دانلود پایان نامه ارشد: ” مطالعه تأثیر تکنولوژی مدارس هوشمند بر توانمندسازی دانش آموزان شهر تهران (‌مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه 6 تهران)”

دانلود متن کامل پایان نامه با فرمت ورد

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و علوم تربیتی

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

موضوع‌ :

" مطالعه تأثیر تکنولوژی مدارس هوشمند بر توانمندسازی دانش آموزان شهر تهران (‌مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه 6 تهران)"

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شودتکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالبعنوان                                                                                                              صفحهچکیده  1فصل اول: کلیات تحقیق1-1-      مقدمه. 21-2-      بیان مسئله. 41-3-      ضرورت و اهمیت پژوهش... 41-4-      اهداف پژوهش... 41-5-      سوالات پژوهش... 41-6-      فرضیه های پژوهش... 51-7-      متغیرهای پژوهش... 61-8-      تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش... 61-8-1-        تعریف مفهومی.. 61-8-2-        تعریف عملیاتی.. 71-9-      قلمرو تحقیق.. 7فصل دوم: ادبیات  پژوهش2-1-      مقدمه. 92-2-      مبانی نظری مدرسه هوشمند. 112-2-1-        مدرسه هوشمند. 142-2-2-        مفهوم مدارس هوشمند. 152-2-3-        تعریف جامع مدرسه هوشمند. 142-2-4-        چارچوب مفهومی مدارس هوشمند. 152-2-5-        مهمترین دلایل تأسیس مدارس هوشمند. 162-2-6-        مراحل هوشمند سازی مدارس... 182-2-6-1-     برنامه ریزی و هدف گذاری.. 212-2-6-2-     تجهیز و آماده سازی مدرسه. 182-2-6-3-     آموزش و تجهیز نیروی انسانی.. 182-2-6-4-     آماده سازی محتوا 192-2-6-5-     برگزاری کلاسهای آموزشی مبتنی بر محتوای چندرسانه ای.. 192-2-6-6-     ارزیابی و سنجش... 192-2-7-        مهم ترین مشکل مدیران در هوشمند سازی مدارس... 192-2-8-        ضرورت ایجاد مدرسه هوشمند. 192-2-9-        ضرورت تحوّل نظام آموزشی با استفاده از فناوری اطلاعات... 212-2-10-      مدارس هوشمند راهی برای تحوّل آموزشی.. 222-2-11-      اهداف مدارس هوشمند. 242-2-12-      بررسی چالش های توسعه ی مدارس هوشمند در کشور. 252-2-12-1-   نبود قوانین و مقررات مورد نیاز در وزارتخانه. 262-2-12-2-   فراهم نبودن زیر ساخت های مورد نیاز. 262-2-13-      عناصر اصلی مدارس هوشمند. 262-2-14-      آمادگی الکترونیکی.. 272-2-15-      پیشینه هوشمند سازی مدارس... 302-2-15-1-   پیشینه هوشمند سازی مدارس در جهان. 302-2-15-2-   پیشینه ی هوشمند سازی مدارس در ایران. 312-2-16-      شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزشی.. 3632-3-      مبانی نظری توانمند سازی.. 352-3-1-        تعاریف و مفاهیم توانمند سازی.. 352-3-2-        اهداف توانمند سازی.. 372-3-3-        رویکرد های توانمند سازی.. 382-3-4-        مدل های توانمند سازی.. 442-3-5-        ابعاد و ویژگی های افراد توانمندی.. 502-3-5-1-     احساس شایستگی  (خود اثر بخشی). 502-3-5-2-     احساس خود سامانی.. 512-3-5-3-     پذیرفتن شخصی نتیجه. 522-3-5-4-     معنی دار بودن. 532-3-5-5-     اعتماد. 542-3-6-        عوامل مؤثر بر احساس توانمندی افراد. 552-4-      پیشینه تجربی تحقیق.. 572-4-1-        پیشینه داخلی تحقیق.. 572-4-2-        پیشینه خارجی تحقیق.. 59فصل سوم: روش شناسی پژوهش3-1-      مقدمه. 613-2-      روش تحقیق.. 623-3-      روش و ابزار گرد آوری اطلاعات... 623-4-      مدل مفهومی تحقیق.. 643-5-      روایی وپایایی پرسشنامه تحقیق.. 643-6-      مقیاس اندازه گیری.. 663-7-      جامعه و نمونه آماری تحقیق.. 663-8-      روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات... 67فصل چهارم: تجزیه و  تحلیل داده ها4-1-      مقدمه. 704-2-      بخش تحلیل استنباطی تحقیق..  .704-3-    اولویت بندی تأثیر تکنولوژی مدارس هوشمند بر ابعاد توانمندسازی دانش آموزان 71 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات5-1-      مقدمه. 795-2-      نتایج تحقیق.. 795-3-      پیشنهادات تحقیق.. 825-3-1-        پیشنهادات اجرایی.. 825-3-2-        پیشنهادات پژهشی تحقیقی.. 835-4-      محدودیت‏های تحقیق.. 84فهرست منابع و مأخذ. 85منابع فارسی.. 85منابع انگلیسی.. 86پیوست ها و ضمائم. 90چکیده انگلیسی.. 91 چکیدهمنشأ اصلی مزیت رقابتی در فناوری نهفته نیست، بلکه در فداکاری، کیفیت، تعهد و توانایی نیروی کار ریشه دارد که این مهم وابسته با داشتن برنامه هایی راهبردی در راه ارتقاء توانمندی های این افراد دارد که نظام آموزشی نیز در این راستا قدم بر می دارد. از مهمترین منابع هر جامعه ای می توان به نتایج حاصل از تحرک و خلاقیت تحصیل کرده های آن اشاره کرد و داشتن برنامه عمل مناسب محرک توانمندی این افراد است و بنابراین باید در مورد آن دقت داشت.هدف از این تحقیق مطالعه تأثیر تکنولوژی مدارس هوشمند بر توانمندسازی دانش آموزان شهر تهران بوده است که بدین منظور 670 نفر (335 نفر از دانش آموزان مدارش هوشمند و 335 نفر از دانش آموزان مدارس غیرهوشمند) از دانش آموزان مدارس شهر تهران به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و به پرسشنامه محقق ساخته تحقیق پاسخ گفتند. در پایان نتایج به دست آمده از پرسشنامه های تحقیق به کمک آزمون تی مستقل مورد تحلیل قرار گرفته و نتایج نشان داد که تکنولوژی مدارس هوشمند بر توانمندسازی و ابعاد آن در بین دانش آموزان شهر تهران تأثیر معناداری (P<0/01) دارد.کلیدواژه‏ها: تکنولوژی، مدارس هوشمند، توانمندسازی، دانش آموزان شهر تهران.   1-1-     مقدمهقرن۲۱ به سمتی می‌رود که اکثر مشاغل به دانش و مهارتهای رایانه‌اى نیاز خواهند داشت. ورود به این عرصه به نوع جدیدی از آموزش نیاز دارد که با آموزش سنتی کنونی بخصوص آنچه هم اکنون در مدارس ایران در جریان است همخوانی ندارد. مدتی است برخی کشورهای جهان به تاسیس مدارس الکترونیکى یا آنچه در کشور ما مصطلح شده مدارس هوشمند دست زده اند. در مدارس هوشمند رایانه در نحوه تدریس و ارزشیابی تاثیر می‌گذارد و برنامه‌های درسی را تا حدودی تغییر می‌دهد ولی در عین حال کارکردهای اجتماعی مدارس بر جای خود باقی می‌ماند چون در روابط اجتماعی به دانش‌آموزان یاری می‌رساند. در این مدارس دانش‌آموزان می‌آموزند انبوهی از اطلاعات را پردازش کنند و از این اطلاعات در جهت یادگیری بیشتر استفاده کنند؛ دانش‌آموزان حتی می‌توانند با منابع علمی جهان و معلمان و بچه‌های مدارس دیگر ارتباط برقرار کنند(رحیمی نیا، 1388: 49). همچنین مدارس هوشمند این قابلیت را دارد که سیستم آموزشى را به شکل سیستم مشارکتی، مبتنی بر آموزش توانایى‌هاى پژوهش، جمع‌بندى، تحلیل و نتیجه‌گیری دانش‌آموزان تبدیل کنند.  فرایند کار در مدرسه هوشمند روش آموزش را تغییر می دهد. تنوع دانش آموزان نه تنها عامل محدود کننده در تدریس نیست بلکه به عنوان یک نقطه قوت مورد توجه قرار می گیرد. نیازها، استعدادها، تفاوتهای فردی وسبک یادگیری دانش آموزان در ابتدای کار تشخیص داده می شود تا معلمان را قادر به برنامه ریزی برنامه درسی اثر بخش بنماید لذا یادگیری برای هر دانش آموز بهینه می شود.  مدرسه هوشمند متعهد است که فرصتهای آموزشی برابری را برای همه دانش آموزان با انواع استعدادها ونیازها فراهم کند. این تعهد به همه افراد دست اندرکار تعلیم وتربیت مربوط می شوداین افراد عبارتند از معلمان، مدیران مدارس، کارکنان پشتیبانی، اولیاء ، جامعه . همه این افراد باید بتوانند وآماده کمک به دانش آموزان در مدارس هوشمند باشند (محمودی و همکاران، 1387: 62).در این فصل به بررسی کلیات تحقیق پرداخته شده است. ابتدا مساله اصلی تحقیق بیان می گردد و سپس اهمیت و ضرورت تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد و در ادامه به اهداف اساسی تحقیق، فرضیات و سؤالات تحقیق و قلمرو تحقیق پرداخته شده و در انتها نیز تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش تعریف می شود. ***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

تعداد صفحه : 123قیمت : 14000 تومان 
 

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نشان داده می شود

و به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :        09309714541 (فقط پیامک)        info@arshadha.ir

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

--  -- --

مطالب مشابه را هم ببینید

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

10 پاسخ

بخش دیدگاه ها غیر فعال است.