاه......................................................................................................................................... 43پیش آزمون.................................................................................................................................................... 43اکتساب............................................................................................................................................................ 43آزمون های یادداری..................................................................................................................................... 44یاددادی فوری.................................................................................................................................... 44هدف ثابت.............................................................................................................................. 44هدف متغیر............................................................................................................................ 44افزونگی ثابت.......................................................................................................................... 45افزونگی متغیر....................................................................................................................... 45یادداری تاخیری................................................................................................................................ 45تحلیل آماری داده ها....................................................................................................................... 45فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری داده هامقدمه........................................................................................................................................................................... 47بخش اول: توصیف آماری داده ها........................................................................................................................ 47بخش دوم: آزمون فرضیه ها.................................................................................................................................. 50فصل پنجم: بحث و نتیجه گیریمقدمه........................................................................................................................................................................... 61خلاصه یافته های تحقیق....................................................................................................................................... 61بحث و بررسی نتایج مربوط به گروه ماهر.......................................................................................................... 61تفسیر نتایج مربوط به افراد مبتدی..................................................................................................................... 62نتیجه گیری کلی...................................................................................................................................................... 64پیشنهادات آموزشی.................................................................................................................................................. 66منابع تحقیق.................................................................................................................... 67 مقدمهانسان موجودی است که به طور مداوم در حال یادگیری است. در زمینه حرکت موضوع یادگیری آنقدر اهمیت دارد که حتی می­توان گفت زندگی بشر به آن وابسته است. مربیان در زمینه­های ورزشی به دنبال روش­های بهینه آموزش مهارت­ها به شاگردان خود هستند، روش­هایی که هزینه و وقت کمتری صرف آنها شود و شاگردان بتوانند به بهترین نحو مهارت را یاد بگیرند. معمولاً افراد به این امید مهارت­ها را تمرین    می­کنند که در آینده و در محیطی مشابه آن مهارت را مجدداً اجرا نمایند (مگیل[1] 2011). یکی از روش­هایی که مربیان برای آموزش­ مهارت از آن استفاده می­کنند تمرین به صورت متغیر می­باشد. در این روش­تمرینی فرد در هر اجرا پارامتر حرکت یا شرایط محیطی را تغییر می­دهد (مگیل 2011). عقیده کلی بر این است که با این روش تمرینی فرد قانونی کلی را برای شرایط مختلف آینده یاد می­گیرد که اجرای حرکت را تسهیل خواهد کرد (اشمیت و لی[2] 2011، مگیل 2011). اما این نتایج بر اساس تحقیقاتی گرفته شده­اند که تغییرپذیری در هدف حرکت را مد نظر قرار داده­­اند، و امکان دارد زمانی که فرد تغییر پذیری در نحوه رسیدن به هدف را تجربه نماید نتایج با گفته­های قبل متفاوت باشد (رانجاناتان و نیوول[3] 2013). در این زمینه تحقیقات اندکی انجام شده است و همچنین تحقیقات قبلی  در برخی موارد دارای نواقص مختلفی می­باشند. این تحقیق بر آن است تا با در نظر گرفتن شرایط مختلفی از جمله سطح مهارت افراد به روشن شدن این موضوع کمک نماید. تعداد صفحه : 80قیمت : چهارده هزار تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09124404335        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید