پایان نامه کارشناسی ارشد مکانیک:بررسی خودروهای گازسوز و مقایسه آن با بنزین سوز

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی

با عنوان:بررسی خودروهای گازسوز و مقایسه آن با بنزین سوز

در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی
عنوان :
بررسی خودروهای گازسوز و مقایسه آن با بنزین سوز

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

کاهش ذخایر سوخت های فسیلی ، آلودگی محیط زیست، گرانی هزینه های این سوخت ها از تولید به مصرف باعث شده است که بشر به فکر سوخت های جایگزین باشد، که در نقاط مختلف جهان با توجه به دسترسی هر کشور به منابع مختلف متفاوت می باشد. به عنوان مثال در ایران با توجه به ذخایر عظیم گاز این سوخت بیشتر از سوخت های دیگر مورد توجه قرار گرفته است. گاز را می توان به سه صورت برای خودرو مورد استفاده قرار داد:

1- به صورت مایعLNG 

2- به صورت جاذب ANG

3- به صورت گاز فشرده شده CNG

که راه  سوم در ایران متداول است. این سمینار به 9 فصل تقسیم شده است که توضیح مختصری درباره هر فصل داده می شود.

فصل اول: آشنایی با گاز طبیعی و CNG و همچنین این سوخت با دیگر سوخت های مقایسه شده است.

فصل دوم: آشنایی با احتراق و موتورهای استوکیومتریک و اینکه به چه صورت می توان میزان آلایندگی را کاهش داد.

فصل سوم: طبقه بندی خودروهای گاز سوز و آشنایی با موتورهای OEM

فصل چهارم: آشنایی با اجزا و نحوه کار خودروهای دوگانه سوز

فصل پنجم: انواع مخازن و شیوه تست مخازن

فصل ششم: بررسی و مدل ساز خودرو بر اساس استاندارد ECE

فصل هفتم: آشنایی با مخازن متخلخل و ANG

فصل هشتم: در خوردوهای دوگانه سوز که سوخت بنزین توسط کاربراتور به موتور می رسد ،میکسر مناسبی باید طراحی شود که کاهش هوای ورودی به موتور را جبران کند که در این فصل توضیح داده شده است.

فصل نهم: تست خودروهای مختلف و نتایج آن ها در حالی که با گاز و بنزین کار می کنند.

مقدمه:

موتورهای احتراق داخلی گازسوز، مدت ها به عنوان موتورهای ثابت در کارخانه ها استفاده می شدند. امروزه استفاده از این موتورها در وسایل نقلیه مورد توجه قرار گرفته است. فراوانی گاز طبیعی کیفیت مطلوب و ارزان بودن آن از عوامل اصلی استفاده از آن در موتورهای احتراق داخلی می باشند. آلودگی کمتر گاز طبیعی نسبت به بنزین و گازوییل نیز در این امر موثر است. موتورهایی که هم اکنون با گاز طبیعی کار می کنند، تبدیل یافته موتورهای بنزینی یا دیزل هستند که از طراحی بهینه برای این سوخت فاصله دارند. با توسعه روزافزون صنعت خودرو سازی و افزایش تعداد خودروهای در حال تردد نیاز به سوختی بهتر و با آلودگی کمتر نسبت به دیگر سوخت های رایج، از بهترین انتخاب ها برای تامین انرژی در ایران می باشد. علاوه بر این، ذخایر گاز طبیعی در ایران به وفور یافت می شود و در مقایسه با دیگر سوخت ها از قیمت ارازان تری برخوردار است. سوخت گاز می تواند در هر دو نوع موتورهای احتراق تراکمی، که بر منبای سوخت دیزل می باشند واحتراق دیزل یا جرقه ای که روی خودروهای معمولی وجود دارد، برای استفاده از سوخت گاز طبیعی، طراحی نشده اند. بدون شک اصلی ترین موضوع مورد بحث در موتورهای احتراق داخلی، مساله احتراق می باشد. بیشتر مشخصات یک موتور درون سوز به احتراق درون سیلندر بستگی دارد. یک احتراق مناسب می تواند تمامی مشخصات یک موتور از قبیل راندمان، انتقال حرارت ، آلودگی و دیگر مسائل آن را تحت تاثیر قرار دهد.

تعداد صفحه : 136

قیمت : شش هزار تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09124404335        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

شماره کارت :  6037997263131360 بانک ملی به نام محمد علی رودسرابی

11

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

2 پاسخ

ترک بک و پینگ بک

  1. […] موتورهای احتراق داخلی گازسوز، مدت ها به عنوان موتورهای ثابت در کارخانه ها استفاده می شدند. امروزه استفاده از این موتورها در وسایل نقلیه مورد توجه قرار گرفته است. فراوانی گاز طبیعی کیفیت مطلوب و ارزان بودن آن از عوامل اصلی استفاده از آن در موتورهای احتراق داخلی می باشند. آلودگی کمتر گاز طبیعی نسبت به بنزین و گازوییل نیز در این امر موثر است. موتورهایی که هم اکنون با گاز طبیعی کار می کنند، تبدیل یافته موتورهای بنزینی یا دیزل هستند که از طراحی بهینه برای این سوخت فاصله دارند. با توسعه روزافزون صنعت خودرو سازی و افزایش تعداد خودروهای در حال تردد نیاز به سوختی بهتر و با آلودگی کمتر نسبت به دیگر سوخت های رایج، از بهترین انتخاب ها برای تامین انرژی در ایران می باشد. علاوه بر این، ذخایر گاز طبیعی در ایران به وفور یافت می شود و در مقایسه با دیگر سوخت ها از قیمت ارازان تری برخوردار است. سوخت گاز می تواند در هر دو نوع موتورهای احتراق تراکمی، که بر منبای سوخت دیزل می باشند واحتراق دیزل یا جرقه ای که روی خودروهای معمولی وجود دارد، برای استفاده از سوخت گاز طبیعی، طراحی نشده اند. بدون شک اصلی ترین موضوع مورد بحث در موتورهای احتراق داخلی، مساله احتراق می باشد. بیشتر مشخصات یک موتور درون سوز به احتراق درون سیلندر بستگی دارد. یک احتراق مناسب می تواند تمامی مشخصات یک موتور از قبیل راندمان، انتقال حرارت ، آلودگی و دیگر مسائل آن را تحت تاثیر قرار دهد. برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید  […]

  2. […] موتورهای احتراق داخلی گازسوز، مدت ها به عنوان موتورهای ثابت در کارخانه ها استفاده می شدند. امروزه استفاده از این موتورها در وسایل نقلیه مورد توجه قرار گرفته است. فراوانی گاز طبیعی کیفیت مطلوب و ارزان بودن آن از عوامل اصلی استفاده از آن در موتورهای احتراق داخلی می باشند. آلودگی کمتر گاز طبیعی نسبت به بنزین و گازوییل نیز در این امر موثر است. موتورهایی که هم اکنون با گاز طبیعی کار می کنند، تبدیل یافته موتورهای بنزینی یا دیزل هستند که از طراحی بهینه برای این سوخت فاصله دارند. با توسعه روزافزون صنعت خودرو سازی و افزایش تعداد خودروهای در حال تردد نیاز به سوختی بهتر و با آلودگی کمتر نسبت به دیگر سوخت های رایج، از بهترین انتخاب ها برای تامین انرژی در ایران می باشد. علاوه بر این، ذخایر گاز طبیعی در ایران به وفور یافت می شود و در مقایسه با دیگر سوخت ها از قیمت ارازان تری برخوردار است. سوخت گاز می تواند در هر دو نوع موتورهای احتراق تراکمی، که بر منبای سوخت دیزل می باشند واحتراق دیزل یا جرقه ای که روی خودروهای معمولی وجود دارد، برای استفاده از سوخت گاز طبیعی، طراحی نشده اند. بدون شک اصلی ترین موضوع مورد بحث در موتورهای احتراق داخلی، مساله احتراق می باشد. بیشتر مشخصات یک موتور درون سوز به احتراق درون سیلندر بستگی دارد. یک احتراق مناسب می تواند تمامی مشخصات یک موتور از قبیل راندمان، انتقال حرارت ، آلودگی و دیگر مسائل آن را تحت تاثیر قرار دهد. برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید  […]

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *